Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 maja 2013, 21:11

emyl pisze:
Os0 pisze:SKM-ka do Piaseczna raz, dwa
Najpierw trza przerobić układ torowy w Piasecznie :/
Czyli 2020r...

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 22 maja 2013, 23:15

kajo pisze:Jaka pora i dzień tygodnia? Ile wcześniej był inny pociąg? Była to normalna sytuacja ruchowa czy jakieś opóźnienia? Tu i tu.
228: Jasielska :arrow: Rakowiec ok. godz. 11:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
S-3: Centralna :arrow: Lotnisko Chopina ok. godz. 19:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
emyl pisze:I w jaki sposób dokonałeś jednoczesnego pomiaru...?
a teraz wróć i przeczytaj ze zrozumieniem :arrow: nie pisałem nic o jednoczesności.
bepe pisze:
I jak może mieć świadków, jeśli w pociągu nie było nikogo poza drużyną? :D
czytanie ze zrozumieniem się kłania: pisałem że łącznie ze mną jechały dwie osoby, które wysiadły na Rakowcu :twisted:
Szeregowy_Równoległy pisze:Możesz przedstawić w jaki sposób doszedłeś do tego dość ciekawego wniosku? Zanim nazwę cię kretynem, chcę się upewnić, czy zrobię to mając podstawy do takiego stwierdzenia, czy będę strzelał w ciemno.
1° "Cię" pisze się z dużej litery, gdybyś nie wiedział;
2° Strzelanie w ciemno może być ryzykowne/niebezpieczne - łatwo oberwać rykoszetem =;
3° Trudno dyskutować z kimś, kto nie zna zasad elementarnej kultury, żenada (-X
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Slon
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2009, 0:37

Post autor: Slon » 23 maja 2013, 0:39

kulikowski pisze:
kajo pisze:Jaka pora i dzień tygodnia? Ile wcześniej był inny pociąg? Była to normalna sytuacja ruchowa czy jakieś opóźnienia? Tu i tu.
228: Jasielska :arrow: Rakowiec ok. godz. 11:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
S-3: Centralna :arrow: Lotnisko Chopina ok. godz. 19:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
I na podstawie tego, że raz widziałeś 20 osób w 228 twierdzisz, że to linia ciesząca się dużym popytem ? Żartujesz ? Podejrzewam, że wręcz parę razy zdarzyło się, że było więcej. Co nie zmienia faktu, że zazwyczaj podróżowało tym max. kilka osób. Widziałem 228 pewnie kilkadziesiąt razy i zazwyczaj podróżowała nim garstka.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 maja 2013, 1:03

kulikowski pisze:1° "Cię" pisze się z dużej litery, gdybyś nie wiedział;
Wychodzę z założenia, że stawiając dyskutanta na równi z sobą, nie mogę pisać zaimków wielką literą. Jeżeli "Cię" mam pisać wielką, to również "Się" powinienem. Podobnie, jak uważam, że skoro Pan Bóg, to i Pan Szatan. Nie można kogoś dyskryminować tylko dlatego, że się go nie lubi, bądź nie zgadza się z jego poglądami. To dopiero byłoby niekulturalne.
kulikowski pisze:3° Trudno dyskutować z kimś, kto nie zna zasad elementarnej kultury, żenada (-X
Jak dotąd żenująca była twoja wypowiedź na temat zapełnienia S3 i 228. Samo porównywanie czegoś, co jedzie w innych kierunkach, więc wozi innych pasażerów, a co za tym idzie jedno nie jest w żaden sposób konkurencyjne w stosunku do drugiego, nakazuje mi dystans w podejściu do tej rewelacji, a kolejną konkluzją jest poddanie w wątpliwość kondycji intelektualnej autora tak karkołomnego wniosku. Dlatego chciałem, żebyś rozwinął myśl, wyjaśnił sposób, w jaki doszedłeś do takich a nie innych wniosków. Zwróciłeś uwagę na formę kompletnie pomijając treść. Chociaż czuję się doceniony, że w ogóle napisałeś cokolwiek, ponieważ masz brzydki zwyczaj wypowiedzenia się a następnie nie odnoszenia do komentarzy innych użytkowników forum.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 23 maja 2013, 1:04

Slon muszę Cię zmartwić, ale obserwuję 228 od momentu startu, czyli prawie 2 lat, i z reguły jest kilkanaście do 20 osób (przy czym o różnych porach). Mam również takie "szczęście", że kiedy jadę S-2/S-3/KML mogę przebierać nawet w miejscach "leżących" ...

A tak na marginesie - w czym takie 228 jest gorsze od 444 :?:
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 maja 2013, 1:07

Widuję 228 dość często na Zesłańcach. I tam nie ma w środku 20 osób. Jak jest 5 to jest nieźle. Czyli pasażerowie, których widujesz na Rakowcu to pasażerowie, którzy równie dobrze mogliby jechać 128.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7778
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 23 maja 2013, 1:14

Szeregowy_Równoległy pisze: Czyli pasażerowie, których widujesz na Rakowcu to pasażerowie, którzy równie dobrze mogliby jechać 128.

