Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2017, 14:24

7xx przez Przekorną dobrze.
Wspólny przystanek wszystkiego do Kabat na Przekornej bardzo, bardzo dobrze.
139 i 339 co 30' meh. Bez wycięcia 519 powstanie 339 to zbytek łaski dla tych dwóch ZP na Przyczółkowej - teraz z Czekoladowej do miasta będzie do wyboru 519 co 30' z jednej strony i 339 co 30' z drugiej strony. slowclap.gif
Jeśli musi pozostać coś jadącego z Bielawy do Wilanowa, nie powinno być wpychane w Wilanowską.
700 i 725 bez najmniejszego znaczenia praktycznego. 725 z jednoperonową przesiadką do/z metra na plus.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lis 2017, 15:21

Generalnie widzę dużą zbieżność z najgorszą mapa świata. Częstotliwości słabe ale bez ruszenia 519 inaczej nie da rady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2017, 16:25

Myślisz, że powinienem sie zgłosić po tantiemy? ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lis 2017, 17:04

To 339 żywcem wyjęte dawne 359 Centralny - Międzylesie. Czyli "robimy cokolwiek, byle jeździło, jak ktoś przypadkiem wsiądzie, to OK". Równie dobrze mogli to zrobić na trasie Metro Wilanowska - Powsin, przynajmniej by parę wzkm zaoszczędzono.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Matt Cubis
Posty: 477
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 28 lis 2017, 17:16

Czy czasem zamysłem 339 nie jest bezpośrednie połączenie Kabat z Wilanowem najszybszą możliwą trasą?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2017, 17:40

Wolfchen pisze:
28 lis 2017, 17:04
To 339 żywcem wyjęte dawne 359 Centralny - Międzylesie. Czyli "robimy cokolwiek, byle jeździło, jak ktoś przypadkiem wsiądzie, to OK". Równie dobrze mogli to zrobić na trasie Metro Wilanowska - Powsin, przynajmniej by parę wzkm zaoszczędzono.
No już bez przesady, ideę tej linii widać wyraźnie (wzmocnienie ciągu Wilanowska - Przyczółkowa po zabraniu 7xx ORAZ zapewnienie dojazdu północnemu Powsinowi do Kabat), to nie jest tak zupełnie nieprzemyślane - tylko wyszło, jak wyszło w sytuacji, gdy każde zatyłcze musi mieć czerwoną linię do centrum. Dlatego też przy parze 139/339 daję "meh", a nie "banda idiotów" ;). Ogólnie projekt nie jest zły na tle ostatnich dokonań ZTMu (a łatwo sprawdzić, że przez ostatnich kilka lat nie ograniczałem się w krytyce działań tegoż), brak jest oczywistych idiotyzmów typu 167/184. Solidne 3,5 bym temu dał, student jednak rokuje na przyszłość.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 lis 2017, 8:12

fik pisze:
28 lis 2017, 17:40
Solidne 3,5 bym temu dał, student jednak rokuje na przyszłość.
Pozwolę się zupełnie nie zgodzić z tą opinią.
Według mnie projekt jest słaby. Dyskwalifikuje go zwłaszcza brak połączenia z metra Kabaty ani do parku kultury, ani do ogrodu botanicznego. W dojeździe do tych miejsc praktycznie nic się nie zmieni, a to oznacza, że nadal będzie się opierał na rzadkich liniach co 30-40 minut.
Jeśli ma się do dyspozycji wątłe siły (liczbę brygad), należy rozsądnie je rozkładać. Koncepcja oparcia Powsina niemal wyłącznie na dowozówkach do metra Kabaty pozwalałaby zapewnić częstotliwość lepszą od obecnej.

W tej chwili zwłaszcza w weekendy będzie fatalnie: z Wilanowskiej 139 co 30 min., z Kabat 710 co 40 min., inne linie jeszcze rzadziej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lis 2017, 8:39

Ani park kultury, ani ogród botaniczny nie są miejscami w najmniejszy sposób kluczowymi z punktu widzenia układu komunikacyjnego. Konstancin zaś wyłącznie zyskuje (przy niezmienionej częstotliwości dostaje niemal na pewno lepszą regularność i punktualność), podobnie Powsin. Tak, projekt mógłby być lepszy, sam postulowałem i niezmiennie uważam za uzasadnione 139 na Kabaty, niemniej jednak w żadnym miejscu nie pogarsza on istotnie stanu bieżącego, co jest miła odmianą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 29 lis 2017, 9:01

Pewnie przekształcenie 339 w 239 to też kwestia czasu. Może nawet podbicie do 15/30/30. Wtedy na najważniejszym odcinku będzie 7,5-15/15/15.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3834
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 lis 2017, 11:15

Lukasz436 pisze:
29 lis 2017, 9:01
Pewnie przekształcenie 339 w 239 to też kwestia czasu. Może nawet podbicie do 15/30/30. Wtedy na najważniejszym odcinku będzie 7,5-15/15/15.
Jeśli tak się stanie, to Fikander pęknie nam z dumy :term:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lis 2017, 11:32

Z dumy powinien pękać wtedy ZTM :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 lis 2017, 23:35

Czy po zmianach planowane jest pozostawienie podjazdów 725 do pętli na Starych Kabatach? Przy tylu liniach na Korbońskiego wydają się one zbędne.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2017, 3:23

Była już mowa, że nie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lis 2017, 12:09

fik pisze:
28 lis 2017, 17:40
No już bez przesady, ideę tej linii widać wyraźnie (wzmocnienie ciągu Wilanowska - Przyczółkowa po zabraniu 7xx ORAZ zapewnienie dojazdu północnemu Powsinowi do Kabat), to nie jest tak zupełnie nieprzemyślane - tylko wyszło, jak wyszło w sytuacji, gdy każde zatyłcze musi mieć czerwoną linię do centrum. Dlatego też przy parze 139/339 daję "meh", a nie "banda idiotów" ;).
Z tego punktu widzenia w sumie się zgodzę, ja bardziej patrzyłem na to z pozycji dowożenia Powsina da stacji metra na Kabatach :|
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 30 lis 2017, 21:52

Ja tam niespecjalnie rozumiem ideę podjazdów do Starych Kabat w zaproponowanej formie. Z okolic obecnej pętli do Korbońskiego rzut beretem, a autobusy będą przejeżdżać spory kawałek, żeby znowu wrócić praktycznie w to samo miejsce, ZP Gąsek ma zaś 519. Jedynym wartym utrzymywania ZP jest Zapłocie, bo inaczej strefy dojścia byłyby mocno duże. Jakby ZTM troszkę zainwestował w niewielką nawet pętlę na wysokości tego przystanku zamiast obecnych Starych Kabat (które na Mapach Google i tak wyglądają na nieremontowane od lat, a łezka strasznie wielka), to by się dało sporo wzkm zaoszczędzić, a i czasu przejazdu zresztą też. Autobusy zjeżdżałoby z Korbońskiego w Gąsek (chyba, że nie będzie tam w ogóle skrzyżowania), zawracałyby na wysokości ZP Zapłocie i wracały w Rosnowskiego.

ODPOWIEDZ