Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 kwie 2023, 12:09

Łukasz pisze:
13 kwie 2023, 10:26
Pętla kołowa jest bardziej wydajna, ale zużywa więcej kosztownego terenu. Poza tym pętla czołowa daje możliwość wyprzedzania nawet z jednym torem.
Za to tabor jednokierunkowy jest wydajniejszy (większa pojemność) i tańszy.
Potraktowałbym to w kategoriach inwestycji - na długi okres lepiej pętlę niż tylko tor.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 kwie 2023, 12:17

KwZ pisze:
Łukasz pisze:
13 kwie 2023, 10:26
Pętla kołowa jest bardziej wydajna, ale zużywa więcej kosztownego terenu. Poza tym pętla czołowa daje możliwość wyprzedzania nawet z jednym torem.
Za to tabor jednokierunkowy jest wydajniejszy (większa pojemność) i tańszy.
Potraktowałbym to w kategoriach inwestycji - na długi okres lepiej pętlę niż tylko tor.
To akurat dziwne, że większa pojemność, bo mniej siedzących to więcej stojących - kabina aż tak dużo zjada?

Ja wole zwykle pętle, tylko na Muranowie to kogo na to teraz będzie stać ;/
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2023, 13:01

Łukasz pisze:
13 kwie 2023, 12:17
KwZ pisze: Za to tabor jednokierunkowy jest wydajniejszy (większa pojemność) i tańszy.
Potraktowałbym to w kategoriach inwestycji - na długi okres lepiej pętlę niż tylko tor.
To akurat dziwne, że większa pojemność, bo mniej siedzących to więcej stojących - kabina aż tak dużo zjada?

Ja wole zwykle pętle, tylko na Muranowie to kogo na to teraz będzie stać ;/
Nie rozumiem - jak to "stać"?

@KwZ co do pojemności tramwajów się myli.
Łukasz pisze:
13 kwie 2023, 12:00
Myślałem, ze TW robi wszystko, gdzie są tory.
TW dostają budżet na konkretnie ustalone plany inwestycyjne. Owszem, są tacy, którzy najchętniej wepchnęliby spółce wszelkie roboty w miejscach, skąd widać jakieś tory tramwajowe, ale budżetu większego na to przecież nie dadzą, no skądże.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 kwie 2023, 13:48

Stać = każdy metr kwadratowy na muranowie to miliony.
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 13 kwie 2023, 14:16

Bastian pisze:
13 kwie 2023, 13:01
Łukasz pisze:
13 kwie 2023, 12:17

To akurat dziwne, że większa pojemność, bo mniej siedzących to więcej stojących - kabina aż tak dużo zjada?

Ja wole zwykle pętle, tylko na Muranowie to kogo na to teraz będzie stać ;/
Nie rozumiem - jak to "stać"?

@KwZ co do pojemności tramwajów się myli.
Czy zawsze bezwzględnie musimy patrzeć na maksymalną pojemność i za wszelką cenę ją zwiększać kosztem jakiegokolwiek komfortu? Aczkolwiek z tego co widzę, to taka jest tendencja i chyba nic mnie nie zdziwi, nawet jak za ileś lat będą zamawiane jednokierunkowe wagony długości Swinga z 10 czy 15 siedzeniami.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 kwie 2023, 14:19

Krzysztof_J pisze:
Bastian pisze:
13 kwie 2023, 13:01
Nie rozumiem - jak to "stać"?

@KwZ co do pojemności tramwajów się myli.
Czy zawsze bezwzględnie musimy patrzeć na maksymalną pojemność i za wszelką cenę ją zwiększać kosztem jakiegokolwiek komfortu? Aczkolwiek z tego co widzę, to taka jest tendencja i chyba nic mnie nie zdziwi, nawet jak za ileś lat będą zamawiane jednokierunkowe wagony długości Swinga z 10 czy 15 siedzeniami.
Jeśli tramwajem będzie się jechało 10 minut, to siedzenia nie są zbytnio potrzebne, przynajmniej w ogromnej liczbie. Ale jeśli trasę Winnica -Służewiec trzeba pokonywać w 75 minut tramwajem, to powinny na niej jeździć autobusy turystyczne.
ŁK

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 326
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 13 kwie 2023, 14:20

