Strona 19 z 45

: 04 gru 2010, 18:48
autor: laczor
No i mamy... więcej połączeń do Ostrołęki....a także bezpośrednich Wileńska-Wyszków (czyżby konkurencja dla busów?)
Radzymin i Nieporęt od 12 grudnia pozostają bez połączeń.

: 04 gru 2010, 20:39
autor: rufio198
fidzio pisze:
ted pisze:
No tłumacz takiemu, a on dalej swoje. W C jeździ ze 2 razy mniej pociągów niż w dzień powszedni. Połowa taboru stoi. Co za róźnica gdzie? .
Pokaż mi ten tabor stojący w weekendy? Po za tym jeżeli jednostka pojedzie w piątek wieczorem to ma w najlepszym wypadku PK ważne do rana do poniedziałku więc i tak musi zjechać na szopę. Czyli trzeba robić PK dla ezeta tylko po to aby pojechał sobie na weekend postać na stacji zwrotnej czyli zrobi jakiś wyczesany przebieg między przeglądami rzędu 200 km. Po za tym:

a) zamarznąć
b) moją ją wymalować
c) trzba płacić osiowe za postój w torach postojowych PLK
d) można jej potem nie uruchomić (kwestie techniczne których nie będe rozwijał)

Jest różnica?
Także tłumaczyć to widać trzeba ale Tobie kolego ted.
Daj spokój - fachowcy z ZM uważają że tylko Oni mają rację. Nawet jak nie mają racji to patrz punkt pierwszy.
Nie rozumie jeden z drugim że w obecnej sytuacji jak 2 ezt pojada do miasta X w piątek i będą tam miały stać do poniedziałku, to w poniedziałek -prędzej Oni zmądrzeją niż te ezty się dadzą uruchomić.

[ Dodano: |4 Gru 2010|, 2010 20:57 ]
Adam G. pisze:Co to za jaja na KM8 z nocnym pociągiem do Radomia? Odjazd ze Wschodniej 23:24, z Centralnej 0:40?! 8-(
Weekendowy. Pewnie czeka aż różnej maści balangowicze będą łaskawi wracać do domu. A taki długo stoi bo po co zmęczony balangowicz ma stać na peronie na Centralu i się męczyć, jak może wsiąść i uwalić się spać w pociągu.
A to ze taki postój trochę i ciut kosztuje to już różnej maści speców od siedmiu boleści i ósmego smutku mało obchodzi.


I jeszcze jlinia KM7 - co za skończony nieuk powymyślał pociągi w tak długiej relacji jak Skierniewice- Dęblin i odwrotnie?. 1-2 pociągi to ok, ale prawie każdy? - coś się sypnie porządnie na Skierkach i cały rj na Dębliny/Pilawy idzie się walić ](*,) .
I jeszcze jedno - KM-y skasowały pociąg z W-wy do Dęblina po 4 bo to był klasyczny muchowóz i kolejowóz. Widze że ZM przywróciło ten pociag. I kto tu jest betonem?

: 04 gru 2010, 21:47
autor: zofey
@ łączenie relacji na skierniewickiej i otwockiej
Konsekwencja wpuszczenia na Średnicę SKM'em otwockich?

: 04 gru 2010, 21:54
autor: mamadoo
Jeszcze jedno pytanie w kwestii nowego rozkładu. SKM Warszawa jeszcze nie figuruje w hafasie? Wszystkie pociągi opisane są jako "R"....

: 04 gru 2010, 22:08
autor: rufio198
zofey pisze:@ łączenie relacji na skierniewickiej i otwockiej
Konsekwencja wpuszczenia na Średnicę SKM'em otwockich?
Wątpię- w tym rozkładzie przy odrobinie dobrej woli udałoby się SKM-ę S1 wstawić na średnice bez jakiś większych perturbacji.

: 04 gru 2010, 22:21
autor: wojtor
21 pociągów przyspieszonych, więcej pociągów w godzinach szczytu, poprawa układu połączeń na poszczególnych liniach i większa cykliczność godzin odjazdów – to najważniejsze zmiany w nowym rozkładzie jazdy Kolei Mazowieckich (KM), który zacznie obowiązywać 12 grudnia.

