KM a SKM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 maja 2007, 16:11

Premo pisze:Mimo wszystko KM wychodzi taniej
Ale jeśli się chce połączyć z komuniakcją miejską, to już tanio nie jest.
Premo pisze: A co do pociągów pozaszczytowych zdarzało się że w całej jednostce byłem jedynym pasażerem a pociąg jechał do Mińska
Normalne zjawisko.
Premo pisze:KM np woli wysłać po.Służbowy z Pilawy zamiast osobowego gdyż tak jest taniej
Iluzoryczna oszczędność.
Predator pisze:może Skierniewice czy Radom się cieszą z pociągu co godzinę
Mogę powiedzieć, że mieszkańcy Radomia cieszą się z klimatyzowanych busów, które jeżdżą nawet co 15 minut, bo to jest rozsądna alternatywa dla niewygodnych puszek KM (o ile nie korzysta się z ulg)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 maja 2007, 16:51

Busmann pisze:Iluzoryczna oszczędność.
Jedzie z Pilawy i kończy bieg na wschodnim i wraca na Grochów. Opłata za tory w przypadku służbowego jest o 50% niższa

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 maja 2007, 17:02

Premo pisze:Jedzie z Pilawy i kończy bieg na wschodnim i wraca na Grochów. Opłata za tory w przypadku służbowego jest o 50% niższa
Ale nie ma nawet cienia szansy, że ktoś przejedzie.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 maja 2007, 17:05

Bo jeździ poza szczytem. Więc KMom bardziej opłaca się wysłać służbowy

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 maja 2007, 20:15

Premo pisze:SKM jeździła do Falenicy co pół godziny przez cały tydzień także poza szczytem a jakoś chętnych nie było, podczas gdy autobus 521 uginał się pod ciężarem pasażerów.
M. in. dlatego, że stacje Wawer i Gocławek są całkowicie odizolowane od komunikacji miejskiej, a mogłby się stać dogodnymi przesiadkami.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 22 maja 2007, 11:24

Witam na Wawkomie!
Premo pisze:Ale na otwockiej jest tragicznie
No to jestes troche nie na bieżąco, kolego Premo. Linia otwocka odradza sie i nawet pociagi w relacji do Otwocka zyskuja zapełnienie jak na koncu lat 80 XX w. (brak miejsc siedzacych w szczycie). Przyczyna jest oczywista - wspolny bilet. Na pustych dotąd stacjach od Falenicy do Olszynki Grochowskiej zaczęło pojawiac sie sporo pasażerów.
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 22 maja 2007, 21:27

Andrzej pisze:
Premo pisze:SKM jeździła do Falenicy co pół godziny przez cały tydzień także poza szczytem a jakoś chętnych nie było, podczas gdy autobus 521 uginał się pod ciężarem pasażerów.
M. in. dlatego, że stacje Wawer i Gocławek są całkowicie odizolowane od komunikacji miejskiej, a mogłby się stać dogodnymi przesiadkami.
Powtórz ,bo chyba źle czytam ](*,) :shock: :shock: :shock:
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 22 maja 2007, 21:59

rufio198 pisze:
Andrzej pisze: M. in. dlatego, że stacje Wawer i Gocławek są całkowicie odizolowane od komunikacji miejskiej, a mogłby się stać dogodnymi przesiadkami.
Powtórz ,bo chyba źle czytam ](*,) :shock: :shock: :shock:
Stację Gocławek przeniósłbym pod wiadukt, żeby można było schodzić z autobusów do pociągu lub zrobił podjazd autobusów z Marysina do obecnej lokalizacji po modernizacji ulic(... Korkowa, PKP Gocławek, Kaczeńca, Rezedowa, Okularowa...). Stacja Wawer - przenieść pod wiadukt Czecha - Płowiecka, z reaktywacją przystanku do przesiadki. Schodki do zejścia już ładne zrobili.,
R1+R2
R3+R7
R8+R9

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 23 maja 2007, 8:35

Nie jest aż tak daleko z tego wiaduktu na Marsa, żeby nie dało rady podejść do stacji Gocławek. Sam czasami tak chodzę. Problemem jest tylko niezbyt sympatyczna okolica (syf i tłuczone szkło pod wiaduktem) no i te schodki z wiaduktu, a których mozna zęby wybić. Dzis rano na Gocławku stało full ludzi na peronie w kierunku Warszawy, co jest dla mnie zaskoczeniem, bo ta stacja zazwyczaj wieje pustkami.
Co do Wawra, to owszem, masz rację. Dobrze skomunikowany jest tylko z 521, ale przeniesienie peronu pod wiadukt nic by nie dało, bo na wiadukcie nie ma przystanków autobusowych, no i zreszta zlokalizowanie peronu w tej okolicy jest niemożliwe (akurat w tym miejscu zbiega się większość rozjazdów stacji Wawer).
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 24 maja 2007, 16:16

