Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 04 kwie 2018, 20:35

Nie lubię MAN-a od kiedy z przodu montuje patologiczne "pótoraki".

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 kwie 2018, 20:53

wincenty pisze:
04 kwie 2018, 12:12
Czyżbyśmy witali MANy na Kleszczowej?

http://www.mza.waw.pl/spolka-mza/aktual ... la-stolicy

Grunt, że nie będą nas straszyć nowe Conecto :)
Jeżeli Solaris nie odrobi 4,6 pkt do MANa to witamy solówkowe i przegubowe lwy w wersji gazowej w MZA! :) Za cenę jest aż 85% punktów i w tym miejscu przewaga wynosi 4,1 pkt, poza tym jeszcze na pewno MAN zyskuje 0,5 pkt w stosunku do Solarisa za unifikację silnika. :) Cały czas jak mantra jest powtarzana informacja, że to przetarg na 80 autobusów (50 przegubów i 30 solówek) CNG, ale tak naprawdę z tej umowy może być nawet 110 autobusów (60 przegubów i 50 solówek) CNG, jeśli MZA wykorzysta opcję. Czy wiadomo jak bardzo chętne MZA jest do skorzystania z prawa opcji (10 przegubów i 20 solówek)? :)
fluger pisze:
04 kwie 2018, 20:35
Nie lubię MAN-a od kiedy z przodu montuje patologiczne "pótoraki".
Jakby zamawiający się uparł to raczej by nie było problemu z wstawieniem 2 foteli, a tak jest szersze przejście. Dużo gorsza jest aranżacja tyłu, zwłaszcza siedzenia obok siebie na różnym poziomie (a w wersji A37 dodatkowo zmarnowana przestrzeń za III drzwiami, choć ten model tego przetargu akurat nie dotyczy). ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 kwie 2018, 21:19

Jaki jest budżet?

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 05 kwie 2018, 9:46

kveld pisze:
04 kwie 2018, 21:19
Jaki jest budżet?
Szacunkowa wartość zamówienia to 119 100 000 PLN netto.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 kwie 2018, 9:55

Pewnie i tak dołożą. :)

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 kwie 2018, 12:22

ashir pisze:
05 kwie 2018, 9:55
Pewnie i tak dołożą. :)
Obie oferty mieszczą się w budżecie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 kwie 2018, 13:13

Tyle, że zapas jest raczej niewielki, więc żeby ew. zrealizować opcję, trzeba będzie dosypać trochę grosza, co pewnie nieco zmniejsza prawdopodobieństwo realizacji.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 05 kwie 2018, 17:05

kveld pisze:
05 kwie 2018, 13:13
Tyle, że zapas jest raczej niewielki, więc żeby ew. zrealizować opcję, trzeba będzie dosypać trochę grosza, co pewnie nieco zmniejsza prawdopodobieństwo realizacji.
Tyle tylko że opcję można zrealizować w późniejszym terminie. Nie wiem w jakim terminie można wykorzystać ten zapis, lecz kieedyś sprawdziło się to z wozami 8890-99 i chyba 83xx. Kasa się znajdzie to można domówić bez tracenia czasu na przetargi, odwołania i inne okoliczności. Według mnie opcja jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 kwie 2018, 18:12

Co innego opcja, co innego zamówienie uzupełniające, a jeszcze co innego zmiana umowy wybrana teraz przez MZA.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 05 kwie 2018, 18:59

Taka mała porawka: MAN ma z tytułu ceny prawie 5 pkt. przewagi nad Solarisem (132 311 100 vs 140 053 433,33 zł).

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 kwie 2018, 19:40

kveld pisze:
05 kwie 2018, 13:13
Tyle, że zapas jest raczej niewielki, więc żeby ew. zrealizować opcję, trzeba będzie dosypać trochę grosza, co pewnie nieco zmniejsza prawdopodobieństwo realizacji.
Ale za to dużo poniżej budżetu jest jedyna oferta na budowę stacji oraz dostawę CNG przez 10 lat, więc tu mogą być spore oszczędności do wykorzystania na zakup kolejnych autobusów. :)

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 09 kwie 2018, 20:27

Rozejrzałem się trochę za elektrykami i w Bolechowie na pewno są 1911, 1912, 1913, 1914, 1916, 1918, 1920. Do tego auto 09, czyli pewnie nieoklejony 1919, bo jak wspomniałem wcześniej - ma opóźnienie.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 18 kwie 2018, 18:01

Nie szykuje wam się jakaś prezentacja elektryków? Jeden stoi w fabryce z rejestracją "SOLARIS", którą się zakłada przede wszystkim na targi, pokazy itp.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 kwie 2018, 18:14

Może targi w Sosnowcu?

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 20 kwie 2018, 20:27

Ciężko powiedzieć, bo teraz rejestrację przerzucono na elektryka dla Kluż-Napoki. W każdym razie wszystkie nowe elektryki są jeszcze w fabryce.

ODPOWIEDZ