Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 paź 2017, 18:50

person pisze:
24 paź 2017, 9:26
Kasa, misiu, kasa. Ktoś, kto latał Ryanem oczekiwał niskiej ceny. Jeśli taką zapewni mu autobus PB, to pojedzie nim nawet i ponad 5 godzin.
Kasa to zadecydowała o tym, że te kursy P4 ulegają zawieszeniu (zresztą kolejne z 22 niegdyś istniejących na tej trasie), przy tej samej cenie (lub bardzo zbliżonej), a tak często jest, więc głupotą jest jechać kursem przez Łódź, jeśli nie musimy być na konkretną godzinę. Przykład ostatnio wracałem Non-Stopem o 18:30 z Wrocławia, na Młocinach był 22:30-22:35, a rozkładowo kurs przez Łódź był o 22:20, tylko startował z Wrocławia 1,5 godziny wcześniej i wiele przed czasem nie mógł przyjechać. Dlatego rozumiem decyzję przewoźnika o zawieszeniu kursów, skoro Łódź nie potrafiła wygenerować odpowiedniego popytu. Kto jedzie z Warszawy do Wrocławia lub na odwrót to zdecydowanie mu na rękę jechać szybciej i bezpośrednio, zwłaszcza gdy cena biletu jest podobna, jeśli nie ta sama. Dla przewoźnika to też spore oszczędności. ;)
Wolfchen pisze:
24 paź 2017, 17:08
Jestem szczerze zaskoczony, bo pusty, to ten kurs nigdy wieczorem z Bydgoszczy nie wracał... Chociaż faktem jest, ze na tygodniu znacząco luźniejszy, niż w weekendy jeździ. :-k
Też mnie to zdziwiło, zobaczymy czy to tylko zmiana na okres zimowy. Oferta PB na wielu liniach jest coraz bardziej marna. :(
fik pisze:
24 paź 2017, 17:12
Ale to naprawdę kogoś jeszcze dziwi, że PB się już tylko zwija z tras własnych i staje się wyłącznie wydmuszką w postaci platformy sprzedaży na połączenia innych przewoźników?
Nie, do 2014 roku znacząco przybywało kursów (w ogóle moim zdaniem w 2014 roku PB miał najlepszą ofertę), a od tej pory to stopniowo przy każdej puli ubywa kolejnych kursów i linii na trasach krajowych (bo międzynarodówki się trzymają w miarę przyzwoicie). Trzeba jedynie przyznać (na plus), że zawieszane kursy są w starym rozkładzie realizowane do ostatniego dnia, a nie jak w przypadku praktyk innych przewoźników (np. LuxExpressa), że jak coś przestaje być dochodowe to niemal natychmiastowo zawieszamy, a klientom, którzy już zdążyli na te kursy kupić bilety to zwracamy kasę. W przypadku PB to oznacza czasem, że kursy/linie, które bezpowrotnie znikają, utrzymują się jeszcze przez 2-3 miesiące do końca starego kalendarza. ;)

pietia
Posty: 827
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 24 paź 2017, 20:45

ashir pisze:
23 paź 2017, 23:35
- zawieszenie kursowania P30 (Warszawa - Kielce p. Radom, Skarżysko-Kamienna) przez cały tydzień

Jeśli o czymś zapomniałem albo coś przekręciłem to wybaczcie. Czy wszystkie te zawieszenia to kwestia okresu zimowego? Szczerze mówiąc to wątpię i wcale się nie zdziwię jak takie P30 już nie wróci, a P15 będzie dalej dogorywało. :)
Czy faktycznie były jakieś znaczące wymiany pasażerów w Skarżysku? Bo na Radom i Kielce to P6 zapewne wystarczy

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 paź 2017, 20:53

Ze swoich przejazdów mogę powiedzieć, że zwykle kilkanaście osób na kurs korzystało z tego przystanku, ale P30 było też popularne na trasie: Warszawa - Radom lub odwrotnie, w szczególności z powrotem było dużo bardziej przewidywalne (i zwykle luźniejsze) niż P6 jadące z Budapesztu, Pragi czy też Zakopanego. ;)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 24 paź 2017, 23:52

