Strona 175 z 365

: 09 mar 2012, 19:46
autor: KwZ
Myślę, że ludzie mieszkający przy Drawskiej autobusów by nie chcieli.

: 09 mar 2012, 19:51
autor: MeWa
KwZ pisze:
MeWa pisze:Szkoda komentować w ogóle takie wypociny :P dobrze, ze dodała, że jest półamatorem :P
Pół? :P Gdzie to pisze?
W tytule.
KwZ pisze:
MeWa pisze:Co do planu - faktycznie zakłada likwidację pętli Szczęśliwice. Nowa miałaby powstać przy Włodarzewskiej w rejonie Zadumanej.
A dojazd do niej przez Drawską, Śmigłowca czy Włodarzewską?
Drawską i jej przedłużeniem do Włodarzewskiej (to naprawdę dziwne, ale kiedyś dało się Drawską przejechać "na wylot", a potem, jak zaczęły się budować osiedla, ta możliwość zniknęła).
KwZ pisze:Poza tym to byłyby dodatkowe, niepotrzebne kilometry.
Niepotrzebne jak niepotrzebne. Przy Włodarzewskiej też mieszkają pasażerowie.

Natomiast wbrew temu, co twierdziła pani, plan nic nie mówi o linii tramwajowej na Szczęśliwicach.

: 09 mar 2012, 19:59
autor: KwZ
MeWa pisze:Niepotrzebne jak niepotrzebne. Przy Włodarzewskiej też mieszkają pasażerowie.
Tak, pasażerowie 208. Ale puszczanie tam wszystkiego ze Szczęśliwic to dla mnie nadmiar.

: 09 mar 2012, 20:01
autor: MeWa
KwZ pisze:
MeWa pisze:Niepotrzebne jak niepotrzebne. Przy Włodarzewskiej też mieszkają pasażerowie.
Tak, pasażerowie 208. Ale puszczanie tam wszystkiego ze Szczęśliwic to dla mnie nadmiar.
Pomijając to, że 208 jest jednokierunkowe, nie narzeka na brak pasażerów (a raczej problem jest w drugą stronę) i pętla znalazłaby się nieopodal biurowców i stacji kolejowych, to tak, masz rację :roll:
Pomijając też to, że miną lata świetlne, zanim ktoś coś zrobi z tą pętlą...

: 09 mar 2012, 20:12
autor: Glonojad
Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż? :-"

Ogólnie pani coś tam przemyślała, coś tam usłyszała, coś tam sobie pisze, jej dziennikarskie prawo. Także do śmiałych tez typu "tramwaj musi iść dużą ulicą" - najlepiej 2x3 pasy, nieprawdaż?

Jeśli przypadkiem czyta forum, to polecam Jej na początek parę fotek:

Obrazek

(Graz)

Obrazek

(Angers)

Więcej nie chce mi się szukać, ale idea jest mocno nieświeża po prostu - transport zbiorowy planuje się blisko ludzi, na obrzeża wyrzuca się motoryzację. Dlatego Aleje są ściekiem takim, jakim są.

: 09 mar 2012, 20:15
autor: MeWa
Glonojad pisze:Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż? :-"
No, plan akurat zakłada "wydzielone miejsce parkingowe" między dwiema uliczkami osiedlowymi na odcinku Dickensa między Szczęśliwicką a Urbanistów :P

: 09 mar 2012, 20:26
autor: KwZ
Glonojad pisze:Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż? :-"
To?! Serio??

: 09 mar 2012, 20:43
autor: Bastian
KwZ pisze:
Glonojad pisze:Na Dickensa nie ma żadnych parkingów! Pan Projektant Planu był i widział - tam jest tylko i wyłacznie Park! Więc cóż by miał zastąpić nowy garaż? :-"
To?! Serio??
Jak najbardziej.

: 09 mar 2012, 21:18
autor: KwZ
:niewiem: :kaput:
Brak słów normalnie.

: 10 mar 2012, 0:39
autor: fik
Nie wiem, skąd ta informacja o likwidacji pętli autobusowej - w wersji planu, którą ja widziałem (ze strony IOiW, a jakże :keke:) pozostaje ona na obecnym miejscu, z warunkowym dopuszczeniem pętli tramwajowej tamże.

Aha, za przytaczanie tego szmatławca winny być punkty :P

: 10 mar 2012, 1:10
autor: MeWa
Fik pisze:Nie wiem, skąd ta informacja o likwidacji pętli autobusowej - w wersji planu, którą ja widziałem (ze strony IOiW, a jakże :D ) pozostaje ona na obecnym miejscu, z warunkowym dopuszczeniem pętli tramwajowej tamże.
Tu tekst i rysunki planu.

http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm

Pytanie skąd IOiW miał? :)

Pętla tramwajowa, owszem, jest dopuszczona, ale w nowym miejscu. Zgodnie z tekstem studium, pętla autobusowa przy Szczęśliwickiej jest rozwiązaniem tymczasowym (i nie ma mowy o lokowaniu tam tramwaju).

