Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 15 cze 2013, 8:25

Jak się czyta takie "dyskusje" to średnio ma się Ochotę wchodzić na forum.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 15 cze 2013, 12:13

A propos - pytam jako laik - dlaczego przystanek PKP WKD Al. Jerozolimskie jest na żądanie? Swego czasu (dzień powszedni, gdzieś między 17-18) przejechałem ze Służewca na tenże przystanek (celem moim była Popularna) i trochę dziwny był dla mnie widok, kiedy z dobre 30 osób najpierw odprowadziło wzrokiem 517, a potem zaczęło masowo machać na coś, co przyjechało z miasta. Przez resztę dnia tam nikogo nie ma, czy o co chodzi? Bo z pociągu nie tylko ja wysiadałem...

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 15 cze 2013, 12:48

PKP WKD zapełnia się po przyjazdach pociągów. W innych momentach zatrzymuje się tam z 70% autobusów (tak widuję przesiadając się tam w różnych porach z 208 w autobusy w kierunku Ursusa i Włoch). Czyli z 30% autobusów oszczędza czas i paliwo.

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 15 cze 2013, 21:34

tak jest, najważniejsze są linie jadące donikąd,
228 od początku było do likwidacji, nie było żadną alternatywą dla wycofanego 157, podobnie jak 128 nie jest alternatywą dla 512, dobrze chociaż, że przywrócili częstoliwość do stanu z przed wakacji 2012, a jeżeli chodzi o 208 również obecnie zdarza mi się jechać z Blue City do Bitwy Warszawskiej oraz z przesiadką do kolejnego autobusu 208 do Dickensa na 128, tylko, czy to ma dowodzić wyższości 208 nad 228?
rozumiem, że dla Włodarzewskiej jest to najważniejsza linia, gdyż innej tam niestety nie ma, jednak uważam, że docelowo 208 powinno dojeżdżać co najmniej do Dw. Centralnego lub Ronda Daszyńskiego
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

bartoni722
Posty: 12144
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 15 cze 2013, 21:36

tomi pisze:208 powinno dojeżdżać co najmniej do Dw. Centralnego
Alpino w śródmieściu to idiotyzm. (oczywiście nie mówię tu o liniach typu 107, gdzie jest ciasno, ale nawet tam jeździ 10-12 metrów)
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 cze 2013, 22:34

tomi pisze:podobnie jak 128 nie jest alternatywą dla 512
Nigdy w życiu takich stwierdzeń nie pojmę. Przecież trasa jest identyczna, tylko częstotliwość wzrosła sto razy (-o<
tomi pisze:docelowo 208 powinno dojeżdżać co najmniej do Dw. Centralnego
Równie absurdalny pomysł, co wcześniej postawiona teza. Może dojeżdżać, ale raz na godzinę, pasuje?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 cze 2013, 22:36

emyl pisze:
tomi pisze:podobnie jak 128 nie jest alternatywą dla 512
Nigdy w życiu takich stwierdzeń nie pojmę. Przecież trasa jest identyczna, tylko częstotliwość wzrosła sto razy (-o<
A jak miałoby być alternatywą, skoro równolegle z 512 na Szczęśliwicach nie funkcjonowało?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 cze 2013, 22:39

pawcio pisze:A jak miałoby być alternatywą, skoro równolegle z 512 na Szczęśliwicach nie funkcjonowało?
No tak, racja :twisted:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 cze 2013, 22:44

208 do Centrala? Przyznaję, głupszego pomysłu dawno nie słyszałem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2013, 23:09

drja pisze: - 517 na Ochocie pracuje bardzo dobrze. Jakieś dodatkowe eFki do P3K za zajumane 187 chyba by były mile widziane, ale oczywiście nierealne obecnie.
W niedzielę o 5:55 z Hali Kopińskiej w kier. Centrum kilka osób stało.
ŁK

