Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Cypis
- Posty: 521
- Rejestracja: 03 paź 2008, 18:41
- Lokalizacja: DC
-
Kontakt:
Post
autor: Cypis » 28 gru 2012, 5:12
Glonojad pisze:Jest jeszcze gorzej - można składać oferty częściowe. Czyli może być (i pewnie będzie) dwóch różnych producentów i nawet śrubki wspólne nie będą. Gratuluję logistyki takiej "floty" ...
Oraz zaskakującego tempa -- miesiąc na oferty, cztery z hakiem na dostawę. Ciekawiej temat wygląda coraz... W/g tejże Gazety przegub musi kosztować mniej niż milion zaś w/g SIWZ midik musi mieć 6 cylindrów... Jak najdalej będąc z zasady od wszelkich teorii spiskowych jednak zapytam -- czy ten przetarg nie jest ustawiony po prostu tak, by nikt go przypadkiem nie wygrał?
[ Komentarz dodany przez: fik: Pią 28 Gru, 2012 13:25 ]
Detrypryz... detryply... odpotrójnienie postu, f.
-
Frencher
- Zgryźliwy Tetryk
- Posty: 2689
- Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42
Post
autor: Frencher » 28 gru 2012, 11:20
Cypis pisze:czy ten przetarg nie jest ustawiony po prostu tak, by nikt go przypadkiem nie wygrał?
Może nie ustawiony, ale z pewnością tak napisany aby z góry pozbawić szans wszlkich importerów taboru z zagranicy (np. Marcedes i ich Conecto z Turcji). Przy okazji mocno ogranicza rynek naszych rodzimych producentów o takie marki jak Solbus, Autosan czy AMZ, bo te firmy nigdy się nie wyrobią się z takimi dostawami.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
-
ashir
- Posty: 27743
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 28 gru 2012, 11:28
Frencher pisze:A ja mam je pod domem na połwie całek i wszystkich dodatkach. Widzisz jaki ten świat niesprawiedliwy.
W teorii, w praktyce już tak różowo nie jest.
zadzior pisze:No ale przecież umieszczenie w rozkładzie wysokiej podłogi nie oznacza, że przyjedzie Ikarus, a tylko, że istnieje taka możliwość.
Właśnie, często bywa, że jest wóz niskopodłogowy zamiast wysokopodłogowego i to nawet coraz częściej w przypadku tramwajów.
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14790
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 28 gru 2012, 13:30
zadzior pisze:No ale przecież umieszczenie w rozkładzie wysokiej podłogi nie oznacza, że przyjedzie Ikarus, a tylko, że istnieje taka możliwość.
Ale sama możliwość wysokiej podłogi powoduje raczej wypadnięcie tego kursu z mojego zainteresowania, jeśli mam jakikolwiek bagaż większy, niż torba z lapkiem. Nie te czasy, żeby wysokiej podłogi było pełno.
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
1251
- Posty: 134
- Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
- Lokalizacja: Ursynów
Post
autor: 1251 » 28 gru 2012, 14:35
Frencher pisze:Cypis pisze:czy ten przetarg nie jest ustawiony po prostu tak, by nikt go przypadkiem nie wygrał?
Może nie ustawiony, ale z pewnością tak napisany aby z góry pozbawić szans wszlkich importerów taboru z zagranicy (np. Marcedes i ich Conecto z Turcji). Przy okazji mocno ogranicza rynek naszych rodzimych producentów o takie marki jak Solbus, Autosan czy AMZ, bo te firmy nigdy się nie wyrobią się z takimi dostawami.
Czyli po co robić prztearg jak można juz zlecić Solarisowi produkcję tych autobusów, bo nikt poza Solarisem nie ma szans. Man jest za drogi i oni tanio swoich produktów nie sprzedają. To samo jest z Mercedesem Citaro .Tylko Connecto moze równać sie cenowo z Solarisem.
-
grzegorz
- Posty: 1364
- Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
- Lokalizacja: Mokotów/Grochów
Post
autor: grzegorz » 28 gru 2012, 14:54
Wolfchen pisze:Ale sama możliwość wysokiej podłogi powoduje raczej wypadnięcie tego kursu z mojego zainteresowania, jeśli mam jakikolwiek bagaż większy, niż torba z lapkiem.
Jeśli nawet obywatel żołnierz tak powiada, to chyba zamyka temat!
A co do praktycznego wycięcia z przetargu Solbusa, Autosana i AMZ to płaczę za nimi po prostu. Leję litry krokodylich łez. LOT się bawi w beta-testera 787, to czemu w MZA ma być nuda - o to chodzi?
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14790
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 28 gru 2012, 15:00
grzegorz pisze:Jeśli nawet obywatel żołnierz tak powiada, to chyba zamyka temat!
Wątpię, są osoby, którym nie zależy, a są też osoby, które wręcz polują na wysoką podłogę
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja jednak jeżdżąc głównie w celu dojazdu do pracy czy załatwienia innych spraw, to płacąc całkiem sporo za bilet oczekuję komfortu, a nie wdrapywania się do autobusu i słuchania silnika, który jest w tym przypadku dość głośny. Ot, po prostu uważam wysoką podłogę za przeżytek (nie ważne, czy to Jelcz, Ikarus, Mercedes - chodzi o jedno i to samo, czyli schodki w drzwiach).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
Adam G.
