Komunikacja miejska w Trójmieście

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 gru 2007, 19:25

No a co niby ze 144 zostało zrobione? :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2007, 20:06

Wolfchen pisze: Przez te zmiany czas dojazdu do centrum wydłużył się o pół godziny.
(...) Zrobiliśmy pomiary i wyszło nam, że autobus pokonuje odcinek z Akademii Muzycznej do Dworca PKP w 25 minut, a tramwaj w 8. (...)
No to ktoś tu musi nie umieć liczyć, bo z tego by wynikało, że na przesiadce traci się 47 minut.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 gru 2007, 21:30

Przesiadka w ogóle przy Akademii faktycznie jest niewygodna. Pętla nijaka, miejsce dość ponure, trzeba iść tunelem takim syfnym do tramwaju etc. Tak nie zachęcą.

(Oczywiście nie jest to Żerań :P )
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2007, 18:58

Piotrek pisze:Przesiadka w ogóle przy Akademii faktycznie jest niewygodna. Pętla nijaka, miejsce dość ponure, trzeba iść tunelem takim syfnym do tramwaju etc. Tak nie zachęcą.
Plotki głoszą, że mają coś z tym zrobić. Tylko, że te plotki są od ponad roku, a oficjalnie nadal nic nie wiadomo...
(Oczywiście nie jest to Żerań :P )
Ale miejsce i funkcjonalność uderzająco podobna, albo i gorsza... ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 gru 2007, 16:22

Gazeta Wyborcza pisze:Wspólny bilet od Nowego Roku

Udało się! Urzędnicy trzymali nas w napięciu do ostatniej chwili - w końcu jednak Gdańsk dogadał się z pozostałymi członkami Związku Komunikacyjnego i od 1 stycznia będziemy mogli korzystać z biletów metropolitalnych.
Sprawa wspólnego biletu dwa tygodnie temu ponownie zawisła na włosku - Gdańsk nie chciał podpisać umowy, dotyczącej sprzedawania biletów metropolitalnych w sieci sprzedaży gdańskiego Zarządu Transportu Miejskiego, w formie zaproponowanej przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej (ta instytucja wprowadza wspólny bilet, a od 2009 r. całkowicie przejmie zarządzanie komunikacją miejską w aglomeracji gdańskiej). - Musimy znaleźć rozwiązania dopracowane pod względem prawnym - tłumaczył wtedy wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. Na szczęście świąteczny nastrój udzielił się także urzędnikom, którzy dogadali się w ekspresowym tempie. - Wszystkie strony doszły do porozumienia - mówi Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG. - Trwa już rozprowadzanie biletów całodziennych po punktach sprzedaży w Trójmieście. Będzie można je kupić od 29 grudnia.
Inaczej sytuacja wygląda, jeśli chcemy zakupić bilet okresowy. Do tego potrzebujemy bowiem karty czipowej, na której swoje bilety kodują mieszkańcy Gdańska i Wejherowa, lub elektronicznej legitymacji studenckiej. Jej gdyński odpowiednik wprowadzony zostanie do użytku 28 grudnia.
- Wtedy na naszej stronie internetowej pojawi się możliwość wypełnienia wniosku o wydanie karty - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. W przeciągu kilku miesięcy pojawi się także możliwość kodowania na karcie tradycyjnych gdyńskich biletów okresowych. Równocześnie, najprawdopodobniej za pół roku, bilety miesięczne w formie znaczków zostaną zupełnie wycofane z użytku.
Działająca już strona MZK ZG (niestety, błędy występują w pewnym zakresie)
http://www.mzkzg.org
No, wreszcie się dogadali. Sądzę jednak, że bilety w formie tradycyjnych znaczków będą nadal dostępne, dopóki karta elektroniczna będzie wydawana na podstawie wniosku... (-o<
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sty 2008, 19:42

Nasze Miasto pisze:Dziesięć nowych trolejbusów niskopodłogowych planuje zakupić w tym roku Zarząd Komunikacji Miejskiej(podkreślenie moje - Wolfchen) w Gdyni. Nowe pojazdy pojawią się na ulicach miasta już w pierwszym kwartale tego roku. ZKM planuje też uruchomienie nowych linii autobusowych i trolejbusowych. Od marca, zamiast jednego autobusu nr 510 dziennie, jeżdżącego z Gdyni na Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie, będzie ich pięć.

- Coraz więcej osób lata samolotami po całej Europie i w związku z tym jeden autobus to zdecydowanie za mało - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Od kwietnia uruchamiamy też nową linię autobusową o numerze 252. Ten autobus będzie jeździł w najbardziej oddalone od centrum ulice dzielnicy Mały Kack. Natomiast na osiedlu Sokółka powstanie nowa pętla autobusowa. Zostaną też uruchomione nowe linie łączące tę dzielnicę z centrum miasta. W kolejnych latach planowana jest budowa linii łączącej ul. Chylońską w dzielnicy Cisowa z Witominem.

Jest też dobra informacja dla mieszkańców osiedla Fikakowo w Wielkim Kacku. W tym roku zostaną opracowane plany budowy linii trolejbusowej prowadzącej na to osiedle. Budowa najprawdopodobniej rozpocznie się na początku przyszłego roku. Dzięki temu trolejbusy będą jeździły przez cały tydzień. Jak na razie Fikakowo z ul. Wielkopolską łączy autobus linii 153. Problem w tym, że jeździ on tylko w dni powszednie. W soboty i niedziele mieszkańcy osiedla muszą wspinać się pod wysoką górę.

