Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Delwin
Posty: 299
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 06 sie 2019, 10:16

Glonojad pisze:
05 sie 2019, 21:13
Z GDDKiA? Tym, co Austriaków wywalało z budowy mostu, żeby ich wziąć z powrotem za większe pieniądze? Czy tym, które wybudowało trasę S-8 w przekroju 2x3 na DŚU na 2x2? Czy może ta, która trzeci raz powtarza przetarg na dokumentację PRZEDprojektową (https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 68014.html )?
A może tym, które decyzji środowiskowej na WOW nie uzyskało od czasu poprzedniej kadencji "prof." Szyszki? :D
Ja bym chciał tylko przypomnieć, że drógówka ma od ponad 10 lat "tymczasową" specustawę, dzięki której w ogóle cokolwiek powstaje. Kolejowa jest dużo krótsza i dużo, dużo skromniejsza.
Kolega mi pokaże, które artykuły specustawy by przyspieszyły wieloletnie modernizacje linii (szeroko rozumianej) Warszawa - Łódź czy pozwoliły ominąc trzy tory na trasie do Gdańska...

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 sie 2019, 10:27

A tak zapytam z ciekawości. Jakież to modernizacje są przeprowadzane na linii W-wa Łowicz, że między 16 a 17 nie można z W-wy puścić żadnego pociągu podmiejskiego? Bo ten (19416) z 16:22/33/41 został przesunięty na 16:00 robiąc prawie godzinną dziurę w środku szczytu. Bo jeśli nie modernizacja to co?
PS. Od 24.08 zaczyna się jakiś remont na średnicy? Spora liczba kursów skróconych do Wsch/Zach.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 sie 2019, 12:02

https://www.plk-sa.pl/files/public/user ... orekta.pdf
1.png
Co do średnicy to nic nie kojarzę i nie znalazłem.

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 sie 2019, 12:11

A wejdź na rozkłady na stronie KM po 24.08.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sie 2019, 13:11

Paweł D. pisze:
06 sie 2019, 10:27
A tak zapytam z ciekawości. Jakież to modernizacje są przeprowadzane na linii W-wa Łowicz, że między 16 a 17 nie można z W-wy puścić żadnego pociągu podmiejskiego? Bo ten (19416) z 16:22/33/41 został przesunięty na 16:00 robiąc prawie godzinną dziurę w środku szczytu. Bo jeśli nie modernizacja to co?
To efekty poprzedniej modernizacji. Po 16.30 na Łowicz jadą trzy pociągi PKP IC i możliwości są tutaj bardzo ograniczone.
PS. Od 24.08 zaczyna się jakiś remont na średnicy? Spora liczba kursów skróconych do Wsch/Zach.
"Wymiana bloków EBS oraz dybli".

Przerwa w ruchu tor nr 2 na odcinku Powiśle - Śródmieście. Część KM na zachód po torze nr 1, na wschód przez centralną, część skrócona; S1 Otwock - Powiśle i Zachodnia - Pruszków; S2 Miłosna - Wschodnia i Śródmieście - Lotnisko.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 sie 2019, 14:15

Paweł D. pisze:
06 sie 2019, 12:11
A wejdź na rozkłady na stronie KM po 24.08.
Chodziło mi o przyczyny, nie o skutki rozkładowe.
fik pisze:
06 sie 2019, 13:11
"Wymiana bloków EBS oraz dybli".

Przerwa w ruchu tor nr 2 na odcinku Powiśle - Śródmieście. Część KM na zachód po torze nr 1, na wschód przez centralną, część skrócona; S1 Otwock - Powiśle i Zachodnia - Pruszków; S2 Miłosna - Wschodnia i Śródmieście - Lotnisko.
Ile to ma potrwać? Do 31.08. czy dłużej?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sie 2019, 14:32

Do końca miesiąca tylko, na szczęście.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 sie 2019, 15:10

fik pisze:
06 sie 2019, 14:32
Do końca miesiąca tylko, na szczęście.
Ok, to w tym czasie akurat będą mnie gryzły komary w Stegnie. Czyli mogę odhaczyć jako "nie dotyczy".

