Przebudowa ModliĹskiej
Moderator: Wiliam
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przed 15-tą otworzono nową nitkę Modlińskiej. Zaczęły świecić lampki kolorowe na skrzyżowaniach z Aluzyjną i Przyrzecze - nareszcie piesi będą mogli bezpiecznie przechodzić. Jutro spodziewam się wydłużenia porannego korka przy wjeździe na most Grota.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Debilizm tych ludzi nie zna granic, nic tylko walić ich czym popadnie lub zesłać do jakiegoś kołchozu na przymusowe roboty.[img]http://bi.gazeta.pl/im/3/5455/m5455363.jpg[/img] pisze: Spór drogowców przy poszerzaniu Modlińskiej
Nie w nocy, lecz dopiero po południu otwarto w poniedziałek poszerzoną Modlińską na granicy Warszawy i Jabłonny. Wszystko przez to, że nie dogadały się ze sobą dwa miejskie zarządy drogowe.
Jeszcze pod koniec zeszłego tygodnia Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiadał, że w nocy z niedzieli na poniedziałek podróż z Legionowa do Warszawy stanie się znacznie wygodniejsza. Do użytku miała zostać oddana zachodnia jezdnia poszerzonej Modlińskiej.
Jednak kierowcy dojeżdżający wczoraj rano do pracy Warszawie byli rozczarowani. Przejazd wciąż utrudniało wąskie gardło. Okazało się, że drugiej jezdni nie udało się otworzyć, bo drogowcy nie dogadali się ze sobą. - Na zwołanym o północy spotkaniu komisji nie pojawił się przedstawiciel Zarządu Dróg Miejskich - mówi Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który wypączkował latem z ZDM. Urszula Nelken, rzeczniczka tej ostatniej instytucji, twierdzi jednak, że nikt z ZDM nie musiał się fatygować na nocne spotkanie na Modlińskiej. - Ta inwestycja jeszcze się nie skończyła. To była tylko kolejna zmiana organizacji ruchu - twierdzi rzeczniczka ZDM. Pracownicy ZMID upierają się przy swoim. - Na komisji powinien być ktoś z ZDM, bo tak ustalił miejski inżynier ruchu Janusz Galas - twierdzi Agata Choińska.
Wszyscy zainteresowani spotkali się na Modlińskiej o godz. 14. Po kilkunastu minutach udało się wreszcie otworzyć drugą jezdnię. Jeszcze przez kilka tygodni kierowcy będą mieli tam do dyspozycji nie po trzy, lecz po dwa pasy w każdym kierunku. Wykonawca musi skończyć budowę ekranów dźwiękochłonnych.
Zamieszanie z Modlińską to nie pierwszy przykład sporów między dwoma zarządami drogowymi. W ZDM nieoficjalnie narzekają, że muszą zastępować ZMID w wielu obowiązkach. Mimo że ZDM miał się zajmować bieżącymi remontami, musiał się wystarać o pozwolenie na użytkowanie otwartej w ostatni piątek estakady Wisłostrady na Bielanach. Pracownicy ZDM muszą też pracować przy wielu dużych inwestycjach, które mają być dofinansowane z Unii Europejskiej. Okazało się, że gdyby w trakcie prac zmienił się inwestor, stolicy groziłaby utrata dotacji.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
http://wiadomosci.onet.pl/2682,1856089, ... kalne.htmlonet.pl pisze: Warszawa: narasta problem z mostami
Przebudowa Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim powinna ruszyć w 2009 roku. Potrzeba do tego jednak mostów tymczasowych, których w Polsce zabrakło – zarezerwowali je budowniczy autostrad - informuje "Życia Warszawy".
Na Modlińskiej mają powstać do 2011 roku dwie nowe jezdnie – po cztery pasy w każdą stronę – i dwa drogowe mosty: nad bocznicą kolejową do Elektrociepłowni Żerań i Kanałem Żerańskim.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych miał wczoraj otworzyć oferty w przetargu na wykonawcę inwestycji, ale termin został przełożony. Jak się dowiedziało się "Życie Warszawy", składanie pytań może być grą na czas. Firmy budowlane mają problem ze znalezieniem konstrukcji mostu tymczasowego, a bez nich właściwa budowa może się opóźnić.
