Kontrola w Kolejach Mazowieckich - problem z odwoĹaniem
Moderator: JacekM
Dlatego nie proponowałem grodzenia wszystkich peronów tyko właśnie bramki na wyjściu na średnicy oraz kilku innych stacjach, które są w porannym szczycie stacjami docelowymi. I jak jakiś cwaniak nie kupi biletu w Mińsku Mazowieckim i nie spotka żadnego kontrolera do Śródmieścia, będzie mieć problem przy wychodzeniu ze stacji
Bramki wyobrażam sobie tak:
http://stephenrees.files.wordpress.com/ ... es-jle.jpg
A bilety na Koleje Mazowieckie powinny się trzymać jakiegoś jednego standardu - te od kierowników pociągów są niezłe, tylko nie wiem czy przechowują jakieś informacje które mógłby przetworzyć czytnik. Wtedy w najgorszym wypadku bramka potrzebuje dwóch gniazd na bilety KM i ZTM oraz jednego czytnika kart Mifare
http://stephenrees.files.wordpress.com/ ... es-jle.jpg
A bilety na Koleje Mazowieckie powinny się trzymać jakiegoś jednego standardu - te od kierowników pociągów są niezłe, tylko nie wiem czy przechowują jakieś informacje które mógłby przetworzyć czytnik. Wtedy w najgorszym wypadku bramka potrzebuje dwóch gniazd na bilety KM i ZTM oraz jednego czytnika kart Mifare
Niezbyt możliwe - bilet kupuje się w dowolnym miejscu w Polsce, więc kolejny rodzaj blankietu, tylko na jednego przewoźnika, wymiana wszystkich kas, etc, to trochę za dużo...mrs pisze:A bilety na Koleje Mazowieckie powinny się trzymać jakiegoś jednego standardu
No i co z biletami kupowanymi przez internet? Przecież to zwykła kartka A4 z drukarki...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
To pierwsze to faktycznie problem, ale za jakiś czas przydałoby się, żeby nawet kasa w Szepietowie (woj. podlaskie) mogła drukować nieco nowocześniejsze bilety.
A jeśli chodzi o bilety kupowane przez internet - można przecież dodawać do nich kod kreskowy... Co w zasadzie wystarczyłoby także w pierwszym przypadku, ale nie wiem na ile jest to wykonalne w tym momencie
A jeśli chodzi o bilety kupowane przez internet - można przecież dodawać do nich kod kreskowy... Co w zasadzie wystarczyłoby także w pierwszym przypadku, ale nie wiem na ile jest to wykonalne w tym momencie
no widzisz. mówiłem, że uprawiasz fantastykęGlonojad pisze:Owszem, zakładam, że większość torów będzie wygrodzona. Zresztą sądzę, że 300 czy 400 metrów nikt nie będzie nadkładał po torach, żeby ominąć peron
to nie jest system zamknięty.Fantastycznie, że rzucasz przykładem Oslo, tylko ten przykład nie mówi dokładnie nic. Jakbyś zestawił % przejazdów na złodzieja w Oslo i WWK, to owszem, można by się zastanawiać czy system zamknięty jest opłacalny, czy nie.
chodzi o zasadę - ludzi zdecydowanie jest stać na bilet - a i tak część śmiga bez
w Warszawie masz pogrodzone metro i co? kanary nie łapią ludzi bez biletu?
Bo bramki żadne rozwiązanie nie zapewnia 100% skuteczności, ale kombinacja bramki + kontrola znacznie ją podnosi. Pomijając już fakt, że bramki w metrze są za niskie, a do tego windy nie są odgrodzonePremo pisze:Skoro w metrze są bramki to czemu w takim razie można tam spotkać kontrolerów? Jest to rozwiązanie bez sensu i zupełnie niemożliwe do realizacje ze względu na budowę stacji i przystanków
Ogradzanie stacji, wstawianie bramek wszędzie, gdzie tylko się da, powoduje porządne zatory. Wyobrażasz sobie bramki na Wileniaku, jak około 7-8 całe tłumy ludzi przyjeżdżają? Bo ja nie...mrs pisze:Bo bramki żadne rozwiązanie nie zapewnia 100% skuteczności, ale kombinacja bramki + kontrola znacznie ją podnosi.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Kod paskowy? Pomijając fakt, że OCR to jednak nie jest nowa technologia.Wolfchen pisze:Jak Ty sobie takie bramki wyobrażasz? Wiesz w ogóle, jak wyglądają bilety kolejowe i ile różnych wzorów mają?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ale chyba jest tam w miarę duża hala do której można wstawić bramki? Jeśli już, najbardziej się boję o Śródmieście - tam z bramkami może być rzeczywiście duży problem. A cała reszta zależy od zmiany nawyków ludzi - nie szukania karty miejskiej już w bramce i odrobinę większej cierpliwości. Na stacji metra Centrum tragedii jakoś nie maWolfchen pisze:Ogradzanie stacji, wstawianie bramek wszędzie, gdzie tylko się da, powoduje porządne zatory. Wyobrażasz sobie bramki na Wileniaku, jak około 7-8 całe tłumy ludzi przyjeżdżają? Bo ja nie...
Na atramentówce może być ciężkoGlonojad pisze:Kod paskowy?
Będzie duży tłok. Niedługo bramki pojawią się na wejściu na peron autobusowy/tramwajowy...mrs pisze:Ale chyba jest tam w miarę duża hala do której można wstawić bramki?
A prawda jest taka, że nawet i bramki nie pomogą, dopóki mentalność ludzi się nie zmieni.
Plus, jak sobie wyobrażasz bramki na Wschodnim, gdzie ludzie z tobołami na przykład chodzą?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43