[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2009

Moderator: JacekM

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 gru 2008, 21:55

Tylko spojrzałem na te rozkłady i widzę, że nie ma szans na zmiany w tej opornej materii.

Linia otwocka trochę częściej w szczytach, ale poza nimi nadal mizeria. Więc 521 i prywaciarze niezagrożeni.

Linia mińska - ścisły szczyt:
Rembertów -> Śródmieście: 6.59, 7.18, 7.22.
Zabrano pociąg 7.04, kiedyś 7.06, którym się ratowałem.
O tej porze, o siódmej rano, kiedy pociągi powinny być najczęściej, nawet co 5 minut, jest 19-minutowa luka. Władowali jakąś Czeremchę, która się nigdzie nie zatrzymuje, a jakiś inny pociąg wcześniej rano mija też Wesołą i Wolę Grzybowską. Przy tak słabej jeszcze ofercie kolei, mijanie tych stacji, i to jeszcze o takiej porze, uznaję za marnotrastwo.
Po zabraniu pociągu o siódmej z minutami nie ma już żadnego sensu wysiadać z 514 pod stacją Rembertów i czekać na peronie 15 minut. Akurat kwadrans traci się o tej porze na stanie w korku w 514.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 gru 2008, 19:54

Nowy rozkład SKM/KM na linii mińskiej z Rembertowa

Kod: Zaznacz cały

Stacja: REMBERTÓW  -->  ŚRÓDMIEŚCIE


 DZIEŃ POWSZEDNI                                      ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty                                        |Godz. Minuty                           |
|  4 | 45   53                                       |  4 | 45   53                          |
|  5 | 37   52                                       |  5 | 37   52                          |
|  6 | 05   17   21   26   33*  40   47   55   59    |  6 | 05   17   21   33*  40   55   59 |
|  7 | 18   22   31   42   48   51   59              |  7 | 18   22n  31   48   59           |
|  8 | 13   18   34   47   58                        |  8 | 18   34   47   58                |
|  9 | 02   09   39   51   56                        |  9 | 02   09   39   51   56           |
| 10 | 14   21   46   52w  55                        | 10 | 14   46   52w  55                |
| 11 | 20   48   57                                  | 11 | 20   48   57                     |
| 12 | 20   48   57                                  | 12 | 20   48   57                     |
| 13 | 08   19   46   54                             | 13 | 08   46   54                     |
| 14 | 06   21   46   55                             | 14 | 06   46   55                     |
| 15 | 07   14   45   57                             | 15 | 07   45   57                     |
| 16 | 06   23   35   44   57                        | 16 | 06   44   57                     |
| 17 | 14   17   25   39   46                        | 17 | 14   17   25   46                |
| 18 | 07   16   22   44   47   59                   | 18 | 07   16   44   59                |
| 19 | 14   23   35   53   56                        | 19 | 14   35   53   56                |
| 20 | 00   14   44                                  | 20 | 00   14   44                     |
| 21 | 08   20   40   59                             | 21 | 08   20   40   59                |
| 22 | 16   47                                       | 22 | 16   47                          |
| 23 | 01   19                                       | 23 | 01   19                          |
| 00 | 01   15w                                      | 00 | 01   15                          |
 Rozkład ważny od 2008-12-14

Jak widać są pewne "próby koordynacji", ale do prawdziwej koordynacji jeszcze daleko.
- w weekend średnio jeden kurs mniej KM względem starego rozkładu;
- wspomniana skandaliczna luka po siódmej rano;
- luka pół godziny między 9.09 a 9.39; luka 25 minut między 10.21 a 10.46, i tak jeszcze podobnie między 10 a 11, 11 a 12.
27 minut przerwy o 13h - łata Tłuszcz, a za Rembertowem 38 minut przerwy.
25 minut przerwy o 14h.
31 minut przerwy o 15h i dalej kilka mniejszych luk + rzadkie kursowanie wieczorem rodem z ZTM.


