Strona 231 z 285

: 02 wrz 2013, 20:23
autor: pawcio
pawcio pisze:A co na międzynarodową? Odpowiedź 'nic' mnie absolutnie nie usatysfakcjonuje.
emyl pisze:123 i 147.
Odważne stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że ZP Międzynarodowa ma największe wymiany na trasie 111 w jedną stronę od Umińskiego, w drugą do Foksal (!). Jestem w stanie zgodzić się, że 111 na Miedzynarodowej można zastąpić czymś poziomie 117 (tak kierunkowo, jak częstotliwościowo). Ale 147 to kpina, mimo wszystko.

: 02 wrz 2013, 20:52
autor: floyd
Chyba ZP Zwycięzców ;)

: 02 wrz 2013, 22:06
autor: Kosiniak
Jerzy Dąbczak pisze:
Kosiniak pisze:Przecieram oczy ze zdumienia, ZTM raz w życiu nie daje się terroryzować mieszkańcom kilku bloków, brawo! Tym bardziej, że mają otrzymać dowozówkę pod klateczkę.
Polecam prześledzić wątek. Część już protestuje przeciwko dowozówce pod klateczkę :D
A swoją drogą można dodać przystanek dla 507 i 509. I oczywiście następne na Saskiej. Niby dlaczego prawdziwa Saska Kępa ma być gorsza?
Dlatego, że linie przyspieszone z reguły powinny obsługiwać wielkie osiedla o gęstej zabudowie i punkty przesiadkowe. To, że powstało spore osiedle, nie zmienia faktu, że po drugiej stronie są krzaki, a Afrykańska + Abrahama jest w strefie dojścia. Kiedyś był tam przystanek NŻ teraz mają normalny - wystarczy, nie rozpędzajmy się.
Prawdziwa Saska Kępa ma na północy tramwaje, na południu TŁ, a w centrum Stację Krwiodastwa, gdzie jest to niska zabudowa z przewagą ludzi starszych, gdzie nie ma potrzeby na zatrzymywanie się wszystkich autobusów co skrzyżowanie.

: 02 wrz 2013, 23:08
autor: kangoo2
Rozumiem, że linie przyspieszone nie mogą zatrzymywać się wszędzie. Ale może niech planiści w ZTM spróbują zrozumieć punkt widzenia tych, których te linie omijają. Jeżeli na Wale Gocławskim byłby przynajmniej jeden autobus z częstotliwością godną 507 czy 509, to nie ma sprawy. Ale niestety tak nie jest - mamy ciagnące się stadnie 123 wraz ze 111, mamy też 147 nie powalające swoim rozkładem oraz jedyną linię do ścisłego centrum 117 z iście powalającą częstotliwością co 15-20 min., podczas gdy 507 kursuje nawet co 3-4 min. To może wystarczy jakoś podzielić bardziej sprawiedliwie i niech np. zwyklak kursuje co 8 min., a przyspieszona co 5? Kiedyś było to samo na Trasie Łazienkowskiej, żadnej normalnej linii zwykłej, tylko same "ogryzki"... np. 182 co 20-30 min., zawsze puste. A teraz podbito częstotliwość tej ostatniej i od razu linia zyskała sympatyków. Na Tarchominie są ekspresy do metra, ale jest też silna linia zwykła 101. A na Gocławiu uparli się na pięćsetki, powoli wygaszając częstotliwość linii zwykłych. A ten, kto już z góry zazdrości linii na Skalskiego pod klatkę, to powinien wiedzieć, że na Pradze Południe nigdy nie powstają dowozówki z prawdziwego zdarzenia, więc co najwyżej możemy liczyć na jakiś twór typu 311 czy 325 - co 30 min. i to tylko w dni powszenie albo w ogóle jedynie w szczycie.

[ Dodano: Pon 02 Wrz, 2013 23:17 ]
A do Kosiniaka: sam wymieniłeś wielkie osiedla o gęstej zabudowie, więc zapraszam na Osiedle Saska, żebyś swoją definicję mógł unaocznić. A to, że po drugiej stronie są krzaki nie ma znaczenia, jest to obecnie najbliższy przystanek dla tego osiedla. A więc jak widzisz Twoje "argumenty" nie mają sensu, podobnie jak podawane przez ZTM dane sprzed miesięcy. Tak samo zawsze mówiono po 182 - jeździ pusty co 30 min, to nie potrzeba żadnej linii zwykłej. Ale pasażerowie zwykle wiedzą lepiej od tych biurkowych planistów, wobec czego obecne 182 święci triumfy i mimo częstotliwości kilkuminutowej nie jest muchowozem. A ile było wzbraniania się w ZTM, tylko ludzi cholera brała, jak nie mogli normalnie dojechać na Torwar czy Rozbrat. To samo jest na Osiedlu Saska. Ludzie stoją rano i 'kwitną" na autobus, a tu cała seria 411, 507 czy 509 po kilka naraz... a też tam jakoś tłoku nie widzę...

: 02 wrz 2013, 23:27
autor: MichalJ
Na Wale Gocławskim jest 13-18 kursów na godzinę. To nie byłoby mało, gdyby tam była jedna linia jeżdżąca co 3-5 minut. Ale...

