Strona 18 z 35

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 20:11
autor: Łukasz
Akurat taka czwórka byłaby zdrowsza tamtędy. Tylko zabrałoby to sloty z Jerozolimskich.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 20:39
autor: Glonojad
O, już się zaczyna.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 20:46
autor: Emyl
Nie wiem w jaki sposób 4 na Jerozolimskich byłoby zdrowsze. Kraina fantazji (chorych).

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 21:02
autor: primoż
Glonojad pisze:
01 kwie 2023, 19:51
A ja znam takie, na których ruch liniowy jest tylko dlatego, że są takie relacje. Z napełnieniami poniżej siedzących zajętych w szczycie.
Z ciekawości, jakie są to skręty? 27 i Kercelak?
Emyl pisze:
01 kwie 2023, 20:46
Nie wiem w jaki sposób 4 na Jerozolimskich byłoby zdrowsze. Kraina fantazji (chorych).
Połączenie 4 i 25. Specyficzny rodzaj marszrutyacji🙃

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 21:08
autor: Emyl
Niech jeszcze 4 na Mokotów zajedzie 9 i 24 przed mostem i potem koło Patelni cała trójka będzie sobie kwitła półtora cyklu aż 4 dostanie lewoskręt. Mmmm pycha.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 21:10
autor: Paweł D.
Puste jak bęben skręca 4 na Mokotowie. 31 z Puławskiej również. Tak, wiem. To tymczasowy odjazd na rok....

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 21:11
autor: KM
Krzysztof_J pisze:
01 kwie 2023, 16:59
(...) A do planowych objazdów też mogą się przydać - zawsze można zrobić tymczasową wysepkę jak np. na rondzie Żaba.
Swoją drogą - aż prosi się o wybudowanie na rondzie Żaba stałych peronów przystankowych w miejscu dzisiejszych tymczasowych. Oczywiście wyłącznie na awaryjne sytuacje i planowane objazdy, których na przestrzeni ostatnich lat kilka było i za każdym razem konieczne było wybudowanie tam prowizorycznej krawędzi. Po co robić to od nowa za każdym razem?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 21:23
autor: Bastian
Krzysztof_J pisze:
01 kwie 2023, 16:59
Miałem na myśli głównie nieplanowane objazdy np. z powodu awarii, wtedy można się obejść bez obsługi tego przystanku albo wypuścić pasażerów na trawnik/beton (czy co tam będzie przy torowisku), tak jak przy zatrzymaniach. A dzięki temu będzie można zachować kursowanie tramwajów na maksymalnie długim odcinku.
W przypadku awarii to się po prostu czeka na wolny przejazd, co zazwyczaj trwa do 20 minut. Kiedyś mi się to wydawało dziwne, ale teraz wiem, że jest to jednak zasadnicza szansa na przywrócenie porządku. Poskracać po zatrzymaniu niektóre kursy i linie jako tako wraca do regularności. To, co ty proponujesz, oznacza szukanie tramwajów po całym mieście. Oraz możliwe (a w niektórych przypadkach pewne) przeciążenie owych objazdów.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 22:05
autor: Krzysztof_J
Bastian pisze:
01 kwie 2023, 21:23
Krzysztof_J pisze:
01 kwie 2023, 16:59
Miałem na myśli głównie nieplanowane objazdy np. z powodu awarii, wtedy można się obejść bez obsługi tego przystanku albo wypuścić pasażerów na trawnik/beton (czy co tam będzie przy torowisku), tak jak przy zatrzymaniach. A dzięki temu będzie można zachować kursowanie tramwajów na maksymalnie długim odcinku.
W przypadku awarii to się po prostu czeka na wolny przejazd, co zazwyczaj trwa do 20 minut. Kiedyś mi się to wydawało dziwne, ale teraz wiem, że jest to jednak zasadnicza szansa na przywrócenie porządku. Poskracać po zatrzymaniu niektóre kursy i linie jako tako wraca do regularności. To, co ty proponujesz, oznacza szukanie tramwajów po całym mieście. Oraz możliwe (a w niektórych przypadkach pewne) przeciążenie owych objazdów.
Tylko, że objazdy wprowadza się raczej tylko przy poważniejszych zdarzeniach, gdy wiadomo że ma szans na szybkie wznowienie ruchu - nie zawsze da się przewidzieć, ale często można w przybliżeniu ocenić czy stania jest na około 15 minut (np. mało poważna awaria nieuniemożliwiająca samodzielnej jazdy wagonu), czy 3 godziny (np. wypadek z wieloma rannymi, czy poważnie uszkodzonymi wagonami lub infrastrukturą). Poza tym, czasem jak przy dłuższych zatrzymaniach nie wprowadzi się objazdów, to po pewnym czasie blokują się też np. ciągi poprzeczne z dala od miejsca zdarzenia - wystarczy chociażby skręcający tramwaj).