Więcej w "Życiu Warszawy".
http://www.zw.com.pl/artykul/2,302987_P ... ostem.htmlŻycie Warszawy pisze: Przeprawa z mostem
Konrad Majszyk 03-11-2008, ostatnia aktualizacja 03-11-2008 22:52
Przebudowa Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim powinna ruszyć w 2009 roku. Potrzeba do tego jednak mostów tymczasowych, których w Polsce zabrakło – zarezerwowali je budowniczy autostrad. Firmy przeczesują rodzime bazy wojskowe oraz rynki w Europie i USA.
Na Modlińskiej, między mostem Grota-Roweckiego i wiaduktem nad Płochocińską, mają powstać do 2011 roku dwie nowe jezdnie – po cztery pasy w każdą stronę – i dwa drogowe mosty: nad bocznicą kolejową do Elektrociepłowni Żerań i Kanałem Żerańskim. Ratusz zarezerwował na tę inwestycję 70 mln zł.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych miał wczoraj otworzyć oferty w przetargu na wykonawcę, ale termin został przełożony. Oficjalnie z powodu pytań oferentów do specyfikacji przetargowej. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, składanie pytań może być grą na czas. Firmy budowlane mają problem ze znalezieniem konstrukcji mostu tymczasowego.
– W czasie prac wykonawca będzie musiał utrzymać pełną przejezdność tych 520 metrów Modlińskiej. Do tego potrzebna będzie prowizoryczna przeprawa – przyznaje rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.
W ciągu ostatnich ośmiu lato takich celów służył w Warszawie dawny most Syreny (był przerzucony przez Wisłę w latach 1985-2000). Dzisiaj jest jednak wykorzystywany – z jego elementów powstał tymczasowy przejazd nad plątaniną torów przy FSO. A inne mosty wojskowe? Są wykorzystywane przy inwestycjach rozrzuconych po całej Polsce, np. autostradowej obwodnica Wrocławia z mostem przez Odrę czy węźle autostrad A1 i A4 pod Gliwicami.
Więcej we wtorkowym wydaniu Życia Warszawy
http://www.zw.com.pl/artykul/2,302987_P ... ostem.htmlŻycie Warszawy pisze:Przeprawa z mostem
Konrad Majszyk 03-11-2008, ostatnia aktualizacja 04-11-2008 07:30
Przebudowa Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim powinna ruszyć w 2009 roku. Potrzeba do tego jednak mostów tymczasowych, których w Polsce zabrakło – zarezerwowali je budowniczy autostrad. Firmy przeczesują rodzime bazy wojskowe oraz rynki w Europie i USA.
Na Modlińskiej między mostem Grota-Roweckiego a wiaduktem nad Płochocińską mają powstać do 2011 roku dwie nowe jezdnie – po cztery pasy w każdą stronę. Drogowcy zbudują też mosty dla samochodów, tramwajów, rowerzystów i pieszych: nad bocznicą kolejową do Elektrociepłowni Żerań i Kanałem Żerańskim. Ratusz zarezerwował na tę inwestycję w latach 2009 – 2010 ponad 70 mln zł.
Urzędnicy mieli wczoraj otworzyć oferty w przetargu na wykonawcę, ale termin został przełożony. Oficjalnie: z powodu pytań oferentów do specyfikacji przetargowej. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, składanie pytań może być grą na czas. Firmy budowlane mają problem ze znalezieniem mostu tymczasowego.
Syrena już na Toruńskiej
– W czasie prac wykonawca musi utrzymać pełną przejezdność tych 520 metrów Modlińskiej. Do tego niezbędna będzie prowizoryczna przeprawa mostowa – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
A tej w Polsce brakuje. W ciągu ostatnich lat do takich celów służył w Warszawie dawny most Syreny, który łączył Powiśle z Pragą od 1985 roku. – Po jego rozebraniu elementy zostały wypiaskowane i zabezpieczone. Ponad 80 proc. z nich nadaje się do ponownego użycia – mówi Tadeusz Karczmarzyk, w latach 1998 – 2000 dyrektor budowy mostu Świętokrzyskiego, który Syrenę zastąpił.