W nowym rozkładzie jazdy udało się wprowadzić poranny pociąg z Siedlec do Warszawy, który będzie kursować z prędkością do 160 km/h. Trasę tę ma pokonywać w 56 minut.

Ze 104 do 130 ma zostać zwiększona liczba połączeń Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa Rembertów - Łuków. Z Siedlec przez Siemiatyczne do Czeremchy w dalszym ciągu będzie kursowało 6 pociągów. (opr. Ana za Donatą Nowakowską z Kolei Mazowieckich)
źródło: http://www.tygodniksiedlecki.com/t11537-w.56.minut.htm

: 05 gru 2010, 9:24
autor: zofey
Dziwi mnie rozkład na Siedlce-Łuków.
Przez długie godziny są w stanie jeździć co godzinę. Jednak po przyjeździe popołudniowej Łukowianki, kiedy jeszcze dobre kilka pełnych Flirtów z Warszawy nie dojechało do Siedlec, te Siedlce-Łuków zaczynają jeździć znacznie rzadziej.

[ Dodano: |5 Gru 2010|, 2010 09:35 ]
Ogólnie po przeanalizowanie wszystkiego.
Najbardziej nieprzemyślaną częścią rozkładu są pociągi 8930 Siedlce-WZ i 9808 Mińsk-WZ. Ten pierwszy będzie zapchany bo ten drugi nijak nie trafia w ludzi pracujących od 10 (oraz studentów zaczynających zajęcia od drugiej pozycji na planie), a dla kończących o 18 narobiono tyle pociągów...
Wystarczyłoby 9808 wypuścić o 8:45 (tak jak 5:45, 6:45 i 7:45). Nic nie stoi na przeszkodzie... (sprawdziłem PIC'e Terespol-Warszawa i Lublin-Warszawa, jedyne co jedzie w tej okolicy czasowej to się w Otwocku zatrzymuje).
Zmiana czoła 8:19-8:45 nie jest jakimś karkołomnym zadaniem.

: 05 gru 2010, 12:40
autor: marekw
dziwnie sa rozwiazane te 2 pociagi: 80125 18.06 i 80127 18.30 z Warszawy do Siedlec. Przez ten przyspieszony, 18.06 musi czekac w Minsku. A wystarczyloby, zeby pierwszy bym 5-10 min wczesniej a drugi 5-10 min pozniej

: 05 gru 2010, 13:13
autor: zofey
Na wschód od Sulejówka (SKM) ogromna większość ludzi mieszka w Halinowie, Mińsku i Siedlcach. A z pozostałych duża część w Cegłowie i Mrozach. Przyspieszone które nie olewają tych pięciu miejscowości są jak najbardziej wskazane i mają prawo do priorytetu. Łukowianka 2010 i Express Niedzielny 2010 olewały. Łukowianka 2011 i nowe przyspieszone już nie.

ps. Jeszcze jest spora gmina Dębe Wielkie, ale ich powinna urządzać duża liczba pociągów zwykłych.

ps2. Osiedle Anielina niedługo będzie większe od Cegłowa czy Mrozów, ale to może nie jest jeszcze kwestia do omawiania przy tym rozkładzie.

[ Dodano: |5 Gru 2010|, 2010 13:19 ]
Ciekawe jak będzie realizowany ten pociąg Kasztanka/Vistula. EU07 + wagon sztuk raz?

: 05 gru 2010, 14:58
autor: rufio198
Co to za pomysł z tym 30827/8065? Nie można było od razu zrobić Grodzisk - Mrozy, tylko dzielić relacje? Obstawiam że to ten sam skład będzie jechał - po co ludziom mącić w głowach?

Oooo zniknął pociąg do Czeremchy po 20 z Siedlec - pewnie ZM uznało że nikt nim nie jeździ.
Ciekawe tylko czemu cały czas jest komunikowany z pociągiem z W-wy, bo kierownicy zgłaszają pasażerów na przesiadkę?

I jeszcze jedna zagadka - co oznacza (H) przy pociągu? Odpowiem - kursuje codziennie :D
Tylko skoro kursuje codziennie to po co robić specjalne oznaczenie? Po to żeby pokazać ze coś się zrobiło?