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 22:27
autor: pawcio
Jerozolimskie mają jeszcze dwa elementy 20min+. Stadion oraz przemarsze wzdłuż Traktu.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 23:07
autor: Łukasz
Emyl pisze:Niech jeszcze 4 na Mokotów zajedzie 9 i 24 przed mostem i potem koło Patelni cała trójka będzie sobie kwitła półtora cyklu aż 4 dostanie lewoskręt. Mmmm pycha.
Kompletnie nie zakładam, ze skręt miałby blokować linie jadące prosto.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 23:09
autor: Łukasz
Emyl pisze:Nie wiem w jaki sposób 4 na Jerozolimskich byłoby zdrowsze. Kraina fantazji (chorych).
Byłoby zdrowsze niz 4 i 25 osobno, tej.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 01 kwie 2023, 23:27
autor: primoż
Ja tylko przypomnę zwolennikom budowy skrętów na Patelni, że zwolennicy komunikacji autobusowej kilka(naście) lat temu jako jeden z (rzekomych) argumentów wyższości autobusów nad tramwajami w tym mieście jako przykład podawali to, że autobusy mogą swobodnie skręcać na rondzie Dmowskiego, a tramwaje - nie, tak więc nie zdziwiłbym się, gdyby po zbudowaniu tychże skrętów pojawiły się głosy o uruchomieniu dodatkowych linii zakręcających w centrum, które najprawdopodobniej doprowadziły do pocięcia 9. Biorąc pod uwagę, że w tym mieście komunikacją zarządzają de facto radni dzielnicowi, którzy konsekwentnie udowadniają, że oddanie im zbiorkomu to tak jakby dać małpie zegarek, to te skręty spowodują o wiele więcej szkody niż pożytku.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 02 kwie 2023, 0:43
autor: aaa
Tramwaj na Gocław może wygenerować nadpodaż w zachodnich Alejach, tramwaj do Wilanowa bez przelotki - na północnej Marszałkowskiej. Skręt S-E na patelni dla jakiejś szczytówki byłby nawet sensowny :twisted:

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 02 kwie 2023, 9:30
autor: Łukasz
primoż pisze:Ja tylko przypomnę zwolennikom budowy skrętów na Patelni, że zwolennicy komunikacji autobusowej kilka(naście) lat temu jako jeden z (rzekomych) argumentów wyższości autobusów nad tramwajami w tym mieście jako przykład podawali to, że autobusy mogą swobodnie skręcać na rondzie Dmowskiego, a tramwaje - nie, tak więc nie zdziwiłbym się, gdyby po zbudowaniu tychże skrętów pojawiły się głosy o uruchomieniu dodatkowych linii zakręcających w centrum, które najprawdopodobniej doprowadziły do pocięcia 9. Biorąc pod uwagę, że w tym mieście komunikacją zarządzają de facto radni dzielnicowi, którzy konsekwentnie udowadniają, że oddanie im zbiorkomu to tak jakby dać małpie zegarek, to te skręty spowodują o wiele więcej szkody niż pożytku.
Tylko skręcający w lewo autobus to kilka minut dłużej czekania, żeby wysiąść, a tramwaj jednak nie. Ogólnie o 117 były błagania…

No dobra, ale tu wypada poprosić moderatorów o przeniesienie postów do tramwajowej futurologii