- Posty: 5443
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
- Lokalizacja: Żoliborz
Post
autor: Adam G. » 28 gru 2012, 16:19
Wolfchen pisze:sama możliwość wysokiej podłogi powoduje raczej wypadnięcie tego kursu z mojego zainteresowania, jeśli mam jakikolwiek bagaż większy, niż torba z lapkiem. Nie te czasy, żeby wysokiej podłogi było pełno.
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
Współczuję. Rozumiem, że z bagażem nie chodzisz również po schodach i jeśli blok nie ma windy, zamawiasz helikopter?
Rozumiem opinie na temat ogólnej przestarzałości Ikarusów, ale ta jest kompletnie absurdalna
![:D](./images/smilies/mg.gif)
noidea
-
alojz
- Posty: 2663
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34
Post
autor: alojz » 28 gru 2012, 16:26
Ciekawe czy MZA mają zamiar wykorzystać opcje z poprzednich przetargów. Mogą bez ceregieli zamówić:
18 * SU10 (z 2 przetargów)
10 * SM12 (10m)
12 * SM12 (12m)
18 * SU12
30 * Conecto
56 * SU18
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14790
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 28 gru 2012, 16:49
Adam G. pisze:Rozumiem opinie na temat ogólnej przestarzałości Ikarusów, ale ta jest kompletnie absurdalna
Kompletnie absurdalna jest Twoja hiperbolizacja...
Jedzie wysokopodłogowy - czekam na następny kurs, taki mały kaprys mam, że lubię, jak jadę wygodnie i przy okazji czymś, co nie ryczy jak krowa. Szczególnie, że poczekanie na następny kurs zwykle nie zajmuje to więcej, jak 10 minut.
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
Frencher
- Zgryźliwy Tetryk
- Posty: 2689
- Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42
Post
autor: Frencher » 28 gru 2012, 17:37
alojz pisze:Ciekawe czy MZA mają zamiar wykorzystać opcje z poprzednich przetargów. Mogą bez ceregieli zamówić:
18 * SU10 (z 2 przetargów)
10 * SM12 (10m)
12 * SM12 (12m)
18 * SU12
30 * Conecto
56 * SU18
Mogli zamówić, ale tego nie zrobili. Pewnie liczą iż w obliczu panującego kryzysu zbiją ceny jeszcze bardziej. A mocno napięty plan dostaw skutecznie wykluczył małych producentów (chyba że któryś zaryzykuje płacenie kar) oraz importerów badziewia spoza UE (czytaj: uwalono Conecto Marcedesa
![:D](./images/smilies/mg.gif)
).
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
-
beni
- Posty: 2741
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Post
autor: beni » 29 gru 2012, 9:07
Gdyby wykorzystali opcje z poprzednich przetargów oraz dokupili te 36 sztuk razem by to dało 180 nowych zabawek.
A i każda zajezdnia dostała by po trochu. No może prócz R3 bo tam jest komplet.
Było by to za dobre jeśli by się sprawdziło.
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 29 gru 2012, 9:08
Po lekturze SIWZ dochodzę do wniosku, że nie powinniśmy spodziewać się rewelacji. Albo Solarisy albo Mercedesy w przypadku przegubowców, zaś w przypadku midi: Solaris albo Solbus. Wszystko rozbije się o cenę oferty, więc nie ma co prognozować. Niewielką liczbę zamawianych pojazdów można krótko określić: pod koniec roku znalazły się dodatkowe pieniądze. Być może trzeba było zadbać o to wcześniej przy okazji ostatniego kontraktu wprowadzając dodatkowe opcje do umowy (tak jak stało się to w przypadku zamówienia na serię "88"). Uniknęłoby się problemu logistyki części zamiennych, o którym wspomniał Glonojad.
Cypis pisze:w/g SIWZ midik musi mieć 6 cylindrów
Tu akurat nic chyba nowego nie ma, chodzi pewnie o te 250-konne silniki Cumminsa, które montuje Solaris i Solbus.
15/12/2005-12/7/2019
-
alojz
- Posty: 2663
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34
Post
autor: alojz » 29 gru 2012, 12:52
TLG pisze:Być może trzeba było zadbać o to wcześniej przy okazji ostatniego kontraktu wprowadzając dodatkowe opcje do umowy (tak jak stało się to w przypadku zamówienia na serię "88").
Zadbano i wprowadzono, o czym wspomniałem parę postów wcześniej.
-
TLG
- Posty: 5895
- Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20
Post
autor: TLG » 29 gru 2012, 19:17
alojz pisze:Zadbano i wprowadzono, o czym wspomniałem parę postów wcześniej.
Tak. Mówiła Mama Gąska, żeby uważnie czytać posty
![hahaha :hahaha:](./images/smilies/hahaha.gif)
15/12/2005-12/7/2019