Strona 3 z 152

: 09 sty 2008, 20:53
autor: tomkrt
w Kurierze Warszawskim pokazali wizualizacje tego monstrum.
Cziekwe dlaczego nie pokazali realnych fotek
http://pl.youtube.com/watch?v=6mAUl9L99 ... 89&index=0

: 09 sty 2008, 21:09
autor: SławekM
Akurat opis pliku jest przesadzony, bo w Holandii są Van Holle 3 przegubowe i 24 metrowe. Volvo też cuś takiego zrobiło...

: 09 sty 2008, 21:19
autor: IndeX148
solaris8315 pisze:Akurat opis pliku jest przesadzony, bo w Holandii są Van Holle 3 przegubowe i 24 metrowe. Volvo też cuś takiego zrobiło...
Nie 3 tylko 2 przegubowe ;)

: 09 sty 2008, 21:37
autor: Piotrek
Nie może, jest to pojazd nienormatywny, więc jego eksploatacja jest nieopłacalna...
No wiem, ale na testy? Gdzieś czytałem, że w jakimś mieście ma być testowany.
inż. Glonojad pisze:a najbardziej obciążone linie dość często na końcówych odcinkach kluczą,by zebrać pasażerów.
E-4 akurat nie kluczy.

: 09 sty 2008, 22:19
autor: Filip7370
Ja się zapytam, czy ktoś jest w stanie mi określić czy on też dostanie nr. 990?

: 09 sty 2008, 22:20
autor: Sadek
Piotrek pisze: No wiem, ale na testy? Gdzieś czytałem, że w jakimś mieście ma być testowany.
W Krakowie , ale podobno uzyskanie warunkowego dopuszczenia do ruchu pojazdu ponadnormatywnego , ugrzęzło w martwym punkcie.

: 10 sty 2008, 10:07
autor: Flash8222
Filip7370 pisze:Ja się zapytam, czy ktoś jest w stanie mi określić czy on też dostanie nr. 990?
A jakie to ma znaczenie? Może nawet dostać 666...

: 10 sty 2008, 15:21
autor: Filip7370
Tak z ciekawości pytam. I na jaką długość będzie zarejestrowany w Polsce, bo przecież nie może być dłuższy niż 18,75m. Nie wyobrażam sobie stałej obsługi z każdorazowym pozwoleniem na przejazd po ulicach.

: 10 sty 2008, 16:00
autor: Janeczek
A czy dałoby się tak napisac SIWZ, aby MAN , który oferuje pojazd bardzo podobny nie mógł wygrac tego przetargu. Gdyby MAN wygrał, co przecież prawdopodobne serwis Mesia nie miałby nawet najmniejszego uzasadnienia.

: 10 sty 2008, 16:38
autor: Wolfchen
Sadek pisze:W Krakowie , ale podobno uzyskanie warunkowego dopuszczenia do ruchu pojazdu ponadnormatywnego , ugrzęzło w martwym punkcie.
Owszem.
Piotrek pisze:No wiem, ale na testy?
Nie pamiętam, ile kosztuje zezwolenia na kursowanie takiego pojazdu, więc nie rozumiem po co testować coś, o czym wiadomo, że w najbliższej przyszłości jest wykluczone z eksploatacji...
Filip7370 pisze:I na jaką długość będzie zarejestrowany w Polsce, bo przecież nie może być dłuższy niż 18,75m.
Musi być zarejestrowany na taką długość, jaką posiada. Inaczej się nie da.

: 10 sty 2008, 18:15
autor: Piotrek
Wolfchen pisze:więc nie rozumiem po co testować coś, o czym wiadomo, że w najbliższej przyszłości jest wykluczone z eksploatacji...
Myślę, że takie dopuszczenie jest prostsze niż myślimy i przy większej dostawie trzeba tylko wcześniejszych chęci, żeby ten zapis zdążyć zmienić.

: 10 sty 2008, 19:17
autor: Filip7370
Np. można powiedzieć że przepis stosuje się do pojazdów 3 osiowych, a ten jest cztero i to do tego z dwiema skrętnymi.

: 10 sty 2008, 19:24
autor: KZR
Filip7370 pisze:Np. można powiedzieć że przepis stosuje się do pojazdów 3 osiowych, a ten jest cztero i to do tego z dwiema skrętnymi.
Rozumujac w ten sposób możnaby zarejestrować i używać w polsce 25 metrowego 2 przegubowego AGG300 bo ma 4 osie. Ale niestety to tak nie działa. Sam próbowałem obejść kilka przepisów przy rejestracji samochodu, ale niestety jeśli coś jest zapisane to tak ma być i nic sie nie obejdzie. Ergo - jak napisane w przepisach jest że 18,75 to ani centymetra więcej niezależnie od liczby osi, chyba że zmieni się przepisy. A jak została rozwiązana sprawa piętrusa? On przecież też jest pojazdem nadwymiarowym.

: 10 sty 2008, 19:27
autor: MeWa
W przepiszach zapisana jest długość autobusu przegubowego bez względu na liczbę osi.
viewtopic.php?p=265607#265607

[ Dodano: 2008-01-10, 19:29 ]
Filip7370 pisze:Np. można powiedzieć że przepis stosuje się do pojazdów 3 osiowych, a ten jest cztero i to do tego z dwiema skrętnymi.
zresztą przypadek autobusu o liczbie osi "wiekszej niż dwie" też jest zdefiniowany.

: 10 sty 2008, 19:36
autor: KZR
Z tym że przepis mówi o autobusie o liczbie osi większej niż 2 w sensie sztywniaka, a przeguby wszystkie choćby miały 2 osie :D podpadają pod 18,75 metra.