Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 23 lip 2013, 12:08

tomi pisze:1. 128 przegubowe widuję już tylko w weekendy, co się stało z tymi pojazdami w dni powszednie, czyżby nie były już potrzebne?
Na 128 w ogóle nie są potrzebne przeguby. Serio.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 lip 2013, 12:14

Czyli wakacje albo popyt wygaszony...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2013, 23:38

Podział 154 nie jest głupim rozwiązaniem. Może choć trochę punktualniejsze by były obie połówki tej linii... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sie 2013, 19:26

Podział zawsze wymaga brygad(y), bo nagle w środku trasy obie połówki zamiast jechać dalej, mają 15 minut postoju. A dla południowego 154 nie widziałbym wtedy długiego żywota - zaraz by pokombinowali coś lokalnie na Ochocie, a potem skasowali z uwagi na niską pasażerowość.
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 sie 2013, 14:34

Co w sumie nie byłoby głupie - 17 Stycznia i 1 sierpnia mają inne linie, pozostaje kwestia DS. Ewentualnie zawsze można coś lokalnego tam puścić, na trasę typu Pralka - Szczęśliwice. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 06 sie 2013, 18:57

Gdyby zrealizować pomysł z ukatrupieniem 523 czyli silne 182 na Stare Bemowo, bardzo silne 188 na Zachodni, to 143 byłoby idealną linią by wydłużyć na Rakowiec, a co w związku z tym na 1 Sierpnia. Problem tylko pętli, bo INSTALATORÓW w dni powszednie jest ok, ale czy w dni wolne miałoby zasuwać 143? Gdyby chociaż jakaś kładka była, to Włodarzewska by skorzystała.

Nie mniej jednak pytanie podstawowe, czy w świetle pozostawienia 175 potrzebne jest całodzienne 504? Bo głównie chodzi o relację Ursynów - Banacha, a ta może być realizowana linią szczytową. Takie 154 mogłoby przejąć trasę 504 w jakimś zakresie, może niekoniecznie na OS. KABATY. Poza szczytem to wygląda mi dobrze, ale w szczycie zostałoby tylko co 15 min na relację Ursynów - Banacha (nowa szczytówka lub przedłużenie 414), a to mało nawet w wakacje.

Na 17 Stycznia cały czas powtarzam, że 141 bez dodatkowych brygad może jeździć. Pozostaje problem os. Wieża (Lechicka), na które właśnie aż prosi się 143, tylko tam są progi (a dokładniej wyniesione tarcze skrzyżowań, bo ulice szerokie aż nadto).

Może warto pomyśleć także o buspasie na Prymasa Tysiąclecia.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sie 2013, 19:17

patryk148 pisze:to 143 byłoby idealną linią by wydłużyć na Rakowiec, a co w związku z tym na 1 Sierpnia. Problem tylko pętli, bo INSTALATORÓW w dni powszednie jest ok, ale czy w dni wolne miałoby zasuwać 143?
Po co w ogóle ruszać 143? Zastępstwo za 188? Moim zdaniem 143 nie należy wydłużać i tyle.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 06 sie 2013, 20:06

na ten temat była dyskusja w innym temacie na przełomie kwietnia i maja. chodziło o zachowanie 175 i zastępstwo w relacji Rakowiec (ŻiW) - Trasa Ł. projekt był dobry (nota bene autorem był jeden z moderatorów :) ). 1 Sierpnia to już moja inwencja.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 06 sie 2013, 21:01

Wolfchen pisze:Co w sumie nie byłoby głupie - 17 Stycznia i 1 sierpnia mają inne linie
Co do 17 stycznia zgoda, bo podobno i tak tam nikt 154 nie jeździ, ale 1 sierpnia by miało wtedy tylko linię kursującą co pół godziny (ergo - bezużyteczną), i to w dodatku nie dowożącą jej mieszkańców tam gdzie by chcieli (ZTCSłyszałem, 154 nie miałoby sensu gdyby nie dojeżdżało przynajmniej do BW1920).
patryk148 pisze:Gdyby zrealizować pomysł z ukatrupieniem 523 czyli silne 182 na Stare Bemowo, bardzo silne 188 na Zachodni, to 143 byłoby idealną linią by wydłużyć na Rakowiec
Kiedy słyszę o wydłużaniu dobrze pracujących i wytrasowanych linii, sięgam po rewolwer. Poważnie. O ile wydłużanie 182 rozumiem, i sam postuluję, to wydłużenie 143 byłoby pierwszym krokiem do powolnego ubicia tej linii...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 sie 2013, 21:13