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 26 cze 2013, 20:43

W BIP znajdują się zapytania radnych warszawskich i dzielnicowych. Można znaleźć dużo ciekawych (nie znaczy, że koniecznie dobrych) pomysłów. Trafiłem dwa takie - na temat linii 414 (wniosek o dodanie przystanku Szczęśliwicka) i 517 (skierowanie przez BW1920).
Obszerna korespondencja i dużo danych, także na temat czasu jazdy i punktualności:
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/04719B ... meless.htm
http://bip.warszawa.pl/NR/exeres/B9AB50 ... meless.htm
Propozycja odnośnie 414 chyba raczej sensowna. Końcówka trasy i autobusy nie są na tym odcinku jakoś mocno wypełnione.
517 - nie zgadzam się z propozycją. Na czas budowy peronu w Ursusie i zamknięcia średnicy linia ta powinna zapewniać szybkie połączenia wzdłuż torów. po zakończeniu budowy peronów powinna zniknąć w obecnej formie. Trasa jest zbyt długa, przenosi korki z Ursusa na Targówek i odwrotnie. Szkoda, że ZTM nie odpowiedział w żaden sposób na pytania radnego odnośnie planów co do linii 517.
Zadziwiające są natomiast zupełnie różne w zależności od dnia badania średnie czasy przejazdy na BW1920. Różnią się prawie o połowę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 cze 2013, 20:55

metalin pisze:Zadziwiające są natomiast zupełnie różne w zależności od dnia badania średnie czasy przejazdy na BW1920. Różnią się prawie o połowę.
Życie. I weź tu z tego ułóż rozsądny rozkład jazdy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 26 cze 2013, 21:08

pawcio pisze:I weź tu z tego ułóż rozsądny rozkład jazdy.
No ale i tak są to czasy średnie, więc już "fałszują" rzeczywistość. Patrząc na czasy na odcinku RZS - BW1920 to dziwne jest 167, które ma średnio 09:00, a takie 191 (gdzie PKS Grodzisk powinien statystycznie negatywnie wpłynąć na statystykę) 7:11. Oba pokonują identyczną trasę, z lewoskrętem. I tak 191 ma czas lepszy niż jadące prosto 136 i 186 - z czasami odpowiednio 7:25 i 7:23.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 cze 2013, 13:13

kulikowski pisze:
fik pisze:Zgadza się, tyle mniej więcej osób w tych godzinach w dni robocze na tym przystanku wsiada do pociągów w kierunku Centrum. :twisted:
gwoli ścisłości: 35-40 osób było wtedy na pokładzie S-2, a wsiadło na Żwirki ok. 5 osób :twisted:
Skoro już jesteśmy przy anecdatach: wczoraj do S2 o 18.09 ze Służewca wsiadło ponad 150 osób, na Żwirkach czekało nań osób 25. Ta linia kolejowa wozi więcej osób przez godzinę niż 228 woziło przez cały dzień.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

metalin
Posty: 117
Rejestracja: 18 cze 2013, 12:09

Post autor: metalin » 16 lip 2013, 22:10

414 przy najbliższej zmianie rozkładu jazdy dostanie postoje w ZP Szczęśliwicka.
Tako rzecze Prezydent Wojciechowicz w piśmie do Radnego Rozńcy:
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... Rzonca.pdf

A tutaj załączniki z wyliczeniami frekwencji (Linie ze Szczęśwlicikiej, Beresteckiej i Ursusa):
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000 ... Rzonca.pdf
Spodziewałem się lepszej frekwencji w 186. Rzadko bywam,a le jak trafiam to raczej miałem wrażenie, że więcej ludzi jedzie. No i jest trochę o 167 i 154 będących tematami wcześniejszych dyskusji - może dadzą one jakiś nowy ogląd.

517 z kolei zostaje bez zmian, pomimo znacznych opóźnień:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ienia.html
Dane o opóźnieniach i trybie SB (7 razy na 10 dni roboczych) wskazują na realny problem na tej linii.

ODPOWIEDZ