Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 kwie 2023, 20:11

Akurat taka czwórka byłaby zdrowsza tamtędy. Tylko zabrałoby to sloty z Jerozolimskich.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 kwie 2023, 20:39

O, już się zaczyna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 kwie 2023, 20:46

Nie wiem w jaki sposób 4 na Jerozolimskich byłoby zdrowsze. Kraina fantazji (chorych).

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 01 kwie 2023, 21:02

Glonojad pisze:
01 kwie 2023, 19:51
A ja znam takie, na których ruch liniowy jest tylko dlatego, że są takie relacje. Z napełnieniami poniżej siedzących zajętych w szczycie.
Z ciekawości, jakie są to skręty? 27 i Kercelak?
Emyl pisze:
01 kwie 2023, 20:46
Nie wiem w jaki sposób 4 na Jerozolimskich byłoby zdrowsze. Kraina fantazji (chorych).
Połączenie 4 i 25. Specyficzny rodzaj marszrutyacji🙃

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 kwie 2023, 21:08

Niech jeszcze 4 na Mokotów zajedzie 9 i 24 przed mostem i potem koło Patelni cała trójka będzie sobie kwitła półtora cyklu aż 4 dostanie lewoskręt. Mmmm pycha.

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 kwie 2023, 21:10

Puste jak bęben skręca 4 na Mokotowie. 31 z Puławskiej również. Tak, wiem. To tymczasowy odjazd na rok....

KM
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 01 kwie 2023, 21:11

Krzysztof_J pisze:
01 kwie 2023, 16:59
(...) A do planowych objazdów też mogą się przydać - zawsze można zrobić tymczasową wysepkę jak np. na rondzie Żaba.
Swoją drogą - aż prosi się o wybudowanie na rondzie Żaba stałych peronów przystankowych w miejscu dzisiejszych tymczasowych. Oczywiście wyłącznie na awaryjne sytuacje i planowane objazdy, których na przestrzeni ostatnich lat kilka było i za każdym razem konieczne było wybudowanie tam prowizorycznej krawędzi. Po co robić to od nowa za każdym razem?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 kwie 2023, 21:23

Krzysztof_J pisze:
01 kwie 2023, 16:59
Miałem na myśli głównie nieplanowane objazdy np. z powodu awarii, wtedy można się obejść bez obsługi tego przystanku albo wypuścić pasażerów na trawnik/beton (czy co tam będzie przy torowisku), tak jak przy zatrzymaniach. A dzięki temu będzie można zachować kursowanie tramwajów na maksymalnie długim odcinku.
W przypadku awarii to się po prostu czeka na wolny przejazd, co zazwyczaj trwa do 20 minut. Kiedyś mi się to wydawało dziwne, ale teraz wiem, że jest to jednak zasadnicza szansa na przywrócenie porządku. Poskracać po zatrzymaniu niektóre kursy i linie jako tako wraca do regularności. To, co ty proponujesz, oznacza szukanie tramwajów po całym mieście. Oraz możliwe (a w niektórych przypadkach pewne) przeciążenie owych objazdów.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 01 kwie 2023, 22:05

Bastian pisze:
01 kwie 2023, 21:23
Krzysztof_J pisze:
01 kwie 2023, 16:59
Miałem na myśli głównie nieplanowane objazdy np. z powodu awarii, wtedy można się obejść bez obsługi tego przystanku albo wypuścić pasażerów na trawnik/beton (czy co tam będzie przy torowisku), tak jak przy zatrzymaniach. A dzięki temu będzie można zachować kursowanie tramwajów na maksymalnie długim odcinku.
W przypadku awarii to się po prostu czeka na wolny przejazd, co zazwyczaj trwa do 20 minut. Kiedyś mi się to wydawało dziwne, ale teraz wiem, że jest to jednak zasadnicza szansa na przywrócenie porządku. Poskracać po zatrzymaniu niektóre kursy i linie jako tako wraca do regularności. To, co ty proponujesz, oznacza szukanie tramwajów po całym mieście. Oraz możliwe (a w niektórych przypadkach pewne) przeciążenie owych objazdów.
Tylko, że objazdy wprowadza się raczej tylko przy poważniejszych zdarzeniach, gdy wiadomo że ma szans na szybkie wznowienie ruchu - nie zawsze da się przewidzieć, ale często można w przybliżeniu ocenić czy stania jest na około 15 minut (np. mało poważna awaria nieuniemożliwiająca samodzielnej jazdy wagonu), czy 3 godziny (np. wypadek z wieloma rannymi, czy poważnie uszkodzonymi wagonami lub infrastrukturą). Poza tym, czasem jak przy dłuższych zatrzymaniach nie wprowadzi się objazdów, to po pewnym czasie blokują się też np. ciągi poprzeczne z dala od miejsca zdarzenia - wystarczy chociażby skręcający tramwaj).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25409
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 kwie 2023, 22:27

