SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 gru 2012, 10:44

Od przełomu :)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 12 gru 2012, 22:58

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi w sprawie P+R przy linii otwockiej :smile:

Co do rozkładów - wg plakatów PLK cały obecny rozkład (IC/TLK/PR/KM/SKM) jest ważny do 09.02.2013, wg strony ZTM obecny rozkład S1 jest ważny do 31.01.2013 (a to "pomiędzy" to może jakieś drobne korekty czy inne niuanse...).

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 02 sty 2013, 11:58

Jest już po nowym roku a SKM dalej śmigają do podwarszawskich gmin, czyżby się dogadali odnośnie finansowania ze wszystkimi gminami ?

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 02 sty 2013, 13:37

Nxo pisze:Jest już po nowym roku a SKM dalej śmigają do podwarszawskich gmin, czyżby się dogadali odnośnie finansowania ze wszystkimi gminami ?
Czy sie dogadają to sie okaże za 3 miesiące...

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 02 sty 2013, 13:51

Dlaczego z 3 miesiące, na razie ZTM wypowiedział TYLKO umowy na wspólny bilet ZTM-KM, a odnośnie SKM nic nie było mowy

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 02 sty 2013, 14:09

Nxo pisze:Dlaczego z 3 miesiące, na razie ZTM wypowiedział TYLKO umowy na wspólny bilet ZTM-KM, a odnośnie SKM nic nie było mowy
Ponieważ SKM jest spółką miejską, w zasadzie obsługującą tylko Warszawę (jej krańce zlokalizowane są w bardzo bliskiej odległości od granic W-wy (Legionowo/Wieliszew, Pruszków, Otwock).

Dużym problemem dla ZTM są tylko rozliczenia z Kolejami Mazowieckimi, a dokładnie wysokość dopłat. Jak się gminy dogadają, to powstanie "nowy" wspólny bilet, który w KM będzie obowiązywał tylko na jednej konkretnej linii KM. Inaczej mówiąc, pasażer kupując miesięczny np. z Ciechanowa do Warszawy, będzie mógł na tym bilecie dojechać do Warszawy i poruszać się po Warszawie. Natomiast za "wycieczki" np. do Radomia, Grodziska Mazowieckiego czy Dęblina będzie musiał dodatkowo zapłacić.

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 02 sty 2013, 16:50

Też mnie zastanawia kwestia SKM. Ani słowa z jakiegokolwiek źródła. Mam na razie tylko jedną teorię:
Powiatowcy jak zwykle najlepiej by jeździli za darmo nie dając ani grosza. Gminy Józefów, Otwock i Karczew dogadały się i zrezygnowały całkowicie z N75. Nowe oszczędności mogły zostać przeznaczone na SKM i po problemie.
Przypominam, że to tylko teoria. Szczerze nie mam pojęcia o finansowaniu N75 ani ile to kosztuje.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 02 sty 2013, 18:03

W 2011 r. koszt funkcjonowania w 1 m-c wynosił niecałe 8 tys PLN
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 04 sty 2013, 15:25

Funkcjonowanie wszystkich połączeń SKM jest bezpieczne:
http://www.rynek-kolejowy.pl/38433/Wars ... abilne.htm
Innymi słowy SKM zostaje.

xavee
Posty: 114
Rejestracja: 30 mar 2012, 22:03

Post autor: xavee » 04 sty 2013, 20:44

A mnie tak w sumie zastanawia sprzedaż 14WE. Z jednej strony, wiadomo wszyscy chcieliby się ich pozbyć, z drugiej zaś oznacza koniec marzeń o linii do Błonia, Mińska Maz., itp. Bo wątpię gdy trąbi się o cięciach w budżecie W-wy, by kupiono kilka(naście) pojazdów by stworzyć linie. To takie luźne myśli.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 sty 2013, 20:52

Jakie Błonie, jaki Mińsk, jak ledwo starcza na to, co już jest, a sąsiednie gminy coraz mniej chętnie się dokładają do wspólnego biletu... to jak przejąć by miały jeszcze SKM?
Na chwilę obecną nierealne.
Lepiej skupić się na oszczędnościach. Puszczanie na S3 poza szczytem 6-wagonowych składów to czyste marnotrawstwo. Od czego mamy 19We?

eSKeMka
Posty: 138
Rejestracja: 14 wrz 2012, 18:33

Post autor: eSKeMka » 05 sty 2013, 15:32

Jest umowa że elfy muszą jezdzić na lotniskowych połączeniach dlatego unia dofinansowała zakup 13 elfów :) moim zdaniem mogliby poprostu zakupic mniejsze składy i razie potrzeby łączyć je tak jak np 19WE

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 sty 2013, 15:33

eSKeMka pisze:Jest umowa że elfy muszą jezdzić na lotniskowych połączeniach dlatego unia dofinansowała zakup 13 elfów
ZTCP, przez 5 lat?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 09 sty 2013, 9:55

tak odnośnie S1 i wspólnego biletu do otwocka

http://otwock.pl/default.asp?ID=110&IDs=1220

jush89
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2013, 10:57

Post autor: jush89 » 23 sty 2013, 11:03

Z czego wynikaja takie koszmarne opoznienia na lini s3 do legionowa? Na rakowcu skm jest punktualnie.... za to do zachodniego z rakowca po raz kolejny jade 30 min ... :(

Tak sobie mysle czy to ma moze jakis zwiazek z rozkladem innych pociagow jadacych tym samym torem? Jesli np intercity ma opoznienie to skm nie moze wjechac przed niego czy co? :)

ODPOWIEDZ