Przerwę w pracy - tak, przerwę w prowadzeniu (a o tej mówimy) - nie, bo nie prowadziłeś pojazduvernalisadonis pisze: ↑07 gru 2023, 10:14A jak np zaczynasz o 13.30 na pętli. Wpiszesz w kartę 13.30-13-40 OC i uzupełnienie dokumentów, to od 13.40 można już przerwę odebrać?
Ustawa o czasie pracy kierowców
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- vernalisadonis
- Posty: 3272
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ok. Pytam się, żeby wiedzieć jak kwity uzupełnić 
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Są różni kierowcy, różne przypadki, każda brygada ma inną sytuację na linii. Jedni cisną ile się da i co najwyżej gdzieś tam parę minut opóźnią odjazd i jest ok a inni są na sporym minusie i muszą zgłosić. Każda brygada ma też inny czas pracy, inną godzinę zakończenia. Dla przykładu moja brygada kończyła pracę po 1:00 w nocy. Miałem w karcie długie przerwy po 22:00 które wiedziałem że na pewno będę miał. Stąd np. nie czułem potrzeby zgłaszania na siłę piętnastki. Ale zgłosiłem bo skoro inni robili to i ja pomyślałem że zrobię.Matt Cubis pisze: ↑07 gru 2023, 7:35Wystarczy, że tak mu wylosowało opóźnienie, że zmieścił się w ustawowych przerwach. Inna sprawa, że niektórzy kierowcy zgłaszają potrzebę ustawowej przerwy nawet jeśli im ona jeszcze nie przysługuje.
Przy takim rozkładzie powinieneś dostać odmowę 15 na żądanie.reserved pisze: ↑07 gru 2023, 11:40Są różni kierowcy, różne przypadki, każda brygada ma inną sytuację na linii. Jedni cisną ile się da i co najwyżej gdzieś tam parę minut opóźnią odjazd i jest ok a inni są na sporym minusie i muszą zgłosić. Każda brygada ma też inny czas pracy, inną godzinę zakończenia. Dla przykładu moja brygada kończyła pracę po 1:00 w nocy. Miałem w karcie długie przerwy po 22:00 które wiedziałem że na pewno będę miał. Stąd np. nie czułem potrzeby zgłaszania na siłę piętnastki. Ale zgłosiłem bo skoro inni robili to i ja pomyślałem że zrobię.Matt Cubis pisze: ↑07 gru 2023, 7:35Wystarczy, że tak mu wylosowało opóźnienie, że zmieścił się w ustawowych przerwach. Inna sprawa, że niektórzy kierowcy zgłaszają potrzebę ustawowej przerwy nawet jeśli im ona jeszcze nie przysługuje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tak. Przed zjazdem odbieramy wszystko, czego jeszcze brakuje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Że co?pawcio pisze: ↑07 gru 2023, 12:04Przy takim rozkładzie powinieneś dostać odmowę 15 na żądanie.reserved pisze: ↑07 gru 2023, 11:40
Są różni kierowcy, różne przypadki, każda brygada ma inną sytuację na linii. Jedni cisną ile się da i co najwyżej gdzieś tam parę minut opóźnią odjazd i jest ok a inni są na sporym minusie i muszą zgłosić. Każda brygada ma też inny czas pracy, inną godzinę zakończenia. Dla przykładu moja brygada kończyła pracę po 1:00 w nocy. Miałem w karcie długie przerwy po 22:00 które wiedziałem że na pewno będę miał. Stąd np. nie czułem potrzeby zgłaszania na siłę piętnastki. Ale zgłosiłem bo skoro inni robili to i ja pomyślałem że zrobię.

Skoro rozkład przewiduje przerwy po 22, to zgodnie z przepisami (głupimi) nie musisz robić przerwy na siłę o 19, kiedy to można zacząć prostować bałagan z opóźnieniami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 3082
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
michael112 pisze: ↑08 gru 2023, 9:52To jest śmieszne, bo być może niektórzy kierowcy by woleli wcześniej zjechać na zakład i wrócić do domu.![]()
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Toteż właśnie mówię: jedni muszą, inni jeszcze nie muszą. I powstaje bajzel bo jedni są skracani a inni jeżdżą na dużym opóźnieniu.
