Strona 18 z 83

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 6:52
autor: Łukasz
Z 412 to może ktoś uznał, że Wileński jest słabym krańcem na taką linię - choć E-7 właśnie taki miało...

Czy mi się wydaje, czy na te Białołęki wiejskie lepiej będzie dojeżdżać z Wileńskiego tym 412 :>?

Jest jeszcze jedna rzecz - mianowicie jednak pewnie część ludzi przyjeżdża tymi pociągami rano i nie wszyscy jadą do centrum - choć 412 będzie pewnie w jedną stronę.

Wszystko się nie klei, ciekawe czy 412/512 z Ząbkowską, czy nie. Jeśli mają częściowo zastępować 517 (od Kijowskiej, pewnie jest taka potrzeba ogólnie, mimo metra), to raczej powinny być z Ząbkowską, bo przy Kijowskiej słabo się przesiada.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 7:33
autor: Daniel_FCB
Pal sześć co ma jaką trasę. Ale te częstotliwości! Co 20, co 30, to jest jakaś żenadka.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 7:59
autor: Łukasz
Daniel_FCB pisze:Pal sześć co ma jaką trasę. Ale te częstotliwości! Co 20, co 30, to jest jakaś żenadka.
No bo to idzie w kierunku synchronizacji rozkładowej (co wiadomo, jak się kończy), takie 160 i 120 jadą razem przez całą dzielnicę - czy 160 przyjedzie punktualnie z WZ? Może nie będzie aż tak źle, ostatnio punktualność jest całkiem niezła.

Poza tym ostatnio jest w ogóle tendencja do rzadszego kursowania, uzupełniania wtyczkami, a potem zwiększania częstotliwości. Łatwiej też dołożyć autobus jeżdżący losowo niż zabrać, bo jeździ „za często”.

Na takim 218 tydzień po zawieszeniu 308 (4 brygady) puszczono 3 wtyczki, które jeżdżą do dziś, całe wakacje. Nikt nie wie, o której godzinie.

Na 228 też spodziewam się solówek co 30/30/30, a potem ewentualnego uzupełnienia. A wiadomo, że dość szybko 228 przejmie spory potok ze 136, nie trzeba być wizjonerem wielkim, żeby to przewidzieć.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 9:25
autor: Crusier
KwZ pisze:
29 sie 2019, 1:06
--> Dlaczego 412 i 512 nie zostały skrócone do M Trocka? 412 argumentowane jest, że zapewni relację na Wschodni, ale tam już jest 120.
Może na osłodę mieszkańcom Marek, sporo mieszkańców chciało zachowania 140 do Wschodniej. Rada Miasta zajęła już nawet stanowisko co do ogłoszonych wczoraj zmian:
Takie rozwiązanie powoduje konieczność dokonywania przesiadek dla pasażerów jadących z Marek, którzy na co dzień korzystają z połączeń Kolei Mazowieckich oraz Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Każda przesiadka jest dużym trudnieniem dla osób starszych i z niepełnosprawnościami. Dlatego bezpośredni autobus do Dworca Wschodniego uważamy za konieczny.

Troszcząc się o harmonijny rozwój komunikacji publicznej w Warszawie i w Markach wnioskujemy o modyfikację proponowanego funkcjonowania komunikacji autobusowej po prawobrzeżnej stronie Warszawy w następujący sposób:

1) zachowanie obecnej trasy linii 140 z przystankiem końcowym przy Dworcu Wschodnim; podkreślenia wymaga fakt, iż ta stacja kolejowa stanowi ważny punkt przesiadkowy, gdzie można skorzystać z usług kolei dalekobieżnych jak również kolei miejskiej i podmiejskiej; pasażerowie mogą w łatwy sposób dojechać do południowych oraz zachodnich dzielnic Warszawy; pozostawienie tej linii na niezmienionej trasie da również możliwość bezpośredniej przesiadki przy Dworcu Wileńskim, skąd można skorzystać z rozbudowanej komunikacji tramwajowej; konieczność dodatkowej przesiadki przy metrze Trocka, tak jak to proponuje ZTM, wydłuży czasowo podróż do Dworca Wschodniego;
2) uwzględnienie na trasie linii 412 dodatkowego przystanku „Wolności” zlokalizowanego w ciągu ulicy Radzymińskiej znajdującego się na styku miast: Warszawa, Marki oraz Ząbki tuż przy ważnym węźle przesiadkowym „CH Marki”;

