Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
To samo pisano tutaj w latach 2013-14 tutaj tak samo, a większość zmian jakie następowały to na niekorzyść i były jeszcze wybory w 2018. Tak więc nie liczyłbym na nic pozytywnego.
W dzisiejszym Stołku Osa pisze, że do końca roku tramwaje zjadą na dół Goworka i dotrą do Gagarina

Czy znany jest już układ linii, czy wiemy co pojedzie Gagarina? A może znany jest termin awantury konsultacji propozycji?Z kolei na budowie do Wilanowa we wrześniu po ponadrocznej przerwie powinien wrócić ruch tramwajów na ul. Puławskiej, a na przełomie roku tramwaje skręcą w ul. Goworka, przez Spacerową do ul. Gagarina. W połowie 2024 r. dotrą do Miasteczka Wilanów, a pod koniec 2024 r. do pętli Stegny.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... -krok.html

- ZielonyJamnik
- Posty: 1179
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Liczę na to, że skrócą 167 do PL. Unii Lubelskiej, a w zamian 108 może zabrać do Sielc z nawrotką przez Podchorążych
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Historycznie na RakowieckąZielonyJamnik pisze:Liczę na to, że skrócą 167 do PL. Unii Lubelskiej, a w zamian 108 może zabrać do Sielc z nawrotką przez Podchorążych

ŁK
Oby nikt nie wprowadził czegoś takiego. Dodatkowe przesiadki przy zmniejszeniu częstotliwości, brak dojazdu do TŁ z Bartyckiej i wygodnych przesiadek na autobusy kursujące Czerniakowską (w tym też dowóz do M2). No świetny pomysł xDZielonyJamnik pisze: ↑27 lip 2023, 11:49Liczę na to, że skrócą 167 do PL. Unii Lubelskiej, a w zamian 108 może zabrać do Sielc z nawrotką przez Podchorążych
Najpierwsze do wycofania z Gagarina po odpaleniu tramwaju między Goworka a Czerniakowską to jest 131.
Jak się otworzy tramwaj do Wilanowa to nawet wchłonie powsiński odcinek 519 

- ZielonyJamnik
- Posty: 1179
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Nie wiem czy zrozumiałeś. Jeszcze raz. Z Bartyckiej w lewo w Czerniakowską, Gagarina, Podchorążych, Sulikowskiego, Nowosielcka, Czerniakowska.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Czyli byłoby to takie "ucho" i 108 dalej jechałby potem w stronę Pl. Trzech Krzyży?ZielonyJamnik pisze: ↑27 lip 2023, 15:54
Nie wiem czy zrozumiałeś. Jeszcze raz. Z Bartyckiej w lewo w Czerniakowską, Gagarina, Podchorążych, Sulikowskiego, Nowosielcka, Czerniakowska.
Jeśli tak (a nawet jesli nie) jest to niemożliwe z powodu braku możliwości skrętu z Nowosieleckiej w Czerniakowską w stronę północną (ani przejazdu na wprost w ul. Bartycką). Potrzebna by była przebudowa skrzyżowania i zmniejszenie jego przepustowości, co nie byłoby na rękę nikomu.
Nawet gdyby to zrobić - czas jazdy dla jadących potem autobusami Czerniakowską do M2 lub do TŁ wydłużony (przez robienie dziwnej pętli po Sielcach Północnych. 108 śmiga co 20 minut, a 167 w szczycie co 12 - z jakiej racji chcesz tak drastycznie ścinać ofertę transportu publicznego na rozbudowującym się osiedlu? Wiesz w ogóle jaki tłok potrafi panować w tym autobusie, jak 167 zbyt długo nie przyjeżdża? No i robienie dowozówki do tramwaju, którym ludzie zwykle i tak będą jeździć tylko do metra (podobnie jak obecnie) jest obniżaniem konkurencyjności transportu publicznego. Moim zdaniem zmiana układu linii autobusowych na Siekierkach powinna mieć miejsce. Natomiast większą poprawę przyniosłoby dociągnięcie Batalionu AK Bałtyk do Bartyckiej.
Poza tym nie uważam za dobry pomysł wpuszczanie autobusów do osiedli, w których to potrzebny nie jest. Zwiększa to poziom hałasu, szybciej degraduje ulice itp. - chyba, że ktoś by się pokusił o wyznaczenie przystanku przy skrzyżowaniu Podchorążych/Suligowskiego.
Spokojnie, już mi koleżanka z pracy jęczy, że zamiast dwóch przystanków autobusowych będzie jeden...
...a sama mieszka przy skrzyżowaniu z Czerniakowską, więc nic nie traci.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Bynajmniej nie będę wcale zdziwiony jak po otwarciu tramwaju na Gagarina 131 pozostanie na obecnej trasie z pociętym rozkładem i tym samym dublując tramwaj przez kilka kilometrów
Pociętym rozkładem i ograniczonymi godzinami kursowania 

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43