Ale, według najnowszych trendów, bez zmiany numerka

Moderator: Wiliam
Ale, według najnowszych trendów, bez zmiany numerka
Na obrazku wygląda na to, że 108 i 518 po wyjeździe z pętli będą miały przystanek z resztą linii. Więc ja tu nie widzę żadnego ułatwienia, zwłaszcza w kierunku północnym. Co najwyżej w kierunku wschodnim - przesiadka z południa na 108Ze względu na obecność pętli autobusowej projekt był konsultowany z Zarządem Transportu Miejskiego. Na wysokości Instytutu Głuchoniemych powstanie nowy przystanek autobusowy, który zastąpi istniejące przystanki rozrzucone dziś po wschodniej stronie placu. W ten sposób znacznie poprawią się przesiadki - pasażerowie będą mogli odjechać z jednego wspólnego przystanku w kierunku północnym.
A to może spowodować likwidację tego nowego przystanku dla 109Po wschodniej stronie placu, od Alej Ujazdowskich do ulicy Książęcej, biec będzie dwukierunkowa droga dla rowerów będąca naturalnym przedłużeniem trasy w alejach. Na dalszym odcinku powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe wyznaczone na jezdni i biegnące zgodnie z kierunkiem ruchu. W ten sposób rowerzyści pokonają fragment Nowego Światu oraz rondo de Gaulle'a. Pas rowerowy znajdzie się też po zachodniej stronie placu.
Znaczy tego przystanku w stronę północną, dla linii wyjeżdżających z Książęcej ?TGM pisze: ↑17 maja 2022, 21:24A to może spowodować likwidację tego nowego przystanku dla 109Po wschodniej stronie placu, od Alej Ujazdowskich do ulicy Książęcej, biec będzie dwukierunkowa droga dla rowerów będąca naturalnym przedłużeniem trasy w alejach. Na dalszym odcinku powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe wyznaczone na jezdni i biegnące zgodnie z kierunkiem ruchu. W ten sposób rowerzyści pokonają fragment Nowego Światu oraz rondo de Gaulle'a. Pas rowerowy znajdzie się też po zachodniej stronie placu..
No i oczywiście nie widać, aby w kierunku południowym przystanek był bliżej placu.
Ze 118, 166 i 195 nie można na następnych. Nie są to oczywiście kluczowe linie (choć częstotliwość 118 ma wzrosnąć jeśli projekt wejdzie), ale poza tym sporo poprawi się dla startujących z tego przystanku. Nie trzeba będzie latać po przystankach żeby zobaczyć co pierwsze odjedzie zwłaszcza w relacjach gdzie są tylko 116 i 518.TGM pisze: ↑17 maja 2022, 21:24Przebudowa PTK:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ia-5713884Na obrazku wygląda na to, że 108 i 518 po wyjeździe z pętli będą miały przystanek z resztą linii. Więc ja tu nie widzę żadnego ułatwienia, zwłaszcza w kierunku północnym. Co najwyżej w kierunku wschodnim - przesiadka z południa na 108Ze względu na obecność pętli autobusowej projekt był konsultowany z Zarządem Transportu Miejskiego. Na wysokości Instytutu Głuchoniemych powstanie nowy przystanek autobusowy, który zastąpi istniejące przystanki rozrzucone dziś po wschodniej stronie placu. W ten sposób znacznie poprawią się przesiadki - pasażerowie będą mogli odjechać z jednego wspólnego przystanku w kierunku północnym.. A przesiadać się do 518 można na następnych przystankach.
Kolejny bezsens. Jakby nie można było po prostu uruchomić przystanku CENTRUM 15 w zatoczce za przystankiem 05.ZTM pisze: Zmiany przystankowe w zespole CENTRUM
W związku z oddaniem do eksploatacji nowowybudowanej zatoki przystankowej w Al. Jerozolimskich ok. 150 m za rondem Dmowskiego jadąc w kierunku mostu Poniatowskiego od dnia 16.07.2022 r. wprowadza się zmiany przystankowe w zespole przystankowym CENTRUM.
W dotychczasowej lokalizacji przystanku CENTRUM 05 uruchamia się przystanek CENTRUM 15. Będzie on obowiązywał jako stały dla linii 109, 117, 127, 128, 155, 158, 175, 507, 521, 525 (dot. kursów skróconych), N22, N24, N33, N72 i N83 oraz dla linii 111[/b], 116, 180, 222, 503, 518[/b] w czasie weekendowych wyłączeń dla ruchu drogowego Traktu Królewskiego.
Przystanek CENTRUM 05 zostaje przeniesiony do zatoki przystankowej zlokalizowanej ok. 80 metrów za obecną lokalizacją. Będzie on obowiązywał dla przewoźników komercyjnych obsługujących przewozy w ciągu Al. Jerozolimskich.
Właśnie. Dlaczego dają wyższy numer staremu przystankowi dla własnych linii?AdamKlocusky pisze: ↑14 lip 2022, 11:06Kolejny bezsens. Jakby nie można było po prostu uruchomić przystanku CENTRUM 15 w zatoczce za przystankiem 05.
Bo swoje linie łatwiej przenieść na nowy nr przystanku. "Komercyjni" mają zezwolenia na 05 i ma być 05, "miejskiego" mniej się ktokolwiek będzie czepiał, a nawet jak jest kwestia uaktualnienia zezwoleń, to zakładam, że miejskim przewoźnikom idzie to łatwiej...michael112 pisze: ↑14 lip 2022, 12:18Właśnie. Dlaczego dają wyższy numer staremu przystankowi dla własnych linii?AdamKlocusky pisze: ↑14 lip 2022, 11:06Kolejny bezsens. Jakby nie można było po prostu uruchomić przystanku CENTRUM 15 w zatoczce za przystankiem 05.
Dawno nie bywałem w centrum - dalej tych "prywaciarzy" jadących w stronę Poniatoszczaka jest aż tylu? Otwock umarł, kto tam się jeszcze tak dobrze miewa?
I powoli zaczynają się przymiarki do przywrócenia stałego układu...ZTM pisze: Zmiany przystankowe w ulicy św. Wincentego
W związku z zakończeniem kolejnego etapu prac w rejonie skrzyżowania ulic św. Wincentego i ul. Kondratowicza, od dnia 9.08.2022 r. od około godz. 12:00 przywraca się stały układ przystanków.
Przywraca się funkcjonowanie przystanków:Następuje komasacja zespołów przystankowych TARGÓWEK-RATUSZ i ŚW. WINCENTEGO w jeden zespół ŚW. WINCENTEGO.
- ŚW. WINCENTEGO 01 z jednoczesną zmianą numeru na ŚW. WINCENTEGO 05
- ŚW. WINCENTEGO 06 z jednoczesną zmianą numeru na ŚW. WINCENTEGO 08
Jednocześnie, zmienia się numerację przystanku ŚW. WINCENTEGO 02 na ŚW. WINCENTEGO 06.
Likwidacji ulegają przystanki:
- TARGÓWEK-RATUSZ 51 i 52
- ŚW. WINCENTEGO 51