Strona 239 z 365

: 22 maja 2013, 21:11
autor: Lukasz436
emyl pisze:
Os0 pisze:SKM-ka do Piaseczna raz, dwa
Najpierw trza przerobić układ torowy w Piasecznie :/
Czyli 2020r...

: 22 maja 2013, 23:15
autor: kulikowski
kajo pisze:Jaka pora i dzień tygodnia? Ile wcześniej był inny pociąg? Była to normalna sytuacja ruchowa czy jakieś opóźnienia? Tu i tu.
228: Jasielska :arrow: Rakowiec ok. godz. 11:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
S-3: Centralna :arrow: Lotnisko Chopina ok. godz. 19:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
emyl pisze:I w jaki sposób dokonałeś jednoczesnego pomiaru...?
a teraz wróć i przeczytaj ze zrozumieniem :arrow: nie pisałem nic o jednoczesności.
bepe pisze:
I jak może mieć świadków, jeśli w pociągu nie było nikogo poza drużyną? :D
czytanie ze zrozumieniem się kłania: pisałem że łącznie ze mną jechały dwie osoby, które wysiadły na Rakowcu :twisted:
Szeregowy_Równoległy pisze:Możesz przedstawić w jaki sposób doszedłeś do tego dość ciekawego wniosku? Zanim nazwę cię kretynem, chcę się upewnić, czy zrobię to mając podstawy do takiego stwierdzenia, czy będę strzelał w ciemno.
1° "Cię" pisze się z dużej litery, gdybyś nie wiedział;
2° Strzelanie w ciemno może być ryzykowne/niebezpieczne - łatwo oberwać rykoszetem =;
3° Trudno dyskutować z kimś, kto nie zna zasad elementarnej kultury, żenada (-X

: 23 maja 2013, 0:39
autor: Slon
kulikowski pisze:
kajo pisze:Jaka pora i dzień tygodnia? Ile wcześniej był inny pociąg? Była to normalna sytuacja ruchowa czy jakieś opóźnienia? Tu i tu.
228: Jasielska :arrow: Rakowiec ok. godz. 11:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
S-3: Centralna :arrow: Lotnisko Chopina ok. godz. 19:00 w dzień powszedni, kurs punktualny
I na podstawie tego, że raz widziałeś 20 osób w 228 twierdzisz, że to linia ciesząca się dużym popytem ? Żartujesz ? Podejrzewam, że wręcz parę razy zdarzyło się, że było więcej. Co nie zmienia faktu, że zazwyczaj podróżowało tym max. kilka osób. Widziałem 228 pewnie kilkadziesiąt razy i zazwyczaj podróżowała nim garstka.

: 23 maja 2013, 1:03
autor: Szeregowy_Równoległy
kulikowski pisze:1° "Cię" pisze się z dużej litery, gdybyś nie wiedział;
Wychodzę z założenia, że stawiając dyskutanta na równi z sobą, nie mogę pisać zaimków wielką literą. Jeżeli "Cię" mam pisać wielką, to również "Się" powinienem. Podobnie, jak uważam, że skoro Pan Bóg, to i Pan Szatan. Nie można kogoś dyskryminować tylko dlatego, że się go nie lubi, bądź nie zgadza się z jego poglądami. To dopiero byłoby niekulturalne.
kulikowski pisze:3° Trudno dyskutować z kimś, kto nie zna zasad elementarnej kultury, żenada (-X
Jak dotąd żenująca była twoja wypowiedź na temat zapełnienia S3 i 228. Samo porównywanie czegoś, co jedzie w innych kierunkach, więc wozi innych pasażerów, a co za tym idzie jedno nie jest w żaden sposób konkurencyjne w stosunku do drugiego, nakazuje mi dystans w podejściu do tej rewelacji, a kolejną konkluzją jest poddanie w wątpliwość kondycji intelektualnej autora tak karkołomnego wniosku. Dlatego chciałem, żebyś rozwinął myśl, wyjaśnił sposób, w jaki doszedłeś do takich a nie innych wniosków. Zwróciłeś uwagę na formę kompletnie pomijając treść. Chociaż czuję się doceniony, że w ogóle napisałeś cokolwiek, ponieważ masz brzydki zwyczaj wypowiedzenia się a następnie nie odnoszenia do komentarzy innych użytkowników forum.

: 23 maja 2013, 1:04
autor: kulikowski
Slon muszę Cię zmartwić, ale obserwuję 228 od momentu startu, czyli prawie 2 lat, i z reguły jest kilkanaście do 20 osób (przy czym o różnych porach). Mam również takie "szczęście", że kiedy jadę S-2/S-3/KML mogę przebierać nawet w miejscach "leżących" ...

A tak na marginesie - w czym takie 228 jest gorsze od 444 :?:

: 23 maja 2013, 1:07
autor: Szeregowy_Równoległy
Widuję 228 dość często na Zesłańcach. I tam nie ma w środku 20 osób. Jak jest 5 to jest nieźle. Czyli pasażerowie, których widujesz na Rakowcu to pasażerowie, którzy równie dobrze mogliby jechać 128.

: 23 maja 2013, 1:14
autor: R-9 Chełmska
Szeregowy_Równoległy pisze: Czyli pasażerowie, których widujesz na Rakowcu to pasażerowie, którzy równie dobrze mogliby jechać 128.

