Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lis 2018, 22:09

Bo realizacja zadań przewozowych ZTM akurat wypełnia cztery warunki umowy do pracy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 lis 2018, 23:53

Moim zdaniem, ZTM będzie musiał z czasem iść na ustępstwa, czy to jeśli chodzi o ważność certyfikatów, czy to jeśli chodzi o możliwość dorabiania kierowców w oparciu o umowę o pracę, bo kierowców będzie coraz bardziej brakować, gdy skończy się ostatni duży kontrakt w oparciu o bardziej liberalne zasady czyli U18 Mobilisu. Bo w przeciwnym razie będą dziury w rozkładach.

A Michalczewski powinien wrócić do pomysłu szkolenia kierowców. To właśnie dzięki kursom na kat D pozyskiwał chętnych do pracy na starych MANach.... Bo szkoła chyba nie działa już?

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 26 lis 2018, 10:11

fraktal pisze:
25 lis 2018, 23:53
A Michalczewski powinien wrócić do pomysłu szkolenia kierowców. To właśnie dzięki kursom na kat D pozyskiwał chętnych do pracy na starych MANach.... Bo szkoła chyba nie działa już?
Pomysł słuszny, tylko nie wiem czy stać ITS na to teraz. Nie jest tajemnicą, że od kiedy w firmie nastąpiła zmiana pokoleniowa na górze nie radzą sobie z pewnymi tematami.
fraktal pisze:
25 lis 2018, 23:53
Moim zdaniem, ZTM będzie musiał z czasem iść na ustępstwa, czy to jeśli chodzi o ważność certyfikatów, czy to jeśli chodzi o możliwość dorabiania kierowców w oparciu o umowę o pracę, bo kierowców będzie coraz bardziej brakować, gdy skończy się ostatni duży kontrakt w oparciu o bardziej liberalne zasady czyli U18 Mobilisu. Bo w przeciwnym razie będą dziury w rozkładach.
Luzy, luzami w wymogach, ale nie zapominajmy też o pieniądzach. Ostatnie dwa duże przetargi pokazały, że ZTM nie był zbyt skory by zapłacić adekwatnie do realiów rynkowych. Stawki Mobilisu i Arrivy z przetargu na przeguby pomijam jako skrajne, ale wydaje mi się, że takie minimum rozsądku pod względem cenowym, jakościowym i płacowym dla szoferów było między ofertą Grodzia a Michałkami.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 lis 2018, 10:53

fraktal pisze:
25 lis 2018, 23:53
Bo szkoła chyba nie działa już?
Nie działa.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 lis 2018, 12:26

Problemem jest to, że kierowców zdolnych do zdania certyfikatu brakuje. Jedynym sposobem ich pozyskiwania jest oferowanie lepszych zarobków. Tyle, że jeśli np. Michalczewski zbierze ekipę, to ci kierowcy nie będą z zewnątrz, tylko będą to transfery od innego przewoźnika. Michalczewski zacznie wyjeżdżać, to pogłębia się problemy Mobilisu i zniknie rezerwa Arrivy. Mobilis prowadzi szkółkę językową dla obcokrajowców. Arriva ściąga ludzi z innych miast. Michalczewski ściąga z Radomia, chociaż opornie to idzie. Grodzisk obiecuje duże pieniądze, po czym za wszystko nalicza kary. No i certyfikat ZTM wart jest tyle, że kierowca z Radomia nie chce jeździć nic innego niż 152. Bo nie zna trasy, a 118 i 178 są podobno skomplikowane.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3098
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 26 lis 2018, 12:53

152 jest to na na której pół Polski zaczynało. Każdy, dosłownie każdy kto jest z innego miasta, a tam pracuje zaczyna od 152. Co do certyfikatu, to większość pytań jest z regulaminu, a ten jest w każdym mieście podobny. Mało pytań jest z orientacji w terenie. Ja się teraz nie dziwię, że każdy praktycznie to zdaje, a i tak guzik wie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 lis 2018, 13:20

