Przenumerowania taboru MZA

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 lis 2015, 21:55

MichalJ pisze:Nie rozumiem. Nie było chyba do tej pory wozów MZA 9xxx z kasownikami i nie będzie nadal. To chodzi o to, żeby zabytki mogły wyjechać z kasownikami?
Był jeden. MAN NG313 #9001 obecny #3322. Nie chodzi o to, żeby zabytki wyjechały z kasownikami bo MZA ma cały zakres zwolnić. Czyli zabytki, techniczne, holowniki, dostawczaki i inne dziwolągi mają zmienić numery bo ZTM sobie zażyczył dla siebie.
Ciekawe czy za ten błysk intelektu, że autobus ma Axxx a kasownik ma 9xxx i trzeba przeprowadzić zmianę numerów na pojazdach ktoś dostanie sowitą premię?

Michalk001
Posty: 1220
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 30 lis 2015, 21:56

SławekM pisze:
pawcio pisze:Kasowników. SPOzP nie akceptuje liter.
Jak tak to gratuluję osobie z ZTM, która to odkryła. 9xxx w kasownikach a Axxx na autobusach nie jest od wczoraj tylko od ponad 10 lat i jakoś nie było problemu przez tyle czasu.
Niedługo przez te przenumerowania 6330 (i nie tylko on) nabawi się dziur w poszyciu. Najprostszym sposobem byłoby teraz po prostu odkleić A od ajentów i po problemie - kasowniki chyba nie miałyby nic przeciwko 3 cyfrowym numerom. Z założenia A miało odróżniać wozy ajentów od MZA, za kilka lat wyjdzie jakaś chryja z ajentem i nagle stwierdzą że A jednak było potrzebne.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 lis 2015, 22:00

Z przegubami Mobilisu byłby problem. :razz:

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 lis 2015, 23:19

1000 pisze:Moim skromnym zdaniem numerów zabytków mogliby nie ruszać. Na pojazdach powinny one nosić numery historyczne
W TW tego problemu nie mają. Zabytki mają swoje numery i nikt nie kwika. Wiele lat istniały obok siebie N1 #607 i 13N #607 i bólu dupy nie było.
pawcio pisze: "A" z numerów ajentów w systemie kasownikowym zastępowany jest 9. Stąd presją na zmianę.
MZA zmuszane jest do zejścia z zakresu 9xxx, a TW właśnie w ten zakres wchodzi z nowymi wozami technicznymi.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 01 gru 2015, 0:22

ashir pisze:Z przegubami Mobilisu byłby problem. :razz:
A niby dlaczego?
To raczej z wozami z Łomianek jest problem. Zupełnie nie rozumiem dlaczego wozy czerwono-żółte, nówki i przemalowane, otrzymują akurat "siódemkę" przed dotychczasowym, kolejnym numerem taborowym? Dlatego, że nie startują oficjalnie w przetargach?
MisiekK pisze:
1000 pisze:Moim skromnym zdaniem numerów zabytków mogliby nie ruszać. Na pojazdach powinny one nosić numery historyczne
W TW tego problemu nie mają. Zabytki mają swoje numery i nikt nie kwika. Wiele lat istniały obok siebie N1 #607 i 13N #607 i bólu dupy nie było.
To właśnie napisałem:
1000 pisze:W "tramwajach" jakoś nie było problemu, aby zabytki miały pozostawione numery oryginalne i dublowanie się tych numerów jakoś nikomu nie przeszkadzało.

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 01 gru 2015, 11:12

A wagony TW nie dublują numeracji MZA? Stopiątki na 11xx, 12xx, 13xx, 14xx - SU12, SM12, NM223 i znowu SU12, tyrystory na 20xx - SM18... Coś pominęłam? Dziwne, że jeszcze kasowniki nie wybuchły. Dlaczego więc miałyby wybuchnąć gdyby MZA miało powtórki numerów w wozach... nieobjętych kasownikami?