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 sie 2019, 19:49

fik pisze:
06 sie 2019, 13:11
[To efekty poprzedniej modernizacji. Po 16.30 na Łowicz jadą trzy pociągi PKP IC i możliwości są tutaj bardzo ograniczone.
No fakt, nie zauważyłem że pozbliżano do siebie te IC. Prawie 20 minut postoju KM w Teresinie, potem jeszcze trochę w Sochaczewie. Dobrze że od września trochę się tam rozluźni.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sie 2019, 20:05

Tam w teorii i patrząc tylko na LK3 można byłoby ten wcześniejszy KM przesunąć z ~8 minut później, a ten późniejszy podobnie wcześniej, co by zmniejszyło tę godzinną dziurę, ale nie patrzyłem na zmiany wtórne wynikające z zamiany slotów na średnicy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 06 sie 2019, 22:27

kveld pisze:
06 sie 2019, 15:10
fik pisze:
06 sie 2019, 14:32
Do końca miesiąca tylko, na szczęście.
Ok, to w tym czasie akurat będą mnie gryzły komary w Stegnie. Czyli mogę odhaczyć jako "nie dotyczy".
Polecam Mugga 50 %. Na Pewno cie nie zjedzą . :D Sam sprawdziłem. :-D
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2320
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 sie 2019, 17:52

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 92987.html
Po prostu płakać się chce. Najgorsze, że nie możemy nic z tym zrobić. Skrajnie idiotyczne decyzje to cecha charakterystyczna PLK.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 sie 2020, 21:53

Dzięki modernizacji po 26 latach z Hajnówki będzie można wyjechać w dwóch kierunkach.
Zapowiadają - o dziwo - 6-8 par połączeń.
Co pójdzie nie tak?
https://raportkolejowy.pl/po-30-latach- ... SdG6EThMIY

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 wrz 2020, 9:40

person pisze:
25 sie 2020, 21:53
Dzięki modernizacji po 26 latach z Hajnówki będzie można wyjechać w dwóch kierunkach.
Zapowiadają - o dziwo - 6-8 par połączeń.
Co pójdzie nie tak?
https://raportkolejowy.pl/po-30-latach- ... SdG6EThMIY
Za to "modernizacja" została przeprowadzona w ten sposób, że:
1. Praktycznie uniemożliwiono (w jakiejkolwiek perspektywie) prowadzenie ruchu pasażerskiego w relacji Czeremcha - Białowieża (szt można teoretycznie przemanewrować, ale raczej nie prowadzi się takich akcji rozkładowo z pasażerami na pokładzie).
2. Uniemożliwiono krzyżowanie pociągów pasażerskich w relacji Białystok - Białowieża (jedna krawędź peronowa dostępna dla tej relacji).
3. Pozostawiono całkowity brak możliwości krzyżowania pociągów w relacji Czeremcha - Białystok (w pierwotnych założeniach modernizacji miała być taka możliwość).
W moim odczuciu ta modernizacja jest ostatecznym gwoździem do trumny dla linii do Białowieży, a szkoda.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 wrz 2020, 11:26

person pisze:
25 sie 2020, 21:53
Dzięki modernizacji po 26 latach z Hajnówki będzie można wyjechać w dwóch kierunkach.
Zapowiadają - o dziwo - 6-8 par połączeń.
Co pójdzie nie tak?
Projekt rozkładu, który widziałem, jest mało optymistyczny, niestety.
kveld pisze:
01 wrz 2020, 9:40
Za to "modernizacja" została przeprowadzona w ten sposób, że:
Znaczy układ torowy po zachodniej stronie dworca został jeszcze bardziej okrojony? PKP PLK, impossible is nothing.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