I jeszcze ze Śródmieścia:

Kod: Zaznacz cały

Stacja: ŚRÓDMIEŚCIE  -->  REMBERTÓW


 DZIEŃ POWSZEDNI                           ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty                             |Godz. Minuty                       |
|  3 | 39   53w                           |  3 | 53w                          |
|  4 | 39   56                            |  4 | 39   56                      |
|  5 | 08   21w  33   38   46   54        |  5 | 21w  38   54                 |
|  6 | 07   36   44   56                  |  6 | 07   44   56                 |
|  7 | 11w  16   32   36   40r  48        |  7 | 11w  16   32   48            |
|  8 | 04   16   26   48                  |  8 | 04   16   48                 |
|  9 | 04   17   45   56                  |  9 | 04   17   45   56            |
| 10 | 17   46                            | 10 | 17   46                      |
| 11 | 05   12   47   57                  | 11 | 05   12   47   57            |
| 12 | 07   17   45   55                  | 12 | 07   45   55                 |
| 13 | 09   30   38   52                  | 13 | 09   38   52                 |
| 14 | 00   10   33   37   56             | 14 | 00   10   37   56            |
| 15 | 00   04   16   32   41   57        | 15 | 00   04   16   32   57       |
| 16 | 05   09   17   33   47   55   59   | 16 | 05   17   33   47   55   59  |
| 17 | 07   11   32   44   48   50*       | 17 | 11   32   44   48   50*      |
| 18 | 09   21   47   57                  | 18 | 09   21   47   57            |
| 19 | 01   17   32   47   57             | 19 | 01   17   47   57            |
| 20 | 19   29   39   57                  | 20 | 19   39   57                 |
| 21 | 12   43   56                       | 21 | 12   43   56                 |
| 22 | 11   57                            | 22 | 11   57                      |
| 23 | 14   55                            | 23 | 14   55                      |  
| 00 |                                    | 00 | 46                           | 
 Rozkład ważny od 2008-12-14
W międzyszczycie tradycyjnie rzadko więc luki, ale w popołudniowym szczycie trochę połatali. Nie ma już dziur powyżej 20 minut, ale sporym utrudnieniem dla pasażerów za Rembertowem może być piętrus o 17.50 z Centralnego, na którego jednak opłaca maszerować się ze Śródmieścia...
26 - minutowa dziura dopiero o 18, a potem źle od 20stej, bo to już wieczór..



Linia otwocka:

Kod: Zaznacz cały

Stacja: GOCŁAWEK  -->  ŚRÓDMIEŚCIE


 DZIEŃ POWSZEDNI                ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty                  |Godz. Minuty          |
|  5 | 05   45                 |  5 | 05   45n        |
|  6 | 00   15   30   44       |  6 | 15   44         |
|  7 | 05   15   25   40   55  |  7 | 15              |
|  8 | 11   43                 |  8 | 11              |
|  9 | 13   43                 |  9 | 13              |
| 10 | 10                      | 10 | 10              |
| 11 | 10                      | 11 | 10              |
| 12 | 10                      | 12 | 10              |
| 13 | 10   40                 | 13 | 10              |
| 14 | 10   40                 | 14 | 10              |
| 15 | 10   40                 | 15 | 10              |
| 16 | 10   40                 | 16 | 10              |
| 17 | 02   10   44            | 17 | 11              |
| 18 | 00   10   40   55       | 18 | 10   40         |
| 19 | 10   40                 | 19 | 10              |
| 20 | 10   40                 | 20 | 10              |
| 21 | 30                      | 21 | 30              |
| 22 | 29                      | 22 | 29              |
| 23 | 10                      | 23 | 10              |

 Rozkład ważny od 2008-12-14


Kod: Zaznacz cały

Stacja: ŚRÓDMIEŚCIE  -->  GOCŁAWEK


 DZIEŃ POWSZEDNI               ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty                 |Godz. Minuty          |
|  4 | 52                     |  4 |                 |
|  5 | 04   29   50           |  5 | 29              |
|  6 | 12   24   52           |  6 | 24              |
|  7 | 20   52                |  7 | 20              |
|  8 | 22                     |  8 | 22              |
|  9 | 24                     |  9 | 24              |
| 10 | 24                     | 10 | 24              |
| 11 | 24   52                | 11 | 24              |
| 12 | 24   50                | 12 | 24              |
| 13 | 20   48                | 13 | 20              |
| 14 | 25   52                | 14 | 25              |
| 15 | 12   24   36   53      | 15 | 24              |
| 16 | 01   25   38   51      | 16 | 25   51         |
| 17 | 03   23   36   53      | 17 | 23   53         |
| 18 | 25   52                | 18 | 25              |
| 19 | 24                     | 19 | 24              |
| 20 | 24                     | 20 | 24              |
| 21 | 24                     | 21 | 24              |
| 22 | 31                     | 22 | 31              |
| 23 | 24                     | 23 | 24              |

 Rozkład ważny od 2008-12-14
Szczyt poprawiony względem starego rozkładu, ale międzyszczyt, wieczór i weekend powala.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 gru 2008, 8:22

