Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Nie lubię MAN-a od kiedy z przodu montuje patologiczne "pótoraki".
Jeżeli Solaris nie odrobi 4,6 pkt do MANa to witamy solówkowe i przegubowe lwy w wersji gazowej w MZA!wincenty pisze: ↑04 kwie 2018, 12:12Czyżbyśmy witali MANy na Kleszczowej?
http://www.mza.waw.pl/spolka-mza/aktual ... la-stolicy
Grunt, że nie będą nas straszyć nowe Conecto



Jakby zamawiający się uparł to raczej by nie było problemu z wstawieniem 2 foteli, a tak jest szersze przejście. Dużo gorsza jest aranżacja tyłu, zwłaszcza siedzenia obok siebie na różnym poziomie (a w wersji A37 dodatkowo zmarnowana przestrzeń za III drzwiami, choć ten model tego przetargu akurat nie dotyczy).

Jaki jest budżet?
Szacunkowa wartość zamówienia to 119 100 000 PLN netto.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Pewnie i tak dołożą. 

Tyle, że zapas jest raczej niewielki, więc żeby ew. zrealizować opcję, trzeba będzie dosypać trochę grosza, co pewnie nieco zmniejsza prawdopodobieństwo realizacji.
-
- Posty: 1233
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Tyle tylko że opcję można zrealizować w późniejszym terminie. Nie wiem w jakim terminie można wykorzystać ten zapis, lecz kieedyś sprawdziło się to z wozami 8890-99 i chyba 83xx. Kasa się znajdzie to można domówić bez tracenia czasu na przetargi, odwołania i inne okoliczności. Według mnie opcja jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Co innego opcja, co innego zamówienie uzupełniające, a jeszcze co innego zmiana umowy wybrana teraz przez MZA.
Taka mała porawka: MAN ma z tytułu ceny prawie 5 pkt. przewagi nad Solarisem (132 311 100 vs 140 053 433,33 zł).
Ale za to dużo poniżej budżetu jest jedyna oferta na budowę stacji oraz dostawę CNG przez 10 lat, więc tu mogą być spore oszczędności do wykorzystania na zakup kolejnych autobusów.

Rozejrzałem się trochę za elektrykami i w Bolechowie na pewno są 1911, 1912, 1913, 1914, 1916, 1918, 1920. Do tego auto 09, czyli pewnie nieoklejony 1919, bo jak wspomniałem wcześniej - ma opóźnienie.
Nie szykuje wam się jakaś prezentacja elektryków? Jeden stoi w fabryce z rejestracją "SOLARIS", którą się zakłada przede wszystkim na targi, pokazy itp.
Może targi w Sosnowcu?
Ciężko powiedzieć, bo teraz rejestrację przerzucono na elektryka dla Kluż-Napoki. W każdym razie wszystkie nowe elektryki są jeszcze w fabryce.