Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 lis 2010, 12:53

przewoz pisze:pociąg z Wieliszewa do Radzymina jedzie 15 minut. To daje nam częstotliwość 30 minutową.
Nie skrzyżujesz pasażerów w Wieliszewie, tam jest tylko jedna czynna krawędź.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 lis 2010, 13:44

No to już gorzej, ale chyba możliwość odbudowy istnieje...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lis 2010, 14:25

Nie skrzyżujesz pasażerów w Wieliszewie, tam jest tylko jedna czynna krawędź.
Północna część peronu istotnie nadaje się tylko na libację alkoholową. Nie pamiętam nawet, czy tam w ogóle jest jeszcze tor, o ile kiedykolwiek był :D
Co do częstotliwości, to żeby oferta kolejowa była np. w Nieporęcie atrakcyjna na tyle, by wybrać ją zamiast siedemsetek, to właśnie takt 30 minut uważam za minimum.

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 07 lis 2010, 14:45

Północna część peronu w Wieliszewie jest zajęta przez wagony mieszkalne. Tor na którym stoją na całej długości jest jak najbardziej kompletny. Możliwość skrzyżowania pociągów istnieje najbliżej w Radzyminie lub Legionowie Piaski.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lis 2010, 15:01

W takim razie musiało się tam coś dziać odkąd zdarzyło mi się tam wpaść w zeszłym roku. Pamiętam, że były tam KRZAKI. Natomiast wagony "mieszkalne" faktycznie stały na przedłużeniu toru, ale na wschód od peronu.
Czyly jednak w Wieliszewie istnieje możliwość urządzenia mijanki. Zatem takt 30-minutowy jest technicznie możliwy.
Jednak, jak ktoś wcześniej zauważył, przykład ekspresu załubickiego faktycznie pokazuje, że z dogadaniem się gmin byłby ogromny problem i z wykorzystania potencjału linii kolejowej nici. ](*,)

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 07 lis 2010, 15:10

Liczba wagonów początkowo rzeczywiście była mała, ale od dawna już jest tyle że nie mieszczą się w peronie:) Ostatnio byłem tam 17 września, ale nie sądzę by ich od tamtej pory ubyło.
emyl pisze:Czyly jednak w Wieliszewie istnieje możliwość urządzenia mijanki.
Tak jak już pisałem, obecnie w Wieliszewie z racji obecności wagonów mieszkalnych niedasię zrobić żadnej mijanki pociągów osobowych.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 07 lis 2010, 15:17

No to wywalić je na tor skrajnie południowy albo przesunąć na Reginów. Niedasię?

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 07 lis 2010, 15:26

Tor skrajnie południowy stacji Wieliszew jest używany przez pociągi towarowe, gdy muszą poczekać pod semaforem na przykład w celu przepuszczenia szynobusu (lub też krzyżowanie dwóch towarowych). Regularnie do Wieliszewa przyjeżdża też SM42 po drewno ze składnicy, wtedy odbywają się manewry i ten tor nie może w żadnym wypadku być niczym zastawiony. Wjazd na bocznicę składnicy odbywa się właśnie z wspomnianego toru skrajnie południowego.
Na Reginów? A gdzie? Tor od strony północnej to bocznica do Wodociągu Północnego i jego styczność z peronem jest wątpliwa (ułożony około 1,5 metra dalej od krawędzi peronu). Obok jest jeden przejazd kolejowy, zaraz potem drugi. Dokładnie nie orientuje się, ale podejrzewam, że część tego toru może być wykorzystywana podczas manewrów na Punkcie Zdawczo-Odbiorczym Legionowo Piaski.
Myślę, że przy układaniu rozkładu, powinna wystarczyć mijanka w Legionowie Piaski.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27605
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 lis 2010, 22:47