SB musi prowadzić człowiek z głową i niekoniecznie na wszystkich liniach w mieście jednocześnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tak było zawsze i chyba będzie. Przypominam sobie sytuację, jak kwitłem na przystanku ze 25 minut niedaleko pętli Metro Młociny, czekając na 184, bo przez bałagan na Kasprzaka w drugą stronę jechały dwa w bliskim odstępie czasu, z tym że jeden prowadzony przez bardziej doświadczonego kierowcę został puszczony przejazdem technicznym w stronę DWZ, a ten drugi pojechał w porze kolejnego kursu (czyli jeden rozkładowy kurs wypadł), no i był prawie niezabieralny już na Bielanach. Przez to wymiany pasażerskie trwały bardzo dlugo, więc zapewne opóźnienia zbytnio nie nadrobił.
Z tym sterowaniem i nadrabianiem to też się dziwne rzeczy dzieją.fraktal pisze: ↑08 gru 2023, 21:52Tak było zawsze i chyba będzie. Przypominam sobie sytuację, jak kwitłem na przystanku ze 25 minut niedaleko pętli Metro Młociny, czekając na 184, bo przez bałagan na Kasprzaka w drugą stronę jechały dwa w bliskim odstępie czasu, z tym że jeden prowadzony przez bardziej doświadczonego kierowcę został puszczony przejazdem technicznym w stronę DWZ, a ten drugi pojechał w porze kolejnego kursu (czyli jeden rozkładowy kurs wypadł), no i był prawie niezabieralny już na Bielanach. Przez to wymiany pasażerskie trwały bardzo dlugo, więc zapewne opóźnienia zbytnio nie nadrobił.
Bo jeśli CR puszcza brygadę, po odbyciu przerwy w rozkładowym czasie kolejnej brygady i kierowca tego wozu widzi ciągłe opóznienie, to stara się to nadrobić, bo często jest tak że jedzie już do zmiany i wg SiP nie widzi rzeczywistego czasu brygady w czasie której jedzie, tylko ciągłe opóznienie swojej brygady.
Natomiast pasażerowie czekający na przystankach i Ci którzy na ostatnią chwile wychodzą na konkretną godzinę przyjazdu autobusu, często widzą tylko odjeżdzający wóz. Wtedy sypią się skargi do ZTMu, że autobus był przed czasem, ale kierowiec jest kryty, bo był opózniony i te opóżnienie próbował zmniejszyć, tyle że kosztem tych pasażerów.
Niestety PT, to wypada brygada, jeśli brygada jedzie w czasie następnej, to narażona na przyspieszenie ( wymogu przelogowania się na inną brygadę i jechania wg jej rozkładu jeszcze nie wymagają), czyli zasadniczo znów pasażerowie dostają po dupie, bo przecież liczą się przejechane i płatne wzkm

-
- Posty: 593
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
pawcio pisze: SB musi prowadzić człowiek z głową i niekoniecznie na wszystkich liniach w mieście jednocześnie.
Tu chyba bardziej pasuje odpowiedzieć. Może przesadzam, ale odnoszę wrażenie, że na wielu liniach po prostu tryb SB kuleje. Na przykład na takim 107 ekspedytor sam zrobił stado 6 autobusów puszczając wszystkie autobusy liniowo w ciągu 30 minut na linii jeżdżącej co 15'. No i się dziwić, że przechodnie nagrywali jak 6 autobusów jedzie jeden za drugim po Nowolipkach XD
No właśnie wszystko zależy od ekspedytora na Esperanto. Kilka dni temu siedział w miarę rozgarnięty i puszczał brygady na PTR bez żadnego problemu.Matt Cubis pisze: ↑09 gru 2023, 13:04Tu chyba bardziej pasuje odpowiedzieć. Może przesadzam, ale odnoszę wrażenie, że na wielu liniach po prostu tryb SB kuleje. Na przykład na takim 107 ekspedytor sam zrobił stado 6 autobusów puszczając wszystkie autobusy liniowo w ciągu 30 minut na linii jeżdżącej co 15'. No i się dziwić, że przechodnie nagrywali jak 6 autobusów jedzie jeden za drugim po Nowolipkach XD
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1