Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 14 kwie 2008, 14:42

Ale to 50-70% to jakiej linii dotyczy - to istotne pytanie.
Nie mniej istotna jest odpowiedź - żadnej.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2008, 14:58

Bastian pisze:
pawcio pisze:Jeżeli 5xx z Zapłowiecza przy CO są przeciążone, to trzeba je odciążyć.
Jedno z dwojga, albo są niezabieralne, więc mogą się tam nie zatrzymywać, albo mają rezerwę miejsc, wtedy ekspresa tam nie trzeba. Coś w tym nielogicznego? :>
Tak. Nie wzięcie pod uwagę potoku Zapłowiecze-Centrum Optyki. Nie wiem, jak w porannym szczycie, ale po południu i w weekendy całkiem poważny potok.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 14 kwie 2008, 15:08

emdegger pisze:Dziś postaram się dokładnie policzyć, gdy będę wracał z uczelni :)
Zawsze z autobusów wylewa się tłum ludzi właśnie na Saskiej, na pewno to więcej niż 20%, ale OK, ciekaw jestem co takiego policzysz wracając z uczelni :)
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 14 kwie 2008, 15:13

jajcys pisze:
emdegger pisze:Dziś postaram się dokładnie policzyć, gdy będę wracał z uczelni :)
Zawsze z autobusów wylewa się tłum ludzi właśnie na Saskiej, na pewno to więcej niż 20%, ale OK, ciekaw jestem co takiego policzysz wracając z uczelni :)
Mylisz się kolego. Tłum faktycznie może się wylewać na Saskiej z pojedynczych wozów po dłuższej przerwie, kiedy nie jechała żadna 5xx z Politechniki i wtedy to może być np. 60% autobusu. Ale w następnym wozach jadących za chwilę (co zdarza się cały czas, bo nie ma koordynacji) procent wysiadających będzie już malutki, co sumarycznie w dłuższym okresie czasu da nam powiedzmy te 20%.

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 14 kwie 2008, 15:20

OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 14 kwie 2008, 15:22

pawcio pisze:Tu się niestety muszę zgodzić.
A na Saskiej 502 zatrzymałoby się tam, gdzie pozostałe linie i byłoby OK.

Dzięki manewrowi przeniesienia 502 na Gocław będzie po prostu większy ścisk w autobusach na Trasie Łazienkowskiej...pozornie pozytywna zmiana dla Gocławian zapewne okaże się pudłem osłabiającym KM i na GCW i na Saskiej.
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 kwie 2008, 15:25

jajcys pisze:OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Kolego, należy odróżnić różne pory dnia. Rano wozy do strony Płowieckiej przyjeżdzają z ludzmi i się stopniowo napełniają, tak, że faktycznie Saska je dopycha na full. Po południu szczyt jest bardziej rozłożony. Często jadą za sobą 502, 514, 525 i 408. Wówczas w 408 można leżeć już od Politechniki. Ale takie przypadki nie pozwalają twierdzić, że linia jest niepotrzebna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2008, 15:29

Niekoniecznie. Musiałyby zostać spełnione tylko następujące warunki:
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2008, 15:30

jajcys pisze:OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Statystycznie tak trafia większość pasażerów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 14 kwie 2008, 15:30

I uważasz że linia ekspresowa bez udziału Saskiej byłaby tak zapełniona jak pośpiechy w szczycie teraz?
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

kozioł

Post autor: kozioł » 14 kwie 2008, 15:31

całe szczęście 502 kursuje nieczęsto, a pozatym jest chyba celowo niezkordynowana z innymi liniami na TŁ i Ostrobramskiej

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2008, 15:32

Gdyby była odpowiednio często to tak. 10 minut to minimum, bo wówczas może się opłacać na nią poczekać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 kwie 2008, 15:33

Jest skoordynowana z 514. Z 520 i 525 skoordynować się nie da, bo mają różne częstotliwości. I to jest cała tragedia Ostrobramskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 14 kwie 2008, 15:39

pawcio pisze:Niekoniecznie. Musiałyby zostać spełnione tylko następujące warunki:
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.
OK, mówiłem o sytuacji, w której nic oprócz trasy 502 się nie zmienia :) w takim wypadku jest syf.
kozioł pisze:całe szczęście 502 kursuje nieczęsto, a pozatym jest chyba celowo niezkordynowana z innymi liniami na TŁ i Ostrobramskiej
Jak mówiłem, 502/514 często ratowały sytuację wieczorami. Będę się powtarzać, tu po zmianie trasy 502 też będzie syf.

ZTM powinno wyrownac kursowanie linii 514,515,520,525 wieczorami. W praktyce w godzinach 21-22 są czasami odstępy ok. 25min, po 1 maja bez zmian będzie wieelki syf.
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 kwie 2008, 15:41

pawcio pisze:Jest skoordynowana z 514. Z 520 i 525 skoordynować się nie da, bo mają różne częstotliwości. I to jest cała tragedia Ostrobramskiej.
Akurat w międzyszczycie i w DS koordynacja jest całkiem ładna

ODPOWIEDZ