Strona 26 z 29

: 12 lip 2011, 17:32
autor: MeWa
marian89mr pisze:szynę prądową ?


czyli bomby będą mogły jechać po podmiejskiej ?
no ale plotka kolejkarska głosi, że największy problem z wysokością sieci, to nie jest w tunelu, tylko na Powiślu.

: 12 lip 2011, 17:44
autor: fidzio
Fachowo nazywa się to sieć sztywna (szyny prądowe to są w rozdzielnicach co najwyżej). Co do plotki to jest ona połowicznie prawdziwa bo najniższy punkt jest w tunelu i to właśnie przed Powiślem

: 12 lip 2011, 20:24
autor: przewoz
Postaram się czegoś dowiedzieć na ten temat.
Jeżeli nawet coś zaczną grzebać, to sporo roboty da się zrobić w nocnych zamknięciach, ale to już będzie zależało od wykonawcy i PLK...
No ale zobaczymy. PLK ma różne dziwne pomysły.
Tak na marginesie, to kiedyś był pomysł, żeby najpierw to rozwiązanie wprowadzić do tunelu dalekobieżnego. Nawet nie byłoby to głupie, bo sieć tam na pewno starsza jak w podmiejskim (w którym ją wymieniono przy okazji remontu).
Tylko cholerka... szkoda że nie pomyślano o tym przy okazji remontów peronów. Tam też mogła by być. Ale kto tam zna, co myśli PLKa...

: 12 lip 2011, 21:01
autor: Glonojad
marian89mr pisze:szynę prądową ?


czyli bomby będą mogły jechać po podmiejskiej ?
Pytanie tylko: po co?

: 12 lip 2011, 21:04
autor: Pamar
Zamknięcia nocne na pewno planują, bo poc. 839 po zerowej 25 VII - 31 VIII przewidziany jest przez Centralną oraz ostatnie poc. ze Skierniewic i Radomia.

: 12 lip 2011, 21:16
autor: fidzio
Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?

2. Po to żeby tramwajarze mieli się po co pytać?

3.Po to aby ludzie dojeżdzający do Warszawy pociągami podmiejskimi mieli dogodne i szybkie przesiadki na metro/tramwaj?

4.Po to aby pociągi przyspieszone-regionalne mogły w równie atrakcyjnych godzinach wjeżdzać/wyjeżdzać z i do Warszawy (a nie kisić się za opóźnionymi pociągami s-ki INTERPSITY po dalekim układzie?

5.Po to ,że tabor piętrowy pozwala przy mniejszej długości składu (krótkie perony) przewieść więcej narodu i perony na podmiejskiej średnicy pozwolą się zapakować do piętrusa wiekszej liczbie ludzi?

: 12 lip 2011, 21:18
autor: chester
Ale dyskusyjna jest teza, że sztywna sieć załatwi problem braku skrajni w tunelu.

: 13 lip 2011, 5:39
autor: rufio198
Pamar pisze:Zamknięcia nocne na pewno planują, bo poc. 839 po zerowej 25 VII - 31 VIII przewidziany jest przez Centralną oraz ostatnie poc. ze Skierniewic i Radomia.
Ale to jest związane z remontem p.o. Stadion.

[ Dodano: |13 Lip 2011|, 2011 05:44 ]
chester pisze:Ale dyskusyjna jest teza, że sztywna sieć załatwi problem braku skrajni w tunelu.
Z wiarygodnych źródeł wiem że nie. Próby które były wykonywane tuz przed zamknięciem średnicy pokazały to dobitnie. Dalej będzie brakowało paru centymetrów

: 13 lip 2011, 6:53
autor: Glonojad
fidzio pisze:
Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?
Od tego są służby porządkowe. Rzeczywiście, nieźle dobrany 1 (najważniejszy) argument.
2. Po to żeby tramwajarze mieli się po co pytać?
No tak, "argument" ad personam. Dziękuję Moderatorowi za tym razem skuteczną interwencję.
3.Po to aby ludzie dojeżdzający do Warszawy pociągami podmiejskimi mieli dogodne i szybkie przesiadki na metro/tramwaj?
Z Dworca Centralnego są możliwe przesiadki na całe miasto, na tramwaj nie mniej wygodne, niż ze Śródmieścia (a nawet wygodniejsze, bo można skorzystać ze schodów ruchomych oraz nie trzeba wychodzić na powierzchnię).

