[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 paź 2019, 7:19

MisiekK pisze:
18 paź 2019, 23:45
SławekM pisze:
18 paź 2019, 18:32
Na Woli zaczęło brakować solóweczek i rozłączono skład 2136+2137.
Nic podobnego. Tramwaj 2136 jest po zderzeniu na Cmentarzu Wolskim w dniu 3.09.2019 i ma dość poważnie uszkodzone pudło. W związku z tym tramwaj 2137, który nie ucierpiał uzbrojono do jazdy samodzielnej, żeby nie korodował pod płotem tylko zarabiał na siebie. Braki solówek na Woli pewnie są tak wielkie, że od jakiegoś czasu 1363 jeździ z 1364, a 2008 z 2009.
No tak, zapomniałem o tym słynnym bum przy cmentarzu Wolskim. Ale informacja o poważanie uszkodzonym pudle nie napawa optymizmem i wróży długie odstawienie wozu.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 paź 2019, 8:27

Przecież organizator zarządził kupno szczeniaków w miejsce solówek.
miłośnik 13N

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 19 paź 2019, 9:04

Stary Pingwin pisze:
19 paź 2019, 8:27
Przecież organizator zarządził kupno szczeniaków w miejsce solówek.

Dlatego od początku uważałem że miejsce 134N jest na R4 i R1 z podziałem dla linii 6(R4) plus 116Nx z R2 , 13(R1) 116Nx z R2, 14(R1) i 27(R1 + R4). A solówki precz. Szczególnie jak byłem na R4 to ulubieńcem był 2005 ( Lamborghini ).
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 paź 2019, 9:33

Stary Pingwin pisze:
19 paź 2019, 8:27
Przecież organizator zarządził kupno szczeniaków w miejsce solówek.
Tak zarządził, że sam nie wie czego chce. Najpierw zapowiadał, że 134N są kupione do obsługi 6 czy 27 by zastąpić brygady wysokopodłogowe. Jaki finał? Pojazdy poszły na 13 i 20 dzięki czemu zwiększono ilość brygad z zmniejszoną ilością taboru. Potem szumnie zapowiedziano, że nowe wozy (w wyniku przetargu to Hyundai) 24 metrowe pójdą na 6 i 27...

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 paź 2019, 9:42

Dobrze rozplanowany wewnętrznie wagon 24 metrowy może być bardziej pojemny od swinga. Dawanie go na linię, gdzie pasażerowie nie zapełniają solówki, to NIEGOSPODARNOŚĆ. Nakupiono wagonów dwukierunkowych nad miarę i efekt jest taki, że jeżdżą po całym mieście, bo mamy tylko dwa odcinki(2 i 31), gdzie te wagony są niezbędne.
Na odcinku z obrotem zamiast pętli wóz się sprawdza, co kilkanaście minut motorniczy rozprostowuje kości. Na 10 jest torturą.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 19 paź 2019, 10:59

Stary Pingwin pisze:
19 paź 2019, 9:42
Na 10 jest torturą.
Dlaczego? Można wyjaśnić laikowi?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 paź 2019, 12:56

Nordyk110 pisze:
19 paź 2019, 10:59
Stary Pingwin pisze:
19 paź 2019, 9:42
Na 10 jest torturą.
Dlaczego? Można wyjaśnić laikowi?
Prawdopodobnie koledze niewygodnie się siedzi w kabinie takiego pojazdu, a 10 jest linią o ekstremalnie długim półkursie.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 paź 2019, 13:54

Przy moich 182 wzrostu mam problem z ułożeniem się w kabinie i siedzę w nienaturalnej pozycji.Wagon jest twardy i czuć każdy kamyczek, znaczy rozjazd i krzyżownice.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 paź 2019, 14:08

Stary Pingwin pisze:
19 paź 2019, 9:42
Dobrze rozplanowany wewnętrznie wagon 24 metrowy może być bardziej pojemny od swinga. Dawanie go na linię, gdzie pasażerowie nie zapełniają solówki, to NIEGOSPODARNOŚĆ. Nakupiono wagonów dwukierunkowych nad miarę i efekt jest taki, że jeżdżą po całym mieście, bo mamy tylko dwa odcinki(2 i 31), gdzie te wagony są niezbędne.
Na odcinku z obrotem zamiast pętli wóz się sprawdza, co kilkanaście minut motorniczy rozprostowuje kości. Na 10 jest torturą.
Nie możesz mieć 100% wykorzystania duo na zawrotki, bo nie będzie rezerwy na wyłączenia i nakładki. Już tam 31 do Wilanowskiej trzeba było ćwiczyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2019, 21:32

Tegoroczne wakacje udowodniły, że dwukierunków jest za mało. A i tak nie ma 11 - chyba by do Naruciaka przez Nowowiejską musiała pojechać, gdyby była.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 996
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 20 paź 2019, 12:05

Glonojad pisze:
19 paź 2019, 21:32
Tegoroczne wakacje udowodniły, że dwukierunków jest za mało. A i tak nie ma 11 - chyba by do Naruciaka przez Nowowiejską musiała pojechać, gdyby była.
Z punktu widzenia obsługi sieci - za mało. Z punktu widzenia pasażera który w 30m tramwaju ma 28 miejsc siedzących i to dość niewygodnych (siedzenia nad wózkami w Jazzach) - za dużo.

Swoją drogą - co co to za organizacja prac że nie można było wybudować by-passa tramwajowego wcześniej tylko trzeba było zamknąć ruch na 9 dni? Przy sprawnej logistyce Jazzy na linii 3 byłyby potrzebne tylko na 1 weekend.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 paź 2019, 12:36

Tak chyba było trochę zabawy że słupami trakcyjnymi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 paź 2019, 12:39

Bo dwukierunki są dobre na 15-minutowe linie stojące takie jak 31. Generalnie 11 może za chwilę pełnić podobną rolę jak 31, ale 65 minut już jest mało atrakcyjne.
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 paź 2019, 14:35

Czy wiadomo kiedy mają przywrócić skręty na rondzie Daszyńskiego? Wtedy w sytuacji, gdyby zabrakło dwukierunków, można by 11 skierować na Plac Narutowicza, zaliczając jednocześnie całą trasę. A może nawet ustalić to jako trasę podstawową, chociaż nie wiem, czy jest taka potrzeba.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 paź 2019, 17:25

Gdzieś w okolicach przebudowy wiaduktu na Towarowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