Andrzej pisze:- wspomniana skandaliczna luka po siódmej rano;
Rembertów, jak Rembertów...
Jak miałbym się czepiać rozkładu na tej (mojej) linii, to pierwsza krytyka idzie w kierunku godziny 5 rano. Od 4 do 5:30 odjeżdżają 4 pociągi, odjeżdzało 5 składów z Mińska. Takt 30 minutowy w tym przypadku to pomyłka. Niektórym zostanie jazda pierwszym pociągiem nawet, jak mają na 6 do pracy, do tej pory mieli jeszcze wybór.
Potem krytykę przenoszę na międzyszczyt, gdzie jest nieregularnie. Co godzinę, ale nieregularnie (różne godziny odjazdów z obu stron).
Wieczorem lepiej niż teraz. Może nawet potrójne składy nie będą aż tak potrzebne. Ale rano bym utrzymał ten jeden potrójny o 6:50 z Mińska lub pierwszy po 7 z Mińska, bo będzie gorąco.
Linia otwocka wygląda na tle mińskiej beznadziejnie, czyli prawie jak dziś. Ale i tak szczyt się poprawił. Żeby chociaż ciut częściej poza szczytem, to można by zacząć powalczyć z busami, a tak nie ma żadnych szans, szczególnie w "C".

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 12 gru 2008, 15:56

Ciekawostka: Rzeźnia Kołobrzeg-Kielce jechałaby godzinę krócej przez Opoczno. Nawet jak doliczymy po 20 minut na zmianę loka w Skarżysku i Tomaszowie, to wychodzi na plus :]

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 gru 2008, 21:10

przewoz pisze:Linia otwocka wygląda na tle mińskiej beznadziejnie, czyli prawie jak dziś.
Jak odliczysz kursy SKM, i nawet te parę kursów do Tłuszcza, co zahaczają o Rembertów, to częstotliwość samych Kolei Mazowieckich do Mińska wygląda podobnie jak linii KM do Otwocka.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2008, 16:53

Kozik pisze:Nie Glonojadzie. Otrzymanie przez przedsiębiorstwo certyfikatu zgodności ISO 9001/2001 oznacza, że dokumentacja systemu zarządzania jakością, jaką sporządziła badana spółka jest w pełni zgodna z procedurami standardu ISO PN-EN 9001/2001. A to oznacza, że wówczas firma taka będzie tworzyć wyroby (produkty i/lub usługi), które w 100% zaspokoją wymagania klientów.
Tyle - mniej-więceij - teoria. W praktyce to wcale nie oznacza "100% zadowolenia klienta", lecz jedynie kontrolę przestrzegania własnych procedur. Więc, jeśli własne procedury, zgodne z tą NORMĄ (nie żadnego "standardu", NORMY!), nic klientowi nie zagwarantują, to dokładnie tyle dostanie!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 13 gru 2008, 18:45

Nowy rozkład jest po prostu fatalny . Udupiono większośc fajnych połączeń pośpiesznych do i z Warszawy. Większość wieczornych pośpiechów wracających do W-wy przesunięto o godzinę w przód, dzięki czemu wycieczki będą krótsze (o ile w ogóle będą pociągiem). Fajną Oleńkę wywalono z Wrocławia (teraz od Opola jedzie gdzieś na Kamieniec) i oczywiście przesunięto o godzinę, zeby żaden cwaniak nie wpadł na pomysł jechac osobówką do Opola i tam się przesiąść. W sumie nie ma się co dziwić, skoro teraz jest jedno Intersyfy, więc nie będą sobie podkładać świni, jak można wyłudzić kasę za ekspres Pogórze. Dzięki temu z Katowic też nie ma jak wrócić pośpiechem. Nie ma też już wagonu krajowego w nocnym Rzepin-Terespol, ze Szczecina nie wróci się Włokniarzem z przesiadką w Kutnie, bo Kopernik jedzie o godzinę wcześniej, no ale jest przecież "wybawca" - IC Prus.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 13 gru 2008, 19:35

Adamq pisze:Co daje takie opóźnienie.... dla pasażerów z Jarzębiej łąki raczej nic, ale dla pasażerów z Ostrołeki to dużo - brak dojazdu do centrum miasta autobusami MZK lub trzeba czekać 70 min.
A MZK Ostrołęka nie dostosuje kursów swoich autobusów przejeżdżających obok dworca do rozkładu PKP:?:
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 13 gru 2008, 21:41