Szeregowy_Równoległy pisze:
26 lis 2018, 12:26
Problemem jest to, że kierowców zdolnych do zdania certyfikatu brakuje. Jedynym sposobem ich pozyskiwania jest oferowanie lepszych zarobków. Tyle, że jeśli np. Michalczewski zbierze ekipę, to ci kierowcy nie będą z zewnątrz, tylko będą to transfery od innego przewoźnika. Michalczewski zacznie wyjeżdżać, to pogłębia się problemy Mobilisu i zniknie rezerwa Arrivy. Mobilis prowadzi szkółkę językową dla obcokrajowców. Arriva ściąga ludzi z innych miast. Michalczewski ściąga z Radomia, chociaż opornie to idzie. Grodzisk obiecuje duże pieniądze, po czym za wszystko nalicza kary. No i certyfikat ZTM wart jest tyle, że kierowca z Radomia nie chce jeździć nic innego niż 152. Bo nie zna trasy, a 118 i 178 są podobno skomplikowane.
Trudno się nie zgodzić, kierowcy z innych miast na samą informację o zdaniu certyfikatu często rezygnują z przyjazdu do pracy w stolicy. Michalczewski kiedyś też pozyskiwał ludzi z Radomia i nigdy długo nie zabawili mimo braku zdawania certyfikatu. Ludzie z Wrocławia też się nie rozpędzają do pracy w Wawie.
Mimo braku ludzi na razie żaden z ajentów nie rozpędza się z podwyżkami, więc też jakoś szczególnie nie liczą na odebranie kierowców konkurencji. PKS GM ponoć ma nadwyżkę nawet i ponoć na UZ obecnie ludzi nie wydzwania do pracy ( zasłyszana plota zakładowa oczywiście :-D ).
Do Arrivy zaczynają już ponoć spływać ludzie z kursu z OSK Linia z którą zawarli umowę. Michalczewskiego szkoła miała kiedyś umowę z Urzędem Pracy i jakaś część ludzi zostawała.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 lis 2018, 13:20

vernalisadonis pisze:
26 lis 2018, 12:53
152 jest to na na której pół Polski zaczynało. Każdy, dosłownie każdy kto jest z innego miasta, a tam pracuje zaczyna od 152. Co do certyfikatu, to większość pytań jest z regulaminu, a ten jest w każdym mieście podobny. Mało pytań jest z orientacji w terenie. Ja się teraz nie dziwię, że każdy praktycznie to zdaje, a i tak guzik wie.
Większej bzdury co do obsługi 152 nie czytałem :D

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 26 lis 2018, 23:03

Szeregowy_Równoległy pisze:
26 lis 2018, 12:26
No i certyfikat ZTM wart jest tyle, że kierowca z Radomia nie chce jeździć nic innego niż 152. Bo nie zna trasy, a 118 i 178 są podobno skomplikowane.
:arrow: A tutaj bym nie uogólniał. Kolega, który został wysłany tam w delegację na prawie cały listopad, najpierw jeździł przez kilkanaście dni na 118, a potem dostał 178 i bardzo sobie obie linie chwali jako ciekawe pod względem trasy. W sobotę był jakiś objazd Krakowskiego Przedmieścia - fajnie, znowu jakaś ciekawostka trasowa dla niego. No ale kolega jest ambitny i nie ma problemów z zapoznaniem się z daną trasą.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 27 lis 2018, 0:12

Łatanie Warszawy kierowcami z Radomia zresztą zaczyna się odbijać w tym drugim - ostatnio były drobne roszady w rozkładach, żeby parę służb wyciąć i żeby paru kierowców mniej było potrzebnych w ruchu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 27 lis 2018, 12:56

Tak pocięli półtoraki, że nie ma zbytnio z czym równoważyć powstałych w ten sposób długich maratonów aby nie przekroczyć 45'tki. No chyba, że Michał też zacznie zaliczać do czasu pracy tylko jezdne i przepisowe pauzy oraz robić sztuczne przerywańce. Wtedy idzie jakoś to wszystko ogarnąć. Na papierze rzecz jasna.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 lis 2018, 18:19

30 listopada zbliża się wielkimi krokami. ZTM dogadał się z Mobilisem w sprawie przegubowców? Coś się nikt nie chwali na ten temat.


P.S. A ten przetarg na gazowe przegubowce to może warto by było w końcu oficjalnie rozstrzygnąć, co nie? :wink:

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 lis 2018, 18:36

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:PL:HTML

Wychodzi ponad 10 zł/km.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 lis 2018, 18:39

Dzięki. Jeśli dobrze rozumiem treść tego ogłoszenia, umowa została podpisana?

P.S. Jest literówka: "Mobolis". :D

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lis 2018, 18:40

Przetarg na gazowe przegubowce został oficjalnie rozstrzygnięty... 24 kwietnia. Lepszym pytaniem byłoby kiedy umowa zostanie podpisana.

ODPOWIEDZ