: 05 gru 2010, 16:08
autor: fik
rufio198 pisze: Oooo zniknął pociąg do Czeremchy po 20 z Siedlec - pewnie ZM uznało że nikt nim nie jeździ.
Ciekawe tylko czemu cały czas jest komunikowany z pociągiem z W-wy, bo kierownicy zgłaszają pasażerów na przesiadkę?
Do frekwencyjnych ten pociąg jednak zdecydowanie nie należy.

: 05 gru 2010, 16:49
autor: mariow
hmm
własnie zrobiłem sobie podsumowanie odjazdów z Ursusa :arrow: centrum i Śródmieścia :arrow: Ursus
liczba kursów się nie zmieniła całościowo. poprawą jest jedynie regularność odjazdów i ładny takt miedzy SKM/KM

mieliśmy (razem/SKM/KM)

Ursus :arrow: Śródmieście: 104/49/55
Śródmieście :arrow: Ursus: 102/48/54

a od 12.12.2010 mamy:

Ursus :arrow: Śródmieście: 102/38/64
Śródmieście :arrow: Ursus: 102/40/62

widać zatem zmniejszenie roli SKM! znaczna część kursów zostaje przejęta przez KM. niby dla Ursusa to bez różnicy, ale można przypuszczać że skoro KM tak ładnie da się poprawić to pozostawienie większej liczby kursów S2 poprawiłoby (co jest wysoce pożądane) częstotliwość na linii grodziskiej

: 05 gru 2010, 17:01
autor: zofey
rufio198 pisze:Co to za pomysł z tym 30827/8065? Nie można było od razu zrobić Grodzisk - Mrozy, tylko dzielić relacje? Obstawiam że to ten sam skład będzie jechał - po co ludziom mącić w głowach?
Pewnie żeby pokazać że da się jeden pociąg rozciągnąć na 4 kolumny. Gdyby KM stosowało oznaczenia typu [1-5, 7] oraz rozkłady sezonowe (czyli ten by obowiązywał do 20 VI) to dałoby się omawiany pociąg sprowadzić do jednej kolumny.

: 05 gru 2010, 18:22
autor: rufio198
fik pisze:
rufio198 pisze: Oooo zniknął pociąg do Czeremchy po 20 z Siedlec - pewnie ZM uznało że nikt nim nie jeździ.
Ciekawe tylko czemu cały czas jest komunikowany z pociągiem z W-wy, bo kierownicy zgłaszają pasażerów na przesiadkę?
Do frekwencyjnych ten pociąg jednak zdecydowanie nie należy.
Zgadza się - ale jednak ludzie nim jeżdżą.

[ Dodano: |5 Gru 2010|, 2010 18:23 ]
zofey pisze:
rufio198 pisze:Co to za pomysł z tym 30827/8065? Nie można było od razu zrobić Grodzisk - Mrozy, tylko dzielić relacje? Obstawiam że to ten sam skład będzie jechał - po co ludziom mącić w głowach?
Pewnie żeby pokazać że da się jeden pociąg rozciągnąć na 4 kolumny. Gdyby KM stosowało oznaczenia typu [1-5, 7] oraz rozkłady sezonowe (czyli ten by obowiązywał do 20 VI) to dałoby się omawiany pociąg sprowadzić do jednej kolumny.
Pisałem - KM-y dostały CAŁKOWITY zakaz poprawiania tego co Zielone Mazowsze wymyśliło.
Skargi i wnioski - ZM

[ Dodano: |5 Gru 2010|, 2010 18:28 ]
mariow pisze:widać zatem zmniejszenie roli SKM! znaczna część kursów zostaje przejęta przez KM. niby dla Ursusa to bez różnicy, ale można przypuszczać że skoro KM tak ładnie da się poprawić to pozostawienie większej liczby kursów S2 poprawiłoby (co jest wysoce pożądane) częstotliwość na linii grodziskiej
Jest dla Ursusa różnica - w KM-ach nie obowiązuje bilet jednorazowy ;P
Po za tym - Grodziski są w większości na 1 ezt

: 05 gru 2010, 18:49
autor: mariow
rufio198 pisze:Po za tym - Grodziski są w większości na 1 ezt
że co proszę? przecież to oznacza ewidentne pogorszenie w stosunku do tego co jest