No nie, bo 128 w stronę Szczęśliwic tam nie staje... Frekwencja w 228 zależy na Rakowcu od czasu następstwa po 172, a na dalszym odcinku - od następstwa po 128 i przy Szczęśliwickiej - od 191

: 23 maja 2013, 3:12
autor: Emyl
kulikowski pisze:a teraz wróć i przeczytaj ze zrozumieniem -> nie pisałem nic o jednoczesności.
A widzisz! Czytam ze zrozumieniem. Aby twoja wypowiedź była logiczna i jej pojawienie się w tym temacie było zasadne (co z dobrego serca i z ogromną nadzieją założyłem - mea culpa) powinieneś pisać o pomiarze dokonanym o tej samej porze, w tym samym kierunku, podając natężenie ruchu i uproszczone okoliczności transferu etc. Niestety te warunki - jakby nie patrzeć stanowiące niezbędne kryteria do prezentowania pomiarów - nie zaszły. W związku z tym, "kręcę sobie bekę" z tego, że twój pomiar jest bez sensu, niczego nie dowodzi i na nic nie wskazuje, a już na pewno nie stanowi podstawy do projektowania zmian w układzie. Zaznaczam, że wszystko to piszę, przy z góry narzuconej sobie sympatii do ciebie i traktując cię na równi z innymi użytkownikami. I tym oto pozytywnym akcentem, nakłaniając przy okazji Szeregowego, aby zszedł z tonu, życzę Państwu dobrej nocy :D

: 23 maja 2013, 6:02
autor: Glonojad
kulikowski pisze:20 os. w 228 Jasielska :arrow: Rakowiec vs. .
Nawet, jeśli to prawda, to w żaden sposób nie uzasadnia istnienia tej linii - pomiar w tym punkcie jest pod tym względem kompletnie bezużyteczny. Tym bardziej że - co skwapliwie przemilczałeś - wymiana pasażerów na Rakowcu jest w tej linii bardzo duża.

Linia 228 ma dwie rzeczy, których nie "robi" nikt inny - dojazd ze św. Jasielskiej "z powrotem" w kierunku Szczęśliwic i dojazd z Blue City na/z Szczęśliwice. W obu tych unikalnych funkcjach jest najzwyczajniej w świecie żałosne - najlepiej zaś pracuje w roli, w której jeździ 128 i 172 i na których owe "20 osób z kursu" 228 nie zrobią większego wrażenia.

Gwoli sprawiedliwości - 444 jest oczywiście także od ostrzału, ta linia, z uwagi na istnienie choćby 160, nie ma żadnego prawa istnieć i jest mi niezwykle źle z tym, że radni jej w swej "mądrości" nie urżnęli.

: 23 maja 2013, 10:01
autor: Stary Pingwin
emyl,Czy składy KolMazów nie robią obrotu w Piasecznie na jakimś torze między magazynami?

: 23 maja 2013, 11:30
autor: MC
W peronie robią. Przynajmniej ten o 19:coś.

: 23 maja 2013, 11:40
autor: Stary Pingwin
Czyli technicznie jest możliwość uruchomienia SKM do Piaseczna? Wiem, cięcia budżetowe.

: 23 maja 2013, 14:06
autor: Emyl
Stary Pingwin pisze:emyl,Czy składy KolMazów nie robią obrotu w Piasecznie na jakimś torze między magazynami?
Są jakieś takie kursy, ale pamiętaj, że SKM to nie dwa kursy dziennie, a prędzej 1-2 na godzinę. Taka zamiana czoła dwa razy na godzinę mogłaby sparaliżować ruch. To jest do zrobienia, ale niestety niedasię.

: 23 maja 2013, 15:30
autor: kajo
Stary Pingwin pisze:Czyli technicznie jest możliwość uruchomienia SKM do Piaseczna? Wiem, cięcia budżetowe.
Móc można, ale z racji obracania w peronie i konieczności puszczenia innych składów po tej linii w szczycie by nie mogła jeździć:)

: 23 maja 2013, 20:10
autor: tomi
nie zamierzam aż tak bronić 228, które rzucono jako ochłap po wycofaniu 157 z Rakowca, linia jest bardzo wolna, do Centrów Handlowych można równiez dojechać pociągiem do PKP WKD Al. Jerozolimskie wraz z przesiadką do sporej ilości linii autobusowych w Alejach
frekwencja również nie była rewelacyjna, chociaż dzisiaj widziałem ok. 20 osób o godz. 17 na skrzyżowaniu Racławickiej i Żwirki i Wigury

podstawowym problemem jest ciągłe wycofywanie autobusów z osiedla pomimo jego rozbudowy!
pięc lat temu było ok. 17-18 kursów w godzinach szczytu (512 - 5-6 + 157 - 5-6 + 186 - 6-7), obecnie po likwidacji 228 będzie zaledwie sześć kursów, już obecnie większość pasażerów jest zmuszona do spaceru do Żwirki i Wigury, gdyż oczekiwanie rano 10 minut do autobusu, którym można podjechać jeden przystanek jest działaniem mało racjonalnym ...

częściowym rozwiązaniem sytuacji mogłoby być skierowanie 172 w ul. Mołdawską w prawo, zamiast w lewo, w szczególności, że Pruszkowska ma już 136, które zakręca w Racławicką, jednak ZTM również o tym nie pomyślał, jedynie mydląc oczy, że 172 zastąpi funkcje 228, pomimo, że są to dwie odrębne linie, rozwiązaniem mogłoby być zwiększenie częstotliwości 128 do 5/5/10, jednak w obliczu utrzymania 175 pewnie i to okaże się niemożliwe