Przebudowa ModliĹskiej
Moderator: Wiliam
W Telewizyjnym Kurierze Warszawskim podali dzisiaj, że na przełomie roku 2007 i 2008 ma ruszyć przebudowa ulicy Modlińskiej. Wyremontowane zostaną estakady nad Kanałem Żerańskim oraz przebudowane skrzyżowania, między innymi z ulicami Płochocińską, Światowida, Mehoffera i Aluzyjną. Oczywiście będzie też miejsce dla linii tramwajowej. Remont ma kosztować około miliarda złotych, tylko oczywiście cały czas zachodzi obawa, że takie prace w obliczu braku Mostu Północnego sparaliżują dojazd z północno-wschodnich dzielnic miasta do centrum. Inwwestycja ma trwać minimum przez dwa lata.
Bez Mostu Północnego nic nie przejmie ciągów komunikacyjnych Modlińskiej. Już od dłuższego czasu jkorki pojawiają się na równoległej Marywilskiej i świderskiej. Dojeżdżający z Legionowa, Serocka i z dalszej części województwa są wręcz skazani na przejazd Modlińską. Przy braku obwodnicy i Mostu Płn. remont uważam za bezsensowny.
Ale bez pomyślanych objazdach dojazd do Centrum będzie tragiczny. Ruchu nie przekieruje się na Płochocińską, bo ta również wpada do Modlińskiej. Nie sądzę rownież, by mieszkańcom Jabłonnej, Legionowa, Serocka czy też Pułtuska zechciałby się cofać do mostu w Nowym Dworze Maz. Aktualnie zdarzają się dni, gdzie przejazd od Obrazkowej to Mostu Grota potrafi zająć godzinę.MZ pisze: Remont jest sensowny, bo Modlińska jest w fatalnym stanie, tylko należałoby pomyśleć nad jakąś w miarę sensowną organizacją ruchu.
A stan Modlińskiej aż tak zły nie jest. Przez wakacje wyłożono świeży asfalt na jednym odcinku w stronę żerania.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A jak się po prostu rozleci, to którędy będziesz jechał??Banan pisze:Bez Mostu Północnego nic nie przejmie ciągów komunikacyjnych Modlińskiej. Już od dłuższego czasu jkorki pojawiają się na równoległej Marywilskiej i świderskiej. Dojeżdżający z Legionowa, Serocka i z dalszej części województwa są wręcz skazani na przejazd Modlińską. Przy braku obwodnicy i Mostu Płn. remont uważam za bezsensowny.
Sprawa jest banalna - zaczynamy od dobudowania czwartego pasa.
Potem przełączamy na pierwszej jezdni wewnętrzny pas na kontrapas, na drugiej - zamykamy połowę. Wymieniamy połowę z podbudową włącznie, układamy warstwy nawierzchni do wiążącej włącznie. Potem zmieniamy połówki. Potem zmieniamy jezdnie. Na samym końcu, weekendowymi (nocnymi nawet) zamknięciamu jednej jezdni, etapami, układami warstwę ścieralną na całej szerokości (to niezmiernie ważne).
Wiadukt remontujemy w ten sposób: skuwamy część obecnie zarezerwowaną na tramwaj, budujemy tam nowy obiekt (niezależny), albo tymczasowy most syreny, którym puszczamy jedną jezdnię. W tym czasie wyłączoną jezdnię remontujemy (tj. wyburzamy i budujemy nową). Potem wyłączamy drugą (ruch wyłączywszy na właśnie wybudowany wiadukt) i czynnośc powtarzamy. I już (przy tymczasowym moście pozostaje wybudować most tramwajowo - rowerowy).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mądrze piszesz, ale na tramwaj zarezerwowana jest szerokość odpowiadająca może 1,5 szerokości pasa jezdni. 2 pasy ruchu to za wąsko jak na taką arterię. Obecnie przy wypadkach, awariach pojazdów, gdzie blokuje się jeden pas ruchu powstają korki sięgające Urzędu Dzielnicy (przy Światowida).inż. Glonojad pisze: Wiadukt remontujemy w ten sposób: skuwamy część obecnie zarezerwowaną na tramwaj, budujemy tam nowy obiekt (niezależny), albo tymczasowy most syreny, którym puszczamy jedną jezdnię. W tym czasie wyłączoną jezdnię remontujemy (tj. wyburzamy i budujemy nową). Potem wyłączamy drugą (ruch wyłączywszy na właśnie wybudowany wiadukt) i czynnośc powtarzamy. I już (przy tymczasowym moście pozostaje wybudować most tramwajowo - rowerowy).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na przykład: 8 metrów.Tto półtora pasa? Jak dla mnie bez problemu trzy - jeden autobusowy, dwa samochodowe (ciężarówki mogą jechać, jak na moście Syreny, "okrakiem").