Dodanie przystanku „Wolności” do trasy linii przyspieszonej 412 umożliwi mieszkańcom aglomeracji warszawskiej zdecydowanie szybsze dotarcie do Dworca Wileńskiego oraz Dworca Wschodniego w związku z likwidacją wielu połączeń autobusowych z Placem Wileńskim i ulicą Kijowską oraz koniecznością dokonywania przesiadek; umożliwienie przesiadki do linii przyspieszonej na tym przystanku skróci czas dojazdu do tych miejsc mieszkańcom Marek, Ząbek, Zielonki czy Radzymina.
http://www.marki.pl/aktualnosc-7675-kom ... acji_metra

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 10:02
autor: SławekM
KwZ pisze:
29 sie 2019, 1:06

Ciekawostki:

--> Na Rogowskiej zostaje jedynie 169 [20/20/20] oraz 212 [12/20/20]; ja wiem, że to mało znaczący przystanek, ale pokazuje słabość św. Wincentego. Chyba, żeby uznać, że tam podstawą jest 500. Aż się prosi teraz o uzwyklenie.
--> Dlaczego 412 i 512 nie zostały skrócone do M Trocka? 412 argumentowane jest, że zapewni relację na Wschodni, ale tam już jest 120.
Dużo nie trzeba do poprawki. 169 powinno byc co 15 minut przez cały tydzień, a 212 w układzie 10/15/20. Tyle. Ale brygady poszly na 160.
A to, ze 500 powinno byc zwyklakiem.l (227) i przy okazji 512 powinno byc jako 290...

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 10:05
autor: pawcio
Im dłużej oglądam ten projekt oraz komentarze do niego, to wydaje mi się, że głównym jego problemem nie jest sam projekt metrowski, ale fakt, że przy okazji wprowadzany będzie podział obsługi Skarbka z Gór oraz Głębockiej, co siłą rzeczy zmieni układ połączeń na Zielonej Białołęce. Projekt ten niby był konsultowany, ale tak dawno, że nikt już o nim nie pamięta, szczególnie że teraz jednokierunkowe objazdy Głębockiej zbudowały układ komunikacyjny, gdzie każdy ma wszystko (najwyżej czasami nieco dookoła).

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 10:06
autor: Dantte
169 powinno być co najmniej co 10 na solówki, jak to zresztą było przez bardzo długi czas. Metro nie zabierze mu żadnego większego potoku.

Co do ZB, to z każdego ciągu jest coś wszędzie - i do Marymontu (brak buspasa do FSO powoduje że spada tego atrakcyjność), i do Wileniaka/Trockiej. I by się coś znalazło do Żerania Wschodniego, i na Toruńskiej też w tramwaj można się w sumie przesiąść, na Rembielińskiej też (204). Wszystko i nic.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 10:15
autor: pawcio
Każdy ma coś dokąd chce, tylko każdy ma mniej więcej połowę tego, co jest obecnie.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 10:55
autor: Łukasz
Największym problemem jest to, że nie ma metra przy Wschodnim. To generuje mnóstwo konsekwencji. 512 ma to zastąpić, ale pewnie nie będzie skomunikowane ze 140.

Ciekawe jest to, że Marki nie myślą o wspólnym przystanku początkowym przy metrze, tylko o Wschodnim.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 11:07
autor: KwZ
Łukasz pisze:
29 sie 2019, 6:52
Czy mi się wydaje, czy na te Białołęki wiejskie lepiej będzie dojeżdżać z Wileńskiego tym 412 :>?