emyl pisze:Czyly jednak w Wieliszewie istnieje możliwość urządzenia mijanki.
Najpierw musiałbyś ten tor zelektryfikować i przebudować usrk. Generalnie jednak:
a) można jeździć tylko do Nieporętu. Piaski-Nieporęt to 9 minut jazdy, ergo 30 minut dasię wykroić.
b) można krzyżować pociągi po torze 3, bez postoju handlowego. Stacja Wieliszew generuje i tak pomijalne potoki. Co drugi pociąg mógłby wtedy np. jechać jako przyspieszony, pomijając wszelakie Dąbkowizny, Płudy i inne Choszczówki.
c) można przyjąć, że częstotliwość 40 minut okaże się wystarczająca dla Radzymina, który po zamknięciu Wileńskiego rzuci się na wszystko oferujące przewidywalny czas przejazdu; zresztą szczytowo można ją zagęścić nawet do 15 minut, przyjeżdżając trójskładem i rozczepiając go na trzy pociągi jadące za sobą w odbiegu.
d) można się cieszyć, że nie żyjemy w Kazachstanie, gdzie w niektórych pociągi jeżdżą co dwa. Tygodnie, nie dni, jak w niektórych innych republikach WNP ;-)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 08 lis 2010, 23:15

laczor pisze:Liczba wagonów początkowo rzeczywiście była mała, ale od dawna już jest tyle że nie mieszczą się w peronie:) Ostatnio byłem tam 17 września, ale nie sądzę by ich od tamtej pory ubyło.
Czyżby to te z Zachodniego? Ostatnio ze zdumieniem stwierdziłem brak "kolejowego osiedla" sąsiadującego z pętlą 103.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 08 lis 2010, 23:29

Obrazek

Chotomów na gapę?

Na stacji w Chotomowie kasa PKP nie działa już od ponad roku. - W tej chwili nie ma także możliwości kupienia biletu przed podróżą ani skasowania posiadanego już biletu - alarmuje zdenerwowana mieszkanka Chotomowa.


- Kasa biletowa w Chotomowie była kasą agencyjną. Umowa dotycząca prowadzenia sprzedaży biletów została rozwiązana na wniosek agenta prowadzącego kasę - tłumaczy Donata Nowakowska z Kolei Mazowieckich.

Na stacji w Chotomowie nie ma też kasowników biletów stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego, bo... mogą zostać zniszczone.

- Zgodnie z umową zawartą pomiędzy ZTM a Kolejami Mazowieckimi, spółka ma obowiązek montowania kasowników na tych stacjach, na których są kasy biletowe. W innym przypadku kasowniki są narażone na dewastację lub kradzież - wyjaśnia rzeczniczka Kolei.

Ustawienie biletomatu, co udało się w Legionowie, bez wątpienia poprawiłoby komfort podróżowania mieszkańców Chotomowa. Niestety, w najbliższym czasie raczej nie będą mogli oni skorzystać z nowego urządzenia.

- Chcielibyśmy, żeby kasowniki pojawiły się w każdej z gmin podwarszawskich, gdzie obowiązuje tzw. wspólny bilet. Niestety, w tej chwili nie mogę podać żadnego konkretnego terminu - mówi Konrad Klimczak z ZTM.

Pasażerom pozostaje zakup lub skasowanie biletu w pociągu.

- Kasowanie biletów ZTM jest możliwe u kierowników pociągów, którzy posiadają odpowiednie terminale do aktywacji Warszawskiej Karty Miejskiej. Natomiast na bilecie papierowym kierownik wpisuje adnotację o jego skasowaniu - informuje Donata Nowakowska z Kolei Mazowieckich.

ks
http://www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/e ... 10-11_05-7
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 08 lis 2010, 23:34

JotPeCet pisze:
laczor pisze:Liczba wagonów początkowo rzeczywiście była mała, ale od dawna już jest tyle że nie mieszczą się w peronie:) Ostatnio byłem tam 17 września, ale nie sądzę by ich od tamtej pory ubyło.
Czyżby to te z Zachodniego? Ostatnio ze zdumieniem stwierdziłem brak "kolejowego osiedla" sąsiadującego z pętlą 103.
Chyba nie, raz że one tam stoją już jakiś czas, a to osiedle znikneło chyba niedawno, dwa że te z zachodniego były o ile dobrze pamiętam PNI, a w Wieliszewie stoi PPMT.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 11 lis 2010, 19:42

fik pisze:Generalnie jednak:
a) można jeździć tylko do Nieporętu.
:shock: Jak sobie to wyobrażasz? Obrót na przystanku osobowym :?:
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 lis 2010, 21:04

W obecnym rozkładzie takie rzeczy są, a kiedyś były nierzadkie. Chociaż chodziły słuchy o zakazie takich operacji...

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 11 lis 2010, 21:05

MichalJ pisze:W obecnym rozkładzie takie rzeczy są
Wątpie....gdzie :?:
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

ODPOWIEDZ