Strona 19 z 25

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 8:52
autor: person
Tak.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 9:20
autor: Bastian
person pisze:
21 sty 2021, 8:15
Bastian pisze:
20 sty 2021, 19:29
No i najpierw pytano, przecież wyżej masz, że 17 tys. dzienniczków podróży. Dyskusja jest o tym, czy w ogóle jest sens pytać po raz drugi, w dodatku próbę znacznie mniej reprezentatywną. Tak ogólnie nie jestem do tego przekonany, ale jednak można też już na konsultacjach uzyskać pewne informacje z obrazu mikro, które umknęły w obrazie makro (np. zmiany rejonizacji szkół po otwarciu nowej placówki itp.).
Zręcznie zmanipulowałeś zmieniłeś treść dyskusji. Nie, nie chodziło o sens pytania po raz drugi, tylko o krytykę ZTM, który nie może niczego zaproponować, bo "trzeba pytać", ale za to Inżynier Spoza może wymyślić i autorytarnie promować coś swojego, wszak "Po coś jednak kształci się fachowców, ktoś to musi przygotować.". W końcu w ZTM nie pracują fachowcy. #hipokryzja
Weź ty się uspokój, co? Chyba ci zlewają wszyscy dyskutanci w jednego wroga. Moim zdaniem w ZTM pracują fachowcy i mogą coś proponować. W większości ograniczenia nie wynikają z insynuowanych przez ciebie zarzutów o niefachowość, tylko z czystej polityki zarówno na szczeblu ZTM, jak i ponad nim. Ulżyło?

O, tu jakiś user też wali w ZTM i władze miasta. Nazywa się person, może kojarzysz? :P
viewtopic.php?p=1095547#p1095547

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 10:00
autor: fik
Dantte pisze:
20 sty 2021, 23:03
WBR jest super, ale nie jest znane wśród ludzi, i nawet to wyśmiewane "wypytywanie na bazarku" miałoby jakikolwiek odbiór w społeczeństwie, o wiele większy niż nikomu nic nie mówiące trzy literki. Skoro 17 tys. odpowiedzi na dwumilionową aglomerację wystarczą (kiedy było ostatnie WBR? ile biur się od tego czasu otworzyło na Daszyniaku? etc), to może warto wprowadzać rozsądne pomysły opierając się na tym WBR, niż bawić w ogóle się w konsultacje?
Noale to nie tak, że WBR ma mieć jakiś odbiór w społeczeństwie, tylko jest lepszą bazą do czegokolwiek niż parę setek ankiet z konsultacji społecznych.
W Berlinie otworzyli U5, poskracali trasy paru autobusom i zrobili ogólnie niezłe zamieszanie. Były dwa materiały "ojezu autobus skracajom". Życie toczy się dalej, bo do telewizji poszła rzeczniczka BVG i powiedziała, że tak będzie, bo tak im to wyszło z wyliczeń. Koniec tematu.
Tak, tylko podejrzewam, że w Berlinie to mają jakieś wyliczenia, które mogą pokazać, włącznie z oszczędnościami emisji, a w Warszawie jeszcze przy konsultacjach społecznych żadnych wyliczeń nie widziałem. No i BVG pewnie przyzwyczaił ludzi do swojej konsekwencji, a jedyne, co konsekwentnie robi ZTM, to uleganie naciskom społecznym.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 14:54
autor: a/p TALENT
Niesłychane, aby w wątku piaseczyńskim łączyć się w "bulu" z powodu cyfry 171. (-(

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 16:54
autor: Mietek
Burmistrz miasta Piaseczna kompletnie nie liczy się z głosem mieszkańców, ulicę Dworcową długości 900m remontowano ponad rok,odcinając duże osiedle od komunikacji publicznej, remont ulicyzakończył się przed świętami, bardzo potrzebny autobus 709 do dziś nią nie kursuje, podobno około miesiąca trwają w ZTM procedury przywrócenia autobusu na zrewitalizowaną ulicę Dworcową. Od 25 stycznia autobus wraca na Dworcową, lecz nie na Chyliczkowską, którą kursował od zawsze. W tej chwili znaczna część Piaseczna będzie pozbawiona połączenia z Warszawą, natomiast nowa trasa 709 w Piasecznie niemal pokrywa się z trasą 727, gdzie tu logika?

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 17:02
autor: Rafaello_24
Mietek pisze:
21 sty 2021, 16:54
Burmistrz miasta Piaseczna kompletnie nie liczy się z głosem mieszkańców, ulicę Dworcową długości 900m remontowano ponad rok,odcinając duże osiedle od komunikacji publicznej, remont ulicyzakończył się przed świętami, bardzo potrzebny autobus 709 do dziś nią nie kursuje, podobno około miesiąca trwają w ZTM procedury przywrócenia autobusu na zrewitalizowaną ulicę Dworcową. Od 25 stycznia autobus wraca na Dworcową, lecz nie na Chyliczkowską, którą kursował od zawsze. W tej chwili znaczna część Piaseczna będzie pozbawiona połączenia z Warszawą, natomiast nowa trasa 709 w Piasecznie niemal pokrywa się z trasą 727, gdzie tu logika?
Gdzie się tak niby pokrywa ? W kierunku Warszawa pierwszym wspólnym przystankiem jest KUSOCIŃSKIEGO a kierunku przeciwnym jedyny wspólny to SZKOLNA

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 17:03
autor: ashir
Z Chyliczkowskiej-Technikum do Warszawy masz teoretycznie 710, 724 i L39, tyle że na około. ;-)

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 17:48
autor: SławekM
Mietek pisze:
21 sty 2021, 16:54
Burmistrz miasta Piaseczna kompletnie nie liczy się z głosem mieszkańców, ulicę Dworcową długości 900m remontowano ponad rok,odcinając duże osiedle od komunikacji publicznej, remont ulicyzakończył się przed świętami, bardzo potrzebny autobus 709 do dziś nią nie kursuje, podobno około miesiąca trwają w ZTM procedury przywrócenia autobusu na zrewitalizowaną ulicę Dworcową. Od 25 stycznia autobus wraca na Dworcową, lecz nie na Chyliczkowską, którą kursował od zawsze. W tej chwili znaczna część Piaseczna będzie pozbawiona połączenia z Warszawą, natomiast nowa trasa 709 w Piasecznie niemal pokrywa się z trasą 727, gdzie tu logika?
To kup sobie samochód i przestań płakać, że straciłeś miejsce siedzące w autobusie. A pisanie "znaczna część Piaseczna" jest po prostu śmieszne. Przystanek Chyliczkowska-Technikum i okolice nie są "znaczną częścią Piaseczna".

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 19:17
autor: Autobus Czerwon
SławekM pisze:
21 sty 2021, 17:48
Mietek pisze:
21 sty 2021, 16:54
Burmistrz miasta Piaseczna kompletnie nie liczy się z głosem mieszkańców, ulicę Dworcową długości 900m remontowano ponad rok,odcinając duże osiedle od komunikacji publicznej, remont ulicyzakończył się przed świętami, bardzo potrzebny autobus 709 do dziś nią nie kursuje, podobno około miesiąca trwają w ZTM procedury przywrócenia autobusu na zrewitalizowaną ulicę Dworcową. Od 25 stycznia autobus wraca na Dworcową, lecz nie na Chyliczkowską, którą kursował od zawsze. W tej chwili znaczna część Piaseczna będzie pozbawiona połączenia z Warszawą, natomiast nowa trasa 709 w Piasecznie niemal pokrywa się z trasą 727, gdzie tu logika?
To kup sobie samochód i przestań płakać, że straciłeś miejsce siedzące w autobusie. A pisanie "znaczna część Piaseczna" jest po prostu śmieszne. Przystanek Chyliczkowska-Technikum i okolice nie są "znaczną częścią Piaseczna".
Pasażerowie są dla komunikacji, a nie komunikacja dla pasażerów odc. 1520.

W 2021 roku, wobec zamozności społeczeństwa, gdzie prawie każdą rodzinę stać na samochód osobowy, komunikacja musi być konkurencyjna. Musi także konkurować komfortem, czasem przejazdu czy kilkoma innymi czynnikami. 709 nie jest zbytnio konkurencyjne dla samochodu, przez spore napłnienienia i brak bus-pasa na Puławskiej, a w interesie wszystkich jest żeby chyba jednak było. Tym bardziej nie rozumiem komentarza z tak pretensjonalnym wydźwiękiem.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 19:34
autor: SławekM
Autobus Czerwon pisze:
21 sty 2021, 19:17
SławekM pisze:
21 sty 2021, 17:48


To kup sobie samochód i przestań płakać, że straciłeś miejsce siedzące w autobusie. A pisanie "znaczna część Piaseczna" jest po prostu śmieszne. Przystanek Chyliczkowska-Technikum i okolice nie są "znaczną częścią Piaseczna".
Pasażerowie są dla komunikacji, a nie komunikacja dla pasażerów odc. 1520.

W 2021 roku, wobec zamozności społeczeństwa, gdzie prawie każdą rodzinę stać na samochód osobowy, komunikacja musi być konkurencyjna. Musi także konkurować komfortem, czasem przejazdu czy kilkoma innymi czynnikami. 709 nie jest zbytnio konkurencyjne dla samochodu, przez spore napłnienienia i brak bus-pasa na Puławskiej, a w interesie wszystkich jest żeby chyba jednak było. Tym bardziej nie rozumiem komentarza z takim wydźwiękiem.
Ja nie wiem już w czym komunikacja musi być konkurencyjna. U nas problemem jest mentalność. Obecnie autobus musi być jak samochód. Czyli:
1) gwarantowane miejsce siedzące
2) klimatyzacja
3) linia przyspieszona (najlepiej jak staje pod moim domem, a potem pod moją robotą).
Niestety, przejście ok. 500-1000m do autobusu czy tramwaju oraz przesiadki urągają godności coraz większej ilości osób.
Ale też są błędy ze strony miasta. Uleganie presjom krzykaczom, gdzie zamiast kilku silnych linii, mamy kilkanaście dziadów co 30 minut bo musi być bezpośredni. Do tego brak koordynacji linii. Brak strategii komunikacyjnej, obiecanki-cacanki z nowymi trasami tramwajowymi i metra, a potem po cichu odkładane na półkę.
Błędem, który się mści to promowanie transportu indywidualnego od kilkunastu lat. Zresztą obecnie komunikacja autobusowa jest głównie w miastach. Poza miastami albo docierają nieliczne linie prywatne (obsługujące głównie rentowne kursy w szczycie), nieliczne linie z ośrodków miejskich (lnie na mocy porozumienia). Obecnie komunikacja kursuje głównie od poniedziałku do piątku. W soboty, niedziele i wieczory we wszystkie dni tygodnia, na takim "zadupiu" nie dojedziesz niczym innym jak samochodem, tak więc z automatu komunikacja traci. Co z tego, że wyjedziesz, skoro już nie wrócisz.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 22:24
autor: kajo
Dawno już nie mieszkam w Piasecznie i pewnie trochę się zmieniło. Ale uproszczenie trasy 709 jednak większości Piaseczna wyjdzie na plus. Szybszy dojazd do Mysiadła i Wawy, przy pominięciu 2 przystanków z czego jeden w strefie dojścia oraz z 727, a drugi przy 2 szkołach i parku. Raczej z liceum/ technikum do Warszawy się nie jeździ. A nawet jeśli to raczej na auto się nie przesiądą.

Podsumowując, 80% Piaseczna zyska szybsze połączenie z Warszawą, reszta niewiele straci.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 22:48
autor: TGM
Ja nie z Piaseczna, ale się wypowiem, a co :P .
Widać wyraźnie, że Piaseczno się rozrosło "po bokach". 709 ma bardzo dobrą częstotliwość (przynajmniej przez większość czasu). Dlatego uważam, że powinny być dwie równie silne linie (a nie jedna bardzo silna - 709 i jakaś dziadowska hybryda - 727) obsługujące bardziej "brzegi" a nie środek miasta.

Nowym osiedlom na zachodzie dali widzę L39, ale nie wygląda to zbyt zachęcająco, no chyba, że jako dojazd do PKP. A nowe budynki na wschodzie przy obwodnicy? Nic? Niech sobie łażą? Na tej obwodnicy nawet przejścia nie ma nie mówiąc już o przystankach, a widać, że ludzie "na dziko" przechodzą.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 23:10
autor: kajo
Ja to ilekroć patryze na Piaseczno to jestem w szoku, jak dużo autobusów tam jeździ. Tak porównuje z takimi satelitami jak Legionowo, czy Pruszków to jednak Piaseczno to klasa. Wszystkie linie pod ZTM, każda wieś ma swojego busa do kolei i centrum, a w centrum kilka linii na każdej ważniejszej ulicy.

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 21 sty 2021, 23:17
autor: ashir
Na 709 tylko w szczycie co drugi kurs będzie skrócony do Szkolnej, w międzyszczycie czy weekendy każdy kurs dojedzie do PKP Piaseczno. ;-)

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

: 22 sty 2021, 10:25
autor: Snake.Griffin
Bastian pisze:
20 sty 2021, 19:29
No i najpierw pytano, przecież wyżej masz, że 17 tys. dzienniczków podróży. Dyskusja jest o tym, czy w ogóle jest sens pytać po raz drugi, w dodatku próbę znacznie mniej reprezentatywną. Tak ogólnie nie jestem do tego przekonany, ale jednak można też już na konsultacjach uzyskać pewne informacje z obrazu mikro, które umknęły w obrazie makro (np. zmiany rejonizacji szkół po otwarciu nowej placówki itp.).
Oczywiście, że jest sens pytać po raz drugi szczególnie jeżeli w danym rejonie komunikacyjnym zaszły znaczące zmiany. Ale zgodnie z odpowiednią metodą, a nie wrzucając ankietę do wypełnienia :D