Dzisiaj jest problem: Syrena jest znowu „zajęta”. To właśnie z jej elementów został zbudowany tymczasowy przejazd Trasą Toruńską nad torami przy FSO i stacji PKP Toruńska.
A inne mosty wojskowe? Te są wykorzystywane przy inwestycjach rozrzuconych po całej Polsce, np. na budowanej autostradowej obwodnicy Wrocławia (z mostem podwieszanym przez Odrę) czy na wielopoziomowym węźle drogowym u zbiegu tras A1 i A4 pod Gliwicami.
– W sprawie Modlińskiej zrobiliśmy rozpoznanie na rynkach w Szwecji i Czechach – mówi dyrektor w firmie Skanska Piotr Cieszewski. – Takie konstrukcje byłyby tam do zdobycia, ale nie od ręki – zastrzega.
Według naszych informacji, jeden z koncernów budowlanych badał możliwość kupna mostu w USA. Pomysł upadł, kiedy dolar się umocnił. Koszty sprowadzenia mostu muszą być na tyle niskie, żeby po ich doliczeniu zaoferować jeszcze atrakcyjną cenę w publicznym przetargu.
Wojskowi rządzą mostami
Jak usłyszeliśmy, most saperski ma w swoich zasobach jeszcze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jego sprowadzenie na Modlińską byłoby arcytrudne. Powód – to element rządowych rezerw strategicznych (do użycia tylko w razie działań wojennych).
Czy to już koniec możliwości? – Na polskim rynku działają firmy oferujące wojskowe konstrukcje z demobilu. Jeśli szukać drugiej Syreny, to właśnie tam – mówi rzeczniczka Mostostalu Warszawa Agnieszka Kuźma-Filipek. U wojskowych radzi też szukać Krzysztof Kozioł z Budimeksu Dromeksu.
I tak dotarliśmy do emerytowanego płk. Kazimierza Błaszczyka, który w 1985 roku jako dowódca Pułku Mostowego w Płocku nadzorował montaż mostu Syreny, a w 2000 roku, już w cywilu, kierował jego rozbiórką. Dzisiaj rozdaje karty w biznesowej branży mostowej.
– Taką przeprawę dałoby się na Modlińską ściągnąć, ale nie wcześniej niż w kwietniu albo maju 2009 roku – ocenia.
Drogowcy liczą na łagodną zimę i chcą, żeby budowa rozpoczęła się już w marcu. Ma potrwać 24 miesiące.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,590369_ ... ukami.html
Na Modlińskiej nowy wiadukt z łukami
Lada dzień drogowcy przełączą ruch na nowy wiadukt nad Kanałem Żerańskim.
– Jeżdżę tędy znad Zalewu Zegrzyńskiego codziennie. Na Modlińskiej są już wyklejone żółte pasy na jezdni. Chyba za chwilę otworzą nową część jezdni – mówi Marcin Gazda, który zadzwonił do naszej redakcji.
– Jesteśmy gotowi przełączyć ruch na nowy środkowy wiadukt – potwierdza rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Agata Choińska. – Mamy gotowy projekt organizacji ruchu. Czekamy tylko na pozwolenie na użytkowanie z nadzoru budowlanego – wyjaśnia.
Organizacja ruchu jest skomplikowana. Dzisiaj jadący w stronę Legionowa mają na starym wiadukcie trzy pasy (do tego jeden na przyszłym wiadukcie tramwajowym, który chwilowo służy autom). Do centrum kierowcy mają dwa pasy na wiadukcie tramwajowym i jeden tzw. kontrapas na starym wiadukcie. Środek jest wyłączony.
Po przełączeniu ruchu na nowy środkowy wiadukt drogowcy zamkną do remontu ten stary. Liczba pasów ruchu w kierunku Legionowa i centrum nie zmieni się.
