Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 gru 2017, 20:30

Na jakim etapie jest odbiór Conect?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 gru 2017, 7:21

wincenty pisze: A co gniotów, nie zapominajmy, że zamawiane były one 10 lat temu, dziś już takich konstrukcji nie ma (włącznie z jelczami M121I...)
Włącznie z całą konstrukcją autobusów nawet.
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 gru 2017, 14:56


ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 gru 2017, 15:40

Można się było tego spodziewać prędzej czy później. :)

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 08 gru 2017, 16:20

Tyle tylko że u ajentów będą hybrydy, a to też pojazd na olej napędowy. Silnik jest taki sam jak w normalnym autobusie, a spalanie praktycznie też jest na podobnym poziomie. To będzie przełom jeżeli u ajentów też będą wymagane autobusy chociażby na CNG/LNG.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 gru 2017, 16:30

U ajentów też nastąpił przełom, bo zaczęto wymagać pojazdów z alternatywnym napędem, a nie zwykłych diesli. Wymaganie wozów CNG (raczej jednak nie LNG, bo niby kto miałby im je wyprodukować?) mogłoby mocno wpłynąć na stawkę wzkm. Dlatego na razie ZTM nie ma wygórowanych żądań co do tego, a i tak uważam że hybryda jest lepszą opcją niż zwykły diesel, zwłaszcza gdy nie emituje spalin w obrębie przystanku. ;)

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 08 gru 2017, 18:28

Jak na razie w Solarisach silnik pracuje non stop. Ale gdy będzie choćby system start & stop to już będzie jakiś postęp.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 gru 2017, 18:35

Dlatego hybrydy były inaczej punktowane, natomiast Solaris już w IV generacji stosuje system start&stop. :)

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 08 gru 2017, 19:10

4418 i 4420 na R-13.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 08 gru 2017, 21:51

To dla czego na testy znów wrócił hybrydowy volvo 7900?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 gru 2017, 21:53

Co znaczy wrócił?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 gru 2017, 22:09

Panie @fluger, Volvo 7900 na testy nie wrócił, gdyż na nich jest ciągle od 2016 roku i przez dwa lata go MZA testuje. Za rok, w wakacje, teletubisie powiedzą pa,pa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 08 gru 2017, 22:35

Walas pisze:
08 gru 2017, 19:10
4418 i 4420 na R-13.
Nie ma to jak kolejność. :D Ale przynajmniej wreszcie zaczęły przychodzić.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 09 gru 2017, 14:57

No ja go dawno na mieście nie widziałem.
Teraz gdy ogłoszono że nie będzie zakupów autobusów na ON to test hybrydy jest bezsensowny. Chyba że hybrydy solbus-a na CNG/LPG jak w Częstochowie? (-X

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 gru 2017, 11:05

Zapewniam Ciebie, że jeździł cały czas i jak umowa została podpisana na 2 lata to czemu MZA miałoby się z tego wycofywać? Ponadto niezmiennie od nowej polityki zakupowej, MZA jest w użytkowaniu 4 swoich SU18 Hybrid, które pewnie jeszcze sporo pojeżdżą. Na pewno hybrydy będą obecne w Warszawie do 2024 roku za sprawą 5 SU12 Hybrid z Arrivy. ;)

ODPOWIEDZ