[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 gru 2015, 23:53

Nie zmieściły się?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 07 gru 2015, 0:09

Które metro jest tanie? Przecież nie M2.
Wbrew pozorom nawet pomimo perturbacji z zalaniem wyszło znacznie taniej niż w Europie. To tylko 4,17 mld za odcinek z przejściem pod rzeką, a w takim Amsterdamie choćby za podobny, bo bodaj 5,8-kilometrowy z przejściem pod kanałem (z tego co pamiętam, warunki gruntowe były dość podobne) odcinek zapłacono 3 mld... euro. Kilkuletnie opóźnienia to też w dużej mierze tak zwany fakt dziennikarski i w skali świata nie wypadliśmy tak źle, choć do Japończyków czy w ogóle Azjatów pod względem terminowości dużo nam brakuje.

Niemniej z uwagi na tę taniość, są też i przykre konsekwencje jak złe rozwiązania łącznika. Niemniej schody można by po prostu przyspieszyć, wszakże przy pochyleniu poniżej 30* dopuszczalna prędkość to 0,75 m/s i można się starać o dopuszczenie takiego wyjątku od właściwego ministra (wg stanu prawnie obowiązującego na schodach takich jak w metrze o kącie nachylenia powyżej 30*, z którym mamy do czynienia, dopuszczalna prędkość to 0,5 m/s).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36659
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 gru 2015, 9:11

KwZ pisze:1) idąc z peronu M1 zjeżdża się schodami ruchomymi, potem są schody, skręt w lewo i znowu schody. Dlaczego przed tym skrętem schody są w dwóch częściach, a nie w jednej?
To raczej przypuszczenie, niż wiedza, ale moim zdaniem:
a) trzeba szybko zejść na -3, aby się zmieścić pod schodzącymi się (na -2) torami M1,
b) na -3 trzeba odczekać z dalszym schodzeniem na -4, aby przejść ponad północnym torem M2.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 07 gru 2015, 10:08

MichalJ pisze:Można przejść górą.
Można też pojechać furą. A myślałem, że to nie o to chodzi w rozbudowywaniu metra, żeby jechać furą skoro można metrem i chodzić naokoło skoro teoretycznie można łącznikiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2015, 12:16

a) trzeba szybko zejść na -3, aby się zmieścić pod schodzącymi się (na -2) torami M1,
Odpada: nad tą częścią łącznika jest pusta przestrzeń, w szczególności dojście do windy -4 <> -2.
Z b) się zgadzam.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36659
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 gru 2015, 12:46

Pusta, ale czy odpowiednio i dopuszczalnie szeroka?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 gru 2015, 11:23

Osa przejechał się M2 i popełnił u siebie na blogu notkę:
autobusczerwony.blox.pl pisze:Zapadła cisza nad audytem (dlaczego wszystkie kontrole określane są teraz tym słowem) oznakowania w II linii metra. Po jej otwarciu 8 marca 2015 r. urzędnicy przyznali, że w niektórych miejscach jest ono niekompletne albo wprowadza pasażerów w błąd.
(...)
A może nasi urzędnicy wahają się, by pokazać tę drogę wszystkim pasażerom, bo w przejściu robi się tłoczno.
Dobrze, że Osa nie przesiadał się tam w porannym szczycie, gdy jest jeszcze gorzej ;-) Również ciekawi mnie co będzie działo się w łączniku po przedłużeniu...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 gru 2015, 11:36

Cóż... O ile mi wiadomo, to teza wysunięta przez osę odnośnie łącznika jest bliska prawdy. Gorzej, że w metrze nie wiedzą (albo bezpieczniej napiszę: nie wiedzieli jakieś 3 tygodnie temu) jak wyjść z tej sytuacji patowej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 gru 2015, 13:29

A coś się zmieniło?
Obrazek

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 10 maja 2016, 19:33

Czy ktoś wie, co się stało, że na stacji Świętokrzyska przy wyjściu wschodnim od bodaj miesiąca nie działa jeden ciąg schodów z peronu do przejścia podziemnego?

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 12 sty 2017, 11:44

Czy można gdzieś znaleźć rozkład jazdy linii metra, szczególnie M2?

Bywa to irytujące, zwłaszcza w weekendy, jak ucieka metro sprzed nosa i trzeba czekać 7 minut.

Wiem, że są rozkłady na aplikacjach jakdojade i transportoid ale nie wiem na ile są prawdziwe i skąd oni je mają.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 sty 2017, 18:36

Dla publiki istnieje tylko rozkład częstotliwościowy. Nie wiem czemu. Możesz najwyżej odwikłać z godzin zmian czasów następstw.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 sty 2017, 20:14

Przy okazji. Co to znaczy?
- ok. godz. 15:05, 15:16, 15:22, 15:28 od poniedziałku do piątku, odjazd pociągu z odstępem ok.6 min.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 sty 2017, 20:39

Z której stacji i w którym kierunku? Obstawiam majstrowanie przy skracaniu obiegów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 sty 2017, 21:17

Z (prawie) każdej. Znaczy minuty są różne...
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=2035&i=317&l=1&m=1
I to akurat pod tabelką, gdzie o 15:01 się zmienia częstotliwość z 6 na 3.

ODPOWIEDZ