Vilén pisze:Co do 17 stycznia zgoda, bo podobno i tak tam nikt 154 nie jeździ, ale 1 sierpnia by miało wtedy tylko linię kursującą co pół godziny (ergo - bezużyteczną), i to w dodatku nie dowożącą jej mieszkańców tam gdzie by chcieli (ZTCSłyszałem, 154 nie miałoby sensu gdyby nie dojeżdżało przynajmniej do BW1920).
No to albo coś ze Szczęśliwic przedłużyć, albo lokalna SASANKI - Żwirki i Wigury - 1 Sierpnia - al. Krakowska - PL. NARUTOWICZA. Ale to koszmarny dubel tramwajów wychodzi.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sie 2013, 21:20

Vilén pisze: Co do 17 stycznia zgoda, bo podobno i tak tam nikt 154 nie jeździ, ale 1 sierpnia by miało wtedy tylko linię kursującą co pół godziny (ergo - bezużyteczną), i to w dodatku nie dowożącą jej mieszkańców tam gdzie by chcieli (ZTCSłyszałem, 154 nie miałoby sensu gdyby nie dojeżdżało przynajmniej do BW1920).
Potwierdzam.

154 ludzie jeżdżą w znacznej mierze z BW20, w pewnej części zza BW20 i prawie wszyscy wysiadają przed ŻiW, do Okęcia jeżdżą pojedyncze osoby. 1 Sierpnia zdecydowanie potrzebuje połączenia z BW20, i tyle, wcześniej i później może to jechać gdziekolwiek, byle w miarę punktualnie.

17 Stycznia to o wiele większy problem, i powoli skłaniam się do opinii, że jest to ciąg potrzebujący komunikacji wyłącznie w DP, być może wyłącznie w szczycie (obsługa OBP). Wymiany i frekwencja w 154 i 317 poza ścisłym szczytem są żenujące. Myślałem o 317 szczytowym na Instalatorów (przez Krakowską), 154 w szczycie na Osmańską, poza szczytem na lotnisko, ale to zostawia problem Wilanowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 06 sie 2013, 22:02

Odwrócone 208 jest niefajne? jadące sobie jednokierunkowo (punkt startowy przy szpitalu na Banacha) Zwirki, 1 Sierpnia, Krakowska, Grójecka, Banacha. Dubel tramwajów - owszem ale 154 też teraz jest takim dublem.

I co ta dyskusja robi w temacie o bielanach?
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 sie 2013, 22:20

No ta, fantastycznie będzie biegać z BW20 na Banacha do przesiadki, albo czekać ileś tam minut na krańcowym. 208 działa, bo inaczej nie może, obsługiwać 1 Sierpnia można i należy normalnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sie 2013, 7:42

patryk148 pisze:Gdyby zrealizować pomysł z ukatrupieniem 523 czyli silne 182 na Stare Bemowo, bardzo silne 188 na Zachodni, to 143 byłoby idealną linią by wydłużyć na Rakowiec, a co w związku z tym na 1 Sierpnia. Problem tylko pętli, bo INSTALATORÓW w dni powszednie jest ok, ale czy w dni wolne miałoby zasuwać 143? Gdyby chociaż jakaś kładka była, to Włodarzewska by skorzystała.
Uprzedzam, że jeżeli nie ograniczysz swojej płodności pseudokomunikacyjnej (143 na Instalatorów na pewną taką jest), to pożegnasz się z dostępem do podforum merytorycznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14650
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 sie 2013, 18:49

Z 208 proszę nic robić. Linia działa doskonale. 154 też jest potrzebne na Ochocie. Co prawda ulica 1 Sierpnia kiedyś nie miała żadnego autobusu ale teraz podejrzewam, że ludziom byłoby ciężko się odzwyczaić od autobusu. Zwłaszcza, że mieszka tam sporo starszych ludzi. Linia 306 z 1 Sierpnia nie dowozi nigdzie. Na Grójeckiej można wysiąść jedynie po skręcie w Grójecką skąd do tramwaju jest ładny kawałek drogi.

I jednego nie rozumiem - tniemy 154 po czym wycinamy jego wschodni odcinek... podczas gdy jedyną wadą wschodniego odcinka jest długa trasa. Ja już zresztą kiedyś proponowałem, żeby zachodni odcinek połączyć ze 184 i wysłać na Szczęśliwice natomiast wschodni odcinek 154 dać na odcinku Dw. Zachodni - [...] Żwirki i Wigury i gdzieś dalej, nie wiem czy musi być koniecznie P+R Al. Krakowska. Wg mnie dobrym pomysłem byłoby skierowanie go na Marynarską ale kiedyś pisaliście, że ten pomysł odpada przez korki.

ODPOWIEDZ