Jest standardem, że RExy - najlepsze zastosowanie piętrusów - zatrzymują się tylko na dużych (głównych) stacjach. Poza tym, ponieważ dowożą z miejscowości położonych dalej od Warszawy, niż pociągi osobowe, udział podróży codziennych jest w nich mniejszy. A w podróżach dalekobieżnych, czy to samolotem czy pociągiem Dworzec Centralny jest odpowiednio równie wygodny / wygodniejszy.
4.Po to aby pociągi przyspieszone-regionalne mogły w równie atrakcyjnych godzinach wjeżdzać/wyjeżdzać z i do Warszawy (a nie kisić się za opóźnionymi pociągami s-ki INTERPSITY po dalekim układzie?
Pociągi regionalne i aglomeracyjne także się spóźniają. Układ dalekobieżny także pozwala na wjazd i wyjazd z Warszawy.

5.Po to ,że tabor piętrowy pozwala przy mniejszej długości składu (krótkie perony) przewieść więcej narodu i perony na podmiejskiej średnicy pozwolą się zapakować do piętrusa wiekszej liczbie ludzi?
Długość peronu na średnicy podmiejskiej nie jest wykorzystywana w pełni przez niemal żaden kursujący tamtędy pociąg - pozwala pomieścić skład 3xEN57 a normą są pociągi krótsze (w przypadku SKM nawet dużo krótsze). Flirt 6-członowy ukrotniony z 4-członowym także lepiej wykorzystywałby długość peronu, podobnie jak dwuskład 19WE wydłużonych do 5 wagonów itd.

Dodatkowo zapakowanie ludzi to jeszcze nie wszystko, konieczna jest jeszcze możliwość ich sprawnego wysiadania, w czym piętrus jest jeszcze gorszy, niż EN57 słynny z niedostosowania do roli, w której jest w Warszawie stosowany. Na tych liniach RER w Paryżu, gdzie stosowane są wagony piętrowe, występują dwie krawędzie peronowe w jednym kierunku na najbardziej obciążonych stacjach - problem jest jak widać znany.

Ponadto, wagon sterowniczy zestawy Push&Pull ma wysokość podłogi w drzwiach niedostosowaną do stosowanych na średnicy podmiejskiej peronów wysokich (w przypadku Śródmieścia wręcz bardzo wysokich).

: 13 lip 2011, 20:30
autor: fidzio
Glonojad pisze:
fidzio pisze: 1.Po to żeby wykurzyć stamtąd bezdomnych?
Od tego są służby porządkowe. Rzeczywiście, nieźle dobrany 1 (najważniejszy) argument.
Chodziło mi o kolej bezdomną a nie o ludzi bezdomnych...

Co do przesiadek na DWC porównaj sobie czas jazdy tramwajem 16 w relacji WC - WGD albo 17 w relacji WC - Pole Mokotowski z czasem jazdy Metrem. Rzeczywiście super dogodna przesiadka można miasto pozwiedzać zabytkowym tramwajem 13N.

: 13 lip 2011, 21:19
autor: przewoz
Glonojad pisze: Pytanie tylko: po co?
Myślę, że póki co nie warto dyskutować. Czekam na razie na informację, co z tym tunelem, ale na razie montaż sztywnej sieci nic by bombkom nie pomógł. No chyba, że coś zamierzają kuć. Niech zostaną na razie te piętrusy tam, gdzie są.

: 14 lip 2011, 6:45
autor: Glonojad
Dlaczego nic by nie dał? Toż sieć sztywna ma rzekomo niższą wysokość konstrukcyjną?

: 14 lip 2011, 7:34
autor: chester
Rzekomosci nie potwierdzają specjaliści od sieci trakcyjnych z cntk.

: 14 lip 2011, 8:58
autor: przewoz
Wysokość sieci sztywnej jest niższa niż klasycznej, ale nie jest to tak duża różnica, żeby miało to pomóc w tunelu. Już to tłumaczyłem kiedyś. Wybierz się Glonojad na jakiś przemarsz tunelem i sam zobacz, w jakiej wysokości są tam DJP od liny nośnej i całość od stropu (w niektórych przypadkach są prawie na takiej samej wysokości...).
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu :) to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.

: 14 lip 2011, 9:28
autor: kajo
przewoz pisze:Wysokość sieci sztywnej jest niższa niż klasycznej, ale nie jest to tak duża różnica, żeby miało to pomóc w tunelu. Już to tłumaczyłem kiedyś. Wybierz się Glonojad na jakiś przemarsz tunelem i sam zobacz, w jakiej wysokości są tam DJP od liny nośnej i całość od stropu (w niektórych przypadkach są prawie na takiej samej wysokości...).
Mi przedstawiciel producenta sieci zastosowanej w tunelu w Tunelu :) to samo tłumaczył. W średnicy sytuacja bombek jest trudna do uratowania.
Ale jak sama nazwa wskazuje jest to sieć sztywna, dzięki czemu można zastosować mniejszy margines bezpieczeństwa niż w przypadku kabli.