No nie, bo 128 w stronę Szczęśliwic tam nie staje... Frekwencja w 228 zależy na Rakowcu od czasu następstwa po 172, a na dalszym odcinku - od następstwa po 128 i przy Szczęśliwickiej - od 191
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 maja 2013, 3:12

kulikowski pisze:a teraz wróć i przeczytaj ze zrozumieniem -> nie pisałem nic o jednoczesności.
A widzisz! Czytam ze zrozumieniem. Aby twoja wypowiedź była logiczna i jej pojawienie się w tym temacie było zasadne (co z dobrego serca i z ogromną nadzieją założyłem - mea culpa) powinieneś pisać o pomiarze dokonanym o tej samej porze, w tym samym kierunku, podając natężenie ruchu i uproszczone okoliczności transferu etc. Niestety te warunki - jakby nie patrzeć stanowiące niezbędne kryteria do prezentowania pomiarów - nie zaszły. W związku z tym, "kręcę sobie bekę" z tego, że twój pomiar jest bez sensu, niczego nie dowodzi i na nic nie wskazuje, a już na pewno nie stanowi podstawy do projektowania zmian w układzie. Zaznaczam, że wszystko to piszę, przy z góry narzuconej sobie sympatii do ciebie i traktując cię na równi z innymi użytkownikami. I tym oto pozytywnym akcentem, nakłaniając przy okazji Szeregowego, aby zszedł z tonu, życzę Państwu dobrej nocy :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 maja 2013, 6:02

kulikowski pisze:20 os. w 228 Jasielska :arrow: Rakowiec vs. .
Nawet, jeśli to prawda, to w żaden sposób nie uzasadnia istnienia tej linii - pomiar w tym punkcie jest pod tym względem kompletnie bezużyteczny. Tym bardziej że - co skwapliwie przemilczałeś - wymiana pasażerów na Rakowcu jest w tej linii bardzo duża.

Linia 228 ma dwie rzeczy, których nie "robi" nikt inny - dojazd ze św. Jasielskiej "z powrotem" w kierunku Szczęśliwic i dojazd z Blue City na/z Szczęśliwice. W obu tych unikalnych funkcjach jest najzwyczajniej w świecie żałosne - najlepiej zaś pracuje w roli, w której jeździ 128 i 172 i na których owe "20 osób z kursu" 228 nie zrobią większego wrażenia.

Gwoli sprawiedliwości - 444 jest oczywiście także od ostrzału, ta linia, z uwagi na istnienie choćby 160, nie ma żadnego prawa istnieć i jest mi niezwykle źle z tym, że radni jej w swej "mądrości" nie urżnęli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5836
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 maja 2013, 10:01

emyl,Czy składy KolMazów nie robią obrotu w Piasecznie na jakimś torze między magazynami?
miłośnik 13N

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 23 maja 2013, 11:30

W peronie robią. Przynajmniej ten o 19:coś.

Stary Pingwin
Posty: 5836
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 maja 2013, 11:40

Czyli technicznie jest możliwość uruchomienia SKM do Piaseczna? Wiem, cięcia budżetowe.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 maja 2013, 14:06

Stary Pingwin pisze:emyl,Czy składy KolMazów nie robią obrotu w Piasecznie na jakimś torze między magazynami?
Są jakieś takie kursy, ale pamiętaj, że SKM to nie dwa kursy dziennie, a prędzej 1-2 na godzinę. Taka zamiana czoła dwa razy na godzinę mogłaby sparaliżować ruch. To jest do zrobienia, ale niestety niedasię.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 maja 2013, 15:30

Stary Pingwin pisze:Czyli technicznie jest możliwość uruchomienia SKM do Piaseczna? Wiem, cięcia budżetowe.
Móc można, ale z racji obracania w peronie i konieczności puszczenia innych składów po tej linii w szczycie by nie mogła jeździć:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 23 maja 2013, 20:10

nie zamierzam aż tak bronić 228, które rzucono jako ochłap po wycofaniu 157 z Rakowca, linia jest bardzo wolna, do Centrów Handlowych można równiez dojechać pociągiem do PKP WKD Al. Jerozolimskie wraz z przesiadką do sporej ilości linii autobusowych w Alejach
frekwencja również nie była rewelacyjna, chociaż dzisiaj widziałem ok. 20 osób o godz. 17 na skrzyżowaniu Racławickiej i Żwirki i Wigury

podstawowym problemem jest ciągłe wycofywanie autobusów z osiedla pomimo jego rozbudowy!
pięc lat temu było ok. 17-18 kursów w godzinach szczytu (512 - 5-6 + 157 - 5-6 + 186 - 6-7), obecnie po likwidacji 228 będzie zaledwie sześć kursów, już obecnie większość pasażerów jest zmuszona do spaceru do Żwirki i Wigury, gdyż oczekiwanie rano 10 minut do autobusu, którym można podjechać jeden przystanek jest działaniem mało racjonalnym ...

częściowym rozwiązaniem sytuacji mogłoby być skierowanie 172 w ul. Mołdawską w prawo, zamiast w lewo, w szczególności, że Pruszkowska ma już 136, które zakręca w Racławicką, jednak ZTM również o tym nie pomyślał, jedynie mydląc oczy, że 172 zastąpi funkcje 228, pomimo, że są to dwie odrębne linie, rozwiązaniem mogłoby być zwiększenie częstotliwości 128 do 5/5/10, jednak w obliczu utrzymania 175 pewnie i to okaże się niemożliwe
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

ODPOWIEDZ