: 02 wrz 2013, 23:41
autor: kangoo2
MichalJ - właśnie o to chodzi, ale spece od komunikacji w ZTMie jakoś tego nie rozumieją. Ale od czego jest referendum? :-)

: 03 wrz 2013, 1:19
autor: Wiliam
Od uzwyklania pośpiechów? :shock:

: 03 wrz 2013, 6:49
autor: pawcio
kangoo2 pisze:A na Gocławiu uparli się na pięćsetki, powoli wygaszając częstotliwość linii zwykłych.
Nie przypominam sobie redukcji częstotliwości 111, 117, 123 lub 147 od jakiś 10 lat. Tylko 151 znikło. Nie przesadzaj z uogólnianiem.

: 03 wrz 2013, 7:00
autor: ashir
kangoo2 pisze:Tak samo zawsze mówiono po 182 - jeździ pusty co 30 min, to nie potrzeba żadnej linii zwykłej. Ale pasażerowie zwykle wiedzą lepiej od tych biurkowych planistów, wobec czego obecne 182 święci triumfy i mimo częstotliwości kilkuminutowej nie jest muchowozem.
Tylko na jakiej trasie kursuje 182 teraz, a na jakiej wtedy kursowało? Różnica chyba jednak jest...

: 03 wrz 2013, 7:15
autor: Emyl
pawcio pisze:Nie przypominam sobie redukcji częstotliwości 111, 117, 123 lub 147 od jakiś 10 lat. Tylko 151 znikło. Nie przesadzaj z uogólnianiem.
Pawciu, jakichś, a nie jakiś :maruda:

: 03 wrz 2013, 13:14
autor: Wiliam
pawcio pisze:
kangoo2 pisze:A na Gocławiu uparli się na pięćsetki, powoli wygaszając częstotliwość linii zwykłych.
Nie przypominam sobie redukcji częstotliwości 111, 117, 123 lub 147 od jakiś 10 lat. Tylko 151 znikło. Nie przesadzaj z uogólnianiem.
Nie żebym był jakimś obrońcą tych uzurpatorów nazwy "Saska" (ani to przy ulicy, ani na Saskiej Kępie), ale coś mi kołacze po głowie że 111, 117, 123, 147, 168, 303 i 317 jako zwyklaki mogły mieć więcej kursów niż obecne czarnuchy. Tyle że to perspektywa 13-14 lat temu.

: 03 wrz 2013, 13:36
autor: MichalJ
W 1999 roku w godzinach 7:00-7:59 z przystanku Wał Gocławski linie 111, 117, 123, 147, 151, 301, 303 miały w sumie 42 kursy. Dziś tych kursów jest 18.

: 03 wrz 2013, 18:12
autor: Kosiniak
kangoo2 pisze: A do Kosiniaka: sam wymieniłeś wielkie osiedla o gęstej zabudowie, więc zapraszam na Osiedle Saska, żebyś swoją definicję mógł unaocznić. A to, że po drugiej stronie są krzaki nie ma znaczenia, jest to obecnie najbliższy przystanek dla tego osiedla. A więc jak widzisz Twoje "argumenty" nie mają sensu, podobnie jak podawane przez ZTM dane sprzed miesięcy. Tak samo zawsze mówiono po 182 - jeździ pusty co 30 min, to nie potrzeba żadnej linii zwykłej. Ale pasażerowie zwykle wiedzą lepiej od tych biurkowych planistów, wobec czego obecne 182 święci triumfy i mimo częstotliwości kilkuminutowej nie jest muchowozem. A ile było wzbraniania się w ZTM, tylko ludzi cholera brała, jak nie mogli normalnie dojechać na Torwar czy Rozbrat. To samo jest na Osiedlu Saska. Ludzie stoją rano i 'kwitną" na autobus, a tu cała seria 411, 507 czy 509 po kilka naraz... a też tam jakoś tłoku nie widzę...
Nie porównuj kilku bloków z nowego osiedla do blokowisk na właściwym Goclawiu, czy Osiedlu Ostrobramska. Nie widzę sensu pchać uczernione 507(a do tego będzie zmierzać dodawanie przystanków) do Centrum przez Saską i Waszyngtona - albo 507 omijające połowę przystanków, albo czarnuch do stadionu i zapraszam w tramwaj, bądź wcześniej z ZP Saska do metra.

Zresztą nie rozumiem problemu, ma być dowozówka, żeby móc podjechać do czerwonych to jeszcze mało i czerwone na Wale? A może powrócimy do E5 na trasie CH Promenada(na zakupy Osiedle Saska musi też mieć czerwony), Skalskiego klatka I, Skalskiego k.II, Skalskiego k.III, Saska, Centrum, Dw. Centralny? W sumie niezła myśl, napiszę do ZTM.

: 03 wrz 2013, 20:12
autor: fik
MichalJ pisze:W 1999 roku w godzinach 7:00-7:59 z przystanku Wał Gocławski linie 111, 117, 123, 147, 151, 301, 303 miały w sumie 42 kursy. Dziś tych kursów jest 18.
Fakty akolitom czerwońców zwykły przeszkadzać. 507 dawno powinno być uzwyklone.

: 03 wrz 2013, 22:52
autor: KwZ
Bo się jeszcze okaże, że przyspieszoność wszystkich czerwonych linii nie ma sensu (może poza ze trzema).