Strona 3 z 32

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 18 sty 2023, 21:07
autor: ZielonyJamnik
Niestety 187 pełni funkcję wożenia dziadków między sklepami, no i uczniów w szczycie. Wyginanie się tam przegubem nie należy do przyjemnych rzeczy

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 18 sty 2023, 21:09
autor: Autobus Czerwon
Łukasz pisze:
18 sty 2023, 21:03
187 do Pl.Narutowicza a wyprostować 517 przez Jerozolimskie? Ze 187 można się przesiąść do pustego przy Zachodnim 182 czy częstego 523.

Moim zdaniem do podzielenia i to na 3 jest jeszcze 138, choć akurat lubię nim jeździć z Mordoru na Pragę.
Imho krańcowanie czegokolwiek na Narutowicza jest marnowaniem potencjału, lepiej już chyba dowozić do M2 do Daszyniaka. Choć nie wiem na ile atrakcyjne jest obecnie dowożenie do M2 akurat do Daszyniaka.

A ze 138 jest jeszcze zabawniej. O ile odcinek praski jest dosyć oczywisty, to ten mokotowski jest dla mnie problemem. Ogólnie problem jest taki, że mam wrażenie że przez większość czasu 138 po Wołoskiej jeździ puste.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 18 sty 2023, 21:14
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
18 sty 2023, 21:03
187 do Pl.Narutowicza a wyprostować 517 przez Jerozolimskie? Ze 187 można się przesiąść do pustego przy Zachodnim 182 czy częstego 523.

Moim zdaniem do podzielenia i to na 3 jest jeszcze 138, choć akurat lubię nim jeździć z Mordoru na Pragę.
Imho krańcowanie czegokolwiek na Narutowicza jest marnowaniem potencjału, lepiej już chyba dowozić do M2 do Daszyniaka. Choć nie wiem na ile atrakcyjne jest obecnie dowożenie do M2 akurat do Daszyniaka.

A ze 138 jest jeszcze zabawniej. O ile odcinek praski jest dosyć oczywisty, to ten mokotowski jest dla mnie problemem. Ogólnie problem jest taki, że mam wrażenie że przez większość czasu 138 po Wołoskiej jeździ puste.
Bardziej z Narutowiczem chodzi o przesiadkę w 14.

138 może nie jest jakoś mega pełne, ale też i często nie ma wolnych siedzących, zwłaszcza w weekendy. Wyludnia się gdzieś na Madalińskiego.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 18 sty 2023, 21:30
autor: man1956
Masz 100 proc. rację z dzieleniem 138, bo to też straszny tasiemiec. Tylko że dzielenie wymaga znajdowania nowych krańców, a z tym w centrum jest bardzo krucho. Stąd np. oberki 151 wokół Politechniki.
Rezerwy są, moim zdaniem, na Torwarze. Tyle że to specyficzna pętla, która ma sens tylko w przypadku linii, które już przejechały przez centrum i tam wyrzuciły większość pasażerów....
Jakby tak pomyśleć, to może rzeczywiście Torwar nadałby się na kraniec dla 187.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 9:45
autor: Emyl
Kończenie jakiejkolwiek linii przed Wisłą jest bez sensu. Już chyba lepiej, żeby to zawracało np. na Zwycięzców (i włączało się na TŁ przez Międzynarodową).

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 11:52
autor: henio_wpz
.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 12:37
autor: Emyl
Na Branickiego same dziady, ani jednej silnej linii?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 12:38
autor: Leitner98
henio_wpz pisze:
19 sty 2023, 11:52
(...)

11: NOWE BEMOWO - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Gagarina - SIELCE, częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)

13: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - Kawęczyńska - Kijowska - Targowa - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - BRANICKIEGO; częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)

14: BANACHA - Grójecka - Filtrowa - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - BRANICKIEGO; częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)
(...)
Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.

Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
Zamiast 14 zastanowiłbym się nad puszczeniem 10 (z wydłużeniem 14 do Wyścigów). Choć ciekawe czy na taką trasę (wraz z innymi) starczyłoby dwukierunków.

187 na Siekierki? Które?
501 i 519 zostaną w okrojonej częstotliwości czy również zmienionej trasie?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 13:02
autor: pawcio
Emyl pisze:
19 sty 2023, 12:37
Na Branickiego same dziady, ani jednej silnej linii?
A co byś chciał zrobić z dodatkowym slotem na Marszałkowskiej? Bo tu jest potencjał do łączenia linii. Inna rzecz, że patrząc na rozkłady 9 oraz 3+6 na Pradze, to nie jestem przekonany, czy mocna linia w miejsce dwóch słabych to obecnie jakakolwiek wartość dodana, o ogólnym bilansie nie wspominając.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 13:04
autor: patryk148
Nie wyobrażam sobie, że z Sobieskiego nie będzie bezpośredniego tramwaju na Dworzec Centralny.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 13:09
autor: pawcio
Po pierwsze, nie masz Stegien. Po drugie, nie masz wschodniej Rakowieckiej, czyli ograniczoną przepustowość odcinka Goworka-Zbawiciela. Czegoś musi nie być.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 13:14
autor: Autobus Czerwon
Leitner98 pisze:
19 sty 2023, 12:38
Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
W niedzielne wieczory przypada szczyt jeśli chodzi o powroty mieszkańców Warszawy do Warszawy. Z liniami zaczynającymi na DWC mam taką praktykę, że półkurs w godzinach 18-20 zawsze jest tym najbardziej nabitym w ciągu dnia, a niekiedy nawet opiera się o niezabieralność (na 525 miałem chwilę zwątpienia czy wszyscy chętni się pomieszczą na Metrze Politechnika).
patryk148 pisze:
19 sty 2023, 13:04
Nie wyobrażam sobie, że z Sobieskiego nie będzie bezpośredniego tramwaju na Dworzec Centralny.
Zdaje się że kilka postów wyżej nie ma nic o likwidacji 519, więc jakiś tam socjal w tej relacji zostanie. Zresztą taka jest teraz moda na socjale na Centralny - patrz 160.

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 13:47
autor: Emyl
Trzy dziady na Puławskiej i trzy dziady na Branickiego. Nie można tego jakoś połączyć? No naprawdę, system zewsząd-dowsząd jest do dupy. Po co to pogłębiać?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 14:21
autor: pawcio
Popatrzyłeś na te rozkłady, co to Ci podpowiedziałem? Wyciągnąłeś wnioski?

Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

: 19 sty 2023, 14:24
autor: fik
Leitner98 pisze:
19 sty 2023, 12:38
Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.
Dłuższe czekanie o ~2 minuty i dojście o pół minuty, za to 3-4 minuty szybciej jazdy. No nie wygląda mi to na "znaczne zwiększenie czasu podróży".
Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
W niedzielne wieczory na Centralny przybywa ~15k ludzi, w porywach nawet więcej, w większości pragnących się dostać do dużych osiedli mieszkaniowych i to jest pora, kiedy nawet 227 potrafiło odjeżdżać zapchane.