Strona 224 z 395

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 04 gru 2017, 20:30
autor: zxcvbnm
Na jakim etapie jest odbiór Conect?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 05 gru 2017, 7:21
autor: Łukasz
wincenty pisze: A co gniotów, nie zapominajmy, że zamawiane były one 10 lat temu, dziś już takich konstrukcji nie ma (włącznie z jelczami M121I...)
Włącznie z całą konstrukcją autobusów nawet.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 14:56
autor: michael112

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 15:40
autor: ashir
Można się było tego spodziewać prędzej czy później. :)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 16:20
autor: Michalk001
Tyle tylko że u ajentów będą hybrydy, a to też pojazd na olej napędowy. Silnik jest taki sam jak w normalnym autobusie, a spalanie praktycznie też jest na podobnym poziomie. To będzie przełom jeżeli u ajentów też będą wymagane autobusy chociażby na CNG/LNG.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 16:30
autor: ashir
U ajentów też nastąpił przełom, bo zaczęto wymagać pojazdów z alternatywnym napędem, a nie zwykłych diesli. Wymaganie wozów CNG (raczej jednak nie LNG, bo niby kto miałby im je wyprodukować?) mogłoby mocno wpłynąć na stawkę wzkm. Dlatego na razie ZTM nie ma wygórowanych żądań co do tego, a i tak uważam że hybryda jest lepszą opcją niż zwykły diesel, zwłaszcza gdy nie emituje spalin w obrębie przystanku. ;)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 18:28
autor: Michalk001
Jak na razie w Solarisach silnik pracuje non stop. Ale gdy będzie choćby system start & stop to już będzie jakiś postęp.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 18:35
autor: ashir
Dlatego hybrydy były inaczej punktowane, natomiast Solaris już w IV generacji stosuje system start&stop. :)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 19:10
autor: Walas
4418 i 4420 na R-13.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 21:51
autor: fluger
To dla czego na testy znów wrócił hybrydowy volvo 7900?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 21:53
autor: ashir
Co znaczy wrócił?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 22:09
autor: zxcvbnm
Panie @fluger, Volvo 7900 na testy nie wrócił, gdyż na nich jest ciągle od 2016 roku i przez dwa lata go MZA testuje. Za rok, w wakacje, teletubisie powiedzą pa,pa.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 gru 2017, 22:35
autor: Michalk001
Walas pisze:
08 gru 2017, 19:10
4418 i 4420 na R-13.
Nie ma to jak kolejność. :D Ale przynajmniej wreszcie zaczęły przychodzić.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 gru 2017, 14:57
autor: fluger
No ja go dawno na mieście nie widziałem.
Teraz gdy ogłoszono że nie będzie zakupów autobusów na ON to test hybrydy jest bezsensowny. Chyba że hybrydy solbus-a na CNG/LPG jak w Częstochowie? (-X

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 gru 2017, 11:05
autor: ashir
Zapewniam Ciebie, że jeździł cały czas i jak umowa została podpisana na 2 lata to czemu MZA miałoby się z tego wycofywać? Ponadto niezmiennie od nowej polityki zakupowej, MZA jest w użytkowaniu 4 swoich SU18 Hybrid, które pewnie jeszcze sporo pojeżdżą. Na pewno hybrydy będą obecne w Warszawie do 2024 roku za sprawą 5 SU12 Hybrid z Arrivy. ;)