Nowe trasy tramwajowe
Moderator: Wiliam
O, to jakaś nowość. Przecież kilka lat temu świadomie pozbywano się zasilaków...
Tylko wewnętrznych. Przy coraz późniejszym końcu szczytu południowego nie było jak zmieścić się z odpoczynkiem dobowym z obu etatów łącznie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Znam też historie abortowanych zasilaków zewnętrznych.
-
- Posty: 765
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Kto to był zasilak wewnętrzny?
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Osoba pracująca w TW na innym stanowisku( np mistrz, dyspozytor czy kierownicy), posiadająca ważne uprawnienia.
miłośnik 13N
Transport-Publiczny donosi, że:
Pod tekstem mapki i bardziej szczegółowe rysunki.
Pętlę przy Płochocińskiej zaprezentowano w dwóch wariantach. Pętla autobusowa po środku tramwajowej może zachwycać, ale... czy na pewno to dobre rozwiązanie?
BTW - oczywiście w ramach inwestycji tramwajowej znacznie poszerzy się Myśliborską przy TMP
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79981.htmlGotowe jest studium techniczno-ekonomiczne dla tramwaju na Żeraniu – wzdłuż Modlińskiej, Familijnej i Myśliborskiej w kierunku Tarchomina, z odnogą w ul. Płochocińskiej. Obecnie Tramwaje Warszawskie zakładają, że trasa będzie budowana w latach 2029-32, chyba że wcześniej pojawią się odpowiednie fundusze.
Pod tekstem mapki i bardziej szczegółowe rysunki.
Pętlę przy Płochocińskiej zaprezentowano w dwóch wariantach. Pętla autobusowa po środku tramwajowej może zachwycać, ale... czy na pewno to dobre rozwiązanie?
BTW - oczywiście w ramach inwestycji tramwajowej znacznie poszerzy się Myśliborską przy TMP
W Gdańsku podobne rozwiązanie działa (Łostowice), natomiast tu strasznie koślawo wychodzi wjazd na tą pętlę - strasznie długie ucho się robi.
Zastanawia mnie ta odnoga do PKP Żerań - miejsca na pętlę normalną tam się trochę znajdzie, czemu walnęli znowu terminal?
Zastanawia mnie ta odnoga do PKP Żerań - miejsca na pętlę normalną tam się trochę znajdzie, czemu walnęli znowu terminal?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 564
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Przedłużenie do Annopolu?
Wysoce wątpliwe, konieczność przerzucenia mostu nad bajorkiem skutecznie kłądzie wszelki sens takiej inwestycji.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nie nad bajorkiem tylko kanałem I zdecydowanie ma to sens, bo byłby alternatywny dojazd do zajezdni Annopol. Technicznie to będzie ciekawe do zrobienia, bo most musi być albo na łuku, albo dwa, nad odnogą kanału i potem nad samym kanałem, z ciasnym zakrętem pomiędzy. Ale i tak jest to o rzędy wielkości mniej kosztowne, bardziej sensowne i realne niż np. Pałac Saski czy CPK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tak. I nie, nie ma miejsca na pętlę - wnętrze węzła Marywilska/Płochocińska jest koszmarem w sterowaniu ruchem - sprawdzone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zakładam, że teren między wiaduktami też jest kolejowy. Czy zatem po dosunięciu torów od zachodniego wiaduktu do tych przechodzących bezkolizyjnie pod linią pasażerską i tej dawnej bocznicy, nad którą przebiega wiadukt nad Marywilskiej, nie udałoby się tam zrobić ciasnej pętli konwencjonalnej, podobnej do Nowego Bemowa albo Żerania FSO?
Tak - i nie jest to gdański patent, tylko coś normalnego np. w CZ: przesiadki drzwi w drzwi i tyle.
Problem w tym, że na Łostowicach wjazd nie jest od tyłu pętli (https://www.google.com/maps/@54.3234125 ... ?entry=ttu); na wizkach widzimy dodatkowe metry do tłuczenia pustych wozokm.
Jaka byłaby w tym miejscu wyższość pętli nad krańcem, skoro sam piszesz, że byłaby "ciasna"?Yelonker pisze: ↑19 wrz 2023, 8:37Zakładam, że teren między wiaduktami też jest kolejowy. Czy zatem po dosunięciu torów od zachodniego wiaduktu do tych przechodzących bezkolizyjnie pod linią pasażerską i tej dawnej bocznicy, nad którą przebiega wiadukt nad Marywilskiej, nie udałoby się tam zrobić ciasnej pętli konwencjonalnej, podobnej do Nowego Bemowa albo Żerania FSO?
W Warszawie też kiedyś były fajne przesiadki door to door na Budowlanej, po czym przyszła miliardowa inwestycja mająca poprawić komunikację i teraz trzeba biegać 200 metrów i 2 razy czekać na światłach.
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Most już jest - niewykorzystywany po bocznicy kolejowej. Przy odrobinie dobrej woli można by chociaż przeanalizować jego wykorzystanie pod tramwaj. Od Żerania Wschodniego przez Daniszewską, Szlachecką, przy okazji obejmując obsługą tamtejsze osiedle. Potem od mostu zawijasem na dół do Płochocińskiej i do PKP Żerań. A teraz możemy zejść na ziemię