To ciekawy pomysł. Czy uważasz że NM powinno stawać na każdym przystanku czy tylko tam, gdzie staje Metro?
Rozkłady epidemiczne
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.Emyl pisze:Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
PS nie spodziewam się zrozumienia.
ŁK
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Różnica pomiędzy ceną wzkm MW i MZA nie jest duża, ale czy przypadkiem w przypadku metra, nie dotyczy ona tylko jednego wagonu (czyli koszt dla składu trzeba pomnożyć razy 6)? Bo jeżeli tak, to myślę że wszystkie wymienione przez Ciebie koszty, zwróciłyby się po jednym weekendzie.Łukasz pisze: ↑17 lis 2020, 8:23Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.Emyl pisze:
Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
PS nie spodziewam się zrozumienia.
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
+345. Przy czym o ile ja jeszcze byłbym skłonny zawiesić je teraz, to obawiam się że potem byłby problem z odwieszeniem. Postawiłbym na to gdybym miał gwarancję, że natychmiast po rozluźnieniu restrykcji te kursy wrócą. A nie, że miesiąc będą jeździły przeguby z zapełnieniem 120 osób, potem miesiąc się to będzie sprawdzać, potem się miesiąc będzie się rozmawiało z prezesem...na początku października podczas mojej jednostkowej obserwacji po 1:30 z CNK i Świętokrzyskiej jechało naprawdę dużo ludzi i w przegubie bym ich nie widział.Łukasz pisze: ↑17 lis 2020, 8:23Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.Emyl pisze:
Jasne, ale czasu na przygotowanie dobrego rozkładu bez nocnych kursów było dokładnie 7 miesięcy. O to mi chodziło. Nocne metro to już w ogóle jaja i śmiech na sali - puścić jakieś NM1 i NM2 przegubowcami po trasie metra i nara z tym.
PS nie spodziewam się zrozumienia.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Bo nocnemu metru należy ograniczyć godziny kursowania (nawet w normalnych czasach przez ostatnią godzinę funkcjonowania zionęło pustką, zwłaszcza poza okresem letnim), niekoniecznie całkowicie wywalać.bartoni722 pisze: ↑17 lis 2020, 9:20+345. Przy czym o ile ja jeszcze byłbym skłonny zawiesić je teraz, to obawiam się że potem byłby problem z odwieszeniem. Postawiłbym na to gdybym miał gwarancję, że natychmiast po rozluźnieniu restrykcji te kursy wrócą. A nie, że miesiąc będą jeździły przeguby z zapełnieniem 120 osób, potem miesiąc się to będzie sprawdzać, potem się miesiąc będzie się rozmawiało z prezesem...na początku października podczas mojej jednostkowej obserwacji po 1:30 z CNK i Świętokrzyskiej jechało naprawdę dużo ludzi i w przegubie bym ich nie widział.Łukasz pisze: ↑17 lis 2020, 8:23
Łatwiej posadzić 2 maszynistów na istniejąca infrastrukturę niż 4 kierowców (metro jednak jeździ szybciej), oznakować przystanki, wymieniać rozkłady, pilnować tego wszystkiego... Czytelność metra jest lepsza dla pasażera niż nm1 i ogólny obraz komunikacji jest fajniejszy. Ciężko ocenić ogólny bilans.
PS nie spodziewam się zrozumienia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Eska donosi, że "Zarząd Transportu Miejskiego rozważa zmiany w kursowaniu nocnych pociągów metra w piątki i soboty. Obecnie trwają analizy, które pokażą, czy będzie ich mniej czy zostaną całkowicie zawieszone."
https://www.eska.pl/warszawa/weekendy-b ... -4YXo.html
https://www.eska.pl/warszawa/weekendy-b ... -4YXo.html
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27
Pomysł taktu 20/20/20 zamiast 15/15/15/15 byłby już sensowniejszy, niźli całkowite zamykanie nocnej służby metra w weekendy.
Operacja się udała, pacjent zmarł.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wręcz przeciwnie, sensowniejsze byłyby nocne pospieszne autobusy M co 10 minut nad metrem, niz nocne metro co 20 minut.
A jak już oszczędzać i nie rezygnować z nocnego metra, to po dostawie Krecików możnaby parę rosyjskich składów skrócić do 3-4 wagonów i przeznaczyć wyłącznie na te nocne kursy.
A jak już oszczędzać i nie rezygnować z nocnego metra, to po dostawie Krecików możnaby parę rosyjskich składów skrócić do 3-4 wagonów i przeznaczyć wyłącznie na te nocne kursy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- TranslatorPS
- Posty: 635
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Pytanie po bardzo prawidłowej myśli @Łukasza - ile kierowców trzeba do puszczenia autobusów nad metrem co 10 minut w porównaniu do ilości maszynistów metra co 15 minut i co 20 minut?
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Do maszynistów należy doliczyć przecież niemałą obsługę stacji.
Dlatego zasadniczo najlepiej byłoby rozliczenie wozokilometrowe porównać. Podobno kryzys mamy. Tak, pociągokilometr metra to 6 wozokilometrów, przy czym nie ulega wątpliwości, że rzeczywisty koszt funkcjonowania nocnego metra jest dużo, dużo wyższy.
Dlatego zasadniczo najlepiej byłoby rozliczenie wozokilometrowe porównać. Podobno kryzys mamy. Tak, pociągokilometr metra to 6 wozokilometrów, przy czym nie ulega wątpliwości, że rzeczywisty koszt funkcjonowania nocnego metra jest dużo, dużo wyższy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Myślę że utrzymanie stacji działa 24h. Organizacja pracy z przerwa od 1 do 5 w nocy to byłoby trochę kuriozalne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Co w tym kuriozalnego? Centralny nie jest zamykany na noc?
Pewnie jakiś ochroniarz musiałby zostać, ale nikt więcej.
Pewnie jakiś ochroniarz musiałby zostać, ale nikt więcej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Z tego co pamiętam na każdej stacji jest dyspozytor, zakładam że oni w nocy też pracują, jak nie na każdej to na co drugiej stacji. To już nie 2 osoby a 20
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Dyspozytor na zamkniętej stacji? Czym miałby dysponować?
Zgadzam się z Glonojadem, że ludzi zatrudnionych do pracy przez nocne metro będzie więcej niż maszynistów, istotnie więcej.
Zgadzam się z Glonojadem, że ludzi zatrudnionych do pracy przez nocne metro będzie więcej niż maszynistów, istotnie więcej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Maszyniści metra pracują w systemie zmian ośmiogodzinnych. Nawet jeśli metro nie jeździ w nocy, maszyniści nadal "pracują", mają na Kabatach nawet specjalne pomieszczenie żeby się zdrzemnąć. Dyżurni stacji, dyspozytorzy i SOM pracuje z kolei od 7 do 19 i od 19 do 7, nawet gdy metro nie jeździ w nocy. Jeżeli chodzi o ilość osób pracujących w metrze, w przypadku zawieszenia nocnych kursów metra, nic się nie zmienia w tej materii i nadal będzie ich pracować tyle samo.