Znakiem rozpoznawczym tej inwestycji są charakterystyczne stalowe łuki na skrajnych wiaduktach. Specjalnie dla Modlińskiej wykonawca zamówił rury w hucie w Niemczech, a ich wygięcie odbyło się w specjalistycznym zakładzie w Holandii.
Przebudowa objęła fragment Modlińskiej między mostem Grota-Roweckiego aż za Kanał Żerański. Nad tym ostatnim powstaje sześć równoległych wiaduktów: dwa dla samochodów, jeden tramwajowy, dwie kładki dla pieszych i rowerów oraz kładka dla sieci ciepłowniczej.
Prace realizuje konsorcjum firm Mosty Warszawa i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Koszt to 111,5 mln zł. Według Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, prace mają się zakończyć w lipcu.
Potem czekają nas jeszcze odbiory techniczne, które mogą potrwać około miesiąca. Otwarcie prawdopodobnie jeszcze w wakacje. Dwa lata temu drogowcy zapowiadali, że obiekt będzie gotowy w maju 2011 roku.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Dzisiaj jadący w stronę Legionowa mają na starym wiadukcie trzy pasy (do tego jeden na przyszłym wiadukcie tramwajowym, który chwilowo służy autom).
Zaraz... A chodzi o Modlińską w Warszawie???
Zaraz... A chodzi o Modlińską w Warszawie???
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Prace mają się zakończyć w październiku.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Trzeba przyznać, że kierownik Szewczyński z Mosty S.A. słowa dotrzymał. Przynajmniej jeśli chodzi o część drogową.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tu nie. Ale czy one są potrzebne na tym fragmencie Modlińskiej?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Taka ciekawostka.
Kiedyś wnioskowałem o:
http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm ... buspas.doc
ZDM napisał mi, że:
http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm ... buspas.jpg
generalnie za wąsko na 4 pasy.
A tu nagle po zbudowaniu skrzyżowania TMP/Modlińska, nie ruszając krawężników na Modlińskiej poza rejonem skrzyżowania TMP z Modlińską, dało się wyznaczyć 4 pasy ruchu Przepisy się nie zmieniły.
Kiedyś wnioskowałem o:
http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm ... buspas.doc
ZDM napisał mi, że:
http://radny.com.pl/dokumenty/pisma/zdm ... buspas.jpg
generalnie za wąsko na 4 pasy.
A tu nagle po zbudowaniu skrzyżowania TMP/Modlińska, nie ruszając krawężników na Modlińskiej poza rejonem skrzyżowania TMP z Modlińską, dało się wyznaczyć 4 pasy ruchu Przepisy się nie zmieniły.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wkrótce ta informacja będzie już ogłoszona oficjalnie - dziś dowiedziałem się o tym w ZDM:
W dniach 15 - 18 sierpnia będzie frezowana wschodnia jezdnia ul. Modlińskiej na odc.: kanał Żerański - TMP
W weekend 24 - 25 sierpnia będzie frezowana zachodnia jezdnia ul. Modlińskiej na odc.: Płochocińska - kanał Żerański.
We wrześniu będziemy jeździć po w dużej części równej Modlińskiej.
Pozostały fragment ul. Modlińskiej (jezdni wschodnia, odc.: TMP - Aluzyjna) może będzie frezowany jeszcze w tym roku, gdy będą dodatkowe pieniądze na frezowania i w przyszłym roku.
W dniach 15 - 18 sierpnia będzie frezowana wschodnia jezdnia ul. Modlińskiej na odc.: kanał Żerański - TMP
W weekend 24 - 25 sierpnia będzie frezowana zachodnia jezdnia ul. Modlińskiej na odc.: Płochocińska - kanał Żerański.
We wrześniu będziemy jeździć po w dużej części równej Modlińskiej.
Pozostały fragment ul. Modlińskiej (jezdni wschodnia, odc.: TMP - Aluzyjna) może będzie frezowany jeszcze w tym roku, gdy będą dodatkowe pieniądze na frezowania i w przyszłym roku.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl