Rozkłady tramwajowe - 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 paź 2023, 23:35

Tak jak kiedyś praska14-wyjeżdżała i zjeżdżała jako 25. Dziś też mamy przykład- mokotowskie 26 zaczyna i kończy na R3 jak10.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 paź 2023, 23:58

O ile busman nie umrze na połączeniu 1 z 7 ;)
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 459
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 21 paź 2023, 0:51

pawcio pisze:
20 paź 2023, 23:25
Maksymalizacja dojazdu po trasie nie jest dogmatem absolutnym - musi w tym być jakiś sens. Zjazd z 1 na R2 przez rondo Starzyńskiego tego sensu by nie przydawało, już lepiej sprawnie dojechać do metra na Wileńskim.
No dobrze, może rzeczywiście zjazdy z Annopola przez r. Starzyńskiego niewiele dadzą, natomiast te z Banacha to jednak chyba lepiej, jakby jechały przez Starzyńskiego, dzięki czemu zaliczałyby dużą część trasy podstawowej, zamiast jechać prawie cały kurs poza trasą podstawową.
Stary Pingwin pisze:
20 paź 2023, 23:35
Tak jak kiedyś praska14-wyjeżdżała i zjeżdżała jako 25. Dziś też mamy przykład- mokotowskie 26 zaczyna i kończy na R3 jak10.
Kiedyś, jak 10 jeździła na trasie Woronicza - Os. Górczewska, to była co najmniej jedna brygada 26 z R-3 na potrójniaka, która wyjeżdżała i zjeżdżała jako 10.
A z drugiej strony, parę lat temu był mokotowski dodatek na 1, który wyjeżdżał przez Woronicza, Puławską, Marszałkowską, Andersa i Międzyparkową. Z tego co słyszałem, to podobno dlatego, iż tak było krócej niż przez Wołoską, Niepodległości i Filtrową, ale za to w dużym oddaleniu od większości trasy podstawowej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 paź 2023, 8:32

Dziś nie praktykuje się BWL-i bez elektrodesek (tak, wiem Jazzy na 10+26 niby mają a jednak nie mają).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 paź 2023, 11:50

pawcio pisze:
21 paź 2023, 8:32
(tak, wiem Jazzy na 10+26 niby mają a jednak nie mają)
Teraz na 10 jeżdżą chyba same Hyundai'e, w każdym razie ja nie widziałem na tej linii niczego innego. Chyba że te brygady łączone z 26.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 paź 2023, 12:41

Mokotów w DP na 26 wyjeżdża i zjeżdża jako 10. I tam jeżdżą Jazzy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 paź 2023, 13:01

Krzysztof_J pisze:
20 paź 2023, 23:19
To chyba dobrze, że te kursy zaliczą możliwie jak największy odcinek trasy podstawowej, zwłaszcza że nie są to jakieś bardzo późne godziny.
Jak już napisano, wszystko trzeba robić z głową. Późnym popołudniem ani Broniewskiego ani Marszałkowska czy Nowowiejska nie potrzebują dodatkowych kursów w postaci dziwnych zjazdów 35. Uważam, że jeśli chciano racjonalnie te wozokm wykorzystać to wystarczyło skierować 35 na Wolę po trasie (bardzo) dawnej 11 przez ONZ, zaś w to miejsce wydłużyć na Winnicę ostatnie 17 albo zerwać z dogmatem wieczornych kursów co 20 minut i około północne kursy 2 zagęścić do 15 minut. Nawet bez konieczności druku dekoracji dla 35 z tym absurdalnym wywijasem by się obyło.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 paź 2023, 13:49

Nie wiem skąd ta ukryta teza, że Nowodwory i Tarchomin nigdy nie śpi, za to Broniewskiego, a zwłaszcza Marszałkowska chodzi spać z kurami. :razz: Zresztą jeśli organizator się boi wpisać niskiej podłogi, żeby jej potem nie zabrać, to myślisz, że zagęściłby ostatnie kursy 2 lub 17 tylko po to, żeby za kilka miesięcy je znowu rozrzedzić?

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 paź 2023, 16:36

Przyjdą ferie, Organizator wyjmie z szafy rozkłady feryjne w których niewykluczone, że ostatnie kursy będą powydłużane (bo wtedy była inna moda, albo polityka) i przez 2 tygodnie będziemy z tym żyli. Po feriach wróci "stare" i też będziemy z tym żyli. Po prostu uważam, że zamiast wyrzucać w błoto pieniądze na dziwnych oberkach warto coś zmienić na lepsze (korzystając z okazji). A wydłużenie ostatniej 17 czy zagęszczenie wieczorne 2 nie wymaga ani jednej dodatkowej brygady. Więc o zabieraniu nie ma mowy.
Też zastanawiam się, czemu Organizator upiera się, aby ostatnie kursy zjazdowe 1 były z pasażerami. Ktokolwiek spodziewa się tramwaju o 1-1:30 w nocy między Bródnem a Żoliborzem?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 paź 2023, 16:49

Nie. Ale trzeba obsłużyć tłumek z ostatnich pociągów dalekobieżnych na Gdańskim koło 0:20, no a potem jeszcze wrócić na zajezdnię.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 paź 2023, 17:08

Ależ ja napisałem "ostatnie kursy zjazdowe". To raczej 0:20 nie jest.... Nie może to jako PT lecieć z Bródna?

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 21 paź 2023, 17:16

Paweł D. pisze:
21 paź 2023, 17:08
Ależ ja napisałem "ostatnie kursy zjazdowe". To raczej 0:20 nie jest.... Nie może to jako PT lecieć z Bródna?
W tramwajach się chyba nie praktykuje PT
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 paź 2023, 17:31

To może czas najwyższy zacząć praktykować zamiast wozić powietrze w środku nocy. PTR są znane Organizatorowi. Ja wiem, że jak ruszy Annopol to sprawa się może rozwiąże (choć różne cuda się zdarzały), ale utrzymywać 20 (a może i więcej) letni niedasizm?

piterett
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 21 paź 2023, 22:01

Paweł D. pisze:
21 paź 2023, 17:31
To może czas najwyższy zacząć praktykować zamiast wozić powietrze w środku nocy. PTR są znane Organizatorowi. Ja wiem, że jak ruszy Annopol to sprawa się może rozwiąże (choć różne cuda się zdarzały), ale utrzymywać 20 (a może i więcej) letni niedasizm?
Tylko po co? Skoro tramwaj i tak ma tylko kilka możliwych ciągów jako powrót do zajezdni, to co zmieni czy przejedzie ten odcinek na pusto czy z pasażerami? Oszczędność z braku zatrzymania będzie praktycznie żadna, a zawsze można kogoś z pasażerami zabrać...

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 paź 2023, 22:11

Tak, z pewnością o 1 w nocy ludzie będą czekać na przystanku na którym nie ma rozkładu jazdy....
Hamowanie i rozruch to jednak jakieś straty i zużycie powodują.
Prowadził ktoś z kolegów te nocne zjazdy i powie jakie mają zapełnienie?

Zablokowany