Pustki w kasie dla Marsa

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 gru 2010, 19:12

Ktoś poprzestawiał cykle świetlne na skrzyżowaniu Marsa z Żołnierską/Rekrucką. Codziennie o godz. 11 korek ciągnie się od mniej więcej Pocisku a w porannym szczycie stoi się już od Płatnerskiej #-o .
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 gru 2010, 15:39

Obrazek

Połowiczny remont na Marsa

71 mln zł wyda ratusz na rozbiórkę zrujnowanych wiaduktów na Marsa. Zostaną odbudowane, ale w niepełnej wersji. W budżecie miasta brakuje pieniędzy.


Na przebudowę ul. Marsa między Naddnieprzańską i Żołnierską firma Intercor dostała od ratusza 18 miesięcy. Koszt inwestycji to 71 mln zł. Prace budowlane mają ruszyć wiosną przyszłego roku.

– Do tego czasu wykonawca musi przygotować projekty organizacji ruchu i zaplecze budowy. Zaczną się też rozbiórki budynków kolidujących z drogą – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.

Ulica Marsa zostanie poszerzona. Wraz z jezdnią powstaną chodniki, ścieżki rowerowe i pięciometrowe ekrany akustyczne. Drogowcy obiecują przebudować skrzyżowanie z Chełmżyńską, żeby zwiększyć jego przepustowość.

Najważniejszy element inwestycji to rozbiórka wiaduktów nad otwocką linią kolejową. Drogowcy obiecują, że nie zamkną starych dopóty, dopóki nie będą gotowe nowe (problem w tym, czy stare wytrzymają, bo od 2000 roku znajdują się na liście obiektów zagrożonych katastrofą budowlaną).

Nowe wiadukty powstaną na zewnątrz istniejących. To tzw. oszczędnościowa przebudowa ul. Marsa. W miejskich planach przejazd jest dwa razy szerszy, ale wewnętrzne wiadukty mają powstać dopiero w drugim etapie. Kiedy – nie wiadomo. Inwestycji nie ma w miejskich planach do 2014 roku.

Nawet w sprawie pierwszego etapu inwestycji ratusz boryka się z ogromnymi problemami. Jak ujawniliśmy, część właścicieli wciąż nie godzi się na wyprowadzkę. Inni żądają wykupu całych działek, a nie ich fragmentów.

Ratusz może więc czekać powtórka z al. Wilanowskiej, gdzie umowa z wykonawcą została podpisana, a potem prace na kilka miesięcy wstrzymano. Powód – konflikt z właścicielem jednej z działek, który grozi, że obrzuci urzędników koktajlami Mołotowa.

Czarne chmury zbierają się też nad kolejnym etapem – budową wiaduktów wewnętrznych, dzięki którym ul. Marsa nad koleją będzie miała po cztery pasy w każdą stronę. Urzędnicy mają problem z zabytkowym kompleksem leśnym. Zadrzewienie w rejonie skrzyżowania ul. Marsa z Żołnierską – obok Instytutu Prymasa Wyszyńskiego – zostało wpisane do rejestru zabytków. Na ewentualne wycięcie drzew musi się zgodzić Ministerstwo Kultury.

Obrazek
Inwestycja została podzielona na trzy etapy. Władze Warszawy wygospodarowały pieniądze tylko na pierwszy z nich. Tymczasem ul. Marsa będzie pełnić rolę wschodniej obwodnicy.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,548649_ ... Marsa.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 13 kwie 2011, 8:03

pawcio pisze:fik napisał/a:
rozkład ex-521 można ułożyć tak, żeby było dwuminutowe skomunikowanie na 3.
Węzeł Marsa jest najlepszym gwarantem tego skomunikowania.
Wiesz kiedy ten węzeł powstanie, bo zmiany podobno od wakacji.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 kwie 2011, 9:57

Sygnalizację montują na rondzie. Ciekawe, jak wtedy będzie wyglądał korek... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 13 kwie 2011, 10:20

Duzo gorzej, te swiatla to pomylka...

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 kwie 2011, 10:59

Pomyłka? A bo ja wiem... Ponieważ ruch pieszy jest prowadzony w innym poziomie, więc sygnalizacja może dostosowywać się do wahań ruchu kołowego. W godzinach szczytu może to znacznie pomagać, przynajmniej niektórym wlotom.
Poza szczytem straty czasu wzrosną, ale to jest generalnie cecha każdej sygnalizacji.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 13 kwie 2011, 11:05

Apropo ruchu pieszego: brakuje , o ile dobrze widzialem przejscia podziemnego w ciagu Plowieckiej od strony reala. Czy to oznacza, ze np. wysiadajac z autobusu 125 za rondem jadacego do centrum aby przejsc na przystanek linii jadacych na Ostrobramska bede musial okrazyc przejsciami cale rondo? To bedzie kilka minut wedrowki. A wiec ludzie beda biegac na dziko.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 kwie 2011, 11:10

Jarek pisze:Pomyłka? A bo ja wiem... Ponieważ ruch pieszy jest prowadzony w innym poziomie, więc sygnalizacja może dostosowywać się do wahań ruchu kołowego. W godzinach szczytu może to znacznie pomagać, przynajmniej niektórym wlotom.
Poza szczytem straty czasu wzrosną, ale to jest generalnie cecha każdej sygnalizacji.
Ale w jaki sposób te światła moga pomóc skoro źródlem korków nie jest samo rondo a skrzyżowanie Okularowej z Marsa?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 kwie 2011, 11:15

rhemek pisze:Apropo ruchu pieszego: brakuje , o ile dobrze widzialem przejscia podziemnego w ciagu Plowieckiej od strony reala. Czy to oznacza, ze np. wysiadajac z autobusu 125 za rondem jadacego do centrum aby przejsc na przystanek linii jadacych na Ostrobramska bede musial okrazyc przejsciami cale rondo? To bedzie kilka minut wedrowki. A wiec ludzie beda biegac na dziko.
Jak się dobrze obarierkuje, to nie będą. Pod GM z i na 136/504 na Ursynów nie biegają, chociaż ta relacja w jakimś stopniu jest wykorzystywana.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2357
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 13 kwie 2011, 11:19

drapka pisze:Pod GM z i na 136/504 na Ursynów nie biegają, chociaż ta relacja w jakimś stopniu jest wykorzystywana.
Biegają, biegają...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 kwie 2011, 11:22

Ale nie są to biegi masowe, przyznasz :)
Popatrz, jaka franca!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 kwie 2011, 11:59

No zaraz. Jakie 'okrążyć rondo'? Wszystkie przejścia prowadza o ile dobrze widzę przez środek ronda.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 13 kwie 2011, 12:19

No tak racja. Wiec bedzie krocej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 kwie 2011, 14:45

drapka pisze:Pod GM z i na 136/504 na Ursynów nie biegają
Biegają. I to na tyle masowo, że już została wydeptana ścieżka.
Zresztą nie jest to jakoś ekstremalnie niebezpieczne, bo jak na światłach staną samochody, to idzie się prawie jak po pasach...

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 kwie 2011, 15:08

Ha, ciekawe jakie to tam jest uzasadnienie, że tych jednych pasów nie zrobiono? Zwłaszcza, że poważna część ruchu kołowego idzie górą. Ogólnie widzę tendencję do budowania skrzyżowań wrogich pieszym. Węzeł Marsa zrobili już dawno, a przejścia dopiero sie klepią. ,,Tymczasowe'' przeprawy górą to strach i tyle (przynajmniej wieczorem). Transport publiczny wspierany jest słowem, t. indywidualny wspierany/wymuszany jest czynem.

ODPOWIEDZ