Numeracja jest dobra jedynie dla autobusów i tramwajów. W tym samym kierunku jeździ kilka autobusów i tramwajów tylko że jeżdżą inną trasą. W pociągach tego nie ma. Żaden pociąg nie jedzie ze Wschodniej do Grodziska przez Sochaczew a do Mińska przez Tłuszcz.
Jeśli chodzi o bilety na 1 linię wystarczy tylko ponumerować trasy którymi jeżdżą pociągi przykładowo
R-1 Zachodnia-Otwock
R-2 Zachodnia-Mińsk
R-3 Wschodnia-Grodzisk
itd
Pasażer kupując bilet na linię R-2 może pojechać tylko do Zachodniej a jeśli chce jechać do Grodziska tu musi mieć bilet na wszystkie linie. Pociągi nie muszą być oznakowane numerami

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 01 cze 2007, 19:33

wczoraj - Śródmieście - kobiecy głos - "pociąg w kierunku Mińska Maz. przyjedzie z opóźnieniem około 20 minut. opóźnienie może ulec zmianie.."
dziękuję za takie coś. kolej nadal tkwi w innej epoce..

czy wymóg by pociągi wreszcie zaczęły jeździć punktualnie i nie stawały w trasie (np. codziennie S2 przed Rembertowem, kurs 6.51 z Wesołej zawsze ma przez to -4) to aż tak wiele??
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 01 cze 2007, 19:36

wczoraj - Śródmieście - kobiecy głos - "pociąg w kierunku Mińska Maz. przyjedzie z opóźnieniem około 20 minut. opóźnienie może ulec zmianie.."
dziękuję za takie coś. kolej nadal tkwi w innej epoce..
A co powinni ogłosić?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 cze 2007, 11:47

Premo pisze:
wczoraj - Śródmieście - kobiecy głos - "pociąg w kierunku Mińska Maz. przyjedzie z opóźnieniem około 20 minut. opóźnienie może ulec zmianie.."
dziękuję za takie coś. kolej nadal tkwi w innej epoce..
A co powinni ogłosić?
w ogóle takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.
może incydentalnie, ale kolej notorycznie się spóźnia i jest niepewnym środkiem transportu.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 cze 2007, 0:20

Andrzej pisze:czy wymóg by pociągi wreszcie zaczęły jeździć punktualnie i nie stawały w trasie (np. codziennie S2 przed Rembertowem, kurs 6.51 z Wesołej zawsze ma przez to -4) to aż tak wiele??
Roszady wcześniejszych KM i SKM kręcących się po okolicy VS 2 krawędzie peronowe i dość długie dystanse między kolejnymi sygnalizatorami przy niezbyt wysokiej prędkości.
Ot, powód, jak widac nie do przeskoczenia, bo chyba nie pomyśleli, że pociągi przez Rmb będa kiedyś jeździć co 2-3 minuty, a nie co 5-10....

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 sie 2007, 17:56

kolej jest fajna. przekonało się do niej bardzo dużo ludzi (wystarczy spojrzeć ile osób wysiada w Rembertowie czy w Wesołej),
ale...
idę dziś na Powiśle (oczywiście drałując od Foksalu) i słyszę na miejscu komunikat, że pociąg, który miał być za chwilę, o 16.32 przesunięty jest o 28 minut,,, dobrze że komunikaty powtarzają, bo za pierwszym razem wszystko zagłuszył przejeżdżający dalekobieżny.
o 16.39 przyjechała załadowana do granic SKMka, bez włączonej klimy!
na szczęście nie stanęła na trasie...

w związku z tym,,,
:arrow: czy rozkłady kolei mazowieckich nie mogą być robione na wzór SKMki? tak jasno i przejrzyście??
:arrow: czy komunikaty o zmianach rozkładów mogą przekazywane lepiej (o zmianie kursu SKM jakoś łatwo się dowiedziałem, ogłoszenie było choćby na oknach jak w autobusach); marzeniem może być czytelna aktualizacja w necie jak na liniach ZTM,,
:arrow: czy przystanek PKP Powiśle może być przesunięty bliżej pod stację? obecna lokalizacja w stronę Centrum jest bez sensu
:arrow: czy może powstać połączenie autobusowe Nowego Światu, Krakowskiego Przedmieścia i Miodowej z PKP Powiśle (proponuję przekierowanie 158), oraz PKP Powiśle z/przez Pl. Trzech Krzyży?!
:arrow: czemu klimatyzacja jest tak rzadko włączana, albo okna nie są blokowane? wbrew pozorom to, że jedzie się jak w saunie, najbradziej przeszkadza zwykłym pasażerom.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

ODPOWIEDZ