Planując nowe linie, zarząd ZKM bierze pod uwagę sugestie mieszkańców, którzy wypowiadają się w specjalnych ankietach na temat funkcjonowania komunikacji w mieście. Rok 2008 jest ostatnim rokiem funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej. Od 2009 r. jego obowiązki przejmie Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.
Proszę, to jest odpowiednia polityka komunikacyjna. Pojawia się możliwość skierowania linii, to jest to robione. Oczywiście wszystko po kompleksowym przeanalizowaniu wszystkich + i - oraz zasięgnięcia opinii mieszkańców.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2008, 19:48

Ciekawe, czy środki na te trolle będą z budżetu miasta (co podobno "niedasię") czy ZKMu. ZKM jest zakładem budżetowym, nie spółką, więc to i tak budżet miasta...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sty 2008, 19:52

inż. Glonojad pisze:Ciekawe, czy środki na te trolle będą z budżetu miasta (co podobno "niedasię") czy ZKMu.
Czy ZKM, czy PKT, to i tak budżet miasta. A raczej panuje obecnie dobra koniunktura na trajtki, więc trzeba to wykorzystać. O-)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2008, 19:58

To jakbyś napisał, czy ZTM czy TW, to i tak budżet miasta... otóż jest to różnica istotna, bo takie TW/MZA/MW inwestycje własne może wykrajać albo z:
a) zysku (który w Wawie założony jest na poziomie 0%)
b) odpisów amortyzacyjnych, czyli środków przekazywanych w wozokm na wyrównanie spadku wartości (amortyzacji) środków trwałych; odpisy te powinny służyć na odnawianie posiadanego sprzętu ale, ponieważ amortyzacja trwa zwykle krócej niż eksploatacja, w pewnych granicach mogą być one przeznaczone na inwestycje; dramat MZA i TW wynika m.in. z tego, że zarówno Ikarusy, jak i tramwaje 13N i 105N (i część Na) są dawno zamortyzowane - a więc na ich wymianę spółki nie dostają pieniędzy.
Natomiast inwestycja w tabor/nową trasę ze środków budżetu miasta i przekazanie ich do spółki (jak miało to miejsce ostatnio z tunelami metra ODIP) jest już dokapitalizowaniem -> podniesieniem wartości przedsiębiorstwa.

Niech mnie kto, kto ekonomista, poprawi ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sty 2008, 20:07

inż. Glonojad pisze:Natomiast inwestycja w tabor/nową trasę ze środków budżetu miasta i przekazanie ich do spółki (jak miało to miejsce ostatnio z tunelami metra ODIP) jest już dokapitalizowaniem podniesieniem wartości przedsiębiorstwa.
Wszystkie nowe druty dla trolejbusów są miejskie i miasto ich użycza PKT do korzystania z nich (vide: Dąbrowa-TESCO - Kacze Buki/Dąbrowa-Miętowa).

A trajtki PKT zakupuje ze środków własnych/dotacji/funduszy strukturalnych :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2008, 20:09

Wolfchen pisze:
A trajtki PKT zakupuje ze środków własnych/dotacji/funduszy strukturalnych :)
O, o, o.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2008, 20:44

A tam w Gdyni to nie mają problemów kadrowych, że uruchamiają nowe linie? :>

ZKM kupuje - ciekawe. W ogóle jaka jest tam regulacja np. a propos nowych niskopodłogowców? PKA, PKM, PKT sami sobie wyznaczają co chcą kupić, czy jednak jakiś nacisk ZKMu jest? Bo aż mi się wierzyć nie chce.

Trajtek na Fikakowo? Mocno kontrowersyjne dla mnie. Może dla nas miłośników trasa będzie jedna z ciekawszych (wzniesienia), nie mniej czy na pewno się to opłaca? Jak byłem tam z...rok temu, to mimo wszystko tak wielu chętnych na 153 nie było (nie mniej i tak jest to skandal, że bus jeździ tam tylko w dr :/). Szybciej bym widział trajtki w Witominie/Redłowie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2008, 21:06

A właśnie, ma ktoś przecieki, czy sola czy przeguby? Mogą być przecie przeguby hybrydowe czy dwusilnikowe, wzniesienia nie są przeszkodą (wbrew temu, co moglibyście usłyszeć gdzieniegdzie ;> )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2008, 21:11

A właśnie, ma ktoś przecieki, czy sola czy przeguby? Mogą być przecie przeguby hybrydowe czy dwusilnikowe, wzniesienia nie są przeszkodą (wbrew temu, co moglibyście usłyszeć gdzieniegdzie ;> )
Jeśli trajtki mają być na ten fragment (co by się jednak nie zgadzało, bo pewnie budowa się nie skończy w tym roku) to na pewno sola. Nie potrzebne przeguby. Jeśli na całą sieć to marzy mi się przegub, ale przecieków nie mam.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2008, 22:28

A może to "planuje zakupić ZKM" to pomyłka przy redagowaniu tekstu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