Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2012, 12:55

@ Przewoz: bo rzekoma odpowiedź BJ-a nie była żadną odpowiedzią, tylko wstępem do jego własnego pytania :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 sty 2012, 16:01

Dokładnie tak. Wyjaśnione, dziękuję za odpowiedzi :P

Swoją drogą do Łomianek też szkoda, że już nic nie jeździ ;)

Flash8222
Posty: 7608
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 lut 2012, 10:05

http://www.rynek-kolejowy.pl/31011/Lini ... 2_lata.htm

No to Busiki do Radomia sobie zarobią... Może nawet PolskiBus zrobi przystanek w Radomiu, albo zrobią samą relację Warszawa - Radom :D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lut 2012, 14:25

Ale nie ma innej możliwości - tam jest jednotor i to w dodatku będzie zmieniana geometria. Moim zdaniem lepiej, że robią w ten sposób, a nie babrać się z tym odcinkowo.
A jak będą piętrusy w szczycie przez Dęblin, to tak źle nie będzie :-k
Flash8222 pisze:No to Busiki do Radomia sobie zarobią...
Będzie ciężko, popyt przekracza podaż.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 lut 2012, 14:51

Ja trochę tego nie rozumiem. Wyobrażam sobie tak:
1. Budujemy nowy tor (oraz nowy przebieg starego toru) wszędzie tam, gdzie jego przebieg nie koliduje z istniejącym torem. To można robić bez zamykania ruchu.
2. Rozwalamy stary tor, kończymy nowy, zaczynamy odbudowywać stary. To się odbywa bez ruchu.
3. Kończymy odbudowę starego toru, jeździmy nowym torem.

Etap 2 widzi mi się na pół roku, nie na dwa lata...

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 21 lut 2012, 15:05

MichalJ pisze:Ja trochę tego nie rozumiem. Wyobrażam sobie tak:
1. Budujemy nowy tor (oraz nowy przebieg starego toru) wszędzie tam, gdzie jego przebieg nie koliduje z istniejącym torem. To można robić bez zamykania ruchu.
2. Rozwalamy stary tor, kończymy nowy,
I w poslkich realiach okazuje się, że kawałki nowego toru się nie schodzą...

Serio, nie słyszałem o takich metodach. Przecież to nie będzie leciało kilometry obok i tylko przecianło się z rzadka ze starym, tylko całkiem blisko, więc często kilometrami w splocie. W takim razie robienie kawałeczkami jest bez sensu.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lut 2012, 15:08

Różnice są przeważnie w granicach skrajni... A przy nasypie pod ruchem też za bardzo grzebać się nie da... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 21 lut 2012, 22:39

Rynek Kolejowy pisze: [...]

– W tej chwili czas przejazdu z Radomia do Skarżyska wynosi od 55 minut do 1 godziny, niestety, ale w tym roku, po wykonaniu robót, a będą one bardzo intensywne, skróci się znacząco – dodał.

:D :D :D

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lut 2012, 7:45

Czepiasz się, a tekst można by zinterpretować inaczej, niestety. Trzeba by było go posłuchać albo postawić kropkę.
Michał J pisze:
Rynek Kolejowy pisze: [...]

– W tej chwili czas przejazdu z Radomia do Skarżyska wynosi od 55 minut do 1 godziny, niestety, ale w tym roku, po wykonaniu robót, a będą one bardzo intensywne, skróci się znacząco – dodał.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 22 lut 2012, 11:48

Tak, czepiam się, bo z tego zdania wynika że czas niestety się skróci. Jestem sobie w stanie wyobrazić, że podczas mówienia, przy odpowiednim intonowaniu wypowiadanego tekstu, brzmiał on sensownie, ale słowo pisane emocji nie wyraża. Gdyby autor artykułu zdecydował się nie na bezpośrednie zacytowanie, a na opis wypowiedzi, to ten fragment nabrałby normalnego sensu bez domysłów, co kto miał na myśli.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lut 2012, 15:59

KwZ pisze:Trzeba by było go posłuchać albo postawić kropkę.
Średnik, on od tego jest:

W tej chwili czas przejazdu z Radomia do Skarżyska wynosi od 55 minut do 1 godziny, niestety; ale w tym roku, po wykonaniu robót, a będą one bardzo intensywne, skróci się znacząco – dodał.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 lut 2012, 1:53

Tak w ogóle jesteśmy świadkami wychodzenia z użycia tego znaku...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 23 lut 2012, 23:47

fik pisze: W tej chwili czas przejazdu z Radomia do Skarżyska wynosi od 55 minut do 1 godziny, niestety; ale w tym roku, po wykonaniu robót, a będą one bardzo intensywne, skróci się znacząco – dodał.
Ale teraz to zdanie zupełnie sypie się pod względem składni - "niestety" powinno być na początku albo w środku (w kilku możliwych miejscach), natomiast na końcu wygląda fatalnie i tak właśnie brzmi.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lut 2012, 2:20

Nie mogę się zgodzić, niestety.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lut 2012, 8:32

Zwłaszcza, że to wywiad - mógł dosłownie tak właśnie powiedzieć, dorzucając to "niestety" na koniec, bo mu się przypomniało, że to godne pożałowania jest.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