Jerozolimskie mają jeszcze dwa elementy 20min+. Stadion oraz przemarsze wzdłuż Traktu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 kwie 2023, 23:07

Emyl pisze:Niech jeszcze 4 na Mokotów zajedzie 9 i 24 przed mostem i potem koło Patelni cała trójka będzie sobie kwitła półtora cyklu aż 4 dostanie lewoskręt. Mmmm pycha.
Kompletnie nie zakładam, ze skręt miałby blokować linie jadące prosto.
ŁK

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 kwie 2023, 23:09

Emyl pisze:Nie wiem w jaki sposób 4 na Jerozolimskich byłoby zdrowsze. Kraina fantazji (chorych).
Byłoby zdrowsze niz 4 i 25 osobno, tej.
ŁK

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 01 kwie 2023, 23:27

Ja tylko przypomnę zwolennikom budowy skrętów na Patelni, że zwolennicy komunikacji autobusowej kilka(naście) lat temu jako jeden z (rzekomych) argumentów wyższości autobusów nad tramwajami w tym mieście jako przykład podawali to, że autobusy mogą swobodnie skręcać na rondzie Dmowskiego, a tramwaje - nie, tak więc nie zdziwiłbym się, gdyby po zbudowaniu tychże skrętów pojawiły się głosy o uruchomieniu dodatkowych linii zakręcających w centrum, które najprawdopodobniej doprowadziły do pocięcia 9. Biorąc pod uwagę, że w tym mieście komunikacją zarządzają de facto radni dzielnicowi, którzy konsekwentnie udowadniają, że oddanie im zbiorkomu to tak jakby dać małpie zegarek, to te skręty spowodują o wiele więcej szkody niż pożytku.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 02 kwie 2023, 0:43

Tramwaj na Gocław może wygenerować nadpodaż w zachodnich Alejach, tramwaj do Wilanowa bez przelotki - na północnej Marszałkowskiej. Skręt S-E na patelni dla jakiejś szczytówki byłby nawet sensowny :twisted:

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 kwie 2023, 9:30

primoż pisze:Ja tylko przypomnę zwolennikom budowy skrętów na Patelni, że zwolennicy komunikacji autobusowej kilka(naście) lat temu jako jeden z (rzekomych) argumentów wyższości autobusów nad tramwajami w tym mieście jako przykład podawali to, że autobusy mogą swobodnie skręcać na rondzie Dmowskiego, a tramwaje - nie, tak więc nie zdziwiłbym się, gdyby po zbudowaniu tychże skrętów pojawiły się głosy o uruchomieniu dodatkowych linii zakręcających w centrum, które najprawdopodobniej doprowadziły do pocięcia 9. Biorąc pod uwagę, że w tym mieście komunikacją zarządzają de facto radni dzielnicowi, którzy konsekwentnie udowadniają, że oddanie im zbiorkomu to tak jakby dać małpie zegarek, to te skręty spowodują o wiele więcej szkody niż pożytku.
Tylko skręcający w lewo autobus to kilka minut dłużej czekania, żeby wysiąść, a tramwaj jednak nie. Ogólnie o 117 były błagania…

No dobra, ale tu wypada poprosić moderatorów o przeniesienie postów do tramwajowej futurologii
ŁK

ODPOWIEDZ