Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Na jakim etapie jest odbiór Conect?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Włącznie z całą konstrukcją autobusów nawet.wincenty pisze: A co gniotów, nie zapominajmy, że zamawiane były one 10 lat temu, dziś już takich konstrukcji nie ma (włącznie z jelczami M121I...)
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Można się było tego spodziewać prędzej czy później. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Tyle tylko że u ajentów będą hybrydy, a to też pojazd na olej napędowy. Silnik jest taki sam jak w normalnym autobusie, a spalanie praktycznie też jest na podobnym poziomie. To będzie przełom jeżeli u ajentów też będą wymagane autobusy chociażby na CNG/LNG.
U ajentów też nastąpił przełom, bo zaczęto wymagać pojazdów z alternatywnym napędem, a nie zwykłych diesli. Wymaganie wozów CNG (raczej jednak nie LNG, bo niby kto miałby im je wyprodukować?) mogłoby mocno wpłynąć na stawkę wzkm. Dlatego na razie ZTM nie ma wygórowanych żądań co do tego, a i tak uważam że hybryda jest lepszą opcją niż zwykły diesel, zwłaszcza gdy nie emituje spalin w obrębie przystanku. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Jak na razie w Solarisach silnik pracuje non stop. Ale gdy będzie choćby system start & stop to już będzie jakiś postęp.
Dlatego hybrydy były inaczej punktowane, natomiast Solaris już w IV generacji stosuje system start&stop. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
4418 i 4420 na R-13.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
To dla czego na testy znów wrócił hybrydowy volvo 7900?
Co znaczy wrócił?
Panie @fluger, Volvo 7900 na testy nie wrócił, gdyż na nich jest ciągle od 2016 roku i przez dwa lata go MZA testuje. Za rok, w wakacje, teletubisie powiedzą pa,pa.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
No ja go dawno na mieście nie widziałem.
Teraz gdy ogłoszono że nie będzie zakupów autobusów na ON to test hybrydy jest bezsensowny. Chyba że hybrydy solbus-a na CNG/LPG jak w Częstochowie?![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Teraz gdy ogłoszono że nie będzie zakupów autobusów na ON to test hybrydy jest bezsensowny. Chyba że hybrydy solbus-a na CNG/LPG jak w Częstochowie?
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
Zapewniam Ciebie, że jeździł cały czas i jak umowa została podpisana na 2 lata to czemu MZA miałoby się z tego wycofywać? Ponadto niezmiennie od nowej polityki zakupowej, MZA jest w użytkowaniu 4 swoich SU18 Hybrid, które pewnie jeszcze sporo pojeżdżą. Na pewno hybrydy będą obecne w Warszawie do 2024 roku za sprawą 5 SU12 Hybrid z Arrivy. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)