Kontrola w Kolejach Mazowieckich - problem z odwołaniem

Moderator: JacekM

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 15 sie 2010, 13:22

Dlatego nie proponowałem grodzenia wszystkich peronów tyko właśnie bramki na wyjściu na średnicy oraz kilku innych stacjach, które są w porannym szczycie stacjami docelowymi. I jak jakiś cwaniak nie kupi biletu w Mińsku Mazowieckim i nie spotka żadnego kontrolera do Śródmieścia, będzie mieć problem przy wychodzeniu ze stacji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2010, 13:24

Jak Ty sobie takie bramki wyobrażasz? Wiesz w ogóle, jak wyglądają bilety kolejowe i ile różnych wzorów mają? #-o
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 15 sie 2010, 13:31

Bramki wyobrażam sobie tak:
http://stephenrees.files.wordpress.com/ ... es-jle.jpg

A bilety na Koleje Mazowieckie powinny się trzymać jakiegoś jednego standardu - te od kierowników pociągów są niezłe, tylko nie wiem czy przechowują jakieś informacje które mógłby przetworzyć czytnik. Wtedy w najgorszym wypadku bramka potrzebuje dwóch gniazd na bilety KM i ZTM oraz jednego czytnika kart Mifare

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2010, 13:40

mrs pisze:A bilety na Koleje Mazowieckie powinny się trzymać jakiegoś jednego standardu
Niezbyt możliwe - bilet kupuje się w dowolnym miejscu w Polsce, więc kolejny rodzaj blankietu, tylko na jednego przewoźnika, wymiana wszystkich kas, etc, to trochę za dużo...

No i co z biletami kupowanymi przez internet? Przecież to zwykła kartka A4 z drukarki...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 15 sie 2010, 13:50

To pierwsze to faktycznie problem, ale za jakiś czas przydałoby się, żeby nawet kasa w Szepietowie (woj. podlaskie) mogła drukować nieco nowocześniejsze bilety.

A jeśli chodzi o bilety kupowane przez internet - można przecież dodawać do nich kod kreskowy... Co w zasadzie wystarczyłoby także w pierwszym przypadku, ale nie wiem na ile jest to wykonalne w tym momencie

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sie 2010, 14:02

Skoro w metrze są bramki to czemu w takim razie można tam spotkać kontrolerów? Jest to rozwiązanie bez sensu i zupełnie niemożliwe do realizacje ze względu na budowę stacji i przystanków

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 15 sie 2010, 14:05

Glonojad pisze:Owszem, zakładam, że większość torów będzie wygrodzona. Zresztą sądzę, że 300 czy 400 metrów nikt nie będzie nadkładał po torach, żeby ominąć peron
no widzisz. mówiłem, że uprawiasz fantastykę
Fantastycznie, że rzucasz przykładem Oslo, tylko ten przykład nie mówi dokładnie nic. Jakbyś zestawił % przejazdów na złodzieja w Oslo i WWK, to owszem, można by się zastanawiać czy system zamknięty jest opłacalny, czy nie.
to nie jest system zamknięty.
chodzi o zasadę - ludzi zdecydowanie jest stać na bilet - a i tak część śmiga bez

w Warszawie masz pogrodzone metro i co? kanary nie łapią ludzi bez biletu?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 15 sie 2010, 14:16

Premo pisze:Skoro w metrze są bramki to czemu w takim razie można tam spotkać kontrolerów? Jest to rozwiązanie bez sensu i zupełnie niemożliwe do realizacje ze względu na budowę stacji i przystanków
Bo bramki żadne rozwiązanie nie zapewnia 100% skuteczności, ale kombinacja bramki + kontrola znacznie ją podnosi. Pomijając już fakt, że bramki w metrze są za niskie, a do tego windy nie są odgrodzone

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2010, 14:21

mrs pisze:Bo bramki żadne rozwiązanie nie zapewnia 100% skuteczności, ale kombinacja bramki + kontrola znacznie ją podnosi.
Ogradzanie stacji, wstawianie bramek wszędzie, gdzie tylko się da, powoduje porządne zatory. Wyobrażasz sobie bramki na Wileniaku, jak około 7-8 całe tłumy ludzi przyjeżdżają? Bo ja nie... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sie 2010, 14:28

Wolfchen pisze:Jak Ty sobie takie bramki wyobrażasz? Wiesz w ogóle, jak wyglądają bilety kolejowe i ile różnych wzorów mają? #-o
Kod paskowy? Pomijając fakt, że OCR to jednak nie jest nowa technologia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 15 sie 2010, 14:28

Wolfchen pisze:Ogradzanie stacji, wstawianie bramek wszędzie, gdzie tylko się da, powoduje porządne zatory. Wyobrażasz sobie bramki na Wileniaku, jak około 7-8 całe tłumy ludzi przyjeżdżają? Bo ja nie...
Ale chyba jest tam w miarę duża hala do której można wstawić bramki? Jeśli już, najbardziej się boję o Śródmieście - tam z bramkami może być rzeczywiście duży problem. A cała reszta zależy od zmiany nawyków ludzi - nie szukania karty miejskiej już w bramce i odrobinę większej cierpliwości. Na stacji metra Centrum tragedii jakoś nie ma

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sie 2010, 14:32

Z resztą stacjami i przystankami zarządza PLK. I im obojętne jest to czy pasażerowie mają bilet czy nie

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2010, 14:37

Glonojad pisze:Kod paskowy?
Na atramentówce może być ciężko ;)
mrs pisze:Ale chyba jest tam w miarę duża hala do której można wstawić bramki?
Będzie duży tłok. Niedługo bramki pojawią się na wejściu na peron autobusowy/tramwajowy... 8-(
A prawda jest taka, że nawet i bramki nie pomogą, dopóki mentalność ludzi się nie zmieni.

Plus, jak sobie wyobrażasz bramki na Wschodnim, gdzie ludzie z tobołami na przykład chodzą? :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 15 sie 2010, 14:37

No i dotarliśmy w końcu do poważnego problemu, bo cała reszta to usprawiedliwianie tumiwisizmu i nieróbstwa

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 sie 2010, 14:39

Poza tym w czym te bramki mają pomóc?

ODPOWIEDZ