Strona 3 z 8

[Wiedeń] Impresje

: 07 sie 2014, 9:06
autor: a/p TALENT
Pora na odświeżenie tematu. Metro w Wiedniu doczekało się docelowego planu budowy linii U5. Do 2023 r. ma być wykonany odcinek od Karlsplatzu do Elterleinplatz / Uwaga! Istniejący odcinek U2 od Karlsplatzu do stacji Rathaus zostanie przemianowany na U5/. Do 2017 r. ma być zakończona budowa przedłużonej linii U1 do stacji Oberlaa. Do 2023 r. zostanie przedłużona linia U2 od stacji Rathaus do stacji Wienerberg. Szczegóły na stronie Wiener Linien zakładka Netzausbau.

[Wiedeń] Impresje

: 15 paź 2014, 13:34
autor: a/p TALENT
Uroczyście otwarto Hauptbahnhof w Wiedniu. Nadal plagą jest atakowanie kierowców i motorniczych w wiedeńskich autobusach i tramwajach.

[Wiedeń] Impresje

: 18 paź 2014, 19:31
autor: Glonojad
Będzie co wiosną zobaczyć.

[Wiedeń] Impresje

: 20 paź 2014, 11:50
autor: a/p TALENT
Pamiętaj o wygodnym obuwiu, do zwiedzania niezła ilość powierzchni na samym dworcu i okolicznej infrastrukturze komunikacyjnej. Uwaga,na peronach cugi jak na Dw. Zachodnim.

[Wiedeń] Impresje

: 20 paź 2014, 13:22
autor: osa
A wieża obserwacyjna została? To był świetny pomysł, żeby wpuścić ludzi (za niewielką opłatą), którzy byli zainteresowani oglądaniem postępu prac przy tym dworcu. Ze starego pamiętam przeciekający sufit podczas oberwania chmury. Zupełnie jak u nas na Centralnym.

[Wiedeń] Impresje

: 23 paź 2014, 13:11
autor: a/p TALENT
Pospiesz się z wizytą w Wiedniu. Oficjalnie po 31.12.2014 r. zamykają i demontują tzw. Bahnoramę.

[Wiedeń] Impresje

: 23 paź 2014, 15:28
autor: osa
Taka kolej rzeczy. Budowa się kończy, to Bahnorama też. Ale ja już ją mam zaliczoną. Teraz wypada wybrać się do Wiednia, żeby zobaczyć nowy dworzec. Na zdjęciach wygląda zjawiskowo. Czy pociągi z Polski dojeżdżają właśnie tam? Bo wcześniej kończyły na Sudbahnhof, a ostatnio - o ile się nie mylę - na West-.

[Wiedeń] Impresje

: 23 paź 2014, 15:51
autor: a/p TALENT
Trzeba poczekać do nowego rozkładu jazdy. Czyli od 14.12.2014 r.

[Wiedeń] Impresje

: 13 lis 2014, 15:24
autor: a/p TALENT
Hauptbahnhof w Wiedniu zlustrowałem dokładnie. Nieczynne są nadal perony 3-4 i 5-6. Nieczynne i wykańczane są stanowiska postojowe dla autobusów pod wiaduktem kolejowym niedaleko Sudtirolaplatz. Tu i ówdzie widać roboty przy likwidacji niedoróbek. Galerie handlowe w większości otwarte. Ogólnie odniosłem pozytywne wrażenia. Ogrom prac wykonano. Osobom towarzyszącym dworzec przypadł do gustu. Uwaga - perony 1-2 są nieco dalej, stają tam S-bahny. Trochę dalej jest stacja U-1 i tramwaje. Mimo czytelnych oznaczeń, trzeba się mieć na baczności w tym labiryncie!

[Wiedeń] Impresje

: 13 lis 2014, 17:28
autor: Glonojad
No U1 to byl kiedys sasiedni wxgledem Osta przystanek, to nic dziwnego, ze dalej :p

[Wiedeń] Impresje

: 17 lis 2014, 9:53
autor: a/p TALENT
Pora na minusy Hauptbahnhofu w Wiedniu. Fantazyjne dachy u spodu są już częściowo zasmolone spalinami z lokomotyw dieslowskich / ostatni peron /. Dziwne, że nie przesunięto postoju lokomotyw na kraniec peronu. Np. dawno temu we Wrocławiu była zasada, ze każdy kopciuch dymił poza obrębem hali dworcowej. Na głównej hali daje się odczuć melanż woni z licznych knajpek. Podobnie w części galerii handlowej stanowiącej dojście na perony. Szczególnie intensywnie "capiło" stanowisko sprzedaży specjałów z cynamonem.

[Wiedeń] Impresje

: 10 lut 2015, 14:36
autor: a/p TALENT
Wczoraj tj. 9.02.2015 r. opady śniegu skomplikowały komunikację tramwajową w Wiedniu. Zwłaszcza ULF-y miały kłopoty ze śniegiem, który gromadził się pod spodem wagonu / mały prześwit i duży kłopot /.

[Wiedeń] Impresje

: 15 lut 2015, 13:53
autor: Glonojad
Podejrzewam, że w Wiedniu to jednak ciekawostka jest.

[Wiedeń] Impresje

: 01 kwie 2015, 21:16
autor: Glonojad
Spieszę donieść, że zakończenie budowy przedłużenia U1 położy kres istnieniu linii 67, przy czym na jej wschodnim odcinku obejmie to fizyczną likwidację torowiska. Wiedeńczycy tłumaczą to regulacjami krajowymi (sic!) które zakazują utrzymywania tramwajów bezpośrednio nad wybudowanym metrem, co prowadzi nieraz do kuriozalnych rozwiązań w rodzaju U3 pod deptakiem Mariahilfer, które z racji braku pasujacych tam przecież tramwajów musi się zatrzymywać wyjątkowo często dla obsługi strefy pieszej.

Na szczęście przy okazji operacji na bliźniętach syjamskich U2/U5 podobnych skutków się nie przewiduje; przeciwnie, w południowo-zachodniej części miasta ma powstać nowa tangenta spinająca U1 i U2, której celem jest zachęcenie części obecnych pasażerów U1 do podróży U2 (moim zdaniem wystarczyłoby nie likwidować 67 i puścić nową linię po śladzie 67 a następnie O ale pewnie się nie znam).

[Wiedeń] Impresje

: 02 kwie 2015, 9:34
autor: a/p TALENT
Panie, polityka... . Pisałem przy okazji otwarcia II linii naszego metra, że znani mi wiedeńczycy zazdroszczą nam / tak ! / nieortodoksyjnego podejścia władz miasta Warszawy do fetyszyzacji systemu szynowego, zwłaszcza metra i zachowaniu - w rozsądnej proporcji - komunikacji autobusowej w wersji czerwonej i czarnej!