Krzysztof_J pisze:
13 kwie 2023, 14:16
Czy zawsze bezwzględnie musimy patrzeć na maksymalną pojemność i za wszelką cenę ją zwiększać kosztem jakiegokolwiek komfortu? Aczkolwiek z tego co widzę, to taka jest tendencja i chyba nic mnie nie zdziwi, nawet jak za ileś lat będą zamawiane jednokierunkowe wagony długości Swinga z 10 czy 15 siedzeniami.
To ja proponuję jeszcze lepiej, 0 miejsc siedzących i same stojące.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2023, 14:39

Łukasz pisze:
13 kwie 2023, 13:48
Stać = każdy metr kwadratowy na muranowie to miliony.
Ale gdzie na Muranowie ty widzisz w ogóle jakieś wolne metry kwadratowe? I po co? Pętla przy Muranowskiej miała być uliczna, zatem w pasach drogowych, bez potrzeby wykupów.

Ja w ogóle nie wiem, czemu tak niechętnie planuje się pętle uliczne, w określonych warunkach mają jednak trochę zalet.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 kwie 2023, 14:58

Czasami próbują tak to narzucić. Ale standardowo to jednak wychodzi zachodnia Grochowska.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 kwie 2023, 15:19

Glonojad pisze:
13 kwie 2023, 7:17
Pętla klasyczna jest lepsza od czołowej z tego samego powodu, z jakiego wymyślono ją te ponad 100 lat temu - przepustowosć krańca.
Dziękuję za wytłumaczenie, bo dotychczas nikt nie udowodnił wyższości poza pisaniem w kółko, że jest mniej miejsc siedzących w tramwaju dwukierunkowym, choć jest to prędzej kwestia złego zaprojektowania wnętrza. Faktycznie, przepustowość jest często kluczowa dla danego odcinka, więc tutaj nie będę dyskutował.
Matt Cubis pisze:
13 kwie 2023, 7:29
Jazda 120N jest według mnie dużo bardziej komfortowa.
Nie wiem co jest takiego komfortowego w tych antypasażerskich siedziskach, jak też nie widzę niczego komfortowego w przepychaniu się do drzwi w godzinach szczytu na takiej 17 w JPII :-k :evil:
Bastian pisze:
13 kwie 2023, 14:39
Ale gdzie na Muranowie ty widzisz w ogóle jakieś wolne metry kwadratowe? I po co? Pętla przy Muranowskiej miała być uliczna, zatem w pasach drogowych, bez potrzeby wykupów.
Chyba miał być tor postojowy na Andersa na wysokości Ibisu? :> Nawet jest tam miejsce, bo jest rezerwa pod drugą jezdnię.
Bastian pisze:Ja w ogóle nie wiem, czemu tak niechętnie planuje się pętle uliczne, w określonych warunkach mają jednak trochę zalet.
Bo w tym kraju według filozofii projektantów dróg, jak też sporej rzeszy użytkowników tychże, każdy inny użytkownik drogi niż samochód osobowy i osoby w nim się znajdujące to niepożądany element na drodze :-"

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2023, 19:04

primoż pisze:
13 kwie 2023, 15:19
Bastian pisze:Ja w ogóle nie wiem, czemu tak niechętnie planuje się pętle uliczne, w określonych warunkach mają jednak trochę zalet.
Bo w tym kraju według filozofii projektantów dróg, jak też sporej rzeszy użytkowników tychże, każdy inny użytkownik drogi niż samochód osobowy i osoby w nim się znajdujące to niepożądany element na drodze :-"
Znów: co to ma do pętli przy "Polonii"?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 13 kwie 2023, 19:11

Bo ta pętla jest potrzebna.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 kwie 2023, 23:31

Bastian pisze:
13 kwie 2023, 19:04
Znów: co to ma do pętli przy "Polonii"?
To ma wspólnego, że przy projektowaniu infrastruktury drogowej i około drogowej projektuje się tak, żeby wyrządzić jak najmniej szkód użytkownikom samochodów osobowych.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 kwie 2023, 7:36

Ogólnie prawda, ale to uwaga nie bardzo a propos kwestii ceny gruntów na Muranowie - ani też pętli ulicznej, która jest tam planowana.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 14 kwie 2023, 8:34

Gdyby tylko w okolicy miała się rozpocząć budowa dużego obiektu miejskiego który moznaby powiązać z infrastrukturą transportową.

ODPOWIEDZ