Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

bentes
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 11 gru 2021, 9:49

Czy jest znana trasa 263? Z Ursynowa przez Branickiego, Vogla i dalej jak, dokąd?

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 gru 2021, 10:19

Moim zdaniem nie ma sensu żeby 263 jechało dalej niż do przystanku Jara, gdzie mogłoby ewentualnie zawracać na rondzie. Ewentualnie można byłoby spenetrować bardziej osiedle robiąc kryterium przez Zaściankową, Bruzdową i Sytą, ale wątpię żeby były takie plany, a sama Bruzdowa nie jest chyba przystosowana do kursowania autobusów.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 11 gru 2021, 12:11

Stąd też zastanawiam się, czemu to ma być osobna linia 263, a nie przekierowanie 163 z pętli na Wilanowie na Ursynów.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 gru 2021, 12:18

Yelonker pisze:
11 gru 2021, 12:11
Stąd też zastanawiam się, czemu to ma być osobna linia 263, a nie przekierowanie 163 z pętli na Wilanowie na Ursynów.
Wcale się nie zdziwię, że 263 to będą przekształcone kursy skrócone 164 do Wilanowa.

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 gru 2021, 12:21

Taka krótka linia cały tydzień, a połączenie z Wawrem ograniczone do DP, może nawet szczytu mimo że alternatywnie trzeba nakładać wiele kilometrów przez most Siekierkowski. :evil:

Arnise
Posty: 88
Rejestracja: 21 mar 2009, 4:08

Post autor: Arnise » 11 gru 2021, 13:27

SławekM pisze:
11 gru 2021, 12:18

Wcale się nie zdziwię, że 263 to będą przekształcone kursy skrócone 164 do Wilanowa.
Z częstotliwością 30-60 min w DP? W momencie, kiedy całą Branickiego przechodzi się w góra 30 minut?

wincenty
Posty: 1341
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 gru 2021, 13:19

Wygląda na to, że to 263 nie będzie obsługiwało Al. RP...Dlatego ja proponowałem raczej takie 230 do Wilanowa.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 12 gru 2021, 18:12

Szkoda, że przy okazji nowej trasy nie wpadli na pomysł by wybudować przystanki wzdłuż Zaściankowej i zapętlić ją gdzieś bliżej Wisły ewentualnie Bruzdową i powrót którąś poprzeczną do Sytej. A tak to będzie kończyć albo przy starej pętli Glebowa albo na rondzie przy Sytej.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 12 gru 2021, 19:21

Pętla ma być przy Oczyszczalni Ścieków, tam gdzie dopiero co 163 dostało przystanek. Glebowa po remoncie przystanku w stronę Vogla jest za ciasna (zablokowano wjazd na zachodnią część pętli).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 gru 2021, 12:01

Zaściankowa byłaby o tyle sensowniejsza, że z północnych Zawad (Nadwilanówka) średnio się już chyba opłaca jeździć na Ursynów. Notabene tam by się przydało przedłużenie ul. Zawodzie do Sytej (wzdłuż bocznicy kolejowej), planuje to ktoś?

A inna rzecz, że faktycznie to Bruzdowa powinna być komunikacyjną osią tego całego suburbium, tylko że oczywiście nie zdążono jej poszerzyć przed zabudowaniem... :rage:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2021, 12:17

Bastian pisze:
13 gru 2021, 12:01
Zaściankowa byłaby o tyle sensowniejsza, że z północnych Zawad (Nadwilanówka) średnio się już chyba opłaca jeździć na Ursynów. Notabene tam by się przydało przedłużenie ul. Zawodzie do Sytej (wzdłuż bocznicy kolejowej), planuje to ktoś?
Tak, to się nazywa trasa Mostu na Zaporze. Jest w planach zagospodarowania.

(co oznacza, że powstanie nigdy, jak i ten most)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bentes
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 15 gru 2021, 16:10

https://www.haloursynow.pl/artykuly/nie ... ,18882.htm
319 i 263 - to numery nowych linii autobusowych, które połączą Ursynów z Wilanowem. Pasażerowie będą mogli korzystać z nich już na początku przyszłego roku. Pod warunkiem, że otwarty zostanie tunel POW.

