Strona 21 z 32

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 16:06
autor: TGM
A PKP Gocławek nie miał być przesuwany? Wtedy lepiej ostatnią stację dać od PKP Gocławek do ZP Okularowa. Lepsze objęcie Gocławka Wsch. i Wygody, Ząbek. Łatwiej zrobić dowózkę coś na kształt dawnego 445 bez zastanawiania się gdzie zakrańcować dowózki w innym wypadku. No i oczywiście kraniec 188 i 202 też przesunąć

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 16:10
autor: Emyl
Wydaje mi się, że przesiadka R7-?>Mx jest ważniejsza, niż "445"->Mx, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stację metra przesunąć razem z peronami PKP Gocławek.

edit: a, dobra, już rozumiem. Tak ;)

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 17:08
autor: Glonojad
Emyl pisze:
16 mar 2021, 15:27
Skoro już jesteśmy na etapie widzimisię, to ja bym chciał tak:
Niedasie, bo nie używa św. peronu zapasowego na Stadionie.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 17:49
autor: Emyl
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 19:00
autor: Nordyk110
Emyl pisze:
16 mar 2021, 17:49
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.
Mądrego to i dobrze posłuchać.
Czy jakoś tak.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 19:14
autor: Glonojad
Emyl pisze:
16 mar 2021, 17:49
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.
Oczywiście, ale to wymaga większej wyobraźni, niż (cenzura).

Ale nawet gdyby się upierać przy wykorzystaniu tego peronu, nawet gdyby się upierać przy Wiatracznej, deweloperce przy Bliskiej i Gocławiu na jednej linii , to mozna to zrobić mądrzej:
M3.png
M3.png (213.74 KiB) Przejrzano 1803 razy

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 19:36
autor: TranslatorPS
A kto powiedział, że północny wylot św. peronu stadionowego musi lecieć na wschód? Ja tu widzę okazję do bardzo chamskiego łuku na zachód i wzmocnienia transportu w kierunku okołobemowskim.
Oczywiście pomijając fakt, że tenże peron wciąż jest kompletnie bezużyteczny w jakikolwiek logiczny sposób.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 19:42
autor: Glonojad
Tak w ogóle to 50% więcej sensu by było, gdyby Gocław pojechał na Bemowo a Bródno na Ochotę. ale tak sie oczywiście niedasie.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 20:35
autor: Flash8222
michael112 pisze:
16 mar 2021, 13:42
Prywatnie mi by było na rękę gdyby wybrali wariant pod Dolną i Racławicką. :P
Też jestem za tym wariantem, wtedy w odwiedziny do mamy jeździłbym M3 zamiast 18 lub 138 :D

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 21:36
autor: MZ
Piotrek_2274 pisze:
16 mar 2021, 15:50
Emyl pisze:
16 mar 2021, 15:27
Skoro już jesteśmy na etapie widzimisię, to ja bym chciał tak:
Ależ to jest dobre, i znów się okazuje, że w 5 minut można zrobić lepszy projekt niż tzw "100 lat planowania"
:arrow: Dobre, dobre! Też uważam, że to ma większy sens niż wożenie ludzi z Gocławia do centrum przez Dworzec Wschodni.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 22:39
autor: pawcio
Glonojad pisze:
16 mar 2021, 19:14
Emyl pisze:
16 mar 2021, 17:49
Ten peron można wykorzystać na sto innych sposobów, od muzeum metra poczynając, na wpuszczeniu tramwajów kończąc.
Oczywiście, ale to wymaga większej wyobraźni, niż (cenzura).

Ale nawet gdyby się upierać przy wykorzystaniu tego peronu, nawet gdyby się upierać przy Wiatracznej, deweloperce przy Bliskiej i Gocławiu na jednej linii , to mozna to zrobić mądrzej:

M3.png
Fajny jest ten tunel z czasów PRL ze Stadionu na Rondo Waszyngtona pod Stadionem Dziesięciolecia. Ale nie ma już ziemnego Stadionu Dziesięciolecia. Jest nowoczesny Stadion Narodowy posadowiony na kilku tysiącach pali o głębokości do 27m w dół. Ciekawe, jak się przez to przewiercić tunelem metra?

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 16 mar 2021, 22:43
autor: TranslatorPS
Glonojad pisze:
16 mar 2021, 19:42
Tak w ogóle to 50% więcej sensu by było, gdyby Gocław pojechał na Bemowo a Bródno na Ochotę. ale tak sie oczywiście niedasie.
Miałem na myśli z grubsza coś takiego - oczywiście jakiś bardziej szczegółowy przebieg po zachodniej stronie miasta powinien być rozrysowany w takim przypadku przez kogoś bardziej na miejscu:
warszawski_wybryk_artystyczno_palcowy.png
Jestem też świadom tego, że potrzebna jest też druga oś NS wysokiej pojemności, ale nie jestem do końca pewien jak takową rozsądnie wpiąć w to.
Odcinka wspólnego przez tylko jedną stację z M2 nie ma się co bać, to był jedyny sposób na sensowne wpięcie czegokolwiek tutaj, bo kopać pod Starym Miastem to zamiaru nie mam tutaj.

EDIT: Po czym pawcio przebił piękną istotę naszych pomysłów niczym Władziu Trzeci swoich wrogów, ale przesunięcie przebiegu ciut bliżej rzeki jeszcze nikogo tutaj nie powinno zgubić.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 17 mar 2021, 0:40
autor: Emyl
Tu jeszcze bardziej czytelna wersja uzupełniona o korekty i linie tramwajowe na Gocław:

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 17 mar 2021, 9:29
autor: fik
Żartowałem z tymi schodkami nad Wisłą :kekeke:
No ale nie da się ukryć, że ten przebieg pozwoliłby wyciąć Bardzo Dużo Autobusów z Centrum, znaczy wróć, utrzymać bardzo dużo pięćsetek co 20/30//30.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 17 mar 2021, 10:23
autor: bartoni722
O proszę, a myślałem że wersja której jestem wyznawcą jest najbardziej przez wszystkich oklepana. Czyli metro z Wiatracznej na Zachodni wzdłuż korytarza TŁ - a tu okazuje się że nie. Wtedy mogłoby stamtąd zniknąć prawie wszystko (w zasadzie tylko 141 i 187 by zostało). Węzeł dla zapłowiecza byłby na Przyczółku a dla Gocławia - na Międzynarodowej (tram + metro). Funkcję odcinka do DwC i Ronda ONZ z propozycji emyla (a może nawet lepiej na Daszyńskiego?) przejęłaby linia południkowa która prędzej czy później i tak musi powstać (np. na węźle GUS albo Pomnik Lotnika).