Poza tym, zapewne ze względu na unifikację konstrukcji, nie będzie się opłacało "odchudzać" części rowerowo - pieszej, może da się ją odpowiednio przystosować... pamiętaj, że tu mówimy o nowej konstrukcji, którą przecież można odpowiednio zaprojektować. Niekoniecznie podniesie to cenę, a korzyść z możliwości objazdu przekłada się na grube, grube godziny pasażerów niestracone w megakorkach...
A poza tym, zawsze można postawić Syrenę
Poza tym, zapewne ze względu na unifikację konstrukcji, nie będzie się opłacało "odchudzać" części rowerowo - pieszej, może da się ją odpowiednio przystosować... pamiętaj, że tu mówimy o nowej konstrukcji, którą przecież można odpowiednio zaprojektować. Niekoniecznie podniesie to cenę, a korzyść z możliwości objazdu przekłada się na grube, grube godziny pasażerów niestracone w megakorkach...
A poza tym, zawsze można postawić Syrenę
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No cóż, przedstawiłem dwa warianty, któryś powinien być możliwy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Prawdopodobnie zostaną wybudowane estakady nad niektórymi skrzyżowaniami. Z Konwaliową chociażby. Co do Ekspresowej nie wiem. Jednocześnie przebudowa skrzyżowania z ul. Aluzyjną (budowa brakującego lewoskrętu) pozwoliłaby nie jeździć 144 i 511 do Bukowa,MZ pisze:W Telewizyjnym Kurierze Warszawskim podali dzisiaj, że na przełomie roku 2007 i 2008 ma ruszyć przebudowa ulicy Modlińskiej. Wyremontowane zostaną estakady nad Kanałem Żerańskim oraz przebudowane skrzyżowania, między innymi z ulicami Płochocińską, Światowida, Mehoffera i Aluzyjną. Oczywiście będzie też miejsce dla linii tramwajowej. Remont ma kosztować około miliarda złotych, tylko oczywiście cały czas zachodzi obawa, że takie prace w obliczu braku Mostu Północnego sparaliżują dojazd z północno-wschodnich dzielnic miasta do centrum. Inwwestycja ma trwać minimum przez dwa lata.
Jamais deux sans trois.
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
Na Dąbrówce nie ma miejsce na postój 3 autobusów, a często taki zestaw widuje się na Bukowie. Po za tym po co skracac o te 200 metrów i zabierac dojazd mieszkańcom Bukowa skoro już mają.Messi pisze:Jednocześnie przebudowa skrzyżowania z ul. Aluzyjną (budowa brakującego lewoskrętu) pozwoliłaby nie jeździć 144 i 511 do Bukowa,
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
Messi pisze:Jednocześnie przebudowa skrzyżowania z ul. Aluzyjną (budowa brakującego lewoskrętu) pozwoliłaby nie jeździć 144 i 511 do Bukowa,
Ale przecież tylko 511 powinno trafić na Dąbrówkę. Linia 144 powinna zostać na Bukowie.Colony pisze:Na Dąbrówce nie ma miejsce na postój 3 autobusów, a często taki zestaw widuje się na Bukowie.
- Colony
- Posty: 2932
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
- Kontakt:
No to jeszcze lepiej. Jak już się 2 autobusy na raz nie mieszczą na Dąbrówce to co dopiero 6.pawcio pisze:3? Ja tam już sześcioskład ITSu widziałem.
Ooo, to jest już jakaś myśl. Oczywiście z zachowaniem podjazdów 144?MZ pisze:Ale przecież tylko 511 powinno trafić na Dąbrówkę. Linia 144 powinna zostać na Bukowie
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
A nie wiem. To już kwestia do przemyślenia. W każdym razie Buków jako dzielnica peryferyjna powinien mieć linię miejską, a pospieszna powinna trafić bezpośrednio na duże osiedle. Podjazdy 144 mogłyby zostać, bo w końcu z Dąbrówki ludzie też jeżdżą załatwiać różne sprawy na Nowodworach.Colony pisze:Ooo, to jest już jakaś myśl. Oczywiście z zachowaniem podjazdów 144?