Strona 3 z 121

: 13 gru 2012, 20:45
autor: Wolfchen
reserved pisze:Autobus nocny co 5 min?
No właśnie. Na co to komu?
Dantte pisze:A na cholerę komu taka linia?
To porównanie miało uświadomić, ile kasy jest marnowane w zabawę z "nocnym metrem"...
reserved pisze:Doświadczenia komunikacyjne nauczyły mnie, że należy walczyć tylko i wyłącznie o swoje.
I dlatego Wawer wygląda tak, jak wygląda. Sporo kasy idzie w błoto, a i tak szybciej się idzie pieszo.

: 13 gru 2012, 20:52
autor: Glonojad
Dantte pisze:Witamy DŚ co 20 minut? Czy może jeszcze bardziej w cudzysłowie "co 15" (w godzinach 11-14)?
Wolałbym DŚ co 20 niż np. pocięcie międzyszczytów DP na 23 i 1 do co 15 (a już tak było). Niestety tramwaje nawet w połowie pełne wówczas nie jeżdżą (z wyjątkami, ale niezbyt licznymi).

Zresztą uważam, że gdyby 1 i 24 jeździły co 10, to DŚ na 10/20 byłby całkiem dobrym "niekryzysowym" rozwiązaniem już dziś - pod warunkiem poprawy koordynacji typu 14-15 czy 3-35 (czyli tam, gdzie silnych linii nie ma żadnych).

: 13 gru 2012, 20:57
autor: Piotrek
Mam nadzieje, że cięcia ominą wspólny bilet. Jest to podstawa komunikacji w dużych miastach i oby to zostało. Martwi mnie chęć kasowania kursów nocnych metra. Jeśli nie da się inaczej, zrozumiem, aczkolwiek będę żałował, bo nagminnie korzystam z tychże kursów. I na brak ludzi nigdy nie narzekam.

Co do dubli takich jak 521 czy inne, to się zgadzam. Byleby nie ścinać faktycznie wartościowych linii.

[ Dodano: |13 Gru 2012|, 2012 20:57 ]
Takie 116 w sezonie w DS to i co 8 minut być powinno. A oni tu jeszcze cięcia chcą robić.
Święta prawda.

: 13 gru 2012, 21:02
autor: MeWa
Ja tylko przypomnę słowa Bastiana (zanim wezmę sobie co należne) 8-)
Bastian pisze:O nocnym zametrze, nawet w kontekście budżetowym, pogadajcie sobie gdzie indziej =;

: 13 gru 2012, 21:04
autor: esm
Dantte pisze:
Wolfchen pisze:Koszt funkcjonowania nocnego metra pozwoliłby zapewnić na tej samej trasie nocną linię autobusowa kursującą minimum trzykrotnie częściej.
A na cholerę komu taka linia? Nocne metro nie przewozi dużo ludzi, a w Warszawie mamy naprawdę dobrze działającą sieć linii nocnych (czasem może jest zbyt duży tłok).
Nie zgodzę się. Statystyk nie znam, ale moim zdaniem niektóre kursy, szczególnie pierwsze-nocne, przewożą bardzo dużo osób. Włożenie tych ludzi znów w autobusy nocne to ciekawe zagadnienie...

Władze miasta na pewno muszą podejmować trudne decyzje i odwagę należy docenić. Ale moim zdaniem, to może być samobójczy ruch ze strony Pani Prezydent.

: 13 gru 2012, 22:47
autor: MeWa
Czy samym nocnym metrem, pocięciem dubli itp. można zapełnić lukę?

: 13 gru 2012, 22:55
autor: MichalJ
Jeśli podawane w prasie liczby są prawdziwe - to oczywiście nie.

: 13 gru 2012, 22:58
autor: Bastian
Nieco więcej o cięciach i ich tle politycznym:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... cach_.html

: 13 gru 2012, 23:10
autor: MeWa
MichalJ pisze:Jeśli podawane w prasie liczby są prawdziwe - to oczywiście nie.
NO właśnie - co jeszcze trzeba będzie pociąć?

: 13 gru 2012, 23:29
autor: MichalJ
Wszystko.

: 13 gru 2012, 23:36
autor: Wiliam
Spodziewam się w miarę cichego cięcia o te 10% i dwa tygodnie później hucznego wzrostu o 5%.
Przecież chyba nawet zejście ajentów nie zetnie wydatków o 10%, a spółki miejskie są chyba także uwiązane jakimiś umowami wieloletnimi.

: 13 gru 2012, 23:36
autor: MeWa
Szczyt?

[ Dodano: Czw 13 Gru, 2012 ]
Wiliam pisze:spółki miejskie są chyba także uwiązane jakimiś umowami wieloletnimi.
Nie są niezmienialne.

: 14 gru 2012, 0:08
autor: MichalJ
Nawet ścięcie pracy przewozowej o 10% nie da takich oszczędności - potrzeba by masowych zwolnień, a te też kosztują. Ja sobie w ogóle nie wyobrażam.

: 14 gru 2012, 0:35
autor: MeWa
I jak wytłumaczyć ludziom, że nie dość, że więcej za bilet zapłacicie (w przpadku II strefy - znacznie więcej), a nie tylko się nie poprawi, a wręcz pogorszy (w przypadku II strefy - znacznie pogorszy)?

: 14 gru 2012, 0:37
autor: R-9 Chełmska
Możnaby się zastanowić, czy ZTM potrzebuje aż tylu pracowników za biurkiem, czterech rzeczników prasowych, itd... No i jeszcze jedno: czy elektroniczne tablice w autobusach są naprawdę konieczne? Dużo bardziej zawodne od starych tablic, a jednak dużo droższe.