ashir pisze:
24 paź 2017, 20:53
Ze swoich przejazdów mogę powiedzieć, że zwykle kilkanaście osób na kurs korzystało z tego przystanku, ale P30 było też popularne na trasie: Warszawa - Radom lub odwrotnie, w szczególności z powrotem było dużo bardziej przewidywalne (i zwykle luźniejsze) niż P6 jadące z Budapesztu, Pragi czy też Zakopanego.
:arrow: Otóż to. Kupowanie biletu z Radomia do Warszawy na linię P6 to istny totolotek, bo przy tej długości trasy naprawdę nigdy nie wiadomo, jak duże może być opóźnienie. Właśnie dlatego znacznie bardziej przewidywalne jest P10, a najbardziej P30. Zresztą rano w P30 frekwencja zwykle była na poziomie 60-80 %, więc to chyba nie najgorzej. Być może spadła jednak po podjęciu współpracy PolskiegoBusa z Vikibusem i uruchomieniu linii VB1 obsługiwanej dawnymi autokarami PB. Dla radomian to w tej chwili najpewniejsza (bo startuje stąd), najszybsza (90-100 minut) i najtańsza (póki co większość biletów po 10+1 zł) opcja.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 25 paź 2017, 0:12

Przyznam, że z moich losowych, pojedynczych przejazdów, to P30 miało też rozsądnie zapełnienie (połowa miejsc zdecydowanie) w kierunku z Warszawy. Jeśli dobrze pamiętam proporcje na spisie rezerwacji u kierowcy jednego dnia, to można powiedzieć, że Kielce i Radom stanowiły jakieś 80% pasażerów z Warszawy, pół na pół (to chyba była środa wieczór zresztą).

P6 potrafi stracić trochę czasu zważywszy na szereg robót w ciągu DK7 na południe od Kielc. Większość trasy od Kielc aż po Miechów jest w jakiś sposób rozkopana, w dodatku Skomielna Biała nigdy nie była luźnym miejscem (skrzyżowanie DK7 i DK28), co napiętrza plac budowy jaki tam jest związany z tunelem (chociaż jak ja jechałem tamtędy półtora miesiąca temu to nie było akurat utrudnień w ruchu drogowym). To ostatnie tyczy się oczywiście tych dwóch kursów budapeszteńskich, ale nawet pod samą węgierską stolicą są obecnie prowadzone roboty na "autostradzie" M2.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lis 2017, 11:00

Większość zmian już nieaktualna, jedynie P6 wchłonie P33 oraz zniknie P22. ;)

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lis 2017, 11:13

Jakiś czas temu ktoś tu „gwarantował” 2:40 z Kielc do Centrum Warszawy, co miało wyeliminować PB z tej trasy. 2 lata było, teraz jest już znów stare i najszybciej 3:02, bo przez Radom i Piaseczno, za to 5 pociągów co ok. 2h. Tymczasem są kolejne odcinki S7. Dlaczego intercity nie wytrasowało choćby 2 flirtów przez Olszamowice? Czy to szansa dla PB znów?
ŁK

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 12 lis 2017, 14:57

Ja korzystałem z P30 bardzo często jeżdząc do Kielc i za każdym razem miało dobre obłożenie. Bardzo dobra linia PB.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 15 gru 2017, 10:57

Polskibus może niedługo stać się Flexibusem:
https://www.fly4free.pl/polskibus-znika ... ore-350067

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 gru 2017, 11:05

W poniedziałek z tego powodu odbędzie się konferencja, na której wszystko ma zostać powiedziane. Akurat kalendarz PB jest otwarty do 26 marca 2018 roku - nowego pod ich skrzydłami już pewnie nie będzie. ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2017, 11:06

Koniec powolnej agonii. Płakać nie będę :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 gru 2017, 13:49

Żeby jeszcze układ siedzeń dostosowali do tego, który jest w Niemczech.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 15 gru 2017, 15:47

Na początku było agresywne wejście i ekspansja na rynku. Później zaczęto być pośrednikiem w sprzedaży biletów z niewielką marką własną, a teraz sprzedaż przedsiębiorstwa.
Nie wiem, może Souter chce iść na emeryturę i sprzedaje swoje przedsiębiorstwa...
Być może też zamysł był taki, żeby na początku dopłacać do interesu, wykosić konkurencję i dopiero wtedy zacząć zarabiać. Ale niestety mnogość przewoźników autobusowych, a także uatrakcyjnienie i duże inwestycje na kolei sprawiło, że nie da się na tym polu zarabiać kokosów. Albo się wozi na granicy opłacalności, albo wcale.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2017, 20:52

px33 pisze:
15 gru 2017, 13:49
Żeby jeszcze układ siedzeń dostosowali do tego, który jest w Niemczech.
Tak ma być ZTCW.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 gru 2017, 21:25

Czyli że co?

ODPOWIEDZ