Zarząd Transportu Miejskiego planuje uruchomienie nowych linii autobusowych - 319 i 263 - już 10 stycznia przyszłego roku. Dzięki temu pasażerowie z Ursynowa zyskają długo wyczekiwane szybkie połączenie z Wilanowem i Wawrem oraz dodatkowe z Dolnym Mokotowem. Pierwsza z linii poprowadzi z Międzylesia na Natolin Płn. Natomiast druga ze Stegien na Ursynów Południowy, czyli do metra Stokłosy.
Z Wawra na Ursynów co 15 minut

Linia 319 jest gotowa do uruchomienia od kilku miesięcy. Jej trasa poprowadzi al. Dzieci Polskich, Żegańską, Patriotów, Przewodową, Wałem Miedzeszyńskim, Południową Obwodnicą Warszawy, Przyczółkową, A. Branickiego, F. Płaskowickiej, J. Rosoła, Indiry Gandhi i al. Komisji Edukacji Narodowej.

- Autobusy linii 319 będą podjeżdżały na przystanki w dni powszednie, w godzinach szczytów komunikacyjnych, co 15 min - mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.

Ulicą Branickiego według burmistrza Rakowskiego ma także pojechać linia 263. Jednak jej trasa i szczegóły rozkładu cały czas są ustalane. Wiadomo tylko, że ze Stegien na Ursynów poprowadzi przez wilanowskie Zawady.

Ze względu na poprowadzenie tras przez ciasne uliczki Wilanowa pojawiły się obawy, że autobusy mogą tam utknąć. Zdaniem rzecznika Zarządu Transportu Miejskiego wszystko jest pod kontrolą.

- Trasy przed puszczeniem autobusu są zawsze badane przez naszych pracowników, a w przypadku wątpliwości mogą być też wykonywane testowe przejazdy autobusem - tłumaczy Tomasz Kunert.
Jakieś pomysły, jak pojedzie 263? Ursynów Południowy - ??? - Branickiego - Vogla - Syta - Zawodzie, Augustówka, Powsińska, Bonifacego na Stegny?

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 gru 2021, 16:41

Obstawiam że 263 zostanie uruchomione kosztem 15 minutowej częstotliwości 163 w szczycie oraz kursów skróconych 164, więc spodziewałbym się że trasa obu linii (163 i 263) na odcinku od Stegien do Vogla będzie identyczna a obie linie będą skoordynowane. Jeżeli chodzi o odcinek Vogla-Ursynów Płd., to tutaj z kolei spodziewałbym się że 263 pojedzie dokładnie tą samą trasą co 319.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5274
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 15 gru 2021, 18:56

bentes pisze:
15 gru 2021, 16:10
Ze względu na poprowadzenie tras przez ciasne uliczki Wilanowa pojawiły się obawy, że autobusy mogą tam utknąć. Zdaniem rzecznika Zarządu Transportu Miejskiego wszystko jest pod kontrolą.
To sugeruje, że chcą puścić na Zawadach Bruzdową. Przecież wszędzie jest już 163 więc skąd niby obawy?

bentes
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 15 gru 2021, 20:12

Autobus Czerwon pisze:
15 gru 2021, 16:41
Obstawiam że 263 zostanie uruchomione kosztem 15 minutowej częstotliwości 163 w szczycie oraz kursów skróconych 164, więc spodziewałbym się że trasa obu linii (163 i 263) na odcinku od Stegien do Vogla będzie identyczna a obie linie będą skoordynowane. Jeżeli chodzi o odcinek Vogla-Ursynów Płd., to tutaj z kolei spodziewałbym się że 263 pojedzie dokładnie tą samą trasą co 319.
Z artykułu wynika, że 319 ma mieć "pętlę" - postój w okolicy metra Imielin (bo na pętli zalęgł się bazar).
263 z kolei ma jechać na Ursynów Płd, czyli metro Stokłosy, zatem będą mieć rożne trasy.
Ciekawe czemu 263 nie dojedzie do najbliższej stacji (Imielin), tylko dalszej - sugeruje to rundkę po Ursynowie?

ODPOWIEDZ