Trasa tramwajowa na Kasprzaka

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 mar 2024, 8:21

Czemu piszecie parkendrajd, a nie parkendrajw?

Ile kosztowała ta cała trasa na Kasprzaka? I na ile powstała dla ludzi mieszkających wzdłuż Kasprzaka czy nowozabudowanych Odolanach?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

eloelo520
Posty: 95
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 08 mar 2024, 8:38

fik pisze:
08 mar 2024, 7:35
No jeśli Błonianie uważają, że 2 pary na godzinę są wystarczające i z niecierpliwością oczekują na możliwość walki fizycznej o miejsca w pociągu z kilkudziesięcioma tysiącami mieszkańców Szamotów, to spoko, wycofuję się ze swojej tezy.
Od 6:11 do 8:16 leci z Błonia do Warszawy 10 pociągów KM, nie wiem jak wam z tego wychodzą 2 pociągi w szczycie.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 mar 2024, 9:06

Popatrz po południu. Doszła przecież też możliwość krzyżowania w Ożarowie. Niech to będą 4 pociągi na godzinę co kwadrans (jak się uda w końcu do równego taktu doprowadzić), to jeśli IC nie uprze się puszczać swoich pociągów jeden po drugim to da się to ogarnąć. Ale jeśli KM upiera się, aby z Zachodniej jednocześnie odjeżdżała przyspieszona Bzura i osobowy do Sochaczewa to oczywiście, że robi się ciasno.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2024, 9:20

Odjazd pociągu regionalnego z postojami wszędzie w odbiegu za pociągiem przyspieszonym akurat maksymalizuje wykorzystanie przepustowości.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 mar 2024, 10:22

W mojej ocenie pociąg który daje zysk rzędu 8-12 minut powinien zostać zamieniony w osobowy i zagęścić częstotliwość. Nawet za cenę 8 minutowego krzyżowania gdzieś po drodze. Sorry, ale dla mnie to absurd, kiedy z Głównej jedzie pusta Bzura na dwóch ER i właśnie w odbiegu dwa nawalone AKMy ze średnicy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2024, 10:30

Zamienisz pociągi miejscami i puścisz przyspieszony ze Średnicy, a osobowy z Głównego, to frekwencja też się zamieni miejscami. Absurdem byłoby dopiero puszczanie dwóch osobówek w odstępie paru minut.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 mar 2024, 10:34

Paweł D. pisze:W mojej ocenie pociąg który daje zysk rzędu 8-12 minut powinien zostać zamieniony w osobowy i zagęścić częstotliwość. Nawet za cenę 8 minutowego krzyżowania gdzieś po drodze. Sorry, ale dla mnie to absurd, kiedy z Głównej jedzie pusta Bzura na dwóch ER i właśnie w odbiegu dwa nawalone AKMy ze średnicy.
To nie wina Bzury, że jedzie z Głównej.

Widocznie przyspieszony powinien jechać ze średnicy, a osobowy z Głównej. Wtedy siłą rzeczy by się zmieniły potoki. Pewnie 50% ludzi nie chce się jechać na Główny, a drugie 50% nie wie o istnieniu Bzury z Głównej. Tak by przynajmniej musiało, albo przesiąść się na Zachodnim, co wymaga i tak zmiany peronów (choć teraz to może i nie, bo podmiejskie nie jeżdżą ze swoich), albo dojechać do Głównej. Możliwe, że część tych osób jedzie z ONZ metrem do Śródmieścia.

