Strona 3 z 8

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 13:23
autor: michael112
Stary Pingwin pisze:
28 lut 2023, 13:22
Może mała rewolucja i pierwszy przystanek liniowy Morskie Oko? Z4 zawraca przy Szustra, można się przesiąść.
Ciekawe gdzie, skoro się tam nie zatrzymuje?

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 13:42
autor: pawcio
michael112 pisze:
28 lut 2023, 13:17
No to trzeba było lepiej umiejscowić nakładkę. Z tego co wiem, tory za Dworkową są już zrobione. Można przenieść nakładkę za skrzyżowanie i niech tam tramwaj zmienia czoło. To jeden weekend zamknięcia. Opłaca się, biorąc pod uwagę jak długo to ma jeszcze trwać.
Była gdzieś taka koncepcja, ale zdążyła w międzyczasie się zagubić.

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 14:10
autor: Flash8222
Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
michael112 pisze:
28 lut 2023, 12:08
Ja kiedyś rozmawiałem z jednym z pasażerów przy Dworkowej i mówił mi, że decydenci pewnie nie mieszkają na Górnym Mokotowie.
Już wcześniej wprowadzono chamskie cięcia w postaci 16-minutowych losowych dziur na 31 w szczycie. No bo Mordor ważniejszy, Puławska niech się cieszy że cokolwiek jedzie.
A ile osób jeździ tym 31 pomiędzy Wierzbnem a Dworkową? Tak na marginesie, to szyna na Puławskiej to właśnie była parodią. Te 10 przyklejone do 14 i te stada 4/18/35 wożące powietrze - poza pierwszym w składem.
W godzinach szkolnych to wszystkie w hultaju i kilkanaście osób stojących. Szczerze to ja już wolałbym co 10 minut Z-4 na trasie Centrum - Wilanowska. Co do nakładki to trzeba było zamontować krzyżujące się zwrotnice tak by z obu peronów odjeżdżały tramwaje.

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 14:29
autor: Paweł D.
Flash8222 pisze:
28 lut 2023, 14:10
W godzinach szkolnych to wszystkie w hultaju i kilkanaście osób stojących. Szczerze to ja już wolałbym co 10 minut Z-4 na trasie Centrum - Wilanowska.
A poza szczytem czasem 3-4 osoby na skład. Cóż, skoro ta przebudowa wymaga aż na rok wycięcia tramwajów, to trzeba się z przesiadkami męczyć....

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 19:28
autor: Jurand
Jaki jest powód pojawienia się na linii 204 dodatku 08 który kursuje tylko w zm.B, a dodatek 05 kursuje tylko w zm.A?

161/03 pojawiło się jakiś czas temu zamiast całki oznaczonej 3

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 21:31
autor: Bastian
Flash8222 pisze:
28 lut 2023, 14:10
Co do nakładki to trzeba było zamontować krzyżujące się zwrotnice tak by z obu peronów odjeżdżały tramwaje.
W sensie: DWIE nakładki?

Zmiany od marca 2023

: 28 lut 2023, 22:09
autor: Flash8222
Tak, ale w układzie w jakim będziesz miał zwrotnice przed Sielcami.

Zmiany od marca 2023

: 01 mar 2023, 9:56
autor: Łukasz
michael112 pisze:
Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
Tak na marginesie, to szyna na Puławskiej to właśnie była parodią. Te 10 przyklejone do 14 i te stada 4/18/35 wożące powietrze - poza pierwszym w składem.
No to teraz dla odmiany zostawiacie komunikację, która
Autobus Czerwon pisze:
28 lut 2023, 12:35
W obecnej formie komunikacja tramwajowa na Puławskiej to jakaś parodia, nie wiem za bardzo kto, po co i dokąd ma nią jeździć.
pawcio pisze:
28 lut 2023, 12:13
Te dziury są potrzebne, żeby była rezerwa na nakładce do samoregulacji systemu. Niestety przystanek jest na odcinku jednotorowym, a sama nakładka jest kilkadziesiąt metrów od niego oddalona. Przy kursach równo co 4 minuty w szczycie każde minimalne zakłócenie w ruchu powodowałoby kolejki do nakładki do końca szczytu.
No to trzeba było lepiej umiejscowić nakładkę. Z tego co wiem, tory za Dworkową są już zrobione. Można przenieść nakładkę za skrzyżowanie i niech tam tramwaj zmienia czoło. To jeden weekend zamknięcia. Opłaca się, biorąc pod uwagę jak długo to ma jeszcze trwać.
Można było zrobić zwykłą przelotkę. Kto wie, czy by się kiedyś nie przydała. W przypadku zatrzymania tu czy na Spacerowej przynajmniej część tramwajów mogłaby zawracać. A z drugiej strony nawet można by wydłużyć 31, gdyby się stało coś bliżej Placu Unii. No ale to zapewne gigantyczny koszt (tak, utrzymywać też trzeba).

Zmiany od marca 2023

: 01 mar 2023, 14:10
autor: michael112
Można też po prostu nakładkę przemontować. Odmontować stąd gdzie jest teraz i zamontować za skrzyżowaniem z Madalińskiego, po to żeby tramwaje wypuszczały i zabierały pasażerów na dwóch osobnych przystankach, a zmiana czoła odbywała się dalej, bez pasażerów.
To by jak sądzę, rozwiązało problem tych kolejek i tramwaje by mogły jeździć zawsze co 4 min. w szczycie.
Kosztem byłby jeden weekend z wyłączeniem do Królikarni, rozumiem że w weekend ta operacja jest do zrobienia, bo zawsze tak się robiło z nakładkami.
Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
Te 10 przyklejone do 14
Notabene, przez lata miałem wrażenie że to było celowe działanie ZTM żeby tworzyć u pasażerów wrażenie że jedna z tych linii jest niepotrzebna. Przecież można było ustawić tak rozkłady żeby te linie jeździły na przemian.

Zmiany od marca 2023

: 01 mar 2023, 15:06
autor: Łukasz
Te linie miały koordynację na innych ciagach po prostu, na Puławskiej nie było konieczności, bo jedna z nich była niepotrzebna :)

Zmiany od marca 2023

: 01 mar 2023, 17:32
autor: Glonojad
michael112 pisze:
01 mar 2023, 14:10

Notabene, przez lata miałem wrażenie że to było celowe działanie ZTM żeby tworzyć u pasażerów wrażenie że jedna z tych linii jest niepotrzebna. Przecież można było ustawić tak rozkłady żeby te linie jeździły na przemian.
Gdyby tak było, to by pierwszy skład jeździł nabity pod sufit - a nie jeździł; częstotliwość 8 minut to nie jest tak mało, by podbicie do 4 min mogło bardziej niz podwoić zainteresowanie.

Zmiany od marca 2023

: 09 mar 2023, 13:43
autor: Krzysiek_S
Co obsłuży ZS1 ?.

Zmiany od marca 2023

: 09 mar 2023, 13:59
autor: pawcio
R10

Zmiany od marca 2023

: 10 mar 2023, 0:08
autor: AdamKlocusky
pawcio pisze:R10
Precyzując, czterema brygadami - 55, 057, 059 i 061 z czego trzy ostatnie łączone są kolejno z brygadami linii 521 - 07, 09 i 011.



Zmiany od marca 2023

: 10 mar 2023, 6:17
autor: Walas
AdamKlocusky pisze:
10 mar 2023, 0:08
pawcio pisze:R10
Precyzując, czterema brygadami - 55, 057, 059 i 061 z czego trzy ostatnie łączone są kolejno z brygadami linii 521 - 07, 09 i 011.
Jak ładnie spisane z wyprawek...