: 10 mar 2012, 1:28
autor: KwZ
Działka E1.1 ma wpisane KA/MW/U, czyli komunikacja autobusowa (teren pętli)/mieszkaniówka wielorodzinna/usługi.
Natomiast dziwi minimalna wysokość zabudowy (3 kond.) i brak wyrysowanego wjazdu na nią. Jest także nieco przycięta od zachodu w porównaniu do dotychczasowej pętli - jakby miała zostać, ale zmniejszona pod projektowany szpaler drzew :-k

[ Dodano: |10 Mar 2012|, 2012 01:31 ]
Poza tym żadna inna działka nie ma wpisane KA.

: 10 mar 2012, 2:31
autor: MeWa
KwZ pisze:Poza tym żadna inna działka nie ma wpisane KA.
Jak to nie ma? A "1 KA" pod "B1" pomiędzy Zadumaną, Trasą N-S, Al. Jerozolimskimi i Włodarzewską? Przy czym zgodnie z tekstem, może to być pętla tramwajowa :)
KwZ pisze:Działka E1.1 ma wpisane KA/MW/U, czyli komunikacja autobusowa (teren pętli)/mieszkaniówka wielorodzinna/usługi. Natomiast dziwi minimalna wysokość zabudowy (3 kond.) i brak wyrysowanego wjazdu na nią. Jest także nieco przycięta od zachodu w porównaniu do dotychczasowej pętli - jakby miała zostać, ale zmniejszona pod projektowany szpaler drzew
Co tu dziwnego, skoro pętla jest docelowo przeznaczona do likwidacji?
Zgodnie z tekstem studium:
Warunki zabudowy i zagospodarowania terenu oraz zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: Ustala się likwidację lub przeniesienie w inne miejsce istniejącej pętli autobusowej.
Warunki tymczasowego zagospodarowania: Dopuszcza się zachowanie, remont lub przebudowę istniejącej pętli autobusowej do czasu jej likwidacji lub przeniesienia w inne miejsce.
Czyli wolna droga dla miasta do sprzedania terenu pętli :P

: 10 mar 2012, 2:42
autor: MeWa
Co do tramwaju:
Ustala się zasady obsługi terenu objętego planem przez komunikację tramwajową:

1) ustala się zachowanie, przebudowę, modernizację istniejącej linii tramwajowej w ulicy Grójeckiej;
2) rozwiązania techniczne torowiska tramwajowego powinny zapewniać ograniczenie uciążliwości związanej z hałasem i drganiami, tak aby uciążliwość ta nie wykraczała poza linie rozgraniczające ul. Grójeckiej;
3) dopuszcza się zachowanie dotychczasowej lokalizacji przystanków tramwajowych lub wyznaczenie nowych lokalizacji przystanków tramwajowych, np. w miejscach wskazanych na rysunku planu;
4) w związku z projektowaną realizacją linii tramwajowej w ul. Szczęśliwickiej dopuszcza się realizację linii tramwajowej stanowiącej jej przedłużenie, w szczególności na terenie ulic: Drawskiej 1KDL, 2KDL, 1KD-PM oraz na terenach położonych w liniach rozgraniczających Trasy N-S 2KDGP; rozwiązania techniczne torowiska tramwajowego powinny zapewniać ograniczenie uciążliwości związanej z hałasem i drganiami, tak aby uciążliwość ta nie wykraczała poza linie rozgraniczające
ulic i placów;
5) dopuszcza się realizację pętli tramwajowej lub przystanku końcowego na terenie oznaczonym na rysunku planu symbolem 1KA w rejonie węzła Al. Jerozolimskich z Trasą N-S lub na terenie położonym w liniach rozgraniczających Trasy N-S; przy czym obiekty i urządzenia tramwajowe nie mogą kolidować z ruchem kołowym.
Szczerze nie wiedziałem, że na Szczęśliwickiej planowany jest jakikolwiek tramwaj: ... - Szczęśliwicka - Dickensa - Drawska - Trasa N-S. Skąd ta linia miałaby prowadzić?
Prędzej podejrzewałem trasę tramwajową "z drugiej strony" :-k

: 10 mar 2012, 7:04
autor: dzidek
Czyli zgadza się, że pętla na Szczęśliwicach na długo nie zostanie w obecnym miejscu. Ciekawe czy rzeczywiście zostałaby przeniesiona w rejon Włodarzewskiej i Zadumanej czy też nie. Nawet przystanki autobusowe zostały oznaczone na Drawskiej. Pętla przy Zachodnim się kurczy, przy CH Reduta i Blue City więcej linii nie wejdzie więc gdzieś powinni przenieść te ze Szczęśliwic (co prawda o wycofaniu 184 czy 521 od dawna się mówi ale takie 157, 128 czy 186 powinny mieć pętlę w okolicy). Chyba, że liczą na wydłużenie czegoś z obecnej BC/CHR do Krańcowej wtedy miejsce pod sklepami na inne linie się znajdzie.