Jest jeszcze jedna rzecz - mianowicie jednak pewnie część ludzi przyjeżdża tymi pociągami rano i nie wszyscy jadą do centrum - choć 412 będzie pewnie w jedną stronę.

Wszystko się nie klei, ciekawe czy 412/512 z Ząbkowską, czy nie. Jeśli mają częściowo zastępować 517 (od Kijowskiej, pewnie jest taka potrzeba ogólnie, mimo metra), to raczej powinny być z Ząbkowską, bo przy Kijowskiej słabo się przesiada.
Mnie się wydaje, że lepiej wysiąść na Trockiej i odpalić buslive lub inne podobne, czy iść na 120, czy 160, czy 256, czy 527, bo nawet są z różnych przystanków #-o . Jakby jeszcze 412 było do tego, byłoby lepiej.

512 (i ew. 412, i wszystkie czerwońce) powinny być z Ząbkowską, bo to centrum Pragi. Ale 509 i 517 obecnie nie mają tam przystanku.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 11:16
autor: KwZ
Crusier pisze:
29 sie 2019, 9:25
KwZ pisze:
29 sie 2019, 1:06
--> Dlaczego 412 i 512 nie zostały skrócone do M Trocka? 412 argumentowane jest, że zapewni relację na Wschodni, ale tam już jest 120.
Może na osłodę mieszkańcom Marek, sporo mieszkańców chciało zachowania 140 do Wschodniej. Rada Miasta zajęła już nawet stanowisko co do ogłoszonych wczoraj zmian:
Po czym i tak 412 nie zapewnia dojazdu na średnicę z Marek (nie licząc ZP Wolności), więc ten argument to pudło.
Po to otwieramy M2, żeby zmieniać przyzwyczajenia komunikacyjne ludzi. Obecnie pewnie faktycznie jeżdżą przez Wschodni i średnicę, ale dokąd, że nie korzystają z M2?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 13:20
autor: ashir
KwZ pisze:
29 sie 2019, 11:07
Mnie się wydaje, że lepiej wysiąść na Trockiej i odpalić buslive lub inne podobne, czy iść na 120, czy 160, czy 256, czy 527, bo nawet są z różnych przystanków #-o . Jakby jeszcze 412 było do tego, byłoby lepiej.
Z czego i na co chcesz się przesiadać, bo nie rozumiem tego postu?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 13:37
autor: Crusier
ashir pisze:
29 sie 2019, 13:20
KwZ pisze:
29 sie 2019, 11:07
Mnie się wydaje, że lepiej wysiąść na Trockiej i odpalić buslive lub inne podobne, czy iść na 120, czy 160, czy 256, czy 527, bo nawet są z różnych przystanków #-o . Jakby jeszcze 412 było do tego, byłoby lepiej.
Z czego i na co chcesz się przesiadać, bo nie rozumiem tego postu?
Chyba chodzi o to:

Obrazek

Ale 160, 120 i 256 są z tego samego przystanku. Jedynie 527 osobno, ale z drugiej strony ono jest razem z 160 i 120 na Targówku Mieszkaniowym.

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 13:53
autor: ashir
Ja tam widzę razem 120 co 20/20//20, 160 co 10/20//20 i 527 co 10/20//20 na Metro Targówek Mieszkaniowy lub 120 co 20/20//20, 160 co 10/20//20 i 256 co 20/20//20 na Metro Trocka (oraz oczywiście dla fanów czerwonego numerka 527, tylko że z przystanku na ulicy Pratulińskiej i dookoła przez Metro Targówek Mieszkaniowy). Dlatego dalej nie rozumiem o co chodzi?

Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

: 29 sie 2019, 14:03
autor: Gdynianin
Bo 120, 160, 256 i 527 powinny odjeżdżać z jednego przystanku: Metro Trocka lub Metro Targówek Mieszkaniowy. Rozbijanie tego na różne przystanki jest bez sensu. Chętnie przeczytam, jaki jest cel rozbijania przesiadek z metra w kierunku Zielonej Białołęki na dwie stacje.