Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4225
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 03 maja 2023, 23:57

To samo pisano tutaj w latach 2013-14 tutaj tak samo, a większość zmian jakie następowały to na niekorzyść i były jeszcze wybory w 2018. Tak więc nie liczyłbym na nic pozytywnego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8996
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 11:26

W dzisiejszym Stołku Osa pisze, że do końca roku tramwaje zjadą na dół Goworka i dotrą do Gagarina
Z kolei na budowie do Wilanowa we wrześniu po ponadrocznej przerwie powinien wrócić ruch tramwajów na ul. Puławskiej, a na przełomie roku tramwaje skręcą w ul. Goworka, przez Spacerową do ul. Gagarina. W połowie 2024 r. dotrą do Miasteczka Wilanów, a pod koniec 2024 r. do pętli Stegny.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -krok.html
Czy znany jest już układ linii, czy wiemy co pojedzie Gagarina? A może znany jest termin awantury konsultacji propozycji? ;-)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1179
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 lip 2023, 11:49

Liczę na to, że skrócą 167 do PL. Unii Lubelskiej, a w zamian 108 może zabrać do Sielc z nawrotką przez Podchorążych
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Łukasz
Posty: 11298
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lip 2023, 11:58

ZielonyJamnik pisze:Liczę na to, że skrócą 167 do PL. Unii Lubelskiej, a w zamian 108 może zabrać do Sielc z nawrotką przez Podchorążych
Historycznie na Rakowiecką :p
ŁK

Leitner98
Posty: 135
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 27 lip 2023, 14:10

ZielonyJamnik pisze:
27 lip 2023, 11:49
Liczę na to, że skrócą 167 do PL. Unii Lubelskiej, a w zamian 108 może zabrać do Sielc z nawrotką przez Podchorążych
Oby nikt nie wprowadził czegoś takiego. Dodatkowe przesiadki przy zmniejszeniu częstotliwości, brak dojazdu do TŁ z Bartyckiej i wygodnych przesiadek na autobusy kursujące Czerniakowską (w tym też dowóz do M2). No świetny pomysł xD

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4225
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 27 lip 2023, 14:53

Najpierwsze do wycofania z Gagarina po odpaleniu tramwaju między Goworka a Czerniakowską to jest 131.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27751
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lip 2023, 14:58

No, i będzie można wydłużyć 517 do Sadyby... :kekeke:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4225
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 27 lip 2023, 15:02

Jak się otworzy tramwaj do Wilanowa to nawet wchłonie powsiński odcinek 519 ;p

Georg
Posty: 6490
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 lip 2023, 15:45

fik pisze:
27 lip 2023, 14:58
No, i będzie można wydłużyć 517 do Sadyby... :kekeke:
Cicho, bo ktoś przeczyta. Jeszcze się okaże, że 517 musi co pół godziny jechać do Powsina. Wszak bezpośredniego autobusu do Centrum nie oddamy nigdy.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1179
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 lip 2023, 15:54

Leitner98 pisze:
27 lip 2023, 14:10
[

Oby nikt nie wprowadził czegoś takiego. Dodatkowe przesiadki przy zmniejszeniu częstotliwości, brak dojazdu do TŁ z Bartyckiej i wygodnych przesiadek na autobusy kursujące Czerniakowską (w tym też dowóz do M2). No świetny pomysł xD
Nie wiem czy zrozumiałeś. Jeszcze raz. Z Bartyckiej w lewo w Czerniakowską, Gagarina, Podchorążych, Sulikowskiego, Nowosielcka, Czerniakowska.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27751
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lip 2023, 15:55

Było mi lepiej, jak nie rozumiałem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Leitner98
Posty: 135
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 28 lip 2023, 16:31

ZielonyJamnik pisze:
27 lip 2023, 15:54

Nie wiem czy zrozumiałeś. Jeszcze raz. Z Bartyckiej w lewo w Czerniakowską, Gagarina, Podchorążych, Sulikowskiego, Nowosielcka, Czerniakowska.
Czyli byłoby to takie "ucho" i 108 dalej jechałby potem w stronę Pl. Trzech Krzyży?

Jeśli tak (a nawet jesli nie) jest to niemożliwe z powodu braku możliwości skrętu z Nowosieleckiej w Czerniakowską w stronę północną (ani przejazdu na wprost w ul. Bartycką). Potrzebna by była przebudowa skrzyżowania i zmniejszenie jego przepustowości, co nie byłoby na rękę nikomu.

Nawet gdyby to zrobić - czas jazdy dla jadących potem autobusami Czerniakowską do M2 lub do TŁ wydłużony (przez robienie dziwnej pętli po Sielcach Północnych. 108 śmiga co 20 minut, a 167 w szczycie co 12 - z jakiej racji chcesz tak drastycznie ścinać ofertę transportu publicznego na rozbudowującym się osiedlu? Wiesz w ogóle jaki tłok potrafi panować w tym autobusie, jak 167 zbyt długo nie przyjeżdża? No i robienie dowozówki do tramwaju, którym ludzie zwykle i tak będą jeździć tylko do metra (podobnie jak obecnie) jest obniżaniem konkurencyjności transportu publicznego. Moim zdaniem zmiana układu linii autobusowych na Siekierkach powinna mieć miejsce. Natomiast większą poprawę przyniosłoby dociągnięcie Batalionu AK Bałtyk do Bartyckiej.

Poza tym nie uważam za dobry pomysł wpuszczanie autobusów do osiedli, w których to potrzebny nie jest. Zwiększa to poziom hałasu, szybciej degraduje ulice itp. - chyba, że ktoś by się pokusił o wyznaczenie przystanku przy skrzyżowaniu Podchorążych/Suligowskiego.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 sie 2023, 19:38

primoż pisze:
27 lip 2023, 14:53
Najpierwsze do wycofania z Gagarina po odpaleniu tramwaju między Goworka a Czerniakowską to jest 131.
Spokojnie, już mi koleżanka z pracy jęczy, że zamiast dwóch przystanków autobusowych będzie jeden...

...a sama mieszka przy skrzyżowaniu z Czerniakowską, więc nic nie traci.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4225
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 17 sie 2023, 19:58

Bynajmniej nie będę wcale zdziwiony jak po otwarciu tramwaju na Gagarina 131 pozostanie na obecnej trasie z pociętym rozkładem i tym samym dublując tramwaj przez kilka kilometrów🤫

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14828
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 sie 2023, 20:00

Pociętym rozkładem i ograniczonymi godzinami kursowania ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