Czy ja dobrze widzę w rozkładzie, że kilka pociągów pośpiesznych na trasie Siedlce-Warszawa ma być uruchamianych na EZT-ach. :shock: Przecież to idiotyzm ](*,)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 13 gru 2008, 22:49

laczor pisze:
Adamq pisze:Co daje takie opóźnienie.... dla pasażerów z Jarzębiej łąki raczej nic, ale dla pasażerów z Ostrołeki to dużo - brak dojazdu do centrum miasta autobusami MZK lub trzeba czekać 70 min.
A MZK Ostrołęka nie dostosuje kursów swoich autobusów przejeżdżających obok dworca do rozkładu PKP:?:
Niestety do chwili obecnej cisza, oczekiwanie na najblizszy autobus do miasta 40 min. a na mojej lini 70 min.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 gru 2008, 23:20

Czy ja dobrze widzę w rozkładzie, że kilka pociągów pośpiesznych na trasie Siedlce-Warszawa ma być uruchamianych na EZT-ach. Przecież to idiotyzm
? A niby gdzie to widzisz i po czym wnosisz?

PS.
Co do ciekaowstek: śmiesznie wygląda pociąg: 12341+1223. Jadą o tej samej porze w Cx i Dx... Oba z Grodziska. niczym się nei różnią. Po co ten zabieg?
Podobnie 50330 i 9562. W D do Grodziska. Nie można było tego po prostu w uwagach napisać, tylko walić w C i D oddzielnie?
No i pociąg 21340+50240. w D z Dęblina, w C z Pilawy. OK, przeżyję. Ale żeby było śmieszniej.... od p.o. Wwa Międzylesie rozkład rozjeżdża się.... o minutę... a na wschodnim znowu się zchodzi. No jaja po prostu ;) Podobnych widziałem jeszcze parę. Nie można było normalnie tego oznaczyć w PDFie i na rozkładach papierowych i jakoś zjechać do kupy tego 50240 i innych?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 gru 2008, 23:37

Co do ciekaowstek: śmiesznie wygląda pociąg: 12341+1223. Jadą o tej samej porze w Cx i Dx... Oba z Grodziska. niczym się nei różnią. Po co ten zabieg?
Podobnie 50330 i 9562. W D do Grodziska. Nie można było tego po prostu w uwagach napisać, tylko walić w C i D oddzielnie?
No i pociąg 21340+50240. w D z Dęblina, w C z Pilawy. OK, przeżyję. Ale żeby było śmieszniej.... od p.o. Wwa Międzylesie rozkład rozjeżdża się.... o minutę... a na wschodnim znowu się zchodzi. No jaja po prostu ;) Podobnych widziałem jeszcze parę. Nie można było normalnie tego oznaczyć w PDFie i na rozkładach papierowych i jakoś zjechać do kupy tego 50240 i innych?
12341+1223 to ewidentna pomyłka - ten drugi jedzie z Warszawy tylko, podobnie jak 9562 - do Warszawy.
natomiast co do zjechania do kupy, to PLKa najpierw zmieniła Regulamin (pociąg w całej relacji musi mieć jednakowy termin) co spowodowało w kilku miejscach parę pociągów w tej samej trasie. Po czym pod koniec października zmieniła zasady łączenia relacji na linii średnicowej, co spowodowało trasowanie części pociągów od nowa - stąd występują (niestety) odchyłki w paru miejscach, które zostały zauważone zbyt późno :-?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 14 gru 2008, 12:00

przewoz pisze:
Czy ja dobrze widzę w rozkładzie, że kilka pociągów pośpiesznych na trasie Siedlce-Warszawa ma być uruchamianych na EZT-ach. Przecież to idiotyzm
A niby gdzie to widzisz i po czym wnosisz?
Tutaj Patrząc na uwagi do pociągów o 6:13 i 11:13 wyraźnie jest napisane "pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)".
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 14 gru 2008, 12:30

8917 pisze: Tutaj Patrząc na uwagi do pociągów o 6:13 i 11:13 wyraźnie jest napisane "pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)".
Hafasowi bym nie wierzył. IC jedyne EZT jakie posiada ma obwarowane umową na obsługę linii Warszawa - Łódź póki co.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 gru 2008, 12:53

bohun pisze:Hafasowi bym nie wierzył. IC jedyne EZT jakie posiada ma obwarowane umową na obsługę linii Warszawa - Łódź póki co.
To raz, a dwa: czasy przejazdu Siedlce - Mińsk nierealne dla serii EN57, a przesadzone dla ED74. Pośrednie, więc wagony, jak do tej pory.

ODPOWIEDZ