OC - licencja, dokumenty i karta drogowa
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Kiedyś mierzyłem i było coś około 27 cm x 40 cm lub 29cm x 40cm, ale nie za bardzo pamiętam.
Chyba dział nie ten. Ale wygląda to tak (na przykładzie dodatku i zmiany B całki)
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu
6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, itp oraz zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu

6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, itp oraz zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.
Ok. Dzięki. Jeszcze jedno: dekoracja wisi na hakach czy jest odpowiednio przydzielona do każdej brygady? , OC i tankowanie wykonuje kierowca?, co się robi podczas OC?.Kelly pisze:Chyba dział nie ten. Ale wygląda to tak (na przykładzie dodatku i zmiany B całki)
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu
6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.
A teraz zupełnie z innej beczki, ile jest sektorów na Stalowej?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27025
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak to właściwie jest wykonywane (w teorii i w praktyce)? Nie w każdym autobusie jest wyjec na cały regulator...Kelly pisze: 6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ,
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Co do dekoracji to na R-4 masz tak, że każda brygada ma w swój skórzany "kondom" na deski i brygadówkę czasem jest tak, że niekótre brygady są na DP i DŚ przykład: 114/M17 DP + 114/11 DŚLemon pisze:Ok. Dzięki. Jeszcze jedno: dekoracja wisi na hakach czy jest odpowiednio przydzielona do każdej brygady? , OC i tankowanie wykonuje kierowca?, co się robi podczas OC?.Kelly pisze:Chyba dział nie ten. Ale wygląda to tak (na przykładzie dodatku i zmiany B całki)
1. Przyjście na podaną godzinę w grafiku
2. Zameldowanie się przez przyłożenie karty służbowej do czytnika
3. Odebranie karty drogowej i dokumentów oraz kluczyków
4. Pobranie dekoracji (jeżeli jest potrzebna)
5. Szukanie autobusu na placu
6. Przygotowanie autobusu do wyjazdu czyli sprawdzenie przycisków NŻ, świateł, zaprogramowanie linii lub PT
7. Podbicie karty na bramie wyjazdowej
8. Dojazd na pętle
9. Jazda na linii (w międzyczasie na pętli wpisywanie uwag, wypełnianie karty)
10. Zjazd na zajezdnie wg rozkładu (na pusto lub po trasie)
11. Meldowanie na bramie wjazdowej
12. Tankowanie
13. OC
14. Parkowanie
15. Zwrot dekoracji
16. Zwrot dokumentów i wypełnionej karty drogowej do dyspozytora
17. Wyjście do domu
A calak różni się tym, że wóz przejmujesz gdzieś na mieście a reszta jest taka sama. Trzeba tylko sprawdzić przy zmianie czy zmiennik dobrze wpisał kilometry.
A teraz zupełnie z innej beczki, ile jest sektorów na Stalowej?

- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Kelly jak widzę dość pobieżnie potraktował poranne OC. Sprawdzi przyciski NŻ, ale bez oleju na miasto wyjedzie
Sprawdza się wszystkie płyny eksploatacyjne, przy okazji sprawdza się, czy manometr systemu samogaszącego pokazuje to, co powinien, rzuca się też okiem na paski, a następnie (nigdy wcześniej) uruchamia się silnik. Podczas pompowania powietrza do wszystkich ważnych układów pneumatycznych sprawdza się, czy koła są wszystkie i czy sprawiają wrażenie nadmuchanych. Dobrze jest też furę obejrzeć, czy nie jest walnięta i ewentualnie skonsultować się, czy jest to odnotowane, czy to jakaś świeża rysa, o której nikt nie wie. Plus kontrola szyb, czy nie popękane. Sprawdzamy światełka, bo to ważne. Jeśli jakiejś cieczy brakuje bądź coś nie świeci, to trzeba pofatygować się do osób odpowiedzialnych za utrzymanie taboru w odpowiednim stanie technicznym, żeby braki usunięto. Jeśli brakuje oleju, to wskazane jest, żeby dział techniczny pofatygował się do wozu, chociaż nie brakuje samobójców, którzy z suchym bagnetem jeżdżą po placu w poszukiwaniu mechanika.

Na R-4 podczas zjazdu się sprawdza światła, kiedy wjeżdża się na OC.Szeregowy_Równoległy pisze:(...)Jeśli jakiejś cieczy brakuje bądź coś nie świeci, (...)
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
I to oznacza, że można ich nie sprawdzać rano? Kpisz?Jachim pisze:Na R-4 podczas zjazdu się sprawdza światła, kiedy wjeżdża się na OC.Szeregowy_Równoległy pisze:(...)Jeśli jakiejś cieczy brakuje bądź coś nie świeci, (...)
[ Dodano: |16 Lis 2012|, 2012 21:31 ]
No i, bo o tym zapomniałem, dobrze jest pomacać wszystkie klapy. Bo zdarza się, że jest niedomknięta i może się otworzyć podczas jazdy. Pierdoła, a szybę stracić można, albo pojazd jadący obok uszkodzić. A w takiej sytuacji winny jest kierowca autobusu.
- vernalisadonis
- Posty: 3274
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A jak sprawdzacie światła STOPU? Kogoś wołacie, żeby wam sprawdził.Szeregowy_Równoległy pisze:Sprawdzamy światełka, bo to ważne
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Teoretycznie tak, chyba że jest ciemno, wtedy w lusterkach widać czy działają, ewentualnie jak za wozem jest np. mur czy ściana, to też widać.vernalisadonis pisze:A jak sprawdzacie światła STOPU? Kogoś wołacie, żeby wam sprawdził.Szeregowy_Równoległy pisze:Sprawdzamy światełka, bo to ważne
Na Stalowej jak zjeźdzasz po 23:30 to parkujesz wóz gdzie jest miejsce, a nie tam gdzie powinny(czyt. w swoich sketorach).Piter232 pisze:Pytanie od kompletnego laika - czy jest jakiś porządek, w którym autobusy parkują, czy tylko coś w stylu "długie po prawej, krótkie po lewej, wysokie z tyłu"?Kelly pisze: Szukanie autobusu na placu
One nie mają swoich stałych sektorów. Ewentualnie są kierowcy, którzy parkują swoimi wozami często w tym samym miejscu.Walas pisze:Na Stalowej jak zjeźdzasz po 23:30 to parkujesz wóz gdzie jest miejsce, a nie tam gdzie powinny(czyt. w swoich sketorach).Piter232 pisze: Pytanie od kompletnego laika - czy jest jakiś porządek, w którym autobusy parkują, czy tylko coś w stylu "długie po prawej, krótkie po lewej, wysokie z tyłu"?