Od dawna postulowałem 517 przez Towarową, z dwiema przesiadkami po 1 przystanku to do Głównej się jedzie mało atrakcyjnie.
ŁK

kms
Posty: 37
Rejestracja: 08 wrz 2022, 22:57

Post autor: kms » 08 mar 2024, 10:40

SU89 pisze:
04 mar 2024, 7:02
Ja tak na pograniczu tematu chciałbym zapytać, jak obstawiacie, kiedy w tym miejscu będzie pierwszy wypadek? Skrzyżowanie moim zdaniem jest beznadziejnie zaprojektowane. Nie chcę wyjść na Janusza, który przed telewizorem mówi "co za debile", ale łuk jest naprawdę ostry.
I najwyraźniej już pierwszy, pod wpływem czegoś, nie wyrobił na łuku - TVN Warszawa

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 mar 2024, 10:47

Pisałem o zagęszczeniu częstotliwości - np. z 30 do 20 minut. Natomiast absurd o który piszesz obecnie ma miejsce. 17:06 Łowicz, 17:10 Błonie. Albo od poniedziałku: 16:00 Sochaczew, 16:01 Bzura(p), 16:06 Błonie. Gdyby najpierw jechało Błonie i zabrało ten tłum do Ożarowa, to bym to jeszcze zrozumiał. Albo 17:58 Błonie, 18:01 Łowicz - tutaj chociaż kolejność rozsądna.
Łukasz pisze:
08 mar 2024, 10:34
To nie wina Bzury, że jedzie z Głównej.
Sugerujesz winę pasażerów, że nie chcą jeździć z Głównej? Bo nie bardzo chcą widać.... Pasażerowie jednak sobie radzą z ciągłymi zmianami rozkładów.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2024, 10:55

Paweł D. pisze:
08 mar 2024, 10:47
Pisałem o zagęszczeniu częstotliwości - np. z 30 do 20 minut. Natomiast absurd o który piszesz obecnie ma miejsce. 17:06 Łowicz, 17:10 Błonie. Albo od poniedziałku: 16:00 Sochaczew, 16:01 Bzura(p), 16:06 Błonie.
No najwyraźniej lubisz taki rozkład, skoro kręcisz nosem na czterotor.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 mar 2024, 10:59

Ledwo co się skończyła kilkuletnia rozpier.... związana z Ożarowem. Nie funduj mi kolejnej....

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 mar 2024, 11:17

fik pisze:
07 mar 2024, 22:09
primoż pisze:
07 mar 2024, 21:11
Z tym się jestem w stanie zgodzić. Natomiast jestem przeciwnikiem mentalu, że należy budować np. metro, żeby iść na rękę deweloperom. A jeżeli budować, to też powinno się rozważyć formę w jakiej ma tam ono być.
To jest już bardzo szeroka teza, głębiej związana z planowaniem przestrzennym i polityką mieszkaniową, a nie tylko samym planowaniem transportu raczej. Aczkolwiek na tak ogólnym poziomie trudno się z nią oczywiście nie zgodzić, działania jednostek sektora publicznego mające na celu tylko i wyłącznie poprawę wyników finansowych korporacji winny być piętnowane srodze i stanowczo. Pytanie tylko, gdzie się kończy tylko i wyłącznie, a gdzie się zaczyna mimo wszystko jakaś synergia.
Gdyby jeszcze ten Chrzanów był czymś jak Seestadt Aspern w Wiedniu :(
Tymczasem wszystko to jest prywatna deweloperka, nikt nie wie ile z tych mieszkań to spekulacja (przepraszam, "inwestycje"), a miasto budując - jak piszesz - daje jeszcze więcej złotych monet deweloperom :(
Tak, zdecydowanie miasto nie wykorzystało możliwości Chrzanowa (bo i 30 lat robienia neoliberalnej wody z mózgów, że tylko prywatne to zdrowe i dobre, a publiczne złe, nie mogły skończyć się inaczej...)

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 mar 2024, 11:46

Tak chwalimy nowe torowisko, że kierowca osobówki też chciał zobaczyć. Dobrze, że nie na tramwaj.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 mar 2024, 11:52

Kiedyś wjeżdżali na dolny poziom Mostu Gdańskiego, teraz na dolny poziom Reduty Wolskiej.
Muszą być jakieś stałe rzeczy we Wszechświecie...

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 mar 2024, 11:55

Wjeżdżają na torowisko w Centrum, czemu nie tu. Chyba pierwszy w historii atak samochodziarza z góry, a nie z boku lub czołowo.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