Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
7xx przez Przekorną dobrze.
Wspólny przystanek wszystkiego do Kabat na Przekornej bardzo, bardzo dobrze.
139 i 339 co 30' meh. Bez wycięcia 519 powstanie 339 to zbytek łaski dla tych dwóch ZP na Przyczółkowej - teraz z Czekoladowej do miasta będzie do wyboru 519 co 30' z jednej strony i 339 co 30' z drugiej strony. slowclap.gif
Jeśli musi pozostać coś jadącego z Bielawy do Wilanowa, nie powinno być wpychane w Wilanowską.
700 i 725 bez najmniejszego znaczenia praktycznego. 725 z jednoperonową przesiadką do/z metra na plus.
Wspólny przystanek wszystkiego do Kabat na Przekornej bardzo, bardzo dobrze.
139 i 339 co 30' meh. Bez wycięcia 519 powstanie 339 to zbytek łaski dla tych dwóch ZP na Przyczółkowej - teraz z Czekoladowej do miasta będzie do wyboru 519 co 30' z jednej strony i 339 co 30' z drugiej strony. slowclap.gif
Jeśli musi pozostać coś jadącego z Bielawy do Wilanowa, nie powinno być wpychane w Wilanowską.
700 i 725 bez najmniejszego znaczenia praktycznego. 725 z jednoperonową przesiadką do/z metra na plus.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Generalnie widzę dużą zbieżność z najgorszą mapa świata. Częstotliwości słabe ale bez ruszenia 519 inaczej nie da rady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To 339 żywcem wyjęte dawne 359 Centralny - Międzylesie. Czyli "robimy cokolwiek, byle jeździło, jak ktoś przypadkiem wsiądzie, to OK". Równie dobrze mogli to zrobić na trasie Metro Wilanowska - Powsin, przynajmniej by parę wzkm zaoszczędzono.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 477
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Czy czasem zamysłem 339 nie jest bezpośrednie połączenie Kabat z Wilanowem najszybszą możliwą trasą?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No już bez przesady, ideę tej linii widać wyraźnie (wzmocnienie ciągu Wilanowska - Przyczółkowa po zabraniu 7xx ORAZ zapewnienie dojazdu północnemu Powsinowi do Kabat), to nie jest tak zupełnie nieprzemyślane - tylko wyszło, jak wyszło w sytuacji, gdy każde zatyłcze musi mieć czerwoną linię do centrum. Dlatego też przy parze 139/339 daję "meh", a nie "banda idiotów"
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 2850
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Pozwolę się zupełnie nie zgodzić z tą opinią.
Według mnie projekt jest słaby. Dyskwalifikuje go zwłaszcza brak połączenia z metra Kabaty ani do parku kultury, ani do ogrodu botanicznego. W dojeździe do tych miejsc praktycznie nic się nie zmieni, a to oznacza, że nadal będzie się opierał na rzadkich liniach co 30-40 minut.
Jeśli ma się do dyspozycji wątłe siły (liczbę brygad), należy rozsądnie je rozkładać. Koncepcja oparcia Powsina niemal wyłącznie na dowozówkach do metra Kabaty pozwalałaby zapewnić częstotliwość lepszą od obecnej.
W tej chwili zwłaszcza w weekendy będzie fatalnie: z Wilanowskiej 139 co 30 min., z Kabat 710 co 40 min., inne linie jeszcze rzadziej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ani park kultury, ani ogród botaniczny nie są miejscami w najmniejszy sposób kluczowymi z punktu widzenia układu komunikacyjnego. Konstancin zaś wyłącznie zyskuje (przy niezmienionej częstotliwości dostaje niemal na pewno lepszą regularność i punktualność), podobnie Powsin. Tak, projekt mógłby być lepszy, sam postulowałem i niezmiennie uważam za uzasadnione 139 na Kabaty, niemniej jednak w żadnym miejscu nie pogarsza on istotnie stanu bieżącego, co jest miła odmianą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Pewnie przekształcenie 339 w 239 to też kwestia czasu. Może nawet podbicie do 15/30/30. Wtedy na najważniejszym odcinku będzie 7,5-15/15/15.
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Czy po zmianach planowane jest pozostawienie podjazdów 725 do pętli na Starych Kabatach? Przy tylu liniach na Korbońskiego wydają się one zbędne.
Była już mowa, że nie.
Z tego punktu widzenia w sumie się zgodzę, ja bardziej patrzyłem na to z pozycji dowożenia Powsina da stacji metra na Kabatachfik pisze: ↑28 lis 2017, 17:40No już bez przesady, ideę tej linii widać wyraźnie (wzmocnienie ciągu Wilanowska - Przyczółkowa po zabraniu 7xx ORAZ zapewnienie dojazdu północnemu Powsinowi do Kabat), to nie jest tak zupełnie nieprzemyślane - tylko wyszło, jak wyszło w sytuacji, gdy każde zatyłcze musi mieć czerwoną linię do centrum. Dlatego też przy parze 139/339 daję "meh", a nie "banda idiotów".
![:| :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ja tam niespecjalnie rozumiem ideę podjazdów do Starych Kabat w zaproponowanej formie. Z okolic obecnej pętli do Korbońskiego rzut beretem, a autobusy będą przejeżdżać spory kawałek, żeby znowu wrócić praktycznie w to samo miejsce, ZP Gąsek ma zaś 519. Jedynym wartym utrzymywania ZP jest Zapłocie, bo inaczej strefy dojścia byłyby mocno duże. Jakby ZTM troszkę zainwestował w niewielką nawet pętlę na wysokości tego przystanku zamiast obecnych Starych Kabat (które na Mapach Google i tak wyglądają na nieremontowane od lat, a łezka strasznie wielka), to by się dało sporo wzkm zaoszczędzić, a i czasu przejazdu zresztą też. Autobusy zjeżdżałoby z Korbońskiego w Gąsek (chyba, że nie będzie tam w ogóle skrzyżowania), zawracałyby na wysokości ZP Zapłocie i wracały w Rosnowskiego.