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 01 gru 2015, 14:50

Mam wrażenie, że ktoś w MZA boi się sytuacji, w której pojazd historyczny miałby taki sam numer, jak pojazd liniowy lub takiej, że na burcie jest inny numer niż w dokumentacji. Tylko tyle i aż tyle, szkoda tylko, ze owocuje takim ciągłym zdzieraniem i nakładaniem nowych naklejek na historykach. :|
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 gru 2015, 22:16

Tyrystor pisze:Mam wrażenie, że ktoś w MZA boi się sytuacji, w której pojazd historyczny miałby taki sam numer, jak pojazd liniowy lub takiej, że na burcie jest inny numer niż w dokumentacji.
Ale czemu w papierach nie może być tego samego numeru dla historyka? TW jak pisałem z tym problemu nie ma.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 03 gru 2015, 12:08

Od 1/12 zabytki są już po nowemu:
9254 -> 6954
9741 -> 6941
9330 -> 6930
9405 -> 6905
9960 -> 6960
9970 -> 6971
źródło: O-B

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2275
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 03 gru 2015, 19:32

Czyli wynajęte wozy z ITS dla MZA będą miały numery 9xxx.:)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 634
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 03 gru 2015, 21:33

Ale ja naprawdę tego nie rozumiem. Jak już wspomniałem w innym wątku, jakoś w Krakowie potrafią na wozie wymalować numer adekwatny dla epoki, ale w papierach mieć zgodny z ogólnym systemem (znowu podaję przykład ogórka przegubowego - na wozie #549, na teczce wozu #ZV549). Owszem, w Krakowie historyczne numery taborowe się nie pokrywają w ogóle z obecnym systemem, ale nie widzę powodu, dla którego MZA nie mogłoby mieć jednego w papierach (z adnotacją się nie da, do licha?), a drugiego na wozach...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Michalk001
Posty: 1220
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 04 gru 2015, 6:18

TranslatorPS pisze:Ale ja naprawdę tego nie rozumiem. Jak już wspomniałem w innym wątku, jakoś w Krakowie potrafią na wozie wymalować numer adekwatny dla epoki, ale w papierach mieć zgodny z ogólnym systemem (znowu podaję przykład ogórka przegubowego - na wozie #549, na teczce wozu #ZV549). Owszem, w Krakowie historyczne numery taborowe się nie pokrywają w ogóle z obecnym systemem, ale nie widzę powodu, dla którego MZA nie mogłoby mieć jednego w papierach (z adnotacją się nie da, do licha?), a drugiego na wozach...
Pewnie ten sam pajac z ZTM wpadł na "genialny" pomysł. Już kiedyś była akcja ze zrywaniem loga i innych znaczków Solarisa - i nadal nie rozumiem PO CO okaleczano nowe wozy? Wstydzili się polskiej marki?

dranonix524
Posty: 41
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:48
Lokalizacja: Bielany, Warszawa

Post autor: dranonix524 » 04 gru 2015, 11:47

Lukasz436 pisze:Czyli wynajęte wozy z ITS dla MZA będą miały numery 9xxx.:)
Jakie wynajęte wozy?
Dragonix524

ARTUR P
Posty: 741
Rejestracja: 15 lip 2012, 19:46

Post autor: ARTUR P » 08 gru 2015, 12:29

Jakie wynajęte wozy z ITS? Przecież MZA mogłoby wstrzymać się z kasacją/sprzedażą swoich MANów, które w większości są i tak w lepszym stanie niż wozy ITS.

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 08 gru 2015, 13:27

Jak dla mnie, mimo wszystko to zagadkowa sprawa :-k .

Jeżeli ZTM wymusił na MZA przenumerowanie wozów celem zwolnienia zakresu 9***, to z całą pewnością chodzi o jakieś systemowe rozwiązanie, które ZTM będzie chciał wdrożyć.
Dlatego najbardziej prawdopodobna wydaje się chęć ujednolicenia numeracji taboru ajentów (nowy zakres 9***).
Tylko po co? Dlaczego miałby przeszkadzać im dotychczasowy system (zakres A-***). Raczej nie o kasowniki tu chodzi...

A może chcą lepiej zintegrować ajentów z systemem ZTM i nie chcą, aby zbytnio odróżniali się z tą literką "A" na początku?
Jeśli tak, to przenumerowanie całego taboru będzie kosztowne i ktoś musi za to zapłacić (naklejki + praca). ZTM? Może zmiana będzie dotyczyć tylko nowych kontraktów? Tylko dlaczego już teraz tak spieszą się?

Trudno to zrozumieć i sensownie wytłumaczyć.
ARTUR P pisze:Jakie wynajęte wozy z ITS? Przecież MZA mogłoby wstrzymać się z kasacją/sprzedażą swoich MANów, które w większości są i tak w lepszym stanie niż wozy ITS.
Nawet jeśli MZA chciałyby wynająć jakieś wozy, to nie rozumiem dlaczego ZTM miałby wtrącać się do tego, jak zechcą je ponumerować... Wolnych numerów jest aż nadto. BTW testowce zaczynają się na 9xx i wszystkim to